poster

Mystery Road

  • Velká Británie

    Mystery Road

Thriller / Mysteriózní / Krimi / Drama / Akční

Austrálie, 2013, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MA.KI
    *****

    V pomalém tempu vyprávěná krimi podívaná z australského zapadákova začíná ve chvíli, kdy je nalezena mrtvola mladé domorodé dívky. Vyšetřování případu se ujímá lakonický detektiv Jay Swann, jenž se právě vrací do svého rodného kraje a zjišťuje, že se zde dějí i další věci neslučitelné se spravedlností. Svérázné postavičky města i členové policie aboriginskému detektivu ne/pomáhají s jeho pátráním; roli hrají též rasová problematika, prostituce, korupce, drogy... Děj snímku obsahuje také osobní rovinu, kdy je detektiv konfrontován s jeho dcerou a bývalou manželkou. ~ Mystery Road je další atmosférická pecka z Austrálie, tentokrát od Ivana Sena, jenž obstaral scénář, režii a stál i za kamerou. Dominuje jednoduchá vizuální stránka, daná mj. specifickou krajinou australského vnitrozemí, s typickými záběry na jedoucí detektivovo auto, které kamera snímá z ptačí perspektivy. ~ Jak zde někteří psali, Mystery Road může vzdáleně připomínat western, v němž americké prérie vystřídalo australské vnitrozemí, Indiány Aboriginci a koně auta...(7.8.2014)

  • Radek99
    ****

    Mystery Road odkazuje svou stavbou na klasické hollywoodské westerny, což ještě více potvrdí hlavní hrdina procházející se v kovbojských botách a v bílém kovbojském klobouku. Režisér a scénárista Ivan Sen ovšem zůstal věren svému tradičnímu námětovému rámci a koncept jeho detektivního filmu je postaven na půdorysu rasového napětí a známé sociální tématiky - vykořeněnosti původního aboriginského obyvatelstva. Po vzoru westernového modelu staví hlavního hrdinu, aboriginského detektiva, proti všem, kvůli své práci je outsiderem ve své vlastní komunitě a kvůli svému charakteru zase v policejním sboru. I když je celý příběh argumentem pozitivní diskriminace, nevyznívá nijak civilizačně progresívně, spíše naopak. Cosi ze silných existenciálních příběhů evropské a americké kultury...i když jen ve stopovém množství. A pak tu máme jeden zásadní klad - Ivan Sen je skvělý filmař. Po formální stránce dokonalý filmový jazyk, pozvolné vyprávění, výrazný vizuální styl, magicky působící celky snímané z ptačí perspektivy, precizní kamera, autenticky vyznívající mizanscéna. Tajemná cesta má zvláštní ráz, děj zvolna plyne v jakési magické pomalosti a zdánlivé bezčasí má až charakter knižního zážitku. S tím souvisí opět i westernové zaostření pozornosti na hlavního hrdinu a odosobnění postav zločinců. Proti kovbojovi nestojí jednotlivci, ale divoká banda. V tomhle kontextu je logické, že příběh nemůže skončit zatýkáním, ale divokou přestřelkou a smrtí. Ivan Sen natočil moderní ,,southern", ukázal divákům australskou krajinu jako svět blízký Americe divokých kovbojských dnů a vlastně i Americe dneška. Jako by Cormac McCarthy zabloudil v australském vnitrozemí.(16.4.2014)

  • emma53
    ***

    Jak nevím, co mám vlastně napsat, tak něco není v pořádku, Tudíž to shrnu jen slovy, že ta pomalost, která působila místy až neúměrně staticky mně vůbec nevadila, spíš naopak. To, že jsem téměř od začátku věděla, kdo v tom jede až na jednu výjimku, to mě taky nechalo v klidu. Ovšem ten závěr byl nad moje chápání. Souhlasím s tím, že jsem ho takový i očekávala, ale přece jen Ivane Sene nepodceňuj divákovu inteligenci. SPOILER: že Jay bude neprůstřelný, když na něj střílelo x lidí, to mě hlava nebere KONEC SPOILERU.(29.7.2016)

  • Fr
    ***

    ,,DÁVEJ BACHA NA TO, KAM POKLÁDÁŠ NOHY, JAY BOY. PROTOŽE TAKOVÉ ŠLÁPOTY TĚ MŮŽOU PŘIVÉST K PROBLÉMŮM.“… /// Jay má svůj první velkej případ – řízlou nezletilou pohozenou u dálnice. Australský maloměsto – samej bílej frajer, místo indiánů Aboridžinci, jejichž sociální stav je zoufalej a kovbojskej polda, vedoucí osamělý a pomalý pátrání. Novodobá kovbojka, ve který se thrillerově ani nekouká, a jejímž unylým tempem se dá pronudit k zabřednutí do sraček. Vona ta druhá hoďka už je totiž (naštěstí) poněkud zdravější. Navíc se dočkáme vše řešící dramatický přestřelky, která by (snad) mohla zahnat chmury z hloupýho závěru. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Bavěj mě příběhy z míst, kde rvou parchanty do mikrovlnek. 2.) Mám v Austrálii předky. 3.) Thx za titule ,,sizok“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ne(24.4.2014)

  • TesterX
    **

    Zdlouhavost podání není problém, pokud umíte držet napjatou atmosféru a vyprávět solidní příběh, který má smysl. V prvém případě se zadařilo, ve druhém vůbec. Když v průběhu vyprávění nastolíte několik otázek, na něž pak neposkytnete odpověď, tak to je zlé. Představte si kriminálku, kde se hledá vrah oběti, na jejímž konci se identitu vraha nedozvíte. Podobná kudla v zádech vám přistane při závěrečných titulcích tohoto filmu.(12.2.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace