poster

Lost River

Thriller / Fantasy

USA, 2014, 105 min

Režie:

Ryan Gosling

Scénář:

Ryan Gosling

Kamera:

Benoît Debie

Hudba:

Johnny Jewel
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz
    *

    Vizuálně zajímavé, ale jen pár efektů s kamerou a barvou film nedělají. „Rodina má držet při sobě“, a jak tato věta zazní, je jasné, kudy se film bude ubírat. Nakonec z celé té rádoby fantasy záhady zbude jen jedna sice hezky natočená, ale jen jedna výprava na jezero, kdy se rozsvítí lampy (asi nejlepší scéna ve filmu, a žel jediná). Mezitím deprese, opuštěná města a domy, chlípníci, do podivného světa nezapadající krvavé divadlo orgií (ocenil bych něco míň dekadentního, protože pak nefunguje ta rádoby poetika Bonese a Rat), a Frankie, kterého celou dobu nikdo nehlídá, nepotřebuje jíst, ale objeví se ve scéně, když je potřeba pro silnější emoce. Fuj, normální hra na existenciálno v tajemném hávu, ale je to normální podvod, asi jako když vám mají servírovat mandlovou paštiku, ale dostanete jen kus obarveného sádla.(26.4.2015)

  • filmsim
    ****

    Vtahující, uhrančivé, hypnotické. Debut Ryana Goslinga se i přes pár šrámů na kráse povedl. Pomalu, ale poctivě vykreslované postavy v plíživé depresivní atmosféře příběhu, který není příliš divácky vděčný, ale díky hypnotickým záběrům a neotřele nasnímaným scénám, kterým převláda červená s fialovou, a poutavému hudebnímu doprovodu, který míchá temné elektro s karaoke výstupy herců, mě nakonec ve své snovosti a nevysvětlenosti pohltil. Na filmu je hodně patrná inspirace tvůrci jako je N.W.Refn nebo D.Cronenberg a to hlavně, co se týče násilných scén, originální kamery a tajemného příběhu ve kterém si každý něco najde a vysvětlí si ho po svém nebo si naopak řekne, že to vůbec nedávalo smysl. Všichni zúčastnění předvedli patřičné výkony a nejednou jsem měl při sledování hlavního aktéra Iaina De Caesteckera dojem, že sleduji mladší verzi R.Goslinga, to však nemyslím nijak ve zlém a jeho výkon mě zaujal ze všech nejvíc. V důsledku mi tak nejvíce vadí některé nedosvětlené akce postav či v některých fázích nezcela fungující příběh, ale i přesto R.Gosling předvedl, že má nemalé nadání a že od něj ještě můžeme čekat velké věci. 7.5/10(8.4.2015)

  • mcb
    ***

    Ryan Gosling by rád šel ve šlépějích Nicholase Windinga Refna a Dereka Cianfranceho jako svých velkých režijních vzorů, bohužel se mu ale nedaří uspořádat směsku různých stylů a vlivů do kompaktního a fungujícího celku. Tato ambiciózní snaha kopírovat a napodobovat jde až tak daleko, že Lost River při sledování připomene hned několik filmů z poslední doby - nejvíce však magický realismus Divokých stvoření jižních krajin, který opět využívá bezmála postapokalyptického prostředí zuboženého kraje (zde vydatně suplováno sociálními problémy sužovaným Detroitem) a realistického zachycení života lidí nižší sociální třídy, typického Refnova samoúčelného a estetizovaného násilí, jenž nemá ve filmu výraznější funkci, a postav jako pouhých žánrových figurek. Ve výsledku vlastně trochu jako Jen Bůh odpouští s rozdílem v tom, že tady absentuje druhá vrstva hry s konvencemi uměleckých filmů, a na povrch vyvstává spíše režijní nevyzrálost, v níž je sice zachyceno několik zajímavých nápadů či scén, ale spíše jde jen o audiovizuální fetiš a exhibici než plně soustředěné vyprávění s potřebným přesahem. O Goslingově debutu více v recenzi...(23.5.2014)

  • George Stobbart
    ****

    Pozerám, že všetci sú tu zase rozhľadení a múdri jak Šalamúnov úd, takže radšej budem len stručný... Vizuálne pohltivo natočená pocitovka, ktorá sa (možno zámerne a možno nie) zastavila niekde medzi mystery artom a post-apo rozprávkou. Myslím, že Ryan môže byť so sebou spokojný, aj keď ostatní nebudú.(3.5.2015)

  • maddy
    ***

    Only God Forgives in Lost River. Ryan Gosling trávil na pľace Nicholasa Windiga Refna až príliš mnoho času a tak sa rozhodol, že si jedného takého „Refna“ natočí aj sám. Vizuálne to zvládol, aj keď sa mi žiada skôr uviesť okopíroval, na jednotku. Lost River hýri farbami, štýlovým hudobným doprovodom, nesie sa v snovej, temnotou nasiaknutej atmosfére (ale s fantasy nemá nič spoločné, nenechajte sa zmýliť chybne uvádzaným žánrom na čsfd) a podarilo sa vykresliť aj depku v chudobou poznačenou prostredí amerického predmestia a jeho ľudí z nižšej sociálnej vrstvy, ktorí sa snažia pretĺkať životom. Bohužiaľ sa mu to celé nedarí spojiť do zmysluplného celku. Zameriava sa výhradne na spomínaný vizuál a atmosféru, ale zabúda na všetko ostatné. Jeho debutu tak chýba potrebné katarzia, smeruje od nikam nikde, jeho príbehové motívy vyplynú do prázdna a postavy v ňom nejakú výraznejšiu funkciu. Dokonca aj tá občasná brutalita alebo pokus o sexuálnu zvrhlosť (scény v druhej polovici v bare) sú skôr samoúčelné, než by mali pre samotnú story zmysel. V podstate typický Refn, akurát tento krát zrežírovaný Groslingom. Chápem, čo sa Gosling snažil svojim debutom dosiahnuť a režijné kvality v ňom určite tkvejú, akurát v prípade Lost River to je až také prílišné, ale hlavne prázdne napodobňovanie v jeho už podaní videného, akurát v prípade Drive a Only God Forgives iba pred kamerou. Jeho premiestnenie za ňu neprináša nič špeciálne, má síce pár zaujímavých scén, depresívnu atmosféru a temný vizuál, ale vo výsledku to je len o niečo menšie sklamanie než z Refnovho Only God Forgives. CELKOVO: 2,5* (5/10)(17.4.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace