Reklama

Reklama

Líbánky se odehrávají v čase dvou dnů svatební oslavy. Nevěsta a ženich – Tereza (Anna Geislerová) a Radim (Stanislav Majer) tvoří půvabný pár, navzdory tomu, že oba již prošli manželskou zkušeností a odnesli si z ní své šrámy. Tereza zklamané srdce, Radim dospívajícího syna. Jsou však odhodláni zkusit to znovu, jsou přesvědčeni, že tentokrát to vyjde. A zdá se, že svatební oslavy, které probíhají v prosluněném dni v rodinném kruhu v sídle nevěstiných rodičů obklopeném romantickou krajinou, budou skutečně nejkrásnějším začátkem společného života. Ovšem... kdyby se na svatební hostině náhle neobjevil nezvaný host. Jan Benda si brzy získává náklonnost přítomných. Maminky i tetičky mu podstrojují, muži mu bodře nalévají. Kdo to však vůbec je? A odkud se vzal? Je to jen neškodný vetřelec, který se obvykle vmísí do davu s cílem zadarmo se najíst? Nebo se vynořil z minulosti někoho ze svatebčanů? A koho? S Janem Bendou u svatebního stolu dostává romantika trhliny. Toho chlápka je třeba dostat co nejrychleji pryč. Některá tajemství by prostě neměla být prozrazena! (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (365)

Lukrecie 

všechny recenze uživatele

Výborný scénář, neotřelé a závažné téma, úžasné exteriéry, výborné herecké výkony. Více takových českých filmů! Další podhodnocený český film, výborný komentář: troufalka, Reiniš. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Nejméně přesvědčivý snímek z Hřebejkovy volné trilogie selhává ve snaze vytvořit až bergmanovsky oproštěné drama odehrávající se v sevřeném čase a prostoru. O to víc zde totiž vynikla Jarchovského inklinace k přepjaté umělé konstrukci, která byla alespoň v Nevinnosti omluvena žánrovou hrou a skrytou machinací s hlavní postavou. Líbánky jsou naopak přímočarým psychologickým dramatem, které se příliš brzy zbavuje tajemství a opět křečovitě přibližuje motivaci či minulost postavy skrze dlouhý monolog zde navíc utopený v literárních exhibicích a v přílišně divadelní deklamaci Jiřího Černého. Z vrcholu filmu se tak stává jeho nejslabší bod, který zpětně oslabuje celek - kdyby scénář tolik prostoru nevěnoval podrobnému a polopatistickému vykreslování toho, CO se přesně stalo/mohlo stát a místo toho věnoval více prostoru otázce, JAK se ono podepisuje na důvěře a ještě neusazeném vztahu ústřední dvojice, film by fungoval mnohem lépe. Hřebejkova režie naopak zachraňuje, co se dá. Jen díky ní film neustále upoutává pozornost a dokáže občas zakrýt i pocit, že snaha o českou odpověď na šokující skandinávská dramata je až nepřirozeně přepjatá. Líbánky jsou totiž výborným konglomerátem obratné mizanscény (práce s desítkami herců, přehledný pohyb v prostoru statku), atmosferické kamery a mistrovského střihu matadora Aloise Fišárka. Scény svatební veselice tím získávají až impresivní charakter v propojování různorodých nálad a chatrná kostra scénáře tak hlavně v první polovině snímku není tolik v popředí. ()

Davson 

všechny recenze uživatele

Hřebejk režíruje s lehkostí a přehledem, některé scény jsou vynikající, ale jeho film doplácí na nevěrohodné dialogy, které šustí papírem, ne zrovna přesvědčivý výkon Jiřího Černý, zbytečnou postavu švagra Míly, která patří do jiného filmového světa a zkratkovitý závěr filmu (vše je řečeno v poslední pětině filmu, kterému by slušelo větší propracování). ()

petrsv 

všechny recenze uživatele

Nesmyslné dialogy, příliš natahované scény a hlavně chybějící konec. Škoda, protože námět je velmi dobrý. Je vidět, že se tvůrci inspirovali v jiných zemích, ale jaksi to zapomněli dotáhnout. ()

nirvanafan 

všechny recenze uživatele

První část tvoří pečlivé připravování zvratu, který pro množství indicií, z něhož by se v pevnosti Boyard počurali štěstím, ani žádným twistem není. Prostě se dá dost dobře odhadnout, co se zhruba stalo. Navíc se jedná o báchorku povídkového ražení, jaká rozhodně neutáhne celovečerák. Omáčka je pak tvořena řadou rádoby filozofických promluv, které v lepším případě působí divadelně, v tom horším jsou vyloženě trapné. Kvalitní obsazení by to herecky utáhlo, kdyby mělo co. Hřebejka obvykle můžu, ovšem s tímhle šlápl opravdu hodně mimo. Ale co s tím, když máte k dispozici scénář, který si Jarchovský snad opravdu vytáhl z nosu, protože se mu nechtělo. Otřesná hudba na konci to nespraví. Někdy mám pocit, že čím horší je výsledný produkt, tím usilovněji se tvůrci na závěr snaží cpát zpomalené obrázky s příšernou hudbou. Zprudilo mě to u Výchozího bodu a tady mě to zprudilo taky. Pak si z filmové hudby pamatuju jenom samé hnusy. ()

filmsim 

všechny recenze uživatele

Na české poměry hodně nezvyklý film a na Hřebejka jakbysmet. Tohle psychologické drama o tom, že ani ty nejbližší neznáme, tak jak si myslíme, se i přes pár zaškobrtnutí povedlo. Snímek na vás dýchá atmosférou pravého českého venkova a svatební idylkou. Prostředí je krásně nasnímané. Všechno je krásně letně barevné a slunečné. Kamera si opravdu spolu s hudebním doprovedem zaslouží velkou pochvalu. Scénář s některými hereckými výkony bohužel už takovou ne. Casting dvou hlavních mužských postav se úplně nepovedl. Né že by Majer s Černým hráli špatně, to vůbec ne, ale bohužel jim scénář vkládá do úst takové dialogy, že někdy vyznívají příliš karikaturně a celkově jejich postavy nepůsobí tak realisticky, jak by měly. Zato Aňa Geislerová naprosto potvrzuje postavení jedné z nejlepších hereček u nás a svou postavu uhrála výborně. Příběh je ze začátku opravdu dobrý. Idylická svatba s neblahým pocitem, že se budou dít nepříjemné věci naprosto zabíra, bohužel v druhé půlce už tak příjemně temný není, s postupným odkrýváním jednotlivých osobních tajemství a natahováním některých dialogů začíná trochu nudit a vy tak máte na konci pocit, že z toho šlo vytěžit ještě mnohem víc. I přes tyto nedostatky ovšem musím ocenit snahu tvůrců o něco jiného a jejich inspiraci v mrazivých skandinávských filmech. Víc takových. 6.5/10 ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

První půlka je poměrně dobrá. Líbilo se mi komorní zpracovaní a i když jsem viděl nějaké chybičky, bavilo mě to a stále jsem musel nad dějem přemýšlet. Postava Bendy mi ale připadala dost nevěrohodně vyobrazena a napsána. Mohl to být někdo s úplně normálním vzhledem, ale zaroveň větším charismatem. Černého neznám, ale chyba asi nebyla v něm. Hledal bych ji ve scénáři a castingu. Celé to samodzdřejně trochu působilo jako z jiného světa (asi nikdo z nás by nechtěl mít takovouhle svatbu), ale atmosféta mi připadala úžasná a příběh vážně dobrý. Rozuzlení bylo také stále zajímavé (i když bych čekal něco víc) Následujíci hysterický rozhovor Terezy a Radima se mi ale vážn vůbec nelíbil. Jak tuhle scénu mohl napsat Jarchovský? Ten co napsal Pelíšky. To bylo jak z telenovely z Barandova, pro ženy v duchodu a na mateřské. Absolutně nevěrohodné a přehnané. Geislerová a Majer naprosto opustili svou vynikajcí kondici a začali přehrávat tak, že by z toho DVD mechanika ihned vybuchla. Brutální závěr nesl stejné chyby. Prostě se to ke konci úplně nevyvedlo. Hřebejk skvěle ovládl své řemeslo, kameraman přináší nádherný vizuální žážitek, hudba také neurazí. Ale ten scénář chtěl ještě vychytat. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Od začátku jsem pochybovala o tom, že by si svatebčané na své svatbě nechali ciziho člověka, který se k nim jen tak mimochodem vloudil, zvlášť, když tahle rodina byla taková snobská a dohromady vytvářela uzavřenou komunitu, která žila sama pro sebe. Venku před kostelem nebo radnicí to beru, to je normální, že se lidí zastavují a okukují, případně něco pronesou. Ale tohle ne. Ke všemu se všechny dospělé postavy chovají jako, že už dopředu vědí k čemu to vlastně spěje. Vždyť je to nepřirozené. To byla divná svatba. Neveselá a neupřimná. Ten opilec byl taky falešný jako pětník. Jediný herecký výkon, který stojí určitě za bližší pozornost, je postava Jiřího Černého. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale ten snímek je nesmírně dobře vystavěný, kdy máte až nepříjemný pocit něčeho strašného, co by se mohlo stát. To se nemusí naplnit cestou, kterou čekáte, ale přesto je snímek ve své druhé polovině celkem drsný. Tady se ukazuje Hřebejkovo mistrovství pro postupné odhalování důležitého. ()

..Lucas.. 

všechny recenze uživatele

Takový trochu psycho, depresivní film. Dobře natočený s velmi dobrým Jiřím Černým, který do své role dal vše. Celou dobu jsem nevěděl, co si myslet a kde je pravda, ale jeho postava byla extrémně psycho, až možná trochu moc. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Slabý scénář krátké povídky roztáhl Hřebejk na půldruhou hodinu podívané nudné k neuvěření. 1) V poslední třetině se film kapku vzchopil, ale z dvou hvězdiček se nedostal._____ 2) Po zhlédnutí cítím smutek z promarněné šance. Po kolikáté už, pane Hřebejku?_____ 3) Výstižný koment: Havenohome (odpad). ()

rt12 

všechny recenze uživatele

Poměrně slibný začátek filmu se postupně rozplývá a chvílemi to vypadá, že tvůrci šlapou vodu a dělají všechno možné, aby se chytili alespoň břehu, protože pádlo ,které by udávalo směr a dílo mělo dostatečný švih, uplavalo. Nemůžu si pomoci, ale takto jde ve výsledku opět jen o banální příběh jehož průběh a hlavně konec mně dokázal otrávit. Souhlas s koment blackrain ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Do zhruba poloviny relativně napínavý film s výtečnou a na naše poměry hodně hutnou atmosférou, který přímo vybízí domýšlet, co bude dál. Když se ono tajemství a zvrat odhalí, celé to tak nějak malinko upadne a ani tempo už není tak strhující. Hřebejk ale už poněkolikáté ukazuje, že režisér je excelentní a dovolí si vytvářet vskutku výtečné a nádherné kompozice, které i díky famózní kameře fungují dokonale. Technicky je film takřka bezchybný a není mu de facto moc co vytýkat. Jak už je u Hřebejka zvykem, obsazení je taky perfektní a opět přichází s neokoukanými tvářemi, které bez výjimky hrají precizně. Geislerová jede na jistotu, což bohatě stačí, to její charisma je vskutku až nadpozemské. Problém je právě ve scénáři, který je ke konci na můj vkus příliš doslovný a možná z diváka tahá zbytečné emoce. Škoda samoúčelné erotické scény, která je tu opravdu navíc a zbytečně ruší. Ve výsledku ale musím říci, že se mi to z poslední doby od Hřebejka líbilo asi nejvíc a dovedu si představit, že bych si to zopakoval. Ne úplně čisté čtyři, ale tenhle film si je zaslouží. 70% ()

Murrro 

všechny recenze uživatele

Ako Hřebejk s Jarchovským nepochopili, kde je SEVER, keď chceli jeho tvorbu variovať... a ako pasažieri v padajúcom lietadle dopadli - na hubu. A mne by to mohlo byť ukradnuté, keby to nezabolelo aj mňa. Au. ()

thommas 

všechny recenze uživatele

Rádoby psychologická hra s divákem, které se dá odpustit ledacos, jen ne fakt, že se vlastně vůbec nehraje. Tereza/divák se tu ocitá mezi dvěma stranami, o nichž by až do poslední chvíle nemělo být jasné, která je větším zlem a lepším manipulátorem. Herní mechanismy jsou dané: například divadelní přednesy Aleše, ono vytýkané "šustění papírem", mají v Líbánkách své místo - Aleš je umělec, teatrální povahou (což vysvětluje i jeho bleskurychlý plán s urnou), jehož jevištní přednesy mají šustit do uší, aby tak znevažovaly jeho pozici. Ztrácíme díky nim pevnou půdu a začínáme pochybovat, kdo je tu vlastně ten zlý manipulátor a psychopat. Problém je, že těchto znevažujících prvků je směrem k Alešovi málo a často jsou jen trapně okaté (červená záře fotokomory). Zbytečně mnoho času je věnováno epizodním rolím a pozorování běžného posvatebního hemžení a hra se tak nehraje; zlo je zlem, dobro je jen mírně vyšinutým dobrem, bez výrazných pochyb a zaváhání po celou hodinu. Finální "překvapení", díky kterému začínáme chápat, o co Líbánkám vlastně celou dobu šlo, tak vyznívá hluše. Ještě hůře pak ze závěrečného zúčtování vycházejí "potvrzující" flashbacky. ()

gegina31 

všechny recenze uživatele

Nebylo to zas tak špatný jak jsem se obávala. Ikdyž je pravda, že i já jsem v průběhu filmu klesala ke třem hvězdám, né li ke dvoum. Začátek byl dost pomalej. Opravdu mě nezajímaly přípravy na svatbu. Takových patnáct minut jsem mohla klidně přeskočit. Dále tam bylo dost hluchých míst jako bylo tancování svatebčanů na dechovku. Nejspíš to mělo navodit atmosféru, ale čeho je moc, toho je příliš. A sexuální scéna Aňi mě taky nebavila. Takže slabší 4. ()

dom156 

všechny recenze uživatele

Po delší době jsem se odvážil podívat na český film. Bohužel musím konstatovat, že jsem dostal neduživé a nahnilé jablko. Nuda, nuda, navíc ohrané ksichty, které vídám furt. Až na závěr svitla naděje na něco smysluplného, bohužel ihned byla filmaři zadupána do země. Nudný film a nedoporučuji. ()

Dont 

všechny recenze uživatele

Od začátku divný film, do očí bijící je fakt, že vtěrku „Honzu Bendu“ nikdo nevyhodí hned na začátku, což by každá normální rodina udělala. Tohle jsem prostě tvůrcům nesežral. Kdyby se alespoň dotyčný choval nenápadně a nestrhával na sebe pozornost podivnými replikami. Postupně se z toho vyklubalo drama se severským laděním, začali se tahat kostlivci ze skříní a na povrch vyplavala nepříjemná zjištění. Nicméně celé to na mě působilo trochu uměle přehnaným dojmem. Hodně se povedl poslední záběr a Anna Geislerová tradičně herecky výborná, z ostatních herců mě však nikdo nepřesvědčil. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

První polovina výborná. Jiří Černý se své role tajemného svatebního hosta zhostil na jedničku a z jeho chování, pohledů a průpovídek běhal mráz po zádech. Dřív nebo později ale musí být vyzrazena pointa a pak už není napětí na takové úrovni. Závěr bych rovněž čekala vyhrocenější. Přesto v některých momentech hodně silné psychologické drama, skoro 4*. ()

Související novinky

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

06.07.2013

Devítidenní karlovarské filmové prázdniny skončily a poroty v čele s Agnieszkou Holland udělily ceny nejlepším ze soutěžních filmů. Křišťálový glóbus pro nejlepší film si odnesl režisér János Szász… (více)

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

12.06.2013

Do hlavní festivalové sekce čítající sedm světových a sedm mezinárodních premiér se s novými snímky vrací šest režisérů, z nichž dva si v nedávné minulosti z Karlových Varů odnesli Křišťálové glóby… (více)

Reklama

Reklama