Reklama

Reklama

Líbánky se odehrávají v čase dvou dnů svatební oslavy. Nevěsta a ženich – Tereza (Anna Geislerová) a Radim (Stanislav Majer) tvoří půvabný pár, navzdory tomu, že oba již prošli manželskou zkušeností a odnesli si z ní své šrámy. Tereza zklamané srdce, Radim dospívajícího syna. Jsou však odhodláni zkusit to znovu, jsou přesvědčeni, že tentokrát to vyjde. A zdá se, že svatební oslavy, které probíhají v prosluněném dni v rodinném kruhu v sídle nevěstiných rodičů obklopeném romantickou krajinou, budou skutečně nejkrásnějším začátkem společného života. Ovšem... kdyby se na svatební hostině náhle neobjevil nezvaný host. Jan Benda si brzy získává náklonnost přítomných. Maminky i tetičky mu podstrojují, muži mu bodře nalévají. Kdo to však vůbec je? A odkud se vzal? Je to jen neškodný vetřelec, který se obvykle vmísí do davu s cílem zadarmo se najíst? Nebo se vynořil z minulosti někoho ze svatebčanů? A koho? S Janem Bendou u svatebního stolu dostává romantika trhliny. Toho chlápka je třeba dostat co nejrychleji pryč. Některá tajemství by prostě neměla být prozrazena! (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (365)

Luswani 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že na Líbánky jsem se hodně těšil, protože Hřebejkova předchozí dramata byla vynikající. Tento film mě rozhodně nezklamal. Dokonce mě velmi potěšil a je tak důstojným završením volné trilogie Kawasakiho růže, Nevinnost a Líbánky. Po technické stránce nelze vytknout vůbec nic. Opět špičková kamera! Hřebejkova režie je zase skvělá, cenu si ve Varech skutečně zasloužil. Kromě již tradičně vynikající Geislerové chválím Majera, který jí zdárně sekundoval a především při hádce s ní ukázal, že hrát skutečně umí. Černý měl velmi těžkou roli, hlavně kvůli monologu s poměrně kostrbatým a knižním textem Jarchovského. Ale kupodivu to jakžtakž ustál. A když už jsem u těch výtek, tak druhá je za scénu, kdy Geislerová četla dopis a vzlykala u toho. Bylo to sice hodně emotivní, ale nebylo jí skoro rozumět. Líbilo se mi použití postavy švagra v podání Davida Máje, který vtipně odlehčoval hutnou atmosféru, aniž by to filmu ubíralo na vážnosti. Závěrečná doslovnost, kdy bylo v podstatě vše dovysvětleno mi nevadila, nedokážu si to zpětně představit bez ní. Cením si toho, že se Hřebejk s Jarchovským pouštějí do takto závažných témat a nebojí se vstoupit do vod, které jsou u nás téměř nedotčené. Český film inspirovaný severskými dramaty je oblast, která tu chyběla a které by se měli čeští tvůrci více věnovat. Komu se líbila Kawasakiho růže a Nevinnost, tomu se budou líbit i Líbánky. Velmi dobrý film, který doporučuji. 90% ()

Cyberboy 

všechny recenze uživatele

Pokud si chcete zkazit den a podívat se na film, který se uměle rýpe v mokvající hnisavé ráně, tak jste na správné adrese. Ze začátku jsem měl dojem, že se snaží uporoznit na fakt, že lidi o kterých si myslíme, že je známe, ve skutečnosti neznáme vůbec. Pak vzešel záblesk, že by to mohlo být o sebereflexi a uvědomění si svých chyb z minulosti. Posledním pokusem najít v něm smysl byla otázka: Snaží se poukázat na to jak je pro někoho těžké se s minulostí vyrovnat?. Ale čím déle film "plynul", tím více vycházena na povrch prvoplánovitost natočit něco beznadějného a provokativně hnusného co si hraje s divákem a snaží se ho přesvědčit o tom, že vlastně není schopen pravdu rozeznat. Pokračuje to tak dlouho, až člověku dojde, že nešlo o nic jiného než, že je sním hrána neférova hra a někdo chtěl natočit něco šokujícího a "umělecky" ošklivého bez aspirace na to, jestli to bude dávat smysl nebo ne. (2/10) ()

sysyphus 

všechny recenze uživatele

Podivuhodne nacata, rozporuplne dalej košatená, ale rozhodne vyborne zakoncena scenaristicka strakatost. Niektorym postavam a dialogom by sa dala vytknut urcita nadbytocnost (napriklad prestrelena grostesknost uchlastaneho nevestinho zata), ale na druhej strane som rad, ze na svatbe ako celku boli okrem velkeho Alešovho odhalenia zobrazene aj ine nedokonalosti a poklesky svadobcanov, co z nej efektivne eliminovalo efekt ziarivej dokonalosti znamy hlavne z reklam na pracie prasky a zivotne poistenia. Mnoho uzivatelov sa tu neubranilo prirovnavat libanky k Trierovym Melancholiam, Ancikristom alebo Rodinnym Oslavam. Za seba mozem povedat, ze kazdy z tychto troch filmov sa mi vyznenim, spravanim postav a spracovanim temy zda natolko vzdialeny od Hrebejkovho noveho pocinu, ze hladat medzi nimi akekolvek paralely je cirocira zbytocnost. V ramci ostatnej Hrebejkovsko-Jarchovskej tvorby su Libanky vcelku vydareny dramaticky pocin, ale v porovnani s precizne scenaristicky vybrusenou Nevinnostou maju este co dohanat. ()

Luccy007 

všechny recenze uživatele

92% Aňa je moje srdcovka. Takže jsem se vůbec neinformovala, co je to s ní za nový film a rovnou jsem si ho pustila s tím, že půjde asi o něco lehčího podle názvu Líbánky (mimochodem, nevím proč tento název..).O to více jsem byla překvapená, kam děj směřuje. Myslím, že šikana se alespoň lehce dotkla v reálném životě každého z nás. Ať už jsme byli na té - či oné straně.. Jestli je film vykrádačkou, nemohu posoudit. Pro mě to byl hodně silný zážitek (mnohem lepší nežli Nevinnost, kterou jsem naposled od Hřebejka viděla)!!!!! ()

maniacxl 

všechny recenze uživatele

Honzo,Honzo,co mi to děláš??Já myslel že jeden úlet a fantasmagoria v podobě Svaté čtveřice ti stačil.Teď jsem doufal,že zase začnete s panem Jarchovským dělat svou práci!.Co to mělo znamenat???Absolutně to bylo celý z prdele do prdele.Herci totálně nemožní,zvukař by zasloužil nejen gumovou hadicí,ale i strčit do řitě pořádně rozpálenou lžíci.Abych aspoň něco trochu pochválil,i když slovo"pochválil"je fakt silný slovo,tak maximálně nápad,ale samotný scénář Jarchovský pojal jako epizodu do Kriminálky Anděl,nebo a to je horší jako bakalářskou povídku.Protože tohle stačilo nacpat do 30 minut,ostatních skoro 70 minut byla naprostá,ale naprostá sračka a filmovej humus ala "Magnusek".Já jsem Hřebejka považoval za český režisérský eso,tudíž mně moc mrzí,že musím říct"mýlil jsem se"Honzo,kurva neser mě,nebo si tě fakt vymažu!Za těch jakžtakž dívatelných 30 minut dám 30%. ()

PamelaJJK 

všechny recenze uživatele

Vážení, já před pány Hřebejkem, Jarchovským a Štrbou (ale i ostatními členy štábu) smekám a bez mrknutí oka dávám plný počet hvězd a nestačím se divit, jak je zde film přijímán. Co víc byste ctěli? Skvělé drama s perfektní kamerou, kde pod závojem bezstarostné romantické svatby probublává temná minulost, která svého majitele dožene v ten nejnevhodnější okamžik. Silné a závažné téma, s kterým se dost z nás setkalo (ať už z pozice Radima, nebo Jana Bendy). I já měl tu čest a i proto mě toto téma tak zasáhlo. A ač paní Geislerovou příliš nemusím, tak zde je úžasná. Jedinou vadou na celé té kráse je, že pan Hřebejk zřejmě nevěděl, jak to celé ukončit a tak tu máme takový ten konec nekonec, kdy prostě najednou ztmavne plátno či obrazovka a začnou běžet titulky. To mě sice dost mrzí, ale i tak dávám Líbánkám absolutorium. Zaslouží si ho... ()

srolyma 

všechny recenze uživatele

Že se na svatební hostinu vloudí někdo neznámý a nikým nezvaný je zcela běžná věc. Většinou ho považujeme za manželčina bratrance z druhého kolene (kdo si má všechny ty divný týpky pamatovat, že?) a ona na oplátku za našeho spolužáka, kterého jsme z kdovíjakých perverzních pohnutek pozvali ke svatebnímu stolu. Vyžírka se napakuje jídlem a pitím, maximálně začne oblbovat svědkovu manželku a tím to končí. Není zrovna obvyklé, aby donesl svatební dar. A ještě méně obvyklé je, když je tím darem urna s popelem. To už svědčí o vyžírkově opravdu velké míře kreativity. Pan Hřebejk se po trapasu se svým pokusem o fat milf soft porno s názvem Svatá čtveřice snaží ze všech sil napravit si reputaci kdysi uznávaného režiséra a tak se dost násilně pokouší udělat mrazivé vztahové drama z vcelku banálního příběhu o dávném rádoby zločinu. Bohužel marně. Jednání postav je nevěrohodné, děj je plný náhod a nepochopitelného chování a celkově to vyznívá jako jeden ze slabších dílů Soukromých pastí na Nově. ()

ynnel 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších filmů od Hřebejka. Dost dlouho jsem váhala, jestli se na to mám podívat a neprohloupila jsem. Konečně film, kde není hned jasné, kde je pravda a jak to dopadne. No, jestli pan Hřebejk bude v tomto žánru pokračovat, asi si ho brzy posunu na přední místa oblíbených režisérů. Doporučuji. ()

maxcold 

všechny recenze uživatele

Pred tim, nez jsem si film pustil, vubec jsem si necetl o cem to je byl jsem fakt zvedavej o co vlastne jde. Film se mi libil, ale nejvic asi to prostredi, ve kterem se natacel. Je to film na jedno shlednuti a myslim, ze si ho asi uz jen tak nepustim. Je to dano zejmena zanrem a tematem filmu. Napad dobry mozna na televizni povidku, ale celej film to byt nemusel. ()

wocicko odpad!

všechny recenze uživatele

Když ještě Hřebejk točil laciné rádoby komedie, zoufala jsem si, ale od té doby co "dospěl" což se u špatných režisérů projevuje tím, že nahánějí body drsňárnami, je jeno tvorba doslova k zbl... Tenhle film nemá absolutně nic: je zdlouhavý, povrchní a úchylný (ale přsto myslím, že pro úchyláky tak nic moc podívaná). A vářžně nechápu, co na tom mělo být překvapivého... je to všechno úplně jasné, žádná zápletka. Vážně by mě zajímalo, kolik dostala porota s Agneszkou v čele, že Hřebejk mohl dostat cenu za režii...Je mi moc smutno ze současného filmového průmyslu. ()

veroniiiiika 

všechny recenze uživatele

O hvězdičku míň za nekonečnost, Zápletka se začala odkrývat až v první hodině filmu a možná i proto mi trvalo celé odpoledne než jsem film dokoukala. 4* ()

darkphoenix 

všechny recenze uživatele

Rozporuplná dráma, ktorá sa od prvej minúty zahráva s pocitmy diváka i svojich postáv. Šachová partia, v ktorej sa stojí i padá na pozadí trpkej pachute. Film, ktorý je silný a svojím spôsobom i strašidelný, avšak občasné papierové šušťanie a nejednotnosť storytellingovej i vizuálnej náracie mu uberajú na pôvaboch (napr. kamera Martina Štrbu, ktorej neustále lietanie z jednej strany na druhú, prípadne dvadsať rokov zabudnutý helikoptérový celok ubližuje na vizuálnej pôsobivosti). Geislerová a Černý excelujú, ostatní sú len do počtu. Látka s veľkým potenciálom (obzvlášť na naše vody) utopená v nedostatočnom prevedení. Amen. ()

Gortyna 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem v TV viděl pořad, ve kterém Marhoul popisoval neskutečnou šikanu na filmařské škole v Čimelicích. Ukazoval i interiéry, třeba koupelny, ve kterých se to skutečně odehrávalo. A tenhle film je zcela jistě reminiscencí na ony obludné děje. Film je mi moc sympatický svým tolerantním postojem k těm "odlišným" a odsouzením šikany jako takové. Pro mě to je jeden z nejlepších Hřebíkových filmů. ()

Lewaso 

všechny recenze uživatele

Tenhle způsob Hřebejka zdá se mi poněkud nešťastným... Chybí mi ten jeho (a Jarchovského) obvyklý lehounce civilní příběh s božskou nadsázkou. Styl severského dramatu naroubovaný mezi jihočeské rybníky mi nějak nesedí. Jako když se někdo těší na nadýchaný šlehačkový dort a místo toho dostane hustý máslový a přeslazený. Líbánky mi nechutnaly... ()

Juuroo 

všechny recenze uživatele

Na takéto filmy sú v poslednom čase experti skôr Slováci, ale zjavne aj v Česku vedia natočiť poriadne depresívny (v tomto prípade veľmi dobrý) film. 4* ()

jendamaty 

všechny recenze uživatele

Námět zajímavý, kamera tomu pomáhá a Jiří Černý dobře obsazený, bohužel právě jeho postava je nejhůř napsaná, má být sice divný, ale těžko bude mluvit jak (pateticky napsaná) kniha, další body dolů za doslovnost, nereálnost, nelogičnost... Oproti Nevinnosti o třídu horší. Jako divadelní inscenace by to fungovalo líp... ()

megajalec 

všechny recenze uživatele

Prekvapivo veeeeľmi dobré. Dôkaz, že aj v našich končinách sa dá urobiť napínavý, atmosférou zaujímavý psychologický film. ()

Související novinky

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

06.07.2013

Devítidenní karlovarské filmové prázdniny skončily a poroty v čele s Agnieszkou Holland udělily ceny nejlepším ze soutěžních filmů. Křišťálový glóbus pro nejlepší film si odnesl režisér János Szász… (více)

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

12.06.2013

Do hlavní festivalové sekce čítající sedm světových a sedm mezinárodních premiér se s novými snímky vrací šest režisérů, z nichž dva si v nedávné minulosti z Karlových Varů odnesli Křišťálové glóby… (více)

Reklama

Reklama