Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lino Ventura, Marlene Jobertová a muž, jehož jedinou nadějí je úkryt... Marceau Léonetti je policista každým coulem. Navíc policista sice tvrdý, ale čestný a poctivý. Připadá mu směšné, že by ho měl zastrašit opilý násilnický mladík jen tím, že je synem známého advokáta. Bez skrupulí pošle arogantního mladého muže na zkoušku krve. Ale případ se nafoukne do nechutné aféry. Nadřízení se svého inspektora nezastanou a Léonetti je přeložen na předměstí, kde vyšetřuje krádeže kol a holubů. Poněkud „větší“ případ už znamená honění úchyláků po okrajových kinech. K tomuto úkolu je Léonettimu přidělena mladičká policistka Jeanne. I přes rozdíly má tato nesourodá dvojice značné úspěchy. Jednou dostane zvláštní úkol: vypátrat muže, který má být korunním svědkem v procesu s gangstery a jehož poslední známá adresa byla ve XIII. okresu. Začíná dlouhá pouť za svědky, různými byty, ale především za pravdou. Tou, kterou má dosvědčit hledaný svědek u soudu, ale i pravdou, kterou o policejní práci a policii jako takové poznává mladičká absolventka policejní školy Jeanne... Film Poslední adresa vznikl podle románu Josepha Harringtona, který ve Francii vyšel ve slavné Gallimardové Černé sérii. Příběh o zákonu, cti, morálce a především svědomí natočil režisér, scenárista, spisovatel, muž v mládí odsouzený k trestu smrti José Giovanni. Do hlavní role policisty Léonettiho obsadil Lino Venturu, herce s kamennou tváří, jehož výrazovými prostředky byly především oči a síla jeho osobnosti. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (122)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Dva francúzske filmy v posledných dňoch (Beštia musí zomrieť a Posledná adresa), dve podobné hodnotenia (77 % a 74 %) a pritom aký rozdielny zážitok! Až po nazretí do profilu režiséra Giovanniho som zistil, že bol to on, ktorý nakrútil Dvoch mužov v meste a Čierny talár pre vraha (a pravdepodobne aj ďalšie výborné filmy, ktoré som zatiaľ nevidel). Miestni komentátori sa predbiehajú v označení Poslednej adresy za predstaviteľa francúzskej školy, klasickej kriminálky a presného herectva. Nemôžem než súhlasiť. Lino Ventura je prirodzený a uveriteľný ako napr. Gabin. Marlenka je síce iba takou jeho ozdôbkou, ale neprekáža. Príbeh je temný, smutný, dokresľuje ho výborná hudba a divák ani nevníma štyridsať rokov, ktoré od nakrúcania uplynuli. Nemám najmenší problém so štyrmi hviezdičkami. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Kdeže triler, iba pomaly plynúca kriminálka o hľadaní jednej osoby - svedka. Záver je síce menej očakávaný, ale aj tak som sa pri ňom viac nudil, než by som bol pohrúžený do jeho deja. Napätie totiž nie je žiadne. Jedným z jeho mála plusov je charizmatický Ventura a jedna polosurová scéna prepadnutia policajta s pästnými boxermi. ()

Reklama

tahit 

všechny recenze uživatele

Čtyřicet let uplynulo od uvedení tohoto filmu, a přesto se na to pořád dobře kouká i navzdory pozvolnému tempu. Nepochybným magnetem filmu jsou ladné křivky půvabné Marlèn Jobert na kterých si lze jen smlsnout, a samozřejmě představitel správných chlapíků Lino Ventura, který zde hraje drsnějšího neúplatného policistu. Pátrání po korunním svědkovi ani chvilku nenudí. Lino Ventura byl vlastně jeden z mála herců, který vždy upřednostňoval kvalitu scénáře před výší honoráře. Takže s klidným svědomím mohu napsat, že jde o velmi dobré kumštýřské filmové řemeslo ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Kriminalistická schovávaná, kde mají jen jediný cíl a to najít jednu osobu, ale není to tak jednoduché jak se zdá. Během této cesty se zblízka seznámíme s drsným samotářem a citlivou "žabkou". Výborná dvojice Jobertová a Ventura. Musím vyzdvihnout velmi realistickou potyčku na ulici s boxerem a padnoucí hudbu k příběhu. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ventura a Jobert skoro celý film chodia po meste, pričom na tieto zábery je kladený dosť dôraz, až kým dôjdu k cieľu a začnú sa pýtať niekoho na otázky, smerujúce k ich svedkovi. Na konci má vždy dotyčný nadržaneckú poznámku na Jobertovej vzhľad. A tak nejak stále dokola, s výnimkou jednej drsnej scény a výborne vypointovaného záveru, vďaka ktorému som uvažoval aj o vyššom hodnotení, to by som ale určite dal ako návštevník kina v roku 1970. Takže vychutnáte si množstvo dobových retro áut, skutočne slizkého záporáka, ktorý tomu dodáva šťavu a budete rozmýšlať, či to Jobertovej viac sluší s priznanými výraznými pehami alebo takto, respektíve či je krajšia s dlhými vlasmi. Podobných solídnych krimi scenárov boli vo francúzskych scenáristických šuflíkoch v tej dobe asi stovky, Giovanni môže byť rád, že došlo zrovna aj na jeho adaptáciu knihy. Asi je to aj tým, že si ju mohol sám natočiť. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Marceau Leonetti (Lino Ventura) píše na psacím stroji Underwood No. 5, který se začal vyrábět v roce 1900. (Snorlax)
  • Marceau Leonetti (Lino Ventura) nosí hodinky značky Tissot Seastar Sonorous, mechanické hodinky s alarmem, jejichž cena se mezi sběrateli vyšplhala až na 400 EUR. (Snorlax)
  • Během natáčení si spolu Marlène Jobert a Lino Ventura nerozuměli. Jobert byla tehdy nejspíš namyšlená kvůli svému trumfu s filmem Cestující v dešti (1970) a Venturovi se nelíbila, ať už svým chováním anebo herectvím. Jobert k Linovi taktéž necítila žádné sympatie. Došlo mezi nimi k jakémusi zablokovaní. Při natáčení spolu nedokázali navázat žádný kontakt. (Pierre)

Reklama

Reklama