Reklama

Reklama

Ďábelsky Váš

  • Francie Diaboliquement vôtre (více)
Francie / Itálie / Západní Německo, 1967, 98 min (Alternativní 89 min)

Obsahy(1)

Pierre (Alain Delon), který se jednoho dne probudí v nemocnici se od lékařů, dozvídá, že se svou manželkou Christiane přežili těžkou autonehodu, on však následkem zranění ztratil paměť. Christiane ho vezme domů, do jejich zámku. V okolí domu však zanedlouho dojde k podivným nehodám... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Recenze (39)

monolog 

všechny recenze uživatele

Celkem zajímavá, i když obvyklá, zápletka a hodně hutná atmosféra. Jenže ta hutnost se velmi brzy mění na nudu a nezáživnost. Jsou mnohem horší filmy, jak obsazením a hereckými výkony, tak dějem, ale tohle mi přijde jako nejhorší Delonův film, co v šedesátých letech natočil. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Starý francouzský filmy mám rád a když v tom navíc hraje Alain Delon, tak očekávám automaticky něco, co bude stát za vidění. Tohle je ale hodně slabej thriller o ztrátě identity. V tom roce 1967 to možná fungovalo líp, dneska to působí celý hodně naivně. Za zmínku tak stojí akorát atmosféra starýho francouzskýho venkova a pěkný prostředí, kde se natáčelo. Jinak mě na filmu nic nezaujalo. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Čtyři v zámku a pes. Vilný cynik bez paměti držen za vysokou zdí manželkou, která odmítá zařadit sex mezi prvky rekonvalescence. A s nimi rodinný přítel, co rád pořizuje audionahrávky, sluha čínského původu, který při náznacích náklonosti mužů ke své paní začne zuřivě leštit předměty a jeden čtyřnohý nepřítel s dobrým čichem. Je na vás, abyste tipovaly, co z toho milostného čtverce zůstane za geometrický útvar a kdo nakonec v rámci nařízené medikace bude muset spolknout hořkou pilulku.. Duvivier tam mohl vnést trochu více napětí a erotického dusna a odnést Delona, který se na to pobíhání po pozemku a postupné rozsvěcování ve škebli příliš nehodil.. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Strata pamäti hlavného hrdinu po autonehode akoby zároveň zredukovala celý film. Klaustrofobické prostredie uzavretého domu a paranoidné náznaky zvláštneho správania sa zvyšných troch obyvateľov vytvorili dobrú základinu pre kvalitný zhriller. Režisér ale nahradil gradujúce napätie, či stále viac znepokojujúce nehody a pasce len nervóznym pobehovaním Delona hore-dolu po záhrade a po dome. Záverečná vysvetľujúca desaťminútovka trpkú pachuť premárnenej príležitosti už veľmi nenapraví. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Tak Pierre nebo Georges? V tom by měl mít distributor jasno, aby nemátl diváka. Každopádně A. Delon se po těžké nehodě probudí z kómatu, v němž setrval tři týdny, a má pořádné okno. Manželku nepoznává, na nic si nevzpomíná, jen rodinný přítel je mu povědomý. Pro současného diváka nejspíš příliš pomalý film, který má ale zajímavě mysteriózní atmosféru. Divák tuší, divák už ví, ale Delon pořád tápe. Než mu dojde, že by mohl zkusit vysadit léky, je z toho už divák na nervy, jelikož by to na jeho místě udělal dávno. Pěkné interiéry i exteriéry, slušná hudba, zadumaný Delon, sveřepý Kim, záludnýFreddie a půvabná Christiane. Nejděsivější scéna byla pro mne ta, kdy Delon prchá před rozzuřeným psem do skleníku. To bych asi nedal. Ke třem hvězdám přidám čtvrtou za poslední čtvrthodinu a závěrečný obraz. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Několik filmů Juliena Duviviera mne už přesvědčilo o genialitě tohoto u nás opomíjeného francouzského režiséra. Nicméně jinými svými výtvory mne na oplátku dokázal nepříjemně překvapit, to zejména když se v pozdním věku začal pouštět do pokusů o moderní thrillery. Ďábelsky Váš řadím zrovna do téhle kategorii stejně jako šílený Čas vrahů. Duvivier měl zde za sebou necelé půlstoletí filmové tvorby, kterou odstartoval záhy po skončení 1. světové války, úspěšně obstál v přechodu od němého filmu k zvukovému, dokázal si vybírat zajímavé náměty a točit během let různé žánry... ale tuhle barevnou "labutí píseň", natočenou krátce před smrtí, si už mohl raději odpustit. Pokus o jakousi variaci na giallo se Duvivierovi dle mého názoru příliš nepovedl. Samotná zápletka o člověku se ztrátou paměti po autohavárii sice vypadá spočátku slibně, ale všechny postavy se zde chovají na můj vkus příliš podivně. Film postrádá jakoukoliv hutnou atmosféru, barevný vizuál, který si Duvivier zvolil snad vůbec poprvé (a tedy i naposled), zůstává funkčně nevyužitý, dialogy v interiérech vyznívají bez výraznějšího napětí. Stejně tak podivně s poněkud trapným závěrem to celé skončí a vyšumí do prázdna. Alain Delon nikdy nepatřil úplně k mým oblíbencům, ale na základě těch několika viděných filmů ho uznávám jako výborného herce, nicméně tady stejně moc neměl co nabídnout. Svou zřejmě nejslabší chvilku vybral i François de Roubaix, který tentokrát vydal ze sebe výjimečně naprosto nemožnou hudbu. Během sledování výsledku z této hodně nepříznivé konstelace hvězd pak zbývá už jedině pohled na půvabnou Sentu Berger v celé její kráse... 35% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Máme tu překvapení měsíce, nenápadný thriller s mysteriózními prvky, o jehož námětu se kolegové vyjadřují jako o neoriginálním. Jistě, ztráta paměti, otázky kdo je pravý, kdo lže, a téměř jistota že se to na konci ještě celé dvakrát otočí, to vše už tu bylo víckrát, ale uvědomme si, že Delonův nešťastník byl možná jedním z prvních. I když to tak totiž vizuálně moc nevypadá, Ďábelsky Váš je dost starý film. Dělá ho atmosféra, lehce zamyšlený Delon, kterému jsem věřil, že na to přijde (a vono ne) a půvabná Senta Berger. Chybělo tomu drobátko erotiky, ale i tak za plný počet, byl to pěkný, napínavý nedělní večer. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Nenápadný thriller s vcelku dobre vystavanou atmosférou. Herecky to bolo v poriadku, azda to len chcelo viacej obohatiť. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Hlavní zápletka není vysloveně originální, ale zase je velmi hutně a důkladně naservírována, takže se to tím určitě vyváží. Podivné náhody, milé úsměvy, nedobytná paměť, rodinný přítel a čínský sluha tvoří zajímavý mix postav a událostí. Poslední čtvrthodinka děj pěkně rozproudí, na jehož konci je pěkná rošáda. Zajímavý snímek. ()

5150 

všechny recenze uživatele

Psychologické drama podle románu "Manie de la persécution" Louise C. Thomase natočil v roce 1967 režisér Julien Duvivier. hudba Francois de Roubaix ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Takže to máme dva mladé sympatické lidi (Senta Berger, Alain Delon) a dva divné týpky. Jedním z nich je čínský sluha, jehož ve francouzském filmu hraje německý herec, ahá! Dál tu máme nijak originální zápletku (nahlíženo optikou mezitím uplynulých skoro padesáti let a s vědomím dostatku hodně podobných filmů). Taky tu máme hodně dlouhých scén beze slov se zvláštní Roubaixovou hudbou (kterou mám jinak rád, ale tady mi nějak úplně nesedla). Takže celé se to dost táhne a ani snaha posledních deseti minut zachránit celkový dojem moc nepomohla. Chtěl jsem dát víc, ale nemůžu. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Moc se to nepovedlo. Místo Delona tam mohl hrát někdo jiný. On s tím svým pohledem rušil atmosféru celého dramatu. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Řekla bych.. žádná pecka, ale ani propadák.. Alain Delon se po třech týdnech v kómatu probouzí a netuší, kdo je, jak se jmenuje, manželku nepoznává, na nic si nevzpomíná.. Senta Bergerová je velmi přitažlivá, takže umím pochopit, že se nechal vlákat do luxusní vily a bohatství.. V hodnocení jsem benevolentní, nenudila jsem se a Delon v černém je až nehorázně sexy.. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Z filmu jsou cítit ambice. Snaží se být celou dobu co nejvíc napínavý a poutavý. Sám se ale pěkně ztrapní. Rozuzlení je totiž jak z telenovely. Takový plivanec do obličeje, já neberu. Musel jsem se vážně smát. Navíc se ještě musí vše po lopatě třikrát vysvětlit. Ale ve výsledku jsem stejně nechápal to zasádní. Co mi měl film přinést. Když má nulovou atmostféru, dost falešné napětí, minimální atraktivitu a je vyprávěn tak suše. Nejhorší ale je, že z něho nevýjde žadná pointa, význam, poučení apod... Zkrátka, nic. Na tehdejší francouzskou kinematografii je to teda dost nepovedený kus. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Nevýrazný pokus o thriller.  1)  Příliš pomalý snímek nabízí neurčitou atmosféru, celkovou strojenost a především odhadnutelnou zápletku. Nemám rád, když jsem v uvažování daleko před hlavní postavou._____ 2)  Absurdní nicméně očekávaný konec nepřekvapí. Druhá pointa v posledních pěti minutách vše zrelativizovala, ale snímku už to nepomohlo. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Triler je trochu silné žánrovanie, pretože celý dej sa nesie v takom pokojnejšom duchu bez napätia, ale má aspoň zaujímavejšiu zápletku spojenú s amnéziou po nehode. Využitie tejto amnézie je vlastne hlavnou náplňou filmu so snahou hlavnej postavy odhaliť tajomstvo. Menšie logické chybičky, hlavne v závere, sa dajú odpustiť a až na "Číňana" ujdú aj postavy. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Co se všechno schumelí mezi dvěma manželi a jedním Číňanem v jednom skromném zámečku s jednou krásnou zahradou. Jak je vidět, na natočení zajímavého filmu někdy stačí minimum prostoru i postav (a jediný pes). ()

andrii 

všechny recenze uživatele

K vašim "andělským" službám. Vlastní vlaštovčí vlas, kafkovský čas. Hitchcockův plášť markýze iluze. Podruhé ožije. Pod fáčem, s šémem madame Frankenstein, jejíž šarm utržil šrám. Sbohem a navždy, staré já. "Děťátko Rosemary má tvář." ()

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Slabý thriller o ztratě paměti a záměně identit. Nebýt krásné Senty Berger, nebylo by na co koukat, protože je to celkem nezáživné a od začátku moc průhledné. ()

Reklama

Reklama