Reklama

Reklama

Šťastný nový rok

  • Francie La Bonne Année (více)
Trailer

Obsahy(1)

Simon je propuštěn z vězení, kde si odpykával trest za krádež šperků. Vrací se do Paříže, kde se doufá setkat se svým komplicem Charlotem a s mladou prodavačkou starožitností Francoise, s níž hodlá začít nový život. Jak je pro Lelouche typické, film spojuje řadu žánrů, ale navrch postupně získává milostný příběh dvou lidí ze zcela rozdílných prostředí. Namísto obvyklé emocionální montáže sledujeme paralelní příběhy dvou vyhraněných osobností, které ne nutně byly stvořeny jedna pro druhou... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (27)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nevím kde se zde vzala informace, že tento film je komedie. To je úplně absurdní. Podstata, krása a fantastický zážitek z tohoto filmu spočívá v tom, že je to kombinace všeho, co je možný v životě zažít a hlavně prožít. Tedy radost, napětí, dramatické situace, strach, štěstí, smůlu, odvahu a hlavně lásku. Vynikající herecký výkony, zejména Lino Ventura v samotným finále filmu je prostě nazapomenutelný a jeho závěrečný pohled, to mě úplně poskočilo srdce radostí, že existuje někdo, kdo mě dokáže pouhým jedním pohledem přesvědčit o svém mimořádném hereckém talentu. Původně jsem chtěl dát 4*, ale za tu nádhernou písničku La Bonne Annee od Mireille Mathieu nehodlám být za hvězdičkovýho skrblíka. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Jako první jsem viděl americkej remake s Peterem Falkem z roku 1987, kterej se mi líbil opravdu hodně. Čekal jsem, že originál s Linem Venturou bude určitě ještě lepší, ale moc mě to nenadchlo. Kdybych viděl tenhle originál jako první, třeba by se mi to líbilo víc. Pokud bych si měl vybrat, tak já teda sáhnu po mnohem svižnější a odlehčenější verzi s Peterem Falkem. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

S každým novým filmem Claude Leloucha u mě tento francouzský režisér stoupá na žebříčku a nezbyde mi, než ho zařadit do své topky. Kvalitní chytrá filmařina, která diváka nijak nešetří, takže i při žánrovém filmu musí napínat mozek. Kvalitní scénář ve spojení s výborným hereckým obsazením a citlivým režijním vedením dal vzniknout kriminálce kombinované s milostným příběhem. Jak je u Leloucha zvykem, od první scény vzdává hold filmovému umění, když v úvodní scéně trestanci koukají na filmové představení a v několika dialozích hrdinové řeší svůj vztah k filmům. Tématicky Lalouche navazuje na svůj starší snímek Muž a žena. Tentokrát ale zasazuje svůj příběh do atraktivnějšího rámce přípravy zločinu. Milé a důvěryhodné dialogy, drobné gagy a slušné tempo. Celkový dojem: 90 %. Lalouch netočí špatné filmy, ale zatím jsem vždycky dal jen čtyři silné hvězdičky. Tentokrát s klidným svědomím dávám pět. ()

Mertax 

všechny recenze uživatele

Proč si pár hodin před Novým rokem nepustit Šťastný nový rok, který jsem dostala k Vánocům od Pshimiho? blesklo mi hlavou. Hlavní protagonista mi byl povědomý hned, vzápětí jsem si vzpomněla, že kradl už v Dobrodružství je dobrodružství. První půlka byla dobře rozjetá, bavilo mě pozorovat jejich převleky, masky a hru na staříka s umírající sestrou a byznys se sličnou majitelkou antikvariátu. Pak už to bylo moc upovídaný, roztahaný, zkrátka to ztratilo jisrku, takže celkově slabší tři *. A písnička byla pěkná, to souhlasím, Pshimi. P.S. Šťastný nový rok všem!:o) ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodné, nezaslouženě opomíjené dílo předního francouzského a světového filmového režiséra a tvůrce představuje jeden z monumentů francouzského a evropského herectví s celosvětovým přesahem Lina Venturu v pro něj naprosto atypické úloze. Jedinečná Lelouchova schopnost tvořit dílo od díla vlastní žánr téměř vždy vede k působivým výsledkům. Zdánlivě banální detektivka či thriller se mění doslova pod rukama tvůrce a před očima diváka v hlubokou sondu do aktuálního stavu tehdejší francouzské společnosti, do tehdy palčivého tématu konfliktu skutečné ženské emancipace a stále silného tradicionalistického patriarchálního mužství. Lino Ventura a jeho přemýšlivý drsňák z podsvětí je v podstatě slušným člověkem, se kterým se život nemazlil, a on se, dá-li se to tak napsat, nemazlil naopak s ním. Síla hlubokého přelomového milostného citu, lásky škádlivé čarodějky, koná divy. Jedinečná závěrečná scéna, jejímž dominantním činitelem je unikátní Venturova mimika, je vskutku nadčasová. Evropští drsňáci mají – na rozdíl od svých amerických alternativ – srdce, cit a vlastně i mozek, schopný myslet a cítit také očima toho druhého; jsou – minimálně v zklasičtělém Venturově podání – skutečnými, opravdu mužnými a celými lidmi. NOVÝ ROK je filmem, na který se nezapomíná. Dramatem, které je přesvědčivě mocno i nedramatického, lidského závěru. Závěru lidstvím prosyceného všedního dne. Slušného a současně hlubokého a smysluplného lidského života. Života, který může prožít kdokoliv z nás, najde-li v sobě k tomu dostatek vůle a moudrosti. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Milá komedie o vztahu dvou nevšedně uvažujících lidí. Existenciální rozměr, který nacházím až po mnoha letech.. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Simon vymyslí úžasný plán, jak vykrást klenotnictví. Jenže cestu mu zkříží jeho femme fatale. Lino Ventura v roli šarmantního, leč nevzdělaného svůdce Simona, získává srdce Francoise (Francoise Fabianová). A během tohoto náročného úkolu ještě musí dohlížet na svého poněkud primitivnějšího kumpána Charlota (Charles Gérard). Velmi zdařilá romantická krimi komedie. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Mé první setkání s tvorbou Clauda Lelouche dopadlo na výbornou.  Ostatně Lino Ventura v hlavní roli ani nemůže zklamat.   Na první dobrou jsem se sice trochu obtížně ale vlastně fascinován soukal do  Lelouchova černobílého filmového entrée ve stylu nové francouzské vlny,  ale sotva jsem se prodral dovnitř, střih, barva a  najednou jsem se ocitl v de facto konvenčním (ale výborném!) filmu. Dopředu je  pak třeba říct, že vše do sebe později zaklaplo jako víko od kufříku se šperky.   Příběh dvou přátel, kteří připravují vyloupení zabezpečeného klenotnictví je sám o sobě  zajímavý, pochopitelně i díky chemii mezi inteligentním Venturou a přitroublým ale sympatickým Gérardem, nicméně Linova  romantická avantýra s oduševněle krásnou Francoise Fabian přerůstající v pevný vztah je tím, co mne  nakonec vede k absolutoriu.   Dialogy mezi nimi pak díkybohu nepsal sám život, ale Claude Lelouch a jejich, jak to jen nazvat, inteligentní upřímná intimita, byla příjemným pohlazením.  Večeře s povrchními snoby pak v tomto ohledu kontrastovala nejvíc a  díky následné reakci Francoise není možné se do ní okamžitě nezamilovat.   Jak dopadne loupež je sice víceméně jasné, ne už tak jak se povede  vztahu Simona a Francoise a ... pět hvězd. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Na tu vloupačku půjdeme psychologicky." / ,,Až nás obklíčí poldové, bude nám tvoje psychologie houby platná!" :-)        . . .      Na první pohled tradiční francouzská krimi komedie. Zábavná ovšem už jen díky Linovi Venturovi, který jde vyloupit klenotnictví v dědkovském převleku. Pěkný odlehčený styl, vánoční svátky v pozadí a objeví se i slavná Mireille Mathieu, která kdesi v úvodě zazpívá sváteční písničku. Vypadalo to spíše na pěkné 4 hvězdičky, ale nebyl by to Claude Lelouch, kdyby ve chvílich nejmenšího očekávání nevytasil tomu další rozměr a ještě na poslední chvíli mne úplně dostal silnou myšlenkou. Za originální považuji už jen styl vyprávění, s odkazem na Lelouchův oscarový majstrštyk Muž a žena (přičemž později se další zajímavý vztah mezi mužem a ženou v příběhu vyvíjí) a retrospektivu, jejíž zdejší využití s nedopovězenými detaily nutí diváka klást si otázky. Jak je možné, že dostal výtečník jen tak novoročnou amnestii, když ona loupež se stala teprve o Vánocích? Pomocí domněnek a různých indicí mne Lelouch dovedl hned k několika dodatečným vysvětlením i osobitým pointám, které nakonec objasnily víc, než jsem očekával. Třeba i to protichůdné využití barev... Pobyt ve vězení může pro jedince znamenat dobrou převýchovu, někdy i doplnění vzdělání (zde jedině díky vězení hlavní hrdina konečně uvidí tolikrát všude zmiňovaný film Muž a žena! :o)), ale taky ztrátu několika let života a s tím rovněž izolování od dění v okolitém světě. Doba se výrazně změnila, z barevného nádechu zlatých šedesátých se navracíme do nové doby, která se i v Paříži po velkém květnu '68 postupně propadla do všední každodennosti, plné šedivého stereotypu. Svět zatím kráčel zcela jinam, než se původně vzdálo, přesto síla lásky a lidských vztahů zůstává věčná. Film na pozadí francouzských dějin, který motivem uvěznění před rokem 1968 a následným procitnutím do smutné, šedivé „normalizace“, na mě ještě v rámci osobní asociace dýchl nejdřív mrazivý a během pozdějšího objetí ve výtahu zas kontrastně hřejivý pocit. 95% (# Francouzská kinematografie: Virtuální kino) ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Príbeh chlapa, ktorý musel byť zlodej, aby si ukradol lásku ženy z inej spoločenskej vrstvy a intelektuálneho zázemia. Ona bola pre zmenu zlodejka sŕdc, lebo, kým naňho čakala, kradla si pre seba pozornosť iných mužov. To všetko pre naplnenie poctivého a bezúhonného vzťahu, ako sa na zlodejov patrí. K lúpeži len toľko, že hodinky s granátom si radšej mal nechať. V rozhodujúcej chvíli by sa mu náramne hodili... ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

Přiklonila jsem se k pětce především kvůli výkonu Lina Ventury. Ty jeho kreace v převleku staříka a taky přirozené ztvárnění nahněvaného, přátelsky trpělivého i zamilovaného muže mě nemohly nechat chladnou .A taky ten skoro dokonalý, pečlivě připravovaný plán zločinu se povedl. Skoro až s láskou k profesi chystaný, bych řekla. Přítomnost Mireille Mathieu a její písnička mi taky udělaly radost. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Kombinace romantiky, komedie, satiry, dramatu, krimi v jednom filmu. Zajímavá je večeře kde C.L. kritizuje snoby a lidi vysoké společnosti. Jako vždy bezvýrazná tvář Ventury dokáže udržet nevysvětlitelnou podmanivost. Zárověň je jeho projev poněkud laxní. Tuhle postavu měl hrát herec s univerzálními hereckými schopnostmi (Jean Paul Belmondo ideálně) a vše by do sebe 100%-ně zaklaplo. Ale stále je tu Lenouchův trademark, hra autora s divákem, statická kamera snímající rozhovory s filosofickým obsahem v úrovni očí až po neamerický lelouchovský a jen zdánlivě otevřený konec. I to je součást hry - ponechat na divákovi aby si scénář dopsal sám, a je to nádherně fatalistický konec. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Jak si odsedět trest, být propuštěn při novoroční amnestii, zamilovat se, vyloupit klenotnictví a mít za nejlepšího kamaráda blba, nutno jedním dechem dodat, že blba spolehlivého, oddaného a zábavného.. Lino Ventura se mi v téhle roli zloděje-gentlemana velmi zamlouval a tak zcela okouzlena stylem pánů Claudea Lelouche a Francise Laie opětovně hodnotím do plných, bez uzardění.. Jedná se totiž o neprávem zapomenutou filmovou perlu, moc krásnou.. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Na tento film som zachytil zo všetkých strán len pozitívne reakcie a tak som bol zvedavý, či aj mna tento film zaujme a naozaj zaujal. Je spracovaný velmi inteligentne a hned od prvých minút ukazuje, že divák musí byť stále v strehu, lebo niečo je len fantázia hlavného hrdinu a čo i len mala nepozornosť by mohla zapríčiniť divakovi zmätok. Je mierne poprehadzovaný, ale postupne sa všetko vysvetlí a zapadá to krásne do jedného celku a nie je to chaotické, práve naopak má to nádherný súlad. Práve ten smer rozprávania mna osobne extra bavil a po obsahovej stránke to bolo silno pôsobivé a pútavé. Vidíme jednu osobu, ktorá plánuje lúpež a pritom ma čas ešte aj na romantickú zápletku a krása je v tom, že jeho komplic mu do toho nezasahuje, ale bez nejakých rečí mu v tom pomáha a to ma na tomto príbehu fascinovalo, že sa režisér nezameral len na jednu linku, ale rozčlenil ju na viaceré a každá z nich mala svoje miesto v tomto príbehu. Je tu niekoľko zvratov a už keď som si myslel, že sa hlavnému hrdinovi všetko podarilo, tak prišlo bravúrne vytriezvenie a samozrejme to dopadlo inak. Povodne som chcel dať silne 4*, ale za Lina Venturu, u ktorého som bol zvyknutý, že sa väčšinou nezasmeje po celú dobu filmu a tu naopak až žiaril a filmu to veľmi pomohlo, že bol v pohode a veselý, tak kvôli nemu dám plný počet, film si to zaslúži. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

A máme tady první film viděný film po Vánočních prázdninách. A ten si zaslouží. UPOZORNĚNÍ! NÁSLEDUJÍCÍ KOMENTÁŘ OBSAHUJE VELKÉ SPOILERY: Tak jedem... Mají oba svérázné názory na maželství a jsou velmi svobodomyslní. Jenže ona je intelektuálka, on o úmění nic neví. Zato naplánuje precizní loupež s tím že jen dělá řemeslo jako každé jiné. Chytnou ho, ona ho neosoudí ale nakonec si najde jiného. A jak to s nima dopadlo, si můžeme jenom domyslet. Ačkoliv by se to z mého kostrbatého předchozího popisu nemohlo zdát (ale opovažte se mi ho kritizovat), jde o velmi chytrý romantický film plný překvapení a bez jakýkoli klišé. Různé dnešní bezduché tuctové romantické filmy hravě strčí do kapsy. Lelouch by měl natáčet několikarozměrné filmy, mé jednomyšlené já bohužel nemůže všechny rozměry pochytat, ale jeho snímek mi ukázal hezké vidění světa, potěšil, i dokázal nevšední formou vyvolat romantické pocity. Skvělá atmosféra. Jako bonus beru Lelouchovy hravé odkazy na svůj (mnou neviděný) nejslavnější film Muž a žena, které to vlastně celé kreativně otevřely a ta Lailova hudba mě hned dostala a budu ji poslouchat ještě minimálně celý leden.:D (společně s Moon river a Potměšilým hostem - protože co jiného poslouchat po Tiffanym a Stardance.:D)  Také si Lelouch  zaslouží obdiv za to že donutil Lina Venturu sundat košili a ukázat ho dokonce i v přestrojení (a to za staříka.) Byl skutečně k nepoznání a dokázal i velmi pěkně změnit hlas.  Celkově se mi to  využítí převleků moc líbilo. Krom ústřední dvojice byly docela zajímavé i některé vedlejší postavy (třeba klenotník.). A jak jste si užily ty velké Spoilery?:D Jestli ne, tak vstupné nevracím. Každopádně po Šťastném novém roku v novém roce se ještě více těším na Amelií, coby další možná umělečtější francouzský romantický film jiné generace a ladění. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Claude Lelouch ako predchodca stupidnych juhoamerickych telenoviel ala Simplemente Maria ? Podla mna jo, na vysiny filmov ako At zije Zivot 1984 alebo Muz a Zena to nema ani nahodou. Raz darmo, ovela vacsi respekt mam k US reziserovi menom W. Allen nez k Lelouchovi. Allen aspon ma talent a jeho dialogy su inteligentne, tuna mozno ani ten rezisersky talent nie je, je to precenovany srajda : 30 % ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Komedie v popisu opravdu není na místě. Je to drama, ale spíš životní drama. Jaké to je když se potkají muž a žena z úplně jiných sociálních poměrů = Ona, vychovaná v kulturním prostředí, žije s intelektuály, vedou intelektuální debaty. On, bývalý vězeň, který se nevyzná v umění, nechodí na filmy a nemá přehled o tom co je moderní. Přesto to funguje a jak to dopadne ? Tak jak by jste nečekali, ale to musíte zjistit sami. Jinak L. Ventura mi zde připomíná J. Gabina, který mimiku moc nepoužívá ! Skvělá hudba na začátku ( Francis Lai - un home une femme ) http://www.youtube.com/watch?v=aLTKVh8SrIU ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Přepsáno v červnu 2019. Šťastný nový rok nabízí kriminální žánr v básníkově vidění světa. Zločinecké zápletce neschází kavalírství, zdvořilost, vynalézavost. zarputilost, ani emoce vnitřních světů, nadhled a nezištné mužské přátelství. Zločin má nádech romantického dobrodružství, nátlak neuznává vulgární vychování a bez zášti a se vztyčenou hlavou zvládá přijmout skutečnost prohrané bitvy. Přesto je stále nejsilnější příchutí života láska a zasněný básník, fascinován podstatou metafyzické rozdílností stavů, nabourává celistvost rozdělení, rozdíly se ve vytržení zmocňují jeden druhého a pojem vášeň nabyl podobu jednoho z nejuspokojivějších předsevzetí. Intelektuální svět neopatrně odhaluje své slabiny a snobskou povýšenost. Láska potřebuje fyzické vyznání, protichůdnost může být naplněním v pocitech neuspokojivé prázdnoty a zakonzervované neměnnosti. Hlavním zájmem pozorování romantického básníka je Simon (velmi dobrý Lino Ventura), obratný a velmi svědomitý zloděj. Přípravy se nezanedbávají, investice jsou nezbytným předpokladem k budoucímu úspěchu, zásadovost je osobní ctí. Obchod je obchod, práce je hrou, láska je nejhodnotnější potřebou, svazek je dovršením osobní svobody. Básníkovým okouzlením života je Françoise (šarmantní Françoise Fabian), k obchodu vždy připravená starožitnice a vzdělaná intelektuálka. Tělesná a emoční nenaplněnost vlastního stavu i touha k provokativnímu gestu a nejfyzičtější podoba lásky je vítězstvím a uspokojením vlastního strádajícího nitra. Důležitou postavou je Charlot (velmi příjemný Charles Gérard), Simonův prostomyslnější a věrný partner. Zadané úkoly plní spolehlivě a nad rovinami existence bytí si neláme zbytečně hlavu. Výraznou postavou je klenotník (velmi zajímavý André Falcon), úslužný vedoucí vyhlédnutého místa činu. Zdání serióznosti a vidina zisku je lidskou slabůstkou v mechanizovaném bezpečnostním systému. Z dalších rolí: provozovatelka restaurace a Françoisina známá paní Félix (Lilo), z nové známosti překvapený Françoisin známý intelektuál (Claude Mann), Françoisina známost v osamělosti čekání Henri (Frédéric de Pasquale), novoroční příležitost pokoušející ředitel věznice (Gérard Sire), původní Françoisin italský milenec (Silvano Tranquilli), Françoisina mladá prodavačka Nicole (Bettina Rheims), či útěk plánující Simonův spoluvězeň Michel Barbier (Elie Chouraqui). Šťastný nový rok je romantická poetika chování, skutků i slov. Vyznává se život i láska, vášeň je vznešenou lidskou potřebou. Claude Lelouch si umí utahovat i sám ze sebe, výjevy jsou podávány z bezprostřední blízkosti, otevírá brány s bohatstvím vnitřních světů, pocity víří v dosahu ruky, éterická poezie se vznáší v povětří, dýchá. věří v ideály a miluje velikost. ()

sator 

všechny recenze uživatele

Pomalý a nudný fungovat to mohlo v tom roce 1973 a to mi bylo 10, takže jsem na pomalý filmy zvyklej.Děj vyprávěný na přeskáčku to úplně dorazí.Ano jsem hroznej, nemám respekt k velikánům sv.filmografie :) ()

Související novinky

Zemřel herec Charles Gérard

Zemřel herec Charles Gérard

20.09.2019

Ve věku 92 let zemřel francouzský herec Charles Gérard. Gérard patřil mezi oblíbené spolupracovníky režiséra Claudea Leloucha (Dobrodružství je dobrodružství) a byl také blízkým přítelem herce Jean… (více)

Reklama

Reklama