Režie:
Alice NellisScénář:
Alice NellisKamera:
Matěj CibulkaHudba:
Jan PonocnýHrají:
Karel Heřmánek, Bolek Polívka, Miroslav Krobot, Marián Geišberg, Richard Genzer, Jenovéfa Boková, Vojtěch Dyk, Zuzana Bydžovská, Jana Hubinská (více)Obsahy(1)
Kapela Smoke, to byli takoví čeští Rolling Stones. Za nejasných okolností se ale v roce 1972 rozpadli a každý ze čtyř bývalých muzikantů se s údělem rockera ve výslužbě vyrovnal po svém. Dlouho se neviděli, jejich cesty se rozešly a i jejich pohnutky k oživení kapely jsou jiné - peníze, touha po ztracené slávě, snaha pomoct kamarádovi, ještě naposledy zažít ten pravý rockerský adrenalin. Jenže mají manželky, malé i větší děti a také zdravotní neduhy. Dost možná je ale na konci strastiplné cesty plné omylů, průšvihů a nečekaných překvapení čeká i odpověď na otázku, proč se vlastně tehdy rozpadli? Iniciátorem pokusu o velkolepý comeback kapely Smoke je klávesista Milan (Karel Heřmánek), který se zuby nehty snaží vypadat jako úspěšný podnikatel. Anebo ho k tomu tlačí jeho mladá žena Ivanka (Lucie Žáčková)? Naoko má všechno, co by si mohl přát: nahrávací studio, vnadnou blondýnu, roztomilou malou dcerku a spoustu triček golfového střihu. Ale velmi brzy je znát, že svůj život tak trochu nestíhá. Životní role úspěšného fešáka mu prostě přerůstá přes hlavu. To kytarista Karel (Miroslav Krobot) se na oživení kapely tváří dost zdrženlivě. O každém jeho kroku totiž rozhoduje jeho partnerka Yvonne (Zuzana Bydžovská), osudová žena, která vyznává východní nauky, new age a esoteriku. Karel se pod taktovkou Yvonne už léta živí doma umletým zrním a nosí oblečení z konopných vláken. A je si jistý, že návrat k rockovému nářezu mu u Yvonne jen tak neprojde... Baskytarista Václav (Bolek Polívka) je hodný chlapík z Moravy, který by klukům jejich plány rozhodně nezkazil. Jenže právě teď nejvíc řeší zašmodrchané vztahy se svým dospělým synem Vojtou (Vojta Dyk), který má svou vlastní populární kapelu Darkwerk a na tátovo koncertování se Smoke se dívá skrz prsty. A konečně frontman kapely, zpěvák Otakar (Marián Geišberg)... Ten jediný i po třiceti letech pořád vypadá a chová se jako pořádný rocker, i když věkem již trochu ošoupaný. Rockový odvaz je pořád jeho krevní skupina a pod koženou vestičkou s gustem vystavuje na odiv mužný hrudník... i jiné části těla. Ale i Ota má svoje tajemství, které klukům hned tak neprozradí. Navíc se kolem kapely motá podezřelý manažer (Richard Genzer), který s ní má trochu jiné plány, než muzikanti vůbec tuší, a jeho dcera Miriam (Jenovéfa Boková), která nechce být jen prodlouženou rukou svého vypečeného tatínka. O slepém bubeníkovi ani nemluvě. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (706)
Ok, nejsem sice vyloženě fanda Alice Nellis, ale její tvorba velmi pomáhá současnému českému filmu nabídnout cosi jiného, takže jen více a jen houšť - ať se pouští do těch svých experimentů. V Ene bene a ve Výletu to bylo ještě velmi Papouškovské tlačení na pilu, v Tajnostech jsem se už naladila na její vlnu, Mamas & Papas byli příliš subjektivní, v Perfect Days jsme všichni zůstali při zemi, ale nepropadli jsme se ke kýči a nyní Revival si pohrává zase s trochu jiným žánrem. Čili ano, sice nemám záchvat štěstí pokaždé, když má výstup Krobot, ale všechny ty etudky zasloužilých Polívků a Heřmánků mi udělali velkou radost. #LFŠ ()
Díky za to, že alespoň jedna režisérka z mnoha lidí tohoto řemesla se pustila do žánru tak choulostivého, jako je v dnešní době (chytrá) česká komedie. Musím říci, že se to povedlo, po herecké stránce je lahoda sledovat tyhle staré pardály v takových nahláškovaných rolích. Dokonce i u pana Genzera byla slušná snaha o herectví. Jediné co mě trošku mrzelo, že si tvůrci nedali práci s českými texty, kterými by domazlili soundtrack. Nehledě na to, že jim také měl někdo vysvětlit rozdíl mezi slovem Revival a Comeback. Jinak veliká spokojenost, kdo se chce dobře pobavit (i když, přeci jen troška té dramatiky tam stále je, bez ní to zkrátka v posledních 20 letech nejde) vřele doporučuji. ()
Jsem ráda, že Alice Nellis napsala komedii, protože její dramata jsem vždycky rozcházela docela dlouho, než prošly celým traktem mého filmového... sálu. Revival je opravdu příjemné překvapení, bavila jsem se dobře, o to víc, že jsem od něj mnoho nečekala. Pro mě zase jednou český film, který má úroveň a.. prostě za 4*. ()
Nápad není marný, herci se snaží, seč to jde, ale co je to platné, když tomu chybí jakékoliv zvraty, napětí, cokoliv nad rámec ploché historky o pokus o návrat po letech, jenž kupodivu vyšel. Sledujeme vlastně očekávané scény - první nápad, jak se snaží získat další pro tento nápad, jak se dají znovu dohromady, jak zkoušejí, první koncert... Nic nečekaného. Pár možných konfliktů je hned zažehnáno nebo se o ně vůbec nehraje. Kromě pokusů a řečí o šoustání (a smrti) a kromě kalhotek vlastně už nic dalšího nepřijde - teda kromě nahé Bydžovské, pokud nešlo o body dablérku. Film nic neřekne, kariéra je hned strmá, žádné odsudky, že jejich hudba dnes nemá nikomu co říct, žádné vypískání, dokonce se otec se synem spřáhnou... jen ta smrt holt čeká v tomto věku za každým rohem. Hudba docela ušla a evokovala tu dobu, i když spousta skupin té doby od anglických písniček vždy přešla k českým, ale určitou poetiku té doby to má. Ale celkově to nějak nedává smysl, ani jako pocitovka. ()
Čo sa stalo s tou režisérkou trefných, milých filmov zo života, ktoré tak pekne vedeli vystihnúť pocity aj charaktery? A prečo sa rozhodla kopírovať americké klišé? Starne? Alebo starne cieľové publikum? Mne zostáva ešte tak 60 rokov, než túto vlažnú heřmánkovú polívku budem vedieť oceniť. Radšej Still Crazy, omnoho radšej ()
Galerie (46)
Zajímavosti (20)
- Postavu mladého Otakara (Marian Geišberg) stvárnil hercov syn Marek Geišberg. (Psycho709)
- Skladatel Jan Ponocný si ve filmu zahrál slepého bubeníka skupiny Smoke. (jenik71)
- Počas záverečných titulkov môžete sledovať ešte poslednú scénu filmu. (Johnny.ARN)
Reklama