Režie:
Jean DelannoyKamera:
Louis PageHudba:
Paul MisrakiHrají:
Jean Gabin, Annie Girardot, Jeanne Boitel, Paulette Dubost, Jean Desailly, Lucienne Bogaert, Jean Tissier, Charles Bouillaud, Jean Debucourt (více)Obsahy(2)
Sériový vrah žen řádí v pařížských ulicích. V uličkách pařížské židovské čtvrti Marais řádí vrah. V noci přepadává ženy, roztrhá jim šaty a pak ji zabije. Poslední případ se udál blízko místního řeznictví. Velmi snadno se nabízí první podezřelý – řezník, kterého k výslechu vytáhnou přímo z postele. Maigret záhy zjišťuje, že tenhle člověk nebude ten pravý. Maigret nastraží riskantní past. Do nočních ulic vypustí pár „volavek", které mají zabijáka nalákat. Všichni jsou v pohotovosti, a přesto vrah znovu udeří. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (80)
Jean Gabin je coby Maigret nedostižný a Annie Girardot (krom toho, že už tehdy předvedla své úsporné herectví naplno) mladá a krásná. Klasika z nejklasičtějších, alespoň co se týče krimi ze země Galského kohouta. Za ta léta možná lehce okorala zápletka a rozuzlení (z dnešního pohledu nejspíš příliš jednoduché a předvídatelné, což je dáno častým napodobováním a možná i vykrádáním), avšak temná atmosféra noční Paříže, hmatatelný strach z vraždícího maniaka a celkový nekorektní a syrový styl nikterak neztrácí na působivosti. Obzvláště nezapomenutelná je scéna křížového výslechu matky a manželky malíře, kdy po celou dobu klidný komisař Maigret přehodí výhybku a nějaké gendrové záležitosti jsou mu u zadní části těla. 90%. ()
Asi je zbytečné opakovat, že i v tomto případě má na filmu prvořadou zásluhu nezapomenutelný mistr stříbrného plátna a dobrácký bručoun Jean Gabin, inu, kdo umí, ten umí. Ano, ten, kterého tolik vychvalovaný a všemocný Hollywood v časech jeho emigrace neuměl vůbec prodat vkusu amerického diváka. Ale zpět k filmu. Jde o báječný film, který svou pohodovou atmosférou musí snad každého uspokojit. Prostě svým stylem jde o takovou nenáročnou oddechovku, kterou nelze snad ani pořádně nevychutnat. Takže závěrem jen dodám, až někdy budu zase jednou v Paříži na Montmartru, večer rád a s chutí připiju láhví ostrého Calvadosu na věčnou slávu pana Gabina. ()
Starý detektivky maj něco do sebe, ale zrovna tenhle film se dočkal dvou předělávek. Viděl jsem ty novější verze s Brunem Cremerem i s Rowanem Atkinsonem a nerad to řikám, ale originál je proti oběma novějším verzím trochu nuda. Já jsem navíc hodně ovlivněnej seriálem, takže pro mě je postava komisaře Maigreta neodmyslitelně spojená právě s Brunem Cremerem. Jestli máte rádi Jeana Gabina, tak samozřejmě asi film za vidění stojí, ale jinak bych asi doporučil sáhnout spíš po některý z novějších verzí. Zejména ta "česká" s Cremerem, kterou režíroval Juraj Herz a hraje tam i pár českejch herců, je podle mě o dost lepší. ()
Do shlédnutí tohoto filmu jsem znal Maigreta jenom jako Rowana Atkinsona. Byl dobrý, ale tak jako poklidný. Jean Gabin je neskutečně živelný a dodává mu kuráž, kterou bych od něj mnohdy ani nečekal. Perfektní, poměrně temná, detektivka, které ale s nonšalancí sobě vlastní Jean Gabin přidává kus osobitého a podloudného humoru, co Vás udrží v křesle až do finálního titulku s nápisem "fin". ()
Jean Gabin, má v hlavnej úlohe komisára Maigret neskutočnú charizmu. Novodobý Maigret s "Mr. Beanom" nie je zlou replikou, no táto prvotina vo mne zanechala lepší dojem. Nebaví ma klasika v podobe dobových hororov, no keď ide o kriminálky typu, "Na kolejích čeká vrah", či "Po stopách krve", takmer nikdy sa nedostaví výrazne sklamanie. Ba práve naopak .. ()
Reklama