Komentáře uživatelů k filmu (318)

  • Malarkey
    ****

    Už je to tady zase! Opět jsem se setkal s českým filmem, který mě svojí kvalitou vysloveně sejmul, jenže tady na ČSFD ho pro změnu sejmul spíš samotný divák. Nejhorší na tom všem je, že já jsem v průběhu čtení zdejších komentářů vlastně ani nenašel pořádně důvod, proč by Líbánky měly zde mít tak průměrné hodnocení. Tak kde jsou ty špatná hodnocení schovaná? Podle mě jsou Líbánky dost brutální psychologickou náloží, které mi připomněly hlavně skandinávská dramata. Uznávám, že by to klidně mohlo být brutálnější, ale na druhou stranu vše vynahradily perfektní herecké výkony, kde u všech Vám je jasno, co si o nich myslet. Kromě Geislerové, jejíž postava mi po shlédnutí filmu přišla dost nedokončená. Každopádně vše vynahrazuje alespoň obrazový konec, který ukazuje, jaký borec kameraman je. Líbánky tak jsou možná komorním dramatem, ale bez problémů umí zaujmout svojí lidskou drsností a s tou se v českých filmech také zase tak často nesetkávám.(15.9.2015)

  • petrsv
    **

    Nesmyslné dialogy, příliš natahované scény a hlavně chybějící konec. Škoda, protože námět je velmi dobrý. Je vidět, že se tvůrci inspirovali v jiných zemích, ale jaksi to zapomněli dotáhnout.(21.4.2014)

  • thommas
    **

    Rádoby psychologická hra s divákem, které se dá odpustit ledacos, jen ne fakt, že se vlastně vůbec nehraje. Tereza/divák se tu ocitá mezi dvěma stranami, o nichž by až do poslední chvíle nemělo být jasné, která je větším zlem a lepším manipulátorem. Herní mechanismy jsou dané: například divadelní přednesy Aleše, ono vytýkané "šustění papírem", mají v Líbánkách své místo - Aleš je umělec, teatrální povahou (což vysvětluje i jeho bleskurychlý plán s urnou), jehož jevištní přednesy mají šustit do uší, aby tak znevažovaly jeho pozici. Ztrácíme díky nim pevnou půdu a začínáme pochybovat, kdo je tu vlastně ten zlý manipulátor a psychopat. Problém je, že těchto znevažujících prvků je směrem k Alešovi málo a často jsou jen trapně okaté (červená záře fotokomory). Zbytečně mnoho času je věnováno epizodním rolím a pozorování běžného posvatebního hemžení a hra se tak nehraje; zlo je zlem, dobro je jen mírně vyšinutým dobrem, bez výrazných pochyb a zaváhání po celou hodinu. Finální "překvapení", díky kterému začínáme chápat, o co Líbánkám vlastně celou dobu šlo, tak vyznívá hluše. Ještě hůře pak ze závěrečného zúčtování vycházejí "potvrzující" flashbacky.(4.5.2014)

  • dom156
    *

    Po delší době jsem se odvážil podívat na český film. Bohužel musím konstatovat, že jsem dostal neduživé a nahnilé jablko. Nuda, nuda, navíc ohrané ksichty, které vídám furt. Až na závěr svitla naděje na něco smysluplného, bohužel ihned byla filmaři zadupána do země. Nudný film a nedoporučuji.(7.5.2018)

  • Kosmik
    ***

    Zajímavý a silný námět, ale poněkud diskutabilnější zpracování, které jednak činí příběh v drobných detailech poněkud nelogickým, ale hlavně se zaměřuje jen na jedno téma, na vinu za čin, který spáchal hlavní hrdina před zhruba dvaceti lety jako adolescent. Chybí detailnější rozpracování charakteru oběti, proč se s činem během let nevyrovnala a proč celou dobu žila jen pro pomstu.(20.8.2013)

  • Murrro
    *

    Ako Hřebejk s Jarchovským nepochopili, kde je SEVER, keď chceli jeho tvorbu variovať... a ako pasažieri v padajúcom lietadle dopadli - na hubu. A mne by to mohlo byť ukradnuté, keby to nezabolelo aj mňa. Au.(29.3.2014)

  • Petrasuvicka
    odpad!

    Dost ubohý program jak zaplácnout večerní vysílací čas ...(7.1.2015)

  • filmsim
    ***

    Na české poměry hodně nezvyklý film a na Hřebejka jakbysmet. Tohle psychologické drama o tom, že ani ty nejbližší neznáme, tak jak si myslíme, se i přes pár zaškobrtnutí povedlo. Snímek na vás dýchá atmosférou pravého českého venkova a svatební idylkou. Prostředí je krásně nasnímané. Všechno je krásně letně barevné a slunečné. Kamera si opravdu spolu s hudebním doprovedem zaslouží velkou pochvalu. Scénář s některými hereckými výkony bohužel už takovou ne. Casting dvou hlavních mužských postav se úplně nepovedl. Né že by Majer s Černým hráli špatně, to vůbec ne, ale bohužel jim scénář vkládá do úst takové dialogy, že někdy vyznívají příliš karikaturně a celkově jejich postavy nepůsobí tak realisticky, jak by měly. Zato Aňa Geislerová naprosto potvrzuje postavení jedné z nejlepších hereček u nás a svou postavu uhrála výborně. Příběh je ze začátku opravdu dobrý. Idylická svatba s neblahým pocitem, že se budou dít nepříjemné věci naprosto zabíra, bohužel v druhé půlce už tak příjemně temný není, s postupným odkrýváním jednotlivých osobních tajemství a natahováním některých dialogů začíná trochu nudit a vy tak máte na konci pocit, že z toho šlo vytěžit ještě mnohem víc. I přes tyto nedostatky ovšem musím ocenit snahu tvůrců o něco jiného a jejich inspiraci v mrazivých skandinávských filmech. Víc takových. 6.5/10(8.2.2015)

  • gegina31
    ****

    Nebylo to zas tak špatný jak jsem se obávala. Ikdyž je pravda, že i já jsem v průběhu filmu klesala ke třem hvězdám, né li ke dvoum. Začátek byl dost pomalej. Opravdu mě nezajímaly přípravy na svatbu. Takových patnáct minut jsem mohla klidně přeskočit. Dále tam bylo dost hluchých míst jako bylo tancování svatebčanů na dechovku. Nejspíš to mělo navodit atmosféru, ale čeho je moc, toho je příliš. A sexuální scéna Aňi mě taky nebavila. Takže slabší 4.(4.5.2017)

  • Pierre
    ***

    První půlka je poměrně dobrá. Líbilo se mi komorní zpracovaní a i když jsem viděl nějaké chybičky, bavilo mě to a stále jsem musel nad dějem přemýšlet. Postava Bendy mi ale připadala dost nevěrohodně vyobrazena a napsána. Mohl to být někdo s úplně normálním vzhledem, ale zaroveň větším charismatem. Černého neznám, ale chyba asi nebyla v něm. Hledal bych ji ve scénáři a castingu. Celé to samodzdřejně trochu působilo jako z jiného světa (asi nikdo z nás by nechtěl mít takovouhle svatbu), ale atmosféta mi připadala úžasná a příběh vážně dobrý. Rozuzlení bylo také stále zajímavé (i když bych čekal něco víc) Následujíci hysterický rozhovor Terezy a Radima se mi ale vážn vůbec nelíbil. Jak tuhle scénu mohl napsat Jarchovský? Ten co napsal Pelíšky. To bylo jak z telenovely z Barandova, pro ženy v duchodu a na mateřské. Absolutně nevěrohodné a přehnané. Geislerová a Majer naprosto opustili svou vynikajcí kondici a začali přehrávat tak, že by z toho DVD mechanika ihned vybuchla. Brutální závěr nesl stejné chyby. Prostě se to ke konci úplně nevyvedlo. Hřebejk skvěle ovládl své řemeslo, kameraman přináší nádherný vizuální žážitek, hudba také neurazí. Ale ten scénář chtěl ještě vychytat.(5.6.2017)

  • kaylin
    ****

    Nemůžu si pomoct, ale ten snímek je nesmírně dobře vystavěný, kdy máte až nepříjemný pocit něčeho strašného, co by se mohlo stát. To se nemusí naplnit cestou, kterou čekáte, ale přesto je snímek ve své druhé polovině celkem drsný. Tady se ukazuje Hřebejkovo mistrovství pro postupné odhalování důležitého.(8.3.2018)

  • ..Lucas..
    ***

    Takový trochu psycho, depresivní film. Dobře natočený s velmi dobrým Jiřím Černým, který do své role dal vše. Celou dobu jsem nevěděl, co si myslet a kde je pravda, ale jeho postava byla extrémně psycho, až možná trochu moc.(24.9.2014)

  • Morholt
    ****

    Psychologické drama o tom, že minulost se může připomenout v tu nejnevhodnější chvíli. Největší plusy vidím hlavně v hereckém obsazení, přičemž vedle Ani Geislerové a Stanislava Majera vyčníval Jiří Černý, který působil velmi nepříjemně a pak v nejistotě, ve které mě Hřebejk dokázal až do konce udržovat. Spoustal lidí tady nadává na doslovný závěr, ale podle mě to je v pořádku, protože nejistých konců mám plné zuby a nebaví mě. Duu H+J se to zase povedlo. 80%(22.10.2014)

  • salalala
    ****

    Do zhruba poloviny relativně napínavý film s výtečnou a na naše poměry hodně hutnou atmosférou, který přímo vybízí domýšlet, co bude dál. Když se ono tajemství a zvrat odhalí, celé to tak nějak malinko upadne a ani tempo už není tak strhující. Hřebejk ale už poněkolikáté ukazuje, že režisér je excelentní a dovolí si vytvářet vskutku výtečné a nádherné kompozice, které i díky famózní kameře fungují dokonale. Technicky je film takřka bezchybný a není mu de facto moc co vytýkat. Jak už je u Hřebejka zvykem, obsazení je taky perfektní a opět přichází s neokoukanými tvářemi, které bez výjimky hrají precizně. Geislerová jede na jistotu, což bohatě stačí, to její charisma je vskutku až nadpozemské. Problém je právě ve scénáři, který je ke konci na můj vkus příliš doslovný a možná z diváka tahá zbytečné emoce. Škoda samoúčelné erotické scény, která je tu opravdu navíc a zbytečně ruší. Ve výsledku ale musím říci, že se mi to z poslední doby od Hřebejka líbilo asi nejvíc a dovedu si představit, že bych si to zopakoval. Ne úplně čisté čtyři, ale tenhle film si je zaslouží. 70%(13.8.2013)

  • kajas
    ***

    První polovina výborná. Jiří Černý se své role tajemného svatebního hosta zhostil na jedničku a z jeho chování, pohledů a průpovídek běhal mráz po zádech. Dřív nebo později ale musí být vyzrazena pointa a pak už není napětí na takové úrovni. Závěr bych rovněž čekala vyhrocenější. Přesto v některých momentech hodně silné psychologické drama, skoro 4*.(7.1.2015)

  • Lanark
    ****

    Nechápu tu hanu zde. Kdejaký severský škvár má vyšší hodnocení než toto a přitom Hřebejk natočil působivé komorní (ano téměř divadelní, a co?) drama, kde občas zaskřípe dialog, nicméně atmosféra je hutná a doslovnost tentokrát ničemu neškodí, jelikož je součástí pointy a nikoliv pouze její nápovědou. U tohoto filmu na plnou hubu říkám, že český film je pouze tak špatný, jako jsou špatní jeho kritikové...(18.3.2014)

  • zette
    ***

    Prvni polovina filmu byla vyborna, tajemstvi kolem nezvaneho hosta slusne gradovalo. Mimochodem, Jiri Cerny byl ve sve roli vyborny a zastinil i vzdy skvelou Anu Geislerovou. Kdyz se ale nevesta rano dozvi neco z zenichovy minulosti, film ztraci na sile. Tvurci filmu se pak dej snazili zdramatizovat, minimalne v retrospektivnich snimcich to vsak bylo uplne zbytecne. Dlouho jsem se rozhodoval mezi 3-4 hvezdickami, Hrebejk ma ale navic...(16.9.2014)

  • Lindiště
    odpad!

    Ano, takže mistři "dávných tajemství" a kostlivců ve skříni vyprodukovali další kousek z jejich pásové výroby. Tentokrát si kromě pánů Triera, Vinterberga, Bergmana a co já vím, jakého ještě Seveřana, přibrali ještě Almodóvara. Ta snaha napodobit své vzory a být za každou cenu "evropský" je tak úporná, až to bolí a jen svědčí o krizi českého filmu. A že si tahle načančaná "psychologická" fraška odpad nezaslouží? Zaslouží. Už jen díky prostředkům, kterými se nás snaží oblbovat - nádhernou krajinou, líbivými záběry, rádoby hlubokými dialogy, monology, několikerými dějovými zvraty, "šokujícím" vyústěním... a kdyby si to náhodou nedovedl někdo představit, tak mu to musí ve flashbacku názorně ukázat. Samozřejmě nesmí chybět úplné a jednoznačné vysvětlení, aby nezůstal někdo na pochybách.(10.1.2015)

  • chelseaman22
    **

    Film o tom, kterak se nevyplácí fackovat gumovou hadicí někoho, kdo není heterosexuál. Důsledky se povětšinou projeví na veselce, kam se vám vetře právě tento NEheterosexuál a začne rozprávět o Vašich choutkách Vámi pojaté choti. Ta je z Vás pochopitelně znechucena, ale co má dělat chudinka - lepši máslo v lednici, nežli máslo na střeše. 49%(12.1.2019)

  • venison
    ***

    Nechápu, proč se snažit o skandinávský styl, když jsme mívali skvělé filmy.. Proč nedělat český styl? Film bych rozdělila do dvou částí - ta první je neskutečně zdlouhavé a nudé nicneříkající zachycení svatby a její následné oslavy.. Druhá polovina má spád, napětí a hloubku.. Líbila by se mi větší vyváženost děje.. Z Hřebejkovy tvorby nejvíce připomíná "Nevinnost", ale zdaleka na ní nemá.. Geislerová hrála pěkně, i když už mě její okoukaná tvář trošku dere..(15.2.2014)

  • bourec
    **

    Honza Hřebejk jede na eskalátoru,bohužel zlehka dolu.Když se podívám na moje hodnocení jeho filmů,tak to opravdu má sestupnou tendenci.Je to tim,že svejma prvníma filmama,ve kterejch bylo spousty nezapomenutelnejch scén,se přesně trefil mě do noty.Ale teď?Ukodrcaný tempo,docela velká otáčka od humorný noty k dramatům.A ani bych se nedivil,kdyby zkusil nějakej uslintanej dokument.Honzo,budíček.40%.(23.2.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace