poster

Bojovník

  • český

    Rváč

  • francouzský

    Le battant

  • slovenský

    Bojovník

Krimi / Drama

Francie, 1983, 121 min

  • Malarkey
    ***

    Z části je to dobrá Francie. To hlavně v průběhu a samotném závěru. Také je to ale neuvěřitelně natahovanej film. Celou dobu jsem měl pocit, že ta časomíra přes dvě hodiny je hrozně moc. A Alain Delon coby ne zrovna příjemná postava to všechno vůbec neusnadňovala. Všechno ostatní je ale jinak klasika a ty dvě hodiny čekání za ten závěr stojí.(8.8.2014)

  • andrii
    ****

    Diamanty jsou věčné, stejně tak jako galerie samotářských a tvrdých elegánů klasika Alaina Delona, který ani tentokrát nehodlá jen tak složit zbraně do klína. Čtveráckému pistolníkovi, ptáčkovi zpěváčkovi, nedotknutelnému veřejnému nepříteli č. 1 v obleku nažehleném, v rozhalené bílé košili, s letmě odhalenou hrudí, dýchají na záda živly podvratné. Je třeba ohlédnout se zpět a srovnat nevyřízené účty odpočítáváním minulosti. Svým úsměvem potutelným, pln nasazení, jest terčem informace cenné. Rivalští kumpáni nedočkavě vyčkávají, až ukáže prstíkem na skrýš mamonu. Pohled tváře delonovské přitahuje, neodolatelně probodne zjihlá srdce každé z přítomných dam, vzápětí něžně strhne i jejich šat neprůsvitný. Pro potěchu svou i ostatních mužů nechává Anne Parillaud, svou oblíbenou, v zásadě na Evu oděnou. Revolver zpívá ukolébavku zloduchům dotěrným. Kdo si první uždibne z lupu klenotnictví, ochutná tvrdost diamantu a bude si lebedit v bavlnce? "Alain Delon je ten nejbohatší z bank nad Seinou," se snídaní u Tiffanyho, po boku své "mademoiselle de Paris" s diamanty netknutými svitem odhalení. Čest lupiči hájeném v ráji dalekém.(6.8.2014)

  • Markussis
    ****

    Jeden drsný vyžilý chlap středního věku s nekompromisním pohledem ocelově modrých očí a s nekompromisním pohledem na svět se vrací zpět z vězení. Žádná idylka v nových časech se však nekoná, staré struktury ožívají a dávají o sobě pořádně vědět. Inu diamanty jsou slovy klasika věčné. Zbývá už jen zapálit cigaretu, nadechnout se čistého vzduchu, vše velmi oduševněle prožívat, pořídit nové šaty, zapnout svou ostražitost a vše může maximálně stylově odstartovat. Zápletka naprosto jasná, snad i předvídatelná, ovšem niko-li naivní. To je velké plus, neboť film nenabízí nic jiného, než přímočarou zábavu. Co se týče samotného vyvrcholení a závěru, je mi potěšením konstatovat, že i zde Delon neztrácí nic ze své autentičnosti. Jeho filmová postava jedná tak nekompromisně a nedůvěřivě, že závěrečná Delonova dedikace filmu René Clémentovi je velmi logická. Není pochyb o tom, že Delon je autentický, takřka neměnný. Tuto svou vlastnost propaguje ve svých mnoha filmech, jde jen o to, jak vypadá celkové vyznění Delona v kontextu s daným snímkem. Zde se jistě nelze vyhnout menšímu klišé.(17.1.2013)

  • borsalino
    ***

    Klasická kriminálka slábnoucích osmdesátých let ušitá výhradně pro Alaina Delona. Je od začátku dost předvídatelná, ale svižné tempo a navazující scény bez podivných kliček dává příběhu jistou přímočarost, která tomuto typu filmů rozhodně svědčí. Jen ta hudba mi připadla úplně mimo, je spíše otravná a naprosto bez jiskry, v napjatých scénách, kde by měla gradovat nebo se ztišit, aby napětí diváka ještě více napnulo, tak si spíše tak prozpěvuje...(22.7.2008)

  • ekomo
    ****

    Do poloviny filmu jsem si říkal, proč tak nízké hodnocení, ale po shlédnutí druhé poloviny filmu už tak trochu chápu. Alain Delon jako ostřílený profesionál, i když osm let netrénovaný, zvláštní a přece dokázal úctyhodný počet lidí zabít a ještě s jiskrou šarmu, která překrývá naprosto neuvěřitelný děj. Jediný pak, kdo filmu ještě něco přidal, pak mohl být leda tak Francois Perier a Annie Parillaud, kteří jsou skutečně zajímaví francouzští herci, přístě Delone akorát trochu mín erotiky, v kriminálce se to až tolik nehodí.(22.7.2008)

  • - Snímek byl natočen na motivy le stejnojmenného románu, který napsal André Caroff. (Terva)

  • - V úkrytu Pierra Mignota (Michel Beaune) je záběr na prázdnou klec, při němž je slyšet krátký úryvek hudby z filmu Samuraj (1967). (Cucina_Rc)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace