Reklama

Reklama

The Captive

  • Kanada Queen of the Night (neoficiální název)
Trailer 1

Obsahy(1)

Osem rokov po tom, čo malá Cassandra záhadne zmizla, začnú na povrch vychádzať skutočnosti, ktoré indikujú, že by ešte stále mohla byť nažive. Polícia nevie, čo má robiť, ale postupne sa odhaľujú nové a nové fakty, napríklad aj to, že Cassandriných rodičov niekto sleduje. Vysvitne tak, že ich dcéra bola pravdepodobne obeťou zvláštneho únosu. (readan)

(více)

Recenze (68)

POMO 

všechny recenze uživatele

V momentu únosu mimo obraz použil Egoyan úplně stejný záběr jako Villeneuve v o rok dřívějších Prisoners. Jinak se ale vydává jiným směrem, padouchy i zákulisí s unešenou obětí nám ukazuje hned od začátku, průběžně s představováním hlavních postav. Chronologické rozházení některých událostí dělá sledování filmu zajímavým. Jasno začnete mít až po pár desítkách minut. Následně dojde na působivě mrazivé scény i slušně vyobrazené záporáky, ze kterých naskakuje husina. Slušný, ne úplně typický příspěvek do skupiny podobných žánrovek. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Príšerný film. V prvom rade je nepochopiteľný. Ani po hodine som sa neorientoval v deji, ktorý divoko skáče naprieč rokmi. Tieto scény však nie sú oddelené žiadnym titulkom á la „o 8 rokov neskôr“/„pred 8. rokmi“ (a orientovať sa nedá ani pomocou prírody či hercov, nakoľko všetko vyzerá stále rovnako). V druhom rade je film chladný; aj tých pár scén, ktoré mohli divákom zatriasť, nakrúca režisér neosobne, nudne a nezaujímavo (prvé stretnutie po rokoch). V treťom rade, herci sú o ničom. V štvrtom rade - tony WTF (stromčeky). Zlaté Zmiznutie s Gyllenhaalom. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Já jsem tušila, že to nebudu mít s Atomem jednoduché. Kdepak Sladké zítřky a nebo Feliciina cesta, tam jsem neměla problém, ale tady jsem silně rozpolcená a nevím, kam mám The Captive zařadit. Možná, že kdyby se tolik nesnažil tvářit tajemně, zajímavě, originálně až experimentálně a kde na začátku vím zhruba tolik, co na konci, tak by to prospělo oběma stranám. Divákovi jako jsem já, rozhodně. V prolínání časových rovin jsem se po půlhodině zorientovala, ale horší to už bylo se scénářem, z kterého se podle mě dal vykřesat daleko větší trhák. Takhle jsem měla pocit, že tam snad není jediného normálního tvora, protože jsem se nemohla zbavit dojmu, že se všichni pohybují v jakési pro mě nepochopitelné dimenzi. Ještě tak otec Matt působil přijatelně, kterého hrál ostřílený Ryan Reynolds, ale když jsem viděla interiér jeho auta, tak jsem taky chvíli zaváhala. Co se tvůrcům povedlo maximálně dobře, byl výběr osoby, která trávila čas s Cass. Tak slizký a odporný typ člověka od prvního pohledu jsem dlouho neviděla. Tam jsem neměla jediný problém zaujmout jasné stanovisko. Zkrátka celý Atom Egoyan, ale já tentokrát konstatuji, že to bylo velké zklamání. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Celkem slabota. Atmosféra trihelu se vytratila do posledního Atomu, zůstalo jen od každého žánru trochu. I žďabec komedie by se našel. To když nejhustší pedofilní síť, která si co do bezpečnosti nic nezadá s CIA, překonává hranice vlastní blbosti a dává o sobě amatérsky vědět. V momentě, když zorganizují setkání (SPOILER) unesené dívky s jejími rodiči, už smíchy dávíte ovladač. Dopadne to jak to dopadne. Za svou neopatrnost jsou záhy potrestáni a vy si říkáte, škoda, mohlo to být méně fantasy. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Přešel bych, že Atom skoky na časové ose hodlal diváka rozložit na atomy (zřejmě měl strach, že by chronologická posloupnost přinesla banalitu) i laciný závěr bez emočního účinku, ovšem způsob vedení policejního vyšetřování ze mě udělal idiota a to já i přes působivě zasněžené Ontario nerad. Chcete mi namluvit, že policie nebude monitorovat návštěvy u vězněného pedofila, jenž byl zatknut v souvislosti s případem? Chcete mi říct, že se stovek svědků z charitativního večírku nikdo neptá, kdo s jeho hlavní hvězdou ten večer seděl u stolu? A že si tyto informace pak nedá dohromady? Co to bylo? Díl Policie Modrava? Škoda, první film s Reynoldsem, kdy mi nececkal krev jak Lestat a musí jej zkazit jiné okolnosti. Holt co se týká mizení, není Kanaďan jako Kanaďan.. ()

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Velice tesne od fullky, snáď ten záver mohol byt epickejší. Každopádne úplne si ma ten fim podal, postavy som miloval aj nenávidel a scénka z reštaurácie s letákom v ruke asi jedna z najsilnejších za posledný rok. Reynolds zesiteľný, Kevin Durand top. 90% ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Krásně tady můžeme porovnat práci Egoyana a Denise Villeneueva. Nedotažený scénář, který nabízí sice spoustu zajímavých scén a dialogových pasáží, ale prapodivně přeskakuje v časových rovinách a neumožňuje divákovi improvizovat a domýšlet, ani však listovat v bujarém obsahu, jelikož je nepřehledný. A bohužel zároveň není ani z poloviny tak atmosferický (chybí práce s kamerou, hudbou, nasvícením) jako Zmizení, což je element, který tvořil v o rok starším počinu 50 procent úspěchu. Celkově vzato tedy Captive o třídu horší, stále však slušná filmařina. Nejvíc potěší opět expresivní Reynolds, který se do těhle rolí prostě umí položit. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Film, který zmrazil Niagarské vodopády. Zbytečně vypravěčsky překombinované, zakleté v pomateném pendlování mezi minulostí a současností. A kdo ví, jestli tam náhodou nebyly i flashforwardy! Prostě jen další mdlý thriller, ve kterém k sobě padouch láká hlavního hrdinu skrze cestičku z vánočních stromků: cože? Nevěřil jsem tomu slovo. ()

Pilda17 

všechny recenze uživatele

Thriller, který zaujme způsobem vyprávění a zajímavým příběhem. Od začátku nenechá diváka v klidu a po většinu času se něco děje, do toho není moc dobré vypínat mozkové závity. Ryan Reynolds zahrál své, ale ničím nevynikne. Zpočátku se vše tvářilo daleko zajímavěji, v polovině se vše přehouplo a stávalo se z toho tak trochu klišé, nemluvě o závěru. Potenciál na velmi solidní krimi thriller The Captive měl, ale dle mého ho z velké části nevyužil, což je zásadní chyba. Chtělo to více akce, napětí a hlavně nějaký moment, který by vyrazil dech. Vše si propluje svižným tempem a nenabídne nic, čím by diváka posadil na zadek, něco tomu prostě a jednoduše chybělo .. 6/10 = 60% ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Za výpravu, herce a lehce ulítlý příběh bych dal i čtyřku, ale krom pár stupidit mám strašný pocit nevyužitého potenciálu, takže to nechám na třech a půl. Mohl to být super krimi thriller, kdyby se Egoyan nedržel úzkostlivě v drama vodách, a pustil trochu žilou tomu, o čem se tam pouze mluvilo. Hned by byl trhák na světě. 69% ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Atom si dal pri písaní scenára asi štyristofku valia, pretože som mal pocit, že niektoré dialogy neboli z tohto sveta, ako i samotný záver filmu. A zrejme sa ním ponúkla i Tina, ktorá vyzerala ako konštantne vyfetovaná alkoholička. Tá mi tam neuveriteľne pila krv svojim zjavom... ()

Pedestrian 

všechny recenze uživatele

Ukázkově nefunkční. Iritující skákání v čase (na začátku často i uprostřed vět) a nepřesvědčivej Reynolds. Chladné, bez emocí. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Velice dobře zahrané, občas docela atmosferické i napínavé, ale jinak neskutečně utahané a vyprávěním dost komplikované. I když se to tváří jako thriller o únosu dítěte, výsledek je bohužel někde dost jinde. ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Mrazivý thriller s už tak dost nepříjemným tématem, ale ještě daleko děsivější ústřední pointou (stalking, psychický teror) celého filmu. Egyptský režisér Atom Egoyan, který má na svém kontě například diskutovaný Devil’s Knot, má na filmy s touto tématikou očividně čich a stejně tak je tomu s The Captive. Ryan Reynolds a M. Enos v rolích zdrcených rodičů jsou přesvědčiví, ale Kevin Durand v roli psychicky narušeného únosce je přímo excelentní a přesně takový charakter bych od slizkého šílence čekal. Co je ale největším plusem filmu, že ve stěžejních scénách umí být napínavý, v jiných zase neskutečně emotivní a místy jsem se doslova v třepal v křesle a trpěl s postavami. Výborně a poutavě podaný film, který si s divákem umí vyhrát a nastiňuje odvrácenou stranu společnosti v reálném obraze. ()

ARI50 

všechny recenze uživatele

herecký solidní thriller z dobrým nápadem ale docela slušně nevyužitý a tak se člověk fakt perfektně nudí. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Námět s netradičním únosem řízlým obchodem s dětmi byl výborný, ale Egoyan ho dokázal úspěšně zprasit. Nejvíc mi vadilo styl vyprávění. To nepřehledné skákání v čase mi lezlo na nervy. Nemám nic proti občasným retrospektivám, ale musí tam být nějaká spojka, která vysvětluje, z jakého důvodu se děj vrací do minulosti. To tady absolutně chybělo. Nijak zvlášť mě neoslovilo ani obsazení. Proti jednotlivým hercům osobně nic nemám, ale pod režisérovým vedením nedokázali svým postavám vtisknout osobnost, o nějakých emocích ani nemluvě. Reynolds s Mireille Enos se sice snažili zahrát zdeptané rodiče, ale působili křečovitě. Durandův záporák byl vyloženě směšný. Škoda promarněného tématu. 30% ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Hypnotická zasněžená krajina dodává tomuhle thrilleru mocnou dávku atmosféry. The Captive je překvapivě velice napínavý film se zvláštními hereckými výkony a hodně slizkým záporákem. Kevin Durand creepy zmetky hrát opravdu umí. Nakonec je tedy docela škoda, že se zpočátku hodně zajímavý scénář zvrhl ve vcelku klasické klišé. S tak zvláštně budovanou atmosférou a trochu za vlasy přitaženým dějem jsem čekal méně tradiční rozuzlení. Stejně tak mi vadilo poměrně zbytečně nepřehledné skákání v čase mezi minulostí a současností. Ale sakra, ta atmosféra! ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Film dvoch diametrálne odlišných polovíc. Tej prvej, v ktorej sa deprimujúci thriller prelína s emocionálne nabitou drámou a v niektorých momentoch Captive pripomenie vynikajúcich minuloročných Prisoners, prípadne zasneženou krajinou Fargo alebo námetom o unesenom dieťati a zdeptaných rodičoch nedávny britský seriálový hit Missing. Divákovi ani na chvíľu nenechá vydýchnuť od napätých scén, stiesnenej atmosféry, má niekoľko silných momentov podporených vynikajúcimi hereckými výkonmi všetkých zúčastnených od Ryana Reynoldsa, Rosario Dawson, až po Mireille Enos (scéna, keď v slzách vykríkne meno dcéry). Prelína sa tu niekoľko časových rovín (prítomnosť, minulosť), aj niekoľko dejových línií (vyšetrovanie polície, línia so zlomenými rodičmi, línia s unesenou dcérou) a príbeh postupne veľmi šikovne dávkuje informácie a rozmotáva túto niť udalostí. Bohužiaľ druhá polovica zabíja všetky poctivo vybudované momenty. Scenár robí sprvu inteligentne napísaného thrilleru len obyčajnú B-éčkovú thrillerovú břečku s nedôveryhodnými a maximálne vykonštruovanými situáciami (scéna so stromami, keď Ryan Reynolds navštívi dcéru). Pravdepodobnosť doteraz civilne budovaného príbehu sa odrazu rovná nule a celá tá línia s unesenou dcéru (ktorá absolútne nijako nekoná) a jej „únoscom“ je tak nedôveryhodná a hlúpa (to by vážne tých sedem rokov prežila v relatívnej psychickej pohode?!) až sa čudujem, že Captive dokázal napísať jeden a ten istý človek. Tam kde film zo začiatku prehádzanými časovými líniami vyžaduje od diváka pozornosť a premýšľanie, tu už by sa zišlo akékoľvek mozgové závity radšej odpojiť. Samotný záver je následne jedno obrovské klišé, ktorému chýba potrebná gradácia a samotné zúčtovanie pôsobí skôr komicky než napäto. Potenciál tu bol obrovský a minimálne necelá prvá hodinka dokázala správne podať ako tú dramatickú líniu v ktorej fungujú emócie, tak aj thriller v ktorom postupne narastá napätie, dopomáhalo tomu aj prostredie večne zasneženého mestečka. Je vidieť, že všetci zúčastnení sa snažili od silných hercov až po solídnu réžiu. Následne sa však akákoľvek snaha (aj kvalita) rúca rýchlejšie ako domček z karát a ostane len pocit kruto nevyužitého potenciálu, ktorý v druhej polovicu doslovne zabil akúkoľvek dobrú myšlienku a namiesto toho naservíroval typicky hlúpy thriller z tretej cenovej kategórie. V tomto prípade ani neviem ako hodnotiť, zo začiatku som chcel udeliť aj silné štyri hviezdičky, postupne som nebol ochotný ísť takmer ani na tie dve. Radšej to len čisto spriemerujem a viac sa nad Captive nezamýšľam. CELKOVO: 2,5* (5/10) ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Dovolím si částečně převzít a upravit komentář od Pilda17, který se mi při otevření profilu filmu zobrazil jako první a který jsem si také jako první po zhlédnutí filmu přečetl. ~~~ Thriller, který mě vůbec nezaujal způsobem vyprávění, které bylo natolik na přeskáčku, že jsem po nějaké době ztratil přehled co se kdy děje a přestával to postupně vnímat. A rozhodně to nebylo příběhem, který má nápad a šlo by z něj vykřesat něco koukatelného. Ano, od začátku mě film nenechával v klidu a stále jsem u něj musel něco dělat, jinak bych nudou chcípnul, protože po většinu času se nic zajímavého neděje a jen si to hraje na sofistikovaný promyšlený thriller. Ryan Reynolds zahrál své, ale ničím nevynikne. Zpočátku se vše tvářilo daleko zajímavěji, sice se to táhlo, ale dávalo to naději, že se příběh rozvine a začne se něco zajímavého dít. Určitě dříve než v polovině se ale vše přehouplo do vyhloubené neprázdné jímky a v tu chvíli jsem již pomalu vypínal mozkové závity. Potenciál na velmi solidní krimi thriller film měl, ale naprosto ho nevyužil, zahodil a zcela zazdil, což je zásadní a esenciální chyba. Chtělo to nějakou, jakoukoliv akci, napětí namísto unylé nudy a hlavně nějaký moment, který by vyrazil dech, něco, co by dokázalo smysluplně překvapit a probudit diváka. Vše si propluje nezáživným a přichcíplým tempem a nenabídne NIC. ()

Reklama

Reklama