poster

Bojovník

  • český

    Rváč

  • francouzský

    Le battant

  • slovenský

    Bojovník

Krimi / Drama

Francie, 1983, 121 min

  • Schlierkamp
    ****

    Francouzské drama s A. Delonem v hlavní roli. Ihned po propuštění z vězení se J. Darnay dostává do šarvátky s ostrými chlápky, jdoucími za ukrytými diamanty, kvůli jejichž krádeži si hlavní hrdina odseděl 10 let. Jak už bývá dobrým zvykem, na neohroženého Delona si jen tak někdo nepřijde a on likviduje jednoho protivníka za druhým. Přestože Delonovi v tomto snímku už táhne na padesát, nic to neubírá na jeho mužném herectví a charismatu, což dokazuje skutečnost, že ve snímku stráví vášnivé moci s třemi různými ženami. Ve vedlejších rolích se představí F. Périer jako hlavní Darnayův sok Gino, P. Mondy, hrajícího sympatického kriminalistu, jemuž nekdo musí neustále zapalovat cigáro či A. Parillaud v roli krásné mladé Darnayovi milenky Natalie. Snímek hodnotím velmi nadprůměrně, jedná se o klasickou delonovku s úchvatnou kamerou a hudbou.(16.5.2014)

  • gudaulin
    ***

    Své nejlepší kriminální snímky už měl Delon v době natáčení Bojovníka za sebou a z jeho výkonu už čiší rutina a stereotyp, hrát nicméně dosud nezapomněl a charisma dosud neztratil, takže tuctový scénář, který navíc je místy docela chatrný, drží nad vodou díky jeho přítomnosti. Kladem je i přítomnost mladičké Anne Parillaud, která později zazářila jako Nikita v Bessonově slavném snímku.(3.8.2008)

  • dopitak
    *****

    No sice vás asi naštve, když si Alda na začátku nechá zabít svoji Clarisse, protože bez toho by se přeci nemohl správně mstít, pak už ale všechno klape na jedničku, je to studené, syrové, brutální (Alda se s tím nepárá), nechybí pěkná erotika (chytře si to napsal, frajer, všechny tři milenky, co ve filmu stihne, se rovnou i svléknou, za zmínku stojí hlavně Anne Parillaud) a nic nepokazí ani solidní dabing České televize (1996). I v 80´s se dá ještě najít poctivá stará francouzská škola.(3.6.2013)

  • Sarkastic
    ***

    No, žádná bomba to teda nebyla. Sice se nato dalo dívat a člověk se zase až tolik nenudil, ale bylo to takové umělé. Chvílemi mi připadalo, že to je hrozně nereálné, naivní a klišovité, někdy zase, že docela napínavé, originální a zajímavé. Je to moje první zkušenost s Delonem na režisérské stoličce, ale mohlo to být lepší. Hudba taky nebyla špatná, ale pořád se opakovala, takže po chvíli už člověku moc hezká nepřipadala. Prostě Tři muži na zabití mi sedlo více a tento snímek musím ohodnotit pouze průměrem.(22.7.2008)

  • sportovec
    *****

    "Delonku" lze poprávu považovat za specifický detektivní - či chcete-li "krimi" - subžánr. Fabule občas zaskřípe, scénář zanaříká (závěrečné "přehazování" démantů ve stylu deus ex machina), ale přebírání řady prvků "vážného" hraného filmu tyto občasné lapsy víc než vynahrazuje (špičkový Delon velmi často hraje očima, úsečně sevřenými rty nebo imperativním úsměvem, funkční jsou i prodlevy, jejichž mlčení je vskutku akční). Tradiční černobílé schéma vítězství "bílého" dobra nad "černým" zlem, kořeněné docela slušným množstvím mrtvol,za které by se nemusela stydět ani superrychlá, uměleckou úroveň i její výchozí řemeslo velmi bezstarostně vnímající americká "action", je s úspěchem relativizováno zařazením nanejvýš neschématického hlavního hrdiny, viditelně šitého na míru delanovské poetice a osobnosti vůbec. Zdá se, že na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let v této filmové, divácky mimořádně úspěšné minisérii znovunalezl Delon sebe sama v míře a dosahu,který se zdá být dvacet a více let poté stále zřejměji klasicky nadčasovým.(22.7.2008)

  • - V úkrytu Pierra Mignota (Michel Beaune) je záběr na prázdnou klec, při němž je slyšet krátký úryvek hudby z filmu Samuraj (1967). (Cucina_Rc)

  • - Snímek byl natočen na motivy le stejnojmenného románu, který napsal André Caroff. (Terva)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace