poster

Bojovník

  • český

    Rváč

  • francouzský

    Le battant

  • slovenský

    Bojovník

Krimi / Drama

Francie, 1983, 121 min

  • Kimon
    ****

    Příjemný kriminální příběh jednoho sympatického zloducha. Je to případ, kdy, přestože si plně uvědomujete špatnost počínání jistého kriminálníka, držíte mu palce a očekáváte, že jeho příběh skončí pro něj dobře. Tento pocit ve vás nabudí sympatický "kukuč" Alaina Delona a jeho uhlazené chování v kterékoliv situaci. Scénář filmu je promyšlený a nedává divákovi možnost odhadnout dopředu průběh děje. Škoda jen, že obsah k tomuto filmu (oficiální text distributora) tak bezohledně prozrazuje děj, namísto toho, aby popsal film poněkud delikátnějším způsobem. Vynikající dabing titulní role. 121 minut hrací doby mě osobně s přihlédnutím k poutavosti děje nepřipadá nijak dlouhá.(22.9.2008)

  • dopitak
    *****

    No sice vás asi naštve, když si Alda na začátku nechá zabít svoji Clarisse, protože bez toho by se přeci nemohl správně mstít, pak už ale všechno klape na jedničku, je to studené, syrové, brutální (Alda se s tím nepárá), nechybí pěkná erotika (chytře si to napsal, frajer, všechny tři milenky, co ve filmu stihne, se rovnou i svléknou, za zmínku stojí hlavně Anne Parillaud) a nic nepokazí ani solidní dabing České televize (1996). I v 80´s se dá ještě najít poctivá stará francouzská škola.(3.6.2013)

  • andrii
    ****

    Diamanty jsou věčné, stejně tak jako galerie samotářských a tvrdých elegánů klasika Alaina Delona, který ani tentokrát nehodlá jen tak složit zbraně do klína. Čtveráckému pistolníkovi, ptáčkovi zpěváčkovi, nedotknutelnému veřejnému nepříteli č. 1 v obleku nažehleném, v rozhalené bílé košili, s letmě odhalenou hrudí, dýchají na záda živly podvratné. Je třeba ohlédnout se zpět a srovnat nevyřízené účty odpočítáváním minulosti. Svým úsměvem potutelným, pln nasazení, jest terčem informace cenné. Rivalští kumpáni nedočkavě vyčkávají, až ukáže prstíkem na skrýš mamonu. Pohled tváře delonovské přitahuje, neodolatelně probodne zjihlá srdce každé z přítomných dam, vzápětí něžně strhne i jejich šat neprůsvitný. Pro potěchu svou i ostatních mužů nechává Anne Parillaud, svou oblíbenou, v zásadě na Evu oděnou. Revolver zpívá ukolébavku zloduchům dotěrným. Kdo si první uždibne z lupu klenotnictví, ochutná tvrdost diamantu a bude si lebedit v bavlnce? "Alain Delon je ten nejbohatší z bank nad Seinou," se snídaní u Tiffanyho, po boku své "mademoiselle de Paris" s diamanty netknutými svitem odhalení. Čest lupiči hájeném v ráji dalekém.(6.8.2014)

  • Markussis
    ****

    Jeden drsný vyžilý chlap středního věku s nekompromisním pohledem ocelově modrých očí a s nekompromisním pohledem na svět se vrací zpět z vězení. Žádná idylka v nových časech se však nekoná, staré struktury ožívají a dávají o sobě pořádně vědět. Inu diamanty jsou slovy klasika věčné. Zbývá už jen zapálit cigaretu, nadechnout se čistého vzduchu, vše velmi oduševněle prožívat, pořídit nové šaty, zapnout svou ostražitost a vše může maximálně stylově odstartovat. Zápletka naprosto jasná, snad i předvídatelná, ovšem niko-li naivní. To je velké plus, neboť film nenabízí nic jiného, než přímočarou zábavu. Co se týče samotného vyvrcholení a závěru, je mi potěšením konstatovat, že i zde Delon neztrácí nic ze své autentičnosti. Jeho filmová postava jedná tak nekompromisně a nedůvěřivě, že závěrečná Delonova dedikace filmu René Clémentovi je velmi logická. Není pochyb o tom, že Delon je autentický, takřka neměnný. Tuto svou vlastnost propaguje ve svých mnoha filmech, jde jen o to, jak vypadá celkové vyznění Delona v kontextu s daným snímkem. Zde se jistě nelze vyhnout menšímu klišé.(17.1.2013)

  • Enšpígl
    ****

    S obličejem hezounka se může stát herec hravě idolem dam a dívek v romantických rolí, ale pan Delon te néééé. To je jinej mačos, takovej drsňák obecnej, nevím o kolik se díky tomu ošidil o srdcí slečen a paniček, ale zase získal to moje. V téhle kriminálce mě sednul dokonale a díky i v mládí krásné Anne Parillaud jsem ochoten tehle vydařené kriminálce odpustit jistou vláčnost ve druhé polovině filmu. Sice trošku žárlím, že se tam Delon vyspal s Anne Parillaud a kvůli tomu jsem chtěl ze žárliosti strhnout hvězdu z hodnocení, ale nebudu tady dělat žárlivé scény. Taky to vysvětluje tu délku filmu. On tam spal asi se třema holkama a za 90 minut to nezvládnu ani já, natož DELON, proto těch 120 minut a ta vláčnost v ději.(22.7.2007)

  • - V úkrytu Pierra Mignota (Michel Beaune) je záběr na prázdnou klec, při němž je slyšet krátký úryvek hudby z filmu Samuraj (1967). (Cucina_Rc)

  • - Snímek byl natočen na motivy le stejnojmenného románu, který napsal André Caroff. (Terva)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace