poster

Návrat velkého blondýna

  • Francie

    Le Retour du grand blond

  • Slovensko

    Návrat veľkého blondína

  • USA

    The Return of the Tall Blond Man

  • Velká Británie

    The Return of the Tall Blond Man

Komedie

Francie, 1974, 81 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ironfood
    *****

    Druhý díl velkého blondýna mám radši a znám mnohém lépe než první. Je tu celá řada legendárních scén - neúspěšné pokusy o blondýnovu likvidaci, scéna na letišti ("vida Maurice"), pohřeb, blondýnova návštěva u ministra ("Byl jsem dva roky na zemědělství, ale takové zmatky jsem tam nezažil"), agenti v blondýnově bytě ("V kuchyni máš tři kamarády s revolvery" ) a samozřejmě blondýnova exhibice vrcholící ukázkou karaté ( "To dělá naschvál, že?" - "Ne prosím, on je vždycky takový").(22.9.2018)

  • B!shop
    ****

    Velký blondýn s černou botou me nijak zvlast nezaujal, takze jsem od pokracovani nic moc necekal, ale nastesti bylo lepsi nez prvni dil. Pierre Richard byl vybornej, ale jakmile se prevlik za agenta a zacla hrat drsnacka hudba tak to byla dokonalost. Samozrejme ne vsechny forky jsou tak vtipne, ale velka cast byla vyborna (prichod jako agent, cela prestrelka, karate, cteni ze spisu atd.) Skutecne vyborna zabava.(21.8.2005)

  • velkyvezir
    *****

    Říká se, že dvojky filmů zpravidla jdou kvalitativně dolů, ale tento film je bezpochyby příkladem toho, že ne vždy to platí. Nezapomenutelná scény jako když např. Blondýn do akce, Blondýn přijíždí do Paříže, pokusy o zabití Blondýna v Riu atd. atd. I zde platí, co jsem napsal u prvního dílu: Richard svůj part hraje dobře, ale Rochefort je přece jen výraznější figurou. Oba díly jsou i ukázkou klasického českého dabingu - výborného!(24.5.2007)

  • Megahead
    **

    Návrat veľkého blondína je skôr prekombinované, akoby vynútené pokračovanie jednotky, ktorá je lepšia. Humor je slabší, dej menej zaujímavý, bez základnej logiky a vtipy prevažne neškodné. Viem, že pri komédiách sa treba hlavne baviť, ale moc nemusím, keď je dej priblblý a nenadväzuje na predošlý film. Šéf tajnej služby Toulous bol v jednotke prevažne kladnou postavou, ktorá sa malou manipuláciou snažila odhaliť osobu, ktorá sa ho snažila zničiť a dostať na jeho miesto - t.j. jeho zástupca - plukovník Milan. V dvojke je jeho postava zmenená a zrazu je schopný urobiť všetko, aby sa ochránil. Pritom z deja jednotky by stačilo spísať správu a dať podklady a každému by bolo jasné, že plukovník Milan bol pre dosiahnutie svojho cieľa schopný aj zabíjať, manipulovať a zneužívať tajnú službu.(19.10.2019)

  • Oskar
    **

    Živá definice termínu nastavovaná kaše a suverénně nejslabší scénář Francise Vebera. Možná se pletu, ale mám pocit, že ani Pierru Richardovi se do pokračování moc nechtělo, v beztak krátkém filmu je jen asi třicet minut a ještě víc by mně zajímalo, jak je to s účastí/neúčastí Mireille Darcové. V dobré polovině scén je zabíraná zezadu, jak odchází, jak zdálky mává nebo se pohybuje ve tmě. A její "blízké" záběry zas budí dojem exhumace nepoužitého materiálu z prvního filmu. I krkolomné zdůvodňování, proč a jak vůbec "tajného agenta z leknutí" vracet do hry, je notně přitažené za vlasy. Ale největší chybou je, že Francois tentokrát s tajnou službou spolupracuje vědomě. Tím je popřen celý princip komiky prvního filmu a pár solidních gagů to nezachrání. 30%(12.1.2006)

  • - Hlavní hudební motiv (hudba Vladimir Cosma) vyzvánějí také zvony na pohřbu Velkého Blondýna. (gug)

  • - Pierre Richard (François Perrin) hraje stejnojmennou postavu i ve filmech Hračka (1976), Kopyto (1981), Velký blondýn s černou botou (1972) a Všechno uvidíme (1976). (SeanBean)

  • - Scenárista Francis Veber pojmenoval některé postavy podle měst nebo městských částí. Příkladem je Toulouse, Cambrai, Perrache atd. Chtěl tak předejít podobnosti se skutečnými osobami. (Komiks)