Kamera:
Jean TournierHudba:
Christian DorisseHrají:
Alain Delon, François Périer, Pierre Mondy, Anne Parillaud, Andréa Ferréol, Marie-Christine Descouard, Michel Beaune, Richard Anconina, Philippe Castelli (více)Obsahy(1)
Roky ve vězení mu mohou vyvážit už jen ukradené diamanty, ale podsvětí nezapomíná... „V kapse mám 1000 franků, na sobě šaty starý deset let, ale něco mi říká, že mám vydržet..." říká hlavní hrdina filmu Bojovník Jacques Darnay, kterému soud vyměřil patnáct let za přepadení klenotnictví, při kterém byl majitel zabit a zmizely diamanty v hodnotě čtyř milionů franků. Darnay je propuštěn předčasně, protože policie doufá, že ji dovede k ukradeným diamantům. Jediný, kdo byl tehdy zatčen, byl Darnay a policie tuší, podsvětí to ví, že on nevraždil. Nicméně diamanty chtějí všichni. (Česká televize)
(více)Recenze (100)
Alain Delon se kromě hlavní postavy postoval i do role režiséra a výsledek vůbec není špatný. Po devíti letech se z basy vrací lupič Darnay (Delon) a mají na něj spadeny hned dvě bandy, které mu půjdou po krku, neboť ve hře jsou diamanty z loupeže, za kterou byl Darnay odsouzen a diamanty se nikdy nenašly. Takže jediná možnost, kde můžou být je, že se to dozví od Derneye. A ještě navíc po něm jdou poldové v čele s "Columbem" :) komisařem Rouxelem (výbornej Pierre Mondy). Obsazení je fakt perfektní, ale všechny předčí překrásná třiadvacetiletá Anne Parillaud, známá hlavně jako brutální Nikita a jejíž křehké obnažené tělo je top celého snímku, fakt překrásná kočka! Celkový dojem z filmu je pozitivní, i když jsem se občas ztrácel ve jménech. Každopádně je Bojovník výtečná francouzská kriminálka z osmdesátých let a český dabing je též povedený. Divím se, že je tahle delonovka vcelku zapadlá, rozhodně stojí za pozornost. ()
Francouzské drama s A. Delonem v hlavní roli. Ihned po propuštění z vězení se J. Darnay dostává do šarvátky s ostrými chlápky, jdoucími za ukrytými diamanty, kvůli jejichž krádeži si hlavní hrdina odseděl 10 let. Jak už bývá dobrým zvykem, na neohroženého Delona si jen tak někdo nepřijde a on likviduje jednoho protivníka za druhým. Přestože Delonovi v tomto snímku už táhne na padesát, nic to neubírá na jeho mužném herectví a charismatu, což dokazuje skutečnost, že ve snímku stráví vášnivé moci s třemi různými ženami. Ve vedlejších rolích se představí F. Périer jako hlavní Darnayův sok Gino, P. Mondy, hrajícího sympatického kriminalistu, jemuž nekdo musí neustále zapalovat cigáro či A. Parillaud v roli krásné mladé Darnayovi milenky Natalie. Snímek hodnotím velmi nadprůměrně, jedná se o klasickou delonovku s úchvatnou kamerou a hudbou. ()
Do poloviny filmu jsem si říkal, proč tak nízké hodnocení, ale po shlédnutí druhé poloviny filmu už tak trochu chápu. Alain Delon jako ostřílený profesionál, i když osm let netrénovaný, zvláštní a přece dokázal úctyhodný počet lidí zabít a ještě s jiskrou šarmu, která překrývá naprosto neuvěřitelný děj. Jediný pak, kdo filmu ještě něco přidal, pak mohl být leda tak Francois Perier a Annie Parillaud, kteří jsou skutečně zajímaví francouzští herci, přístě Delone akorát trochu mín erotiky, v kriminálce se to až tolik nehodí. ()
"Delonku" lze poprávu považovat za specifický detektivní - či chcete-li "krimi" - subžánr. Fabule občas zaskřípe, scénář zanaříká (závěrečné "přehazování" démantů ve stylu deus ex machina), ale přebírání řady prvků "vážného" hraného filmu tyto občasné lapsy víc než vynahrazuje (špičkový Delon velmi často hraje očima, úsečně sevřenými rty nebo imperativním úsměvem, funkční jsou i prodlevy, jejichž mlčení je vskutku akční). Tradiční černobílé schéma vítězství "bílého" dobra nad "černým" zlem, kořeněné docela slušným množstvím mrtvol,za které by se nemusela stydět ani superrychlá, uměleckou úroveň i její výchozí řemeslo velmi bezstarostně vnímající americká "action", je s úspěchem relativizováno zařazením nanejvýš neschématického hlavního hrdiny, viditelně šitého na míru delanovské poetice a osobnosti vůbec. Zdá se, že na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let v této filmové, divácky mimořádně úspěšné minisérii znovunalezl Delon sebe sama v míře a dosahu,který se zdá být dvacet a více let poté stále zřejměji klasicky nadčasovým. ()
S obličejem hezounka se může stát herec hravě idolem dam a dívek v romantických rolí, ale pan Delon te néééé. To je jinej mačos, takovej drsňák obecnej, nevím o kolik se díky tomu ošidil o srdcí slečen a paniček, ale zase získal to moje. V téhle kriminálce mě sednul dokonale a díky i v mládí krásné Anne Parillaud jsem ochoten tehle vydařené kriminálce odpustit jistou vláčnost ve druhé polovině filmu. Sice trošku žárlím, že se tam Delon vyspal s Anne Parillaud a kvůli tomu jsem chtěl ze žárliosti strhnout hvězdu z hodnocení, ale nebudu tady dělat žárlivé scény. Taky to vysvětluje tu délku filmu. On tam spal asi se třema holkama a za 90 minut to nezvládnu ani já, natož DELON, proto těch 120 minut a ta vláčnost v ději. ()
Galerie (22)
Photo © Adel Productions
Zajímavosti (6)
- Když jde v čase 01:57:00 Darnay (Alain Delon) kupovat rýč, tak si dvojce, která jej pronásleduje, pustí rádio. Začne hrát píseň „Bensonhurst Blues“ od Oscara Bentona. S prvními tóny a se slovy „a do prdele“ ji ihned přeladí. Jedná se o odkaz na předchozí Delonův film Kdo nastaví kůži (1981), kde se jednalo o ústřední melodii celého filmu. (Dodmund)
- V úkrytu Pierra Mignota (Michel Beaune) je záběr na prázdnou klec, při němž je slyšet krátký úryvek hudby z filmu Samuraj (1967). (Cucina_Rc)
- Píseň v úvodu filmu znějící v baru je „Silentio“ od Carlose Gardela. (sator)
Reklama