poster

Kristýna

  • český

    Christine

  • francouzský

    Christine

  • italský

    L'amante pura

  • italský

    L'amante pura (Christine)

  • anglický

    Christine

Drama / Romantický

Francie / Itálie, 1958, 109 min

  • nascendi
    **

    Romy Schneider je zatiaľ viditeľná v mojej topke herečiek a Alain Delon tiež patrí medzi hercov, ktorých obľubujem. Takže som bol primerane zvedavý na film, ktorý ich zblížil aj v súkromí. A nemôžem klamať, bol som sklamaný. Viem si celkom dobre predstaviť, cieľovú skupinu divákov, teda skôr diváčiek, ktoré budú pri sledovaní ochkať od nadšenia a vlhčiť vreckovky, ale ešte lepšie viem, že do tejto skupiny nepatrím. Dve hviezdičky dávam filmom, ktoré ma nahnevali, tentoraz však nejde o žiaden výraz nejakej negatívnej emócie, iba o konštatovanie, že to nebol je film pre mňa.(19.1.2017)

  • vesper001
    **

    Na romance nejsem a červená knihovna podle mě není literatura, ale diagnóza. Christine jsem viděla po trhání zubů a s dávkou analgetik v krvi, a to mi nějaké vrkání pod rozkvetlými stromy a tokání pod balkonem už nemohlo pokazit den. Herci jsou vydatně nalíčení a toporní jak Stojan Jakotyč a žádného nebolí zuby. Aspoň že to dopadne, jak to dopadne a to doslova.(21.3.2011)

  • andrii
    *****

    Křehké otevírání studánek. Zarámovaný portrét ryzí, poctivé romantiky i zurčivý zvon tragiky. Vzletný Amorův polibek zachycený do jemných pavučinek. Magie modrých očí. Láska je zahrnula kouzelnou mocí. Z dívčích románků nevinný pramínek. Nedělní vyjížďky do dálek, na lodičkách, v kočáru, v cukrárně. Jarní ruměnec poetických chvilek. Alain Delon - mladý, okouzlující, zamilovaný poručík v uniformě, princ z pohádek, až dech se tají. Romy Schneider - bílé lilie líbezný kvítek jeho srdci zavoní. Zlatavý prach starého dobrého mocnářství náhle rozfoukne hněv, milostných dýchánků žárlivé pukrle, zbytečný vznět. Zostudil baronův majestát. Muž proti muži utká se v souboji. Podvedený choť právo první střelby má. Mrtev sok, důstojník, který už jinou miloval. Rozpláče se, spanilá, ubohá Kristýna, čekajíc na jeho úsměv jako na nový den, vyhasl její růžový sen. Slzy jako u Shakespeara ukáply. V jejich srdcích však nikdy nepřestane plát, navždy se z nich bude hlas jejich jmen, přísaha lásky a věrnosti, ozývat. Rukavičky, luční kvítí ponechané na stolku, jako vzpomínka jejich první schůzky za melodií vídeňského valčíku.(10.1.2016)

  • NinadeL
    ***

    Mělo by to sice být něco zcela jiného, ale pořád je to "jen" Romy v dobách idealizovaného Rakouska. Bylo opravdu nutné totéž natočit jinde a tvářit se, že je to tak lepší? Není, jen je to hloupější a to nejen jako remake vynikajícího Milkování, které natočila její matka Magda Schneider před 25 lety. Tato nová Romy je navždy poznamenaná svým setkáním s Alainem Delonem (bohem nade vše, který měl poslední slovo vždy a ve všem, co se týkalo famílie Schneider). Mělo zůstat u Uniforem.(6.2.2009)

  • tahit
    ***

    Některé momenty se fakticky povedly a dokonce se mi líbily, třeba okouzlující malá kavárna, romantická projížďka na loďce a poklidnější život v monarchii. Tyhle poetické obrazy, tak trochu vyvolávají rozjímání nad minulostí s dnešní dobou. Samozřejmě vím, že je to jen, jakási idealizace tehdejší doby, ale na první pohled opravdu hezké. Na plátně to mezi Christine (Romy Schneider) a Fritz (Alain Delon) opravdu už pěkně jiskřilo. Oba pro sebe měli poté slabost celý život. Vezmu-li v potaz ještě krásnou hudbu, pak nevidím tenhle film tak kriticky.(1.5.2016)

  • - Ve filmu Leibelei (1993) ztvárnila Christinu Weiringovou Magda Schneider, matka Romy Schneider. (Terva)

  • - Jedná se o první francouzský film Romy Schneider. Romy nemluvila plynně francouzsky, a tak byla předabována Gilberte Aubry, která jí propůjčila hlas již v trilogii Sissi. (Monco)

  • - Původní námět na tento remake měla sama Magda Schneider a nejprve s ním také šla za jeho původním režisérem, Maxe Ophülsem, ale ten ji odbyl s tím, že k tomuto tématu už řekl vše. Magdina vytvrvalost ale nakonec dala Romy příležitost pro radikální životní změnu, která pro její rodinu nebyla dvakrát příjemná. A na její spolupráci s Ophülsem nikdy nedošlo. (NinadeL)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace