poster

Lost River

Thriller / Fantasy

USA, 2014, 105 min

Režie:

Ryan Gosling

Scénář:

Ryan Gosling

Kamera:

Benoît Debie

Hudba:

Johnny Jewel
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TheDon
    odpad!

    Na čem ten Rájen frčí ? Tohle totiž nemůže normálně myslící člověk myslet vážně. Film naprosto o ničem. Nechápu Evu jak se mohla k tomuhle propůjčit. Mladej čóruje měď a matka si řeže ksicht, aby jim nezdemolovali tu dřevěnou barabiznu. Mr. Bully stříhá kamarádům nůžkama rty a to je asi tak všechno. Pro mě naprosto nezkousnutelnej film. Nechápu nic.(6.5.2015)

  • Aaron.
    ***

    S hodnocením jsem dlouho váhal, no je to zkrátka někde mezi čtyřmi a třemi hvězdičkami, ale zatím to nechám níž. Gosling natočil audiovizuálně parádní film, kterému však chyběl z mého pohledu lepší nebo více dovyprávěný příběh, který by se vyrovnal kvalitě technické stránky filmu. Ano, všichni píší, že Gosling je hodně ovlivněný Refnem, Malickem, Cronenbergem nebo Cianfrancem, ale podle mě měl tohle v sobě vždycky. Nicméně bylo to velice zajímavé a určitě se těším do budoucna na další Goslingovu tvorbu.(19.4.2015)

  • sniper18
    ***

    Ryanovi Goslingovi sa evidentne zapáčili filmy, v ktorých sa v poslednej dobe objavil a tak sa rozhodol natočiť si svoju vlastnú artovku, ale nevyšlo mu to až tak dobre. Vizuálne je to v poriadku, aj napriek nie až tak atraktívnym lokáciám je tu dostatok pôsobivých záberov, aj keď častá inšpirácia od iných tvorcov je predsa len výrazná viac, než by bolo vhodné. Ale po ostatných stránkach je to už horšie. Spočiatku to vyzerá dosť nádejne, pôsobí to ako zaujímavý mix fantasy, postapo, rodinnej drámy a to celé podporené príjemným rozprávkovým nádychom, ale už čoskoro sa to celé vytratí. Dej nakoniec ani nie je ničím výraznejšie zaujímavý, iba si tak plynie odnikam nikam, pričom za tým ani vôbec netreba hľadať nič viac, čo by bolo ukryté pod povrchom, ako to od artoviek očakávam. A tak sa film stal pre mňa časom hlavne čakaním na tie spomínané atraktívne obrazy, prípadne celé scény, no takú som si tu našiel len jednu, tanec v strednej časti, na čom má okrem dobrej kamery podiel hlavne perfektná hudba, toto sa mi dosť páčilo. A rozporuplne na mňa pôsobí obsadenie, to mužské vrátane hlavného hrdinu a záporáka nestojí prakticky za nič, ale ženské je v poriadku, tu ma potešila hlavne moja obľúbenkyňa Saoirse Ronan, aj keď tu hrá predsa len jednu zo svojich menej zaujímavých úloh, ale nesklamú ani Christina Hendricks a Eva Mendes. Takže celkovo si myslím, že si Gosling týmto projektom hanbu neurobil a ak sa ešte niekedy pokúsi o niečo podobné, šancu mu určite dám, len by mohol skúsiť nájsť svoj vlastný štýl a hlavne scenár prenechať niekomu inému. 61%(7.6.2015)

  • erased
    ****

    Srovnání s Refnem Goslingův autorský debut nemá šanci ustát. K tomu mu i přes zjevnou podobnost chybí chytré využití veškerých dostupných technických prostředků k důmyslnému navození atmosféry, i opírání se o účelný hnus a násilí. Naproti němu se totiž zdá, že za rozvážným tempem a technickými hokusy nic promyšleného neleží, takže výsledek z větší části působí jen jako prázdná manýra, a tam kde tomu tak není, je účelnost až příliš okatá. Ovšem co se týče té většiny, je mi to vlastně nakonec jedno, post-apokalyptické předměstí Detroitu mě totiž i tak dokonale vtáhlo do děje a atmosféry. Ve zobrazení ošklivosti veškerého druhu se pak naštěstí Gosling držel příhodně při zemi, takže je Lost River docela neškodným hispterským pokusem o artovku. A já mu v takové formě nemám co vyčíst, ani nemusím být shovívavý kvůli skvělým výkonům Matta Smithe a Soirse Ronan.(10.6.2015)

  • mcb
    ***

    Ryan Gosling by rád šel ve šlépějích Nicholase Windinga Refna a Dereka Cianfranceho jako svých velkých režijních vzorů, bohužel se mu ale nedaří uspořádat směsku různých stylů a vlivů do kompaktního a fungujícího celku. Tato ambiciózní snaha kopírovat a napodobovat jde až tak daleko, že Lost River při sledování připomene hned několik filmů z poslední doby - nejvíce však magický realismus Divokých stvoření jižních krajin, který opět využívá bezmála postapokalyptického prostředí zuboženého kraje (zde vydatně suplováno sociálními problémy sužovaným Detroitem) a realistického zachycení života lidí nižší sociální třídy, typického Refnova samoúčelného a estetizovaného násilí, jenž nemá ve filmu výraznější funkci, a postav jako pouhých žánrových figurek. Ve výsledku vlastně trochu jako Jen Bůh odpouští s rozdílem v tom, že tady absentuje druhá vrstva hry s konvencemi uměleckých filmů, a na povrch vyvstává spíše režijní nevyzrálost, v níž je sice zachyceno několik zajímavých nápadů či scén, ale spíše jde jen o audiovizuální fetiš a exhibici než plně soustředěné vyprávění s potřebným přesahem. O Goslingově debutu více v recenzi...(23.5.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace