Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bývalý profesionální tanečník Alan Wolf (Alain Delon) vede taneční školu a od svých tanečnic vyžaduje maximální výkony. V jeho okolí začnou z různých příčin umírat tanečnice, následně i jeho přítel a tanečník Chico (Patrick Dupond) a Alan Wolf je vždy u toho. Případu se ujímá inspektor Michel Eparvier (Claudie Brasseur), který Wolfa od začátku podezřívá. Ale nic není tak, jak se na první pohled zdá… (borsalino)

(více)

Recenze (26)

bloom 

všechny recenze uživatele

Připadá mi, že počátkem devadesátých let už Alain Delon vážně nevěděl, jak osvěžit svoje typické kriminálky, a tak se rozhodl je zasazovat do poněkud atypických protředí. V o čtyři roky mladším Plyšovém medvídkovi to byla porodnická klinika, ve Vražedném tanci se děj odehrává v taneční škole. Delon hraje stárnoucího světoznámého tanečníka (jelikož sám AD na tom s tancem patrně nebude příliš valně, scénář předepisuje tanečníka po zranění), zapleteného do několika vražd, ale je to jen slabý odvar toho, co představoval v šedesátých a sedmdesátých letech. Při sledování tohoto a dvou dalších novějších filmů s touto filmovou ikonou, jsem si uvědomil, že jeho charisma už dávno vyčpělo a jeho herectví na mě působí trochu tuctově ve srovnání s jeho konkurentem a souputníkem Belmondem, který i svým slabším kouskům z osmdesátých let dokázal dát šmrnc. Film, ve kterém se až příliš odrazila doznívající osmdesátá léta si tedy pro sebe ukradl Claude Brasseur v roli svérázného inspektora, za něj dávám dvě hvězdičky. Jedině on totiž film zvedá ode dna, na nějž ho definitvivně dostává naprosto neolgický, až téměř iritující závěr, za který se autoři klasických detektivek určitě obracejí v hrobě. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

No tak tohle ať vyprávej kravám před dojením a bude po mlíku. Jediný co stojí trošku za "hřích" jsou postavy Alaina a Clauda, který jen tak mimochodem Alaina natáh na charismatu o parník, což je samo o sobě dost nečekaný, ovšem jinak jsem spoustu věcí vůbec nepochopil a nedávali mě naprosto žádnej smysl. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Příběh bez velké šance najít mezi hrdiny někoho, s kým budete sympatizovat, a detektivka porušující jedno z důležitých pravidel pátera Knoxe. Nicméně Delonovi a Brasseurovi se daří ztělesnit zajímavé protipóly. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Nebýt Alaina Delona a Clauda Brasseura, vůbec bych se na to nedíval. A jak vidno, o nic bych nepřišel. Zápletka (i když otřepaná) není z nejhorších, avšak Delonova role tanečníka mne vůbec neoslovila a Brasseurův detektiv působil notně unaveným dojmem. 90. léta tomuto žánru v Zemi galského kohouta očividně nepřála, vyjma některých Moulinů a Neznámého v domě jsem z tohoto období neviděl (alespoň co je mi známo) jedinou nadprůměrnou francouzskou krimi. 40%. ()

Snorlax odpad!

všechny recenze uživatele

Jsem přesvědčena, že tvůrčí tým tohoto filmu by měl všem svým divákům dát nějakou odměnu. Nám, co jsme to dokoukali až do trpkého konce, by měla přináležet i medaile za odvahu. Celý snímek nebyl nic moc, ale samotný závěr se rozhodl překonat i ptákoviny z pera A. B. Šťastného. Něčím takovým by musel opovrhovat snad i Mádl, takže mi není vůbec jasné, proč se Brasseur nechal uhovořit, aby byl do této Delonem stvořené divákovy noční můry obsazen. Jediné, co si zaslouží potlesk, je český dabing TV Prima. Delon mluvící hlasem Jiřího Štěpničky je stejně charismatický jako v originále. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Velmi zvláštní detektivka, která má diváka trochu napínat a trochu uvést do letargie, aby pro něj byl překvapivý závěr šokující. Šokující je, ale také zůstávají mnohé nezodpovězené otázky a trochu mi nebylo jasné, jak k rozluštění případu došlo, protože to přijde jako blesk z čistého nebe. Celkový dojem lze spíše charakterizovat jako trochu nejasné a trochu dlouhé. Chladný a odměřený Alan Wolf (Alain Delon) je bývalý profesionální tanečník, po nehodě tvrdý šéf prestižní taneční školy, který vyžaduje od tanečnic maximální výkony, což nejednou vede k srdeční zástavě a smrti tanečnice. Ella Cebrian (Marian Saura) Wolfa podezřívá, že za podivná úmrtí nese odpovědnost, a tak vše vypoví policejními inspektorovi Micheli Eparvierovi (Claudie Brasseur). Za nedlouho je nalezena Ella mrtvá, o pár dní později Alanův společník a taneční instruktor Chico (Patrick Dupond) a Alan je zase u toho a stává se rázem podezřelým číslo jedna. Jenomže něco v té teorii skřípe. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Příběh, scénář ubohý, herecké výkony snad ještě horší a to včetně mistra Delona. A Claude Brasseur? Ten byl asi lepším zpěvákem než hercem. Závěr filmu mě osobně připadá značně hloupý a nepřesvědčivý. Prostě propadák první třídy. ()

Rosalinda 

všechny recenze uživatele

OK, nebýt tance, je to jen a jenom zcela průměrná detektivka, která ovšem má své kouzlo i kolem žaludku příjemně polechtávající napětí včetně velice slušných hereckých výkonů, ale i tak nějak pokulhává. Zvláště pak jednou větou vysvětlený konec. Nicméně, když jsem film viděla poprvé v kině (tenkrát jsem chodila do jakési taneční školy a dobrovolně dřela jak kůň, protože tanec miluji a dělá mě šťastnou, a několikrát jsem vyrazila rovnou po kursu na Dancing Machine do kina, kdo viděl, chápe, proč o tom píšu) opravdu jsem do poslední chvíle nevěděla, zda Alan Wolf není "ten"; z jeho tváře a chování se nedalo vyčíst nic a závěr poprvé dost překvapil. Určité napětí a atmosféra se tomuto snímku upřít nedají, to je bez debat, ale nebýt tance... Aha a jsem zase u toho. Tanec je zde pro mne uchvacující a skvělá Cerroneho hudba se mnou "pracuje" do dnes. Zkrátka pro mě je to osobně vybočující film, který si i přes celkem slušný dabing (asi proto, že Delonem není Trávníček) raději pustím v originále, ač k němu nejsou titulky (v kině byly, tak proč ne i jinde?) a ke kterému se chtě nechtě budu vracet, ačkoli kouzlo neznámého již dávno vyprchalo. Pro mne to má kouzlo někde jinde a to hned na několika úrovních (včetně vzpomínek a hudby). Vím, že díky tomu snímek nadhodnocuji, ale nemůžu si pomoct a se omlouvám. Ještě musím zmínit Eparviera ( "Rozumíš lovu?" "Ne, rozumím vlkům."), Daphné (mladičká Tonya Kinzinger), Ellu a Chica v podání skvělého Patricka Duponda. Dle mého samozřejmé a věrohodné výkony. A režisér Béhat je režisérem Kriminálky Paříž.... k tomu ale už netřeba... PS: 4.12. 2012 ... více se vracet. Neodpustím si přídavek. Dnes večer jsem jen ze zvědavosti pustila v běhu tenhle film na Barrandově (možná poprvé v TV) a hned jsem lapala po dechu. Nový dabing je fakt příšerný a bere atmosféru mnohem víc, než ten původní. ()

Martin741 odpad!

všechny recenze uživatele

Toto navrhujem premietat kravam pred dojenim hned bude po mlieku. Tak jo, i Delon prispel k existencii hnoja na tomto svete, hnoj sa produkuje aj vo Francii a ne ze ne. Dialogy, hm co napisat k dialogom, a.... uz viem, na mna tie dialogy posobili jak keby sa tocili na psychologickych posedeniach v liecebni mentalnych retardacii : 0 % ()

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Svoje hodnocení shrnu do věty, že závěr mě nešokoval, protože jsem žádný neviděla: vypla jsem TV asi 40 minut před koncem. Naprostá ztráta času jak pro mě, tak pro celé osazenstvo filmu. Tančili sice pěkně, ale to je na DETEKTIVKU fakt málo. Delon mi připadal jako parodie sebe sama. Při záběrech na jeho samozřejmě patřičně nasvícené ocelově modré oči, kterými tak usilovně škubal, jsem si vzpomněla na Bruna Ferrariho ve Zvířeti - sametový pohled v ocelovém oku nebo pohled z ocele v sametovém oku? Jedna hvězdička je za Clauda Brasseura, ale spíš ze sentimentality, když oňuchával punčocháče baletek, tak mi moc charmantní nepřipadal:-) ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Delonovy filmy druhé poloviny 80. let ve mně vyvolávají jednotný pocit – zklamání. Vražedný tanec je po stupidní Cestě, a dvou mizerných „policajtech“ dalším průšvihem. Nejsmutnější ovšem je, že ten příběh není v zásadě špatný. Tvůrcům se ale zázračně podařilo zfušovat každou slibnou scénu a prakticky každý moment, který mohl být napínavý. A co se nepodařilo pokazit režisérovi, domrvil scénárista otřesnými dialogy (u nichž není jasné, jestli mají být k smíchu nebo k pláči) a poslední ránu tomu neštěstí zasadil dabing. Alain Delon jako tvrdý ředitel má sice charisma a Claude Brasseur v roli komisaře dělá, co může, ale to nestačí. Postavy se chovají naprosto nelogicky, tanečnice mají neovladatelné nutkání se před (zcela odtažitým) Wolfem neustále svlékat, jeho společník Chico mluví a hraje jako Tarzan z rodu opic (= vyráží neartikulované zvuky a věší se na strop) a hudební podklad je jedním slovem děs. Celý film jsem doufala, že kvůli Delonovi a Brasseurovi najdu něco, za co bych mohla snímek pochválit, ale… ale ano, v jedné ze (dvou) silnějších scén mi přeběhl mráz po zádech (tanec s autem na parkovišti) a jednou jsem sebou cukla (Wolfův záchvat vzteku). Jenže pak přišel šokantní závěr, bohužel přesně takový, jaký jsem v duchu tipovala, a kterého jsem se od začátku obávala, a dílo zkázy bylo dokonáno. ()

Markussis 

všechny recenze uživatele

Jak již zde bylo předznamenáno, tak si myslím, že tohle je promarněný materiál. Příběh a námět celkem obstojný. Koukat se na to dá, ale to na všechny filmy s Delonem. Zanese vás to do jádra devadesátých let. Ovšem po té co se proberete, tak si uvědomíte, jaký hrozný kýč to je. ()

Holina 

všechny recenze uživatele

Přestože mě filmy o tanci, baletu, hudbě, hip hopu a podobná témata absolutně neberou, musím říct, že tento film je jednou z mála vyjímek. Což teda stejně není způsobeno tancem, baletem, hudbou, nebo hip hopem. Je to dílem charismatických herců a tísnivé atmosféry. Stará škola. ()

aLPaC 

všechny recenze uživatele

90. léta už byla pro veterány Delona a Belmonda jen stínem jejich předchozí slávy. Tento snímek je čistočistý průměr, dokonce malinko podprůměr. Nezajímavé postavy, divný děj, navíc tanec mi k Delonovi vůbec nesedí. Ty tři hvězdy jsou z dost odřenýma ušima. ()

Předseda 

všechny recenze uživatele

Delon jako stárnoucí baleťák a Brasseur jako komisař s ptačím jménem se ho snaží za každou cenu dostat do lochu za sérii vražd. Nic není tak, jak se zdá. Pokud se nepletu. ()

Reklama

Reklama