Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve svých komediálních rolích vystupuje Pierre Richard vždy jako nemotorný hrdina, který dokáže způsobit velkolepé katastrofy. Ve filmu Gérarda Ouryho Útěk komplikuje život sobě i druhým jako advokát, kterému se sice nepodaří dostat z vězení svého klienta, nicméně se samozřejmostí sobě vlastní se připlete do vzpoury vězňů a nechtěně dopomůže svému gangstříkovi k útěku. Tisk i policie ho označí za komplice a Richard, coby advokát Duroc, prchá přes celou Francii. Je okouzlující a ve své bezbrannosti občas i "trochu" nebezpečný. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (53)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Já fakt nevím, mám pocit, že pokud tohle zhlédnu ještě jednou, pošlu to snad do odpadu... Ne, že by Oury nutně potřeboval Louise. Ne, že by občas do svých komedií nevložil nějaké historické či osobní téma (běžence, rasismus a válku v Esu es, židovskou otázku v Jákobovi), ale tady přes to laciné politikaření opravdu zapomíná na to, co je v jeho filmech dobré: na herecké výkony, vtip a tempo příběhu. Když se na tím tak zamyslím, nenapadá mě nic, co by na tomhle filmu bylo hodno zapamatování. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Mám dobré zkušenosti s tím, když na režisérské stoličce sedí Gérard Oury. Prakticky jakýkoliv jeho film, co jsem viděl je povedená komedie. Útěk je ale krapet něco jiného. I když je v hlavní roli Pierre Richard není to takové příjemné jako ostatní komedie, zábavné v jistých chvílích určitě jo, ale krom toho také značně vulgární a zbytečně dlouhé, což mi na francouzskou komedii přišlo krapet neobjektivní. Co naplat, i tak je to zdařilá komedie, kde Pierre Richard hraje klasického zmatence na výbornou a dodává příběhu patřičný šmrnc. --- Kolik? - 22 milionů - 22 milionů? Viděla ses už v zrcadle ty škeble? ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Koľko?“ – „Dvadsať miliónov.“ – „Videla si sa v zrkadle, škatuľa?!“ Pierre Richard patrí k mojim obľúbeným komikom nielen z Francúzska a keď vidím, koho všetkého nie sú ľudia schopní a ochotní pokladať za komediálneho herca, niekedy sa začínam rozprávať sám so sebou, aby som sa z takých názorov nezbláznil. V ÚTEKU extrémne roztržitému Richardovi (v roztržitosti by mu mohol konkurovať snáď len Peter Sellers v sérii RUŽOVÝ PANTER) navyše ako bonus pomáha skvelé ladenie do bláznivej ale stále milej a pôvabnej buddy komédie. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Docela pohodova komedie, u ktery se clovek obcas nudi a obcas zasmeje a ktera nedosahuje kvalit nejlepsich Richardovo nebo Ouryho filmu. Asi nejvetsi problem je, ze je film zbytecne dlouhej, misty je to skutecne cely dost roztahany. A dalsi problem je, ze je film zasazenej do studenstkejch bouri a tudiz se Oury snazi jak o blaznivou komedii, tak o nejakou tu kritiku a misty mu to skripe. Nicmene Richard tu je opet v pohode a opet dela posuka, takze uz od zacatku filmu je jasny, jak se to bude vyvijet. Lanoux sice neni Reno nebo Depardieu, ale je v pohode. Ja se docela slusne bavil, ale mohlo to bejt lepsi. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Film, který dokáže rozzářit den a zaujmout i po dlouhém maratónu nesmyslů ze zcela jiného ranku. Výborné pro diváky doslova všech věkových kategorií. Pohrdne tím tedy jen znuděný a přetažený plebs. Nebo někdo, kdo z duše nenávidí dobré buddy movie. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Na poměry Pierra Richarda i Gérarda Ouryho je Útěk poněkud slabší záležitost, která se místy téměř vleče, nicméně dobré až skvělé momenty se v ni jistě najdou. Především tedy jízda na vysunovacím sedadle spolujezdce, kaskadérská záležitost na jedoucím náklaďáku, a pak spousta momentů v posledních dvaceti minutách - třeba když se Pierre Richard prodírá pouličními boji, mimoděk podává dál molotovovy koktejly, brání se kufříkem dlažebním kostkám a podobně. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Příjemná Richardovská taškařice, která nabere ty správné grády teprve až s uloupeným Rolls Roycem. Od té chvíle zdánlivě nesourodá dvojice začíná spolupracovat a do party přizve ještě právníkova otca. Trvat film ještě o nějakou minutu déle, nebál bych své hodnocení ještě zvednout. 65% ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Ve výsledku bohužel ne tak šťavnaté, jako v několika jednotlivých scénkách. Po takovém útěku jsem vždycky toužil, šel bych do něj klidně i s nemehlem Durocem. Šmíroval bych holky ze skříně, půjčoval si auta, přimotal se k občanské vzpouře, a matlal si obličej rajským protlakem. Jen bych se při tom svém velkém úprku snažil o vyrovnanější tempo, které mně tady chybělo. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Film, u kterého citelně Pierre Richardovi chybí partner, se kterým by mohl vytvořit celistvou filmovou dvojici. Victor Lanoux v roli uprchlého trestance hraje celou dobu spíše vedle něj, než s ním. Richard by potřeboval takového borce jako byl svého času Gérard Depardieu, s nímž se vždy perfektně až interaktivně doplňoval. Ve spojení s herecky značně odlišným, a současně nepříliš komediálně podajným Lanouxem, se veškeré tyhle nepostradatelné a diváky oblíbené nuance míjejí účinkem. Množství vtipů ani nevyzní, ale není to ani tak vina obou hereckých představitelů, jako spíše je to dáno méně tvůrčí a slabší režií Gérarda Ouryho, který je současně i autorem scénáře. Richardův advokát není tak geniálně trhlý, jak by mohl být a útěk to také není komicky vyladěný a do spousty scén je humor přidáván na sílu. Když se hrdinové přesunou na francouzský venkov, tak je najednou ve filmu pusto a prázdno. Ve městě pak dojde k jakémusi puči, což zrovna také do komediálně laděného filmu nepasuje. Pierre zkouší ze svého osvědčeného hereckého arzenálu snad všechno, co znám z jeho předchozích filmů, ale jako by cítil, že tenhle film nebude v jeho filmografii tím nejpovedenějším, a tak mně jeho funkční pitvoření a šaškování přišlo asi nejslabší, které ve svých filmech podal. Ve dvojici s Lanouxem mu to navíc nesedlo. Oury se film snažil rozpohybovat akcí. Pochopitelně nelze od filmu z konce sedmdesátých let čekat nic mimořádného v tomhle ohledu, ale pro film to bylo jediné možné řešení, jak u něho nepojít nudou. Lanoux se v akčnějších pasážích jevil drsně a zřejmě by film bez problémů ustál coby drsný trestanec, kterého honí policie, kdyby mu Richard, respektive jeho komika nepřekážela. Když to tak vezmu, tak by bez něj film možná byl o třídu lepší. Vypadalo to totiž, jakoby do seriozně pojatého scénáře bylo speciálně pro něj dopsáno pár povinných komediálních scén. Když si je totiž odmyslím, tak mohla vzniknout solidní a napínavá krimi ve starém dobrém francouzském stylu, ale ten Richard je tady zkrátka navíc, jenže bez jeho účasti nemá film na co diváka nalákat. Bylo tedy nutné přijít s nějakým kompromisem. Mé hodnocení: 40% ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Tento film jsem si pustila kvůli Richardovi, Lanouxovi i Ourymi. Dokoukala jsem jen kvůli úsměvu Victora Lanouxe, protože žádný jiný důvod na zhlédnutí tohoto snímku snad ani neexistuje. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Čím více sleduji filmy s Pierrem Richardem, tím více se utvrzuji v tom, že většina nestojí za moc. Tohle je jen jeden z příkladů. Pointa příběhu docela slabší, ale i tak z toho šla udělat výborná komedie, jelikož ty netěží z děje ale z vtipu jednotlivých scén. Bohužel jsem tu jaksi postrádal taková veselá a směšná místa a to bylo asi největší zklamání. Slabší kousek a slabší hodnocení. 60% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

PR měl mnohé lepší filmy. A pravda, také mnoho horších. S dabingem Vladimíra Čecha, malá nostalgie několik dní po jeho smrti. Skvělý Petr Oliva a jeho postavička až moc nešikovného nešiky. Nejlepší bylo, jak ho Martial Gaulard na poli jen tak kolemjdouc bleskově oblékl do konfekce dle nejnovější módy :-) ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Útěkařská road movie na pozadí studentských bouří v květnu '68 v Paříži aneb taková komediální buddy variace na L'Albatros. Když jsem se do tohoto Útěku pustil, spoléhal jsem na dvě jistoty: Tou první byl Victor Lanoux, kterému se podařilo být snad nejroztomilejším gangsterem na útěku, jakého jsem spatřil. Párkrát jsem si řekl, že mohl být ke svému nesnesitelně roztržitému společníkovi na cestách více nekompromisní :o)) ...ale uznávám, že Martial dělal, co mohl, aby se současně v pravou chvíli zachoval i čestně a zároveň plně neshodil ze sebe povahu sarkastického drsňáka, žádala-li to situace (a ta si vůči neohrabanému advokátovi žádala maximum :o)). Druhou jistotu pak pro mě představoval Gérard Oury, režisér několika velkých komedií, jenž se navíc nejednou ukázal jako specialista na nesmírně vtipné akční scény. Těch se párkrát dočkáme i v Útěku, ač vzhledem k politickému pozadí jsou vyvážené i vážnějšími sekvencemi ze studentských demonstrací či policejního zátahu. Ani ty však občas neochudil Oury o drobný žertík, když se třeba uprostřed jedné z mála romantických scén s úsměškem povznese nad tradičními klišé a nechá odehrát nečekanou romantiku uprostřed požáru a záplavy „deště“ ze záchranných hadic. Během té zdlouhavé akční jízdy tu čekala řada skvělých scén (úvod se sedačkou, pole se strašákem, schovaná v přepadeném domku, banka... a další), až na pár záblesků jsem se bavil a potvrdil si, že na obě jistoty byl spoleh, přestože ani u jednoho z nich bych tento snímek neviděl jako zásadní. Navrch potěšil i starý známý herecký světoběžník Raymond Bussières (Dědeček automobil) v další pro mě nečekané účasti. [75%] ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Ano, v řadě Richardových filmů tohle patří k těm slabším, humor a nějaký závaný spád to nabralo až, když se na scéně objevil postarší milionářský páreček. Vyloženě výborných scén není moc, ale když už k nim dojde (Richardova dokonalá imitace Harpa Marxe, vzorově sladěný kanystr s benzínem milionářského párečku s ostatní jejich bagáží, spletení milionářské paničky s prostitutkou, fingovaná nehoda, demolice bytu), jsou zábavné. Je to příjemné, dobře se na to kouká, má to docela zajímavé postavy (starý otec, opomenout samozřejmě nemohu tu Vietnamku :-)), nenudí to, ale není to nic moc extra, jen slabě to přesahuje průměr. ()

Reklama

Reklama