poster

Nebuďte policajta

  • francouzský

    Ne réveillez pas un flic qui dort

  • slovenský

    Nebuďte spiaceho policajta

  • slovenský

    Nebuďte policajta!

  • anglický

    Let Sleeping Cops Lie

Akční / Krimi / Thriller

Francie, 1988, 97 min

Komentáře uživatelů k filmu (65)

  • sud
    **

    Zase ten prokletý José Pinheiro! Zase on! On není jen prachsprostý rutinnér, on je navíc packal. Zatímco "Slovo policajta" má (sice provařený, ale v kriminálce se nic moc nového vymyslet nedá) dynamický scénář s hlavou a patou, "Nebuďte policajta" je bídný sled scének, námětem vykrádající "Magnum Force". Ani charismatický Alain Delon (který podobných rolí od tohoto snímku radši na nějaký čas nechal) a ani pár slušných akčních scén to nezachrání. Jean Gabin si takovouhle "poctu" nezasloužil. Olivier Marchal, představitel jedné z vedlejších rolí, se na vraždu Francouzské krimi nemohl koukat a za 18 let se ji vydal pomstít svojí "Válkou policajtů". 40%.(30.8.2008)

  • Gemini
    ***

    Filmografie Alaina Delona je hustě osázena rolemi nekompromisních bojovníků, v nemálo případech i policistů, takže by asi bylo na místě si říci, proč by měl zrovna tenhle korálek navlečený na oné dlouhé šňůrce upoutat Vaši pozornost. Je to v podstatě proto, že jde o korálek velmi zajímavě vybroušený - protihráčem zásadového Delona je tu neméně zásadový, avšak o poznání šáhlejší Michel Serrault, jehož kumpáni jako by byli nějakou Mitterrandovskou propagandistickou hříčkou na téma "karikatura de Gaullových fašistických tendencí", nějak podivně vykládaná jako očistný oheň pro degenerující společnost, které se lůza vysmívá a využívá ji. Proto se tu taky velmi zhusta děje "staré dobré ultranásilí", kastruje se, podřezává, vyhazuje do vzduchu, a pochopitelně štědře maluje krví. Nemůže samozřejmě chybět ani aerobic v upnutém trikotu (naštěstí ne na Delonovi, ale na Roxan Gould;)), a už vůbec "správně" francouzsky-osmdesátkově podivné artové vložky jako je sebevražda komisaře ze série Taxi, nebo - a to ještě víc - scéna na kolotoči. Sympatické je, že do poslední chvíle nemáte potuchy, jak to dopadne, protože umřít může skutečně kdokoliv (a je to film s Delonem, že...). Bohužel celý film je strašlivá směska výše uvedeného, která postrádá jakýkoliv ucelenější smysl, a víc než co jiného působí jako snaha za každou cenu šokovat. Z dnešního pohledu už tu ale v tomhle směru není nic unikátního, k vidění byly daleko syrovější i promyšlenější věci. A tak se dá říct, že Nebuďte Policajta je dnes v kategorii zajímavosti zařaditelný leda tak do sekce kuriozita aneb i tohle se tehdá točilo... 60%... za práci s barvami:)(9.8.2016)

  • Malarkey
    ***

    Kdyby ho nebudili, udělají nejspíš i líp. Ono totiž pod náporem kvalitních francouzkejch kriminálek vznikla jedna, která nemá dostatek akčních scén, ani kvalitních momentů, kde by nám francouzští herci jasně ukázali, že hlavní síla je právě v očích. Výsledek této kriminálky je nakonec takový, že není ani dobrá, ani špatná. Má od každého trochu, ale ve výsledku nevyniká ničím. Naštěstí pod náporem průměrnosti nám Alain na závěr ukázal, proč právě on nejčastěji hraje policajta. Dost možná už ho to ale nebavilo, pač to mělo daleko rychlejší průběh, než by si divák vůbec představoval.(24.1.2015)

  • Enšpígl
    ***

    Klidně toho policajta zbuďte, nic závažného se totiž nestane. Film tak trošku víc připomínal Magnum Force s Clintem Eastwoodem. Odlišoval se jen pomalejším tempem, menší akcí a malou dramatičností. Ovšem i tak měl ten vzbuzenej policajt světlé chvilky, scéna se svědkem na policejní stanici, kde snad během minuty dojde ke dvou vraždám má tempo i napětí a pak poměrně brutální záležitost na kolotoči. Tenhle film je lepší než dostat přes držku, ale zase, aby mě kvůli němu někdo budil, to fakt ne.(30.7.2007)

  • Djkoma
    **

    Nechci nic říkat, ale velmi podobný film tu už byl a přímo v něm i hrál Alain Delon, což působí trochu vtipně a smutně zároveň. Zaslouží si to taková hvězda? Rozhodně ne. Vždyť hrál už v tolika filmech, kde se slovo "policajt" objevuje už v názvu, že by možná mohl zkusit i něco jiného. Oni ti jeho policisté jsou bohužel stále na stejné brdo a to je nejen neschopnost scénáristů, ale také pramalá Delonova snaha se vymanit ze stereotypu policajta z posledních let jeho práce. Je to škoda a tenhle film je důkazem, že nelze stále opakovat a jen přeobsazovat. Gabin si zasloužil větší poctu...(4.10.2008)

  • T2
    **

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,600,000Kino Návštevnosť: 802,437 (Francúzsko)║ A ja že si pozriem nejaký zaujímavý film s Alainom Delonom a just musím naraziť na takúto prkotinu, ktorá vyznie nanajvýš smiešne v danom prevedení. /30%/(17.10.2009)

  • DaViD´82
    **

    Co policajta, to diváka nebuďte. Jinak bude smutným svědkem nejslabší delonovky a téměř až urážky Jeana Gabina, jehož památce je snímek věnován.(18.8.2008)

  • Radko
    ***

    Scéna odumierajúcej ruky, visiacej z rozbehnutého detského kolotoča, zvierajúcej v predsmrtných kŕčoch pištoľ a bez vôle páliacej do náhodných návštevníkov lunaparku, pridala artové body vcelku štandardnej kriminálke 80. rokov. Neschopnosť justície vyvoláva potrebnu svojpomocných riešení spravodlivosti, mimo oficiálneho a nepružného systému. Ušľachtilá myšlienka sa však mení na krvavé jatky s nevinnými obeťami. Treba zasiahnuť a zobudiť rázneho Delona! P.S. Rebelantské policajné kriminálky z Talianska a Francúzska 70.-80. rokov mali dve schémy: 1. Korupcia a prepojenie s organizovaným zločinom je tak spletité, že spravodlivo vzbúrený hrdina nemá šancu (záverečná poprava) 2. Svojpomocná vzbura proti systému eskaluje brutálne násilie a preto sa hrdina snaží systém, akokoľvek nespravodlivý a zlý, udržať. Obe línie sú silne spoločensky kritické, obe však paradoxne podprahove hovoria o tom istom: Najlepšie je uchovať jestvujúci stav (status quo) a búriť sa nemá žiadnu cenu.(29.11.2007)

  • LiVentura
    ***

    Dobrý snímek a odraz lámající se společnosti a "staré a nové doby"... někdy až důraz na přílišnou brutalitu scény zacházející do ztracena...celkově dost neutěšený příliš akční film..(24.11.2007)

  • nascendi
    **

    Keďže som už tento nepodarok videl, viac-menej som iba počúval jeho priebeh počas inej činnosti. Kvôli takémuto filmu by nemal byť budený nikto, a to mám na mysli predovšetkým diváka, ktorý má pomerne presnú predstavu, čo mu môže ponúknuť francúzska kriminálka z tretieho kvartálu 20. storočia. A keď som si kúsok pozrel, videl som žlté dymovnice, ktoré asi vytvárali atmosféru v mieste útoku bazookou na žandárov. Myslím, že aj pôvodné dve hviezdičky sú odo mňa láskavosťou voči Pinheirovi, ktorého by mohli uspať, aby už nenakrútil nič podobné.(28.4.2019)

  • nash.
    *

    Překvapivě nudná podívaná bez napětí a šťávy. Postavy zaplňující chatrný scénář jsou mdlé a to včetně Delona, který filmem projde se setrvale otráveným výrazem. Možná ho zapomněli vzbudit.(19.8.2008)

  • bassator
    **

    21. 3. 2010 - 40%(21.3.2010)

  • Snorlax
    *

    Hlavně nebuďte Pinheira, nebo natočí zase něco takového. V osmdesátých letech měl Delon nezvladatelné puzení točit filmy podobném těm s Belmondem, jenže jim chyběla akce, vtip i šarm, takže veškeré stylizování se, včetně gest a pohybů, do JPB bylo Alainovi ku ničemu, jen se ztrapnil. Tento film řeší celkem zajímavé morální dilema, ale tak neohrabaně, že divák nemůže fandit ani jedné straně, protože jsou mu obě zhola ukradené. Marchese spáchal rádobydramatickou hudbu, která se ale rozhodně k takhle plytkému filmu nehodí.(21.3.2015)

  • Crocuta
    ***

    Atraktivní námět a společenskokritický podtext sráží slabší zpracování plné děr v logice, nesmyslného jednání postav, blbých keců a zbytečných scén. Ale abych jen nekritizoval - snímek má celkem slušné tempo, míra divácky vděčné brutality je nadprůměrná a řada scén rozhdoně stojí za shlédnutí. Na čtyři to není, ale ty tři jsou i přes výše zmíněné nedostatky skoro málo.(26.7.2007)

  • heyda
    ***

    Konec je perfektní. Tohle by se v americkým filmu asi nestalo. Právo neprávo - sviňa je sviňa a Alain Delon si umí sjednat pořádek.(17.10.2009)

  • borsalino
    ***

    Vzhledem k tomu, kolik jsem shlédl "Delonovek", tak musím "objektivně" říci, že Nebuďte policajta je jedna z nejslabších, děj lze dost dobře předvídat, neohrožený hrdina (Delon) filmem proplouvá s mírně nepřítomným a trochu naštvaným výrazem a celé je to takové neslané, nemastné, že vlastně ani nevím, zda jsem to skutečně shlédl nebo ne. To je prostě trochu málo, jsem zvyklý na úplně jiný level. Každý má právo občas trochu šlápnout vedle, takže netřeba se z toho hroutit, ale myslím že je nejvyšší čas, aby někdo vzbudit režiséra.(26.12.2007)

  • dopitak
    ****

    Sedlo mi to, až jsem překvapený. Asi tím koncem, protože většina filmu je taková nemastná neslaná, jako ostatně u vícero hero filmu, které si produkoval sám Alain. Ale Michel Serrault jako démonický záporák s hlasem Bořivoje Navrátila, to je prostě terno. A ta harmonika, asi nejlepší od dob Tenkrát na západě. Celkem brutální scény, i když je to jinak takový oddechový, civilní film bez napětí, cením atmosféru.(31.8.2016)

  • 5150
    ****

    Oproti SLOVU POLICAJTA, které rovněž natočil José Pinheiro, má tahle krimi rozhodně propracovanější zápletku a brutálnější akci. Postavu Lutze, který to hraje na dvě strany ztvárnil Xavier Deluc.(22.8.2008)

  • claudel
    ****

    Včera jsem sotva přišel z práce, stihnul jsem sebou jen hodit do postele a spát. Když jsem se probral a na ČT 2 dávali tuhle kriminálku, tak jsem neváhal. Nebuďte policajta mi náramně sedlo a mně osobně vyhovují a mnohem víc se mi líbí kriminálky s Delonem než s Belmondem. Tady navíc zářil Michel Serrault, šel z něho opravdu strach a vypadal jako by nepociťoval vůbec žádnou emoci.(26.7.2016)

  • Terva
    ***

    Lehce nadprůměrná kriminálka, která se chvilkama vysmívá sama sobě.(24.4.2011)

  • bloom
    ***

    Po zjištění, že Delon věnoval film Jeanu Gabinovi a úvodních scénách velké čistky s fanatickým Serraultem jsem myslel, že to bude lepší než jsem čekal. Ale nebylo. Dopadlo to přesně podle mého očekávání. Delon se už naštěstí už tolik nevystavuje ve světle supermana, ale jeho humor neustále zaostává za Belmondem. Pak je tu několik zbytečných scén s Delonovou partnerkou (stejně jako scéna v nemocnici). Samotné téma vzájemného boje uvnitř policie je zajímavé, ale zasloužilo by lepší zpracování. Takže výsledkem je průměr, kterému ovšem hodně pomáhá zmiňovaný bard Michel Serrault jako policejní fašista.(4.11.2007)

<< předchozí 1 2 3 4