poster

Je těžké být bohem (festivalový název)

  • Rusko

    Trudno byt' bogom

  • Rusko

    Трудно быть Богом

    (Rusko)
  • Rusko

    История арканарской резни

    (Rusko)
  • slovenský

    Je ťažké byť bohom

    (festivalový název)
  • anglický

    Hard to Be a God

  • Rusko

    Istorija arkanarskoj rezni

    (neoficiální název)
  • anglický

    Story of the Arcanar Massacre, The

    (neoficiální název)
  • anglický

    It's Hard to be a God

    (neoficiální název)

Drama / Sci-Fi

Rusko, 2013, 170 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mulosz
    *****

    Těžký a brutální film, rozhodně ne pro každého a rozhodně pro diváky, kteří už mají s Germanem nějakou zkušenost. Mně ten tříhodinový pohled na všechno to bahno, hovna, sople, chcanky, ocasy, vnitřnosti, krev a další pohltil. Není to o ději, který v podstatě žádný není, je to o atmosféře a důkladném vykreslení primitivní ruské civilizace. Nejde ani tak o sci-fi (toto žánrové zařazení může být pro potenciálního diváka odrazující), ani tak o drama (otázka, jestli drama je vůbec žánrem v pravém filmově-teoretickém slova smyslu), ale hlavně o autorsky nekompromisní a formálně neúprosné podobenství. German tímto překonává veškerá svá předchozí díla, za socialismu by film v životě neprošel, a pokud ano, tak režiséra rovnou zastřelí.(6.8.2014)

  • MikO_NR_1909
    ***

    Perfekcionistické úsilie Germanovho počinu je hroznou malátnosťou uťahaná antiutópia, ktorá sa v súčinnosti v predom zadeklarovaných motívoch utápa vo svojich banálnych obrazcoch zlovestnej stredovekej atmosféry a jej účinok v sebe samej. Je to úžasná virtuálna hra expresionistického symbolického významu, ale autor sa v 3 hodinovej minutáže nedokáže odlepiť od rozporcovaných filozofických úvah a bodoch, ktoré má senzuálne skvelo spracované vo svojej hlave. Preto som aj alergický na výborné myšlienky autorov ako v Passolliniho Saló, ktoré okrem kontroverznej pózy neponúka hĺbavejší diskurz do osobitnej problematiky, ale len tézovito a samoúčelne nadbieha do svojho okázalého cieľa. Za relevantnú považujem asi prvú hodinu, kedy aj mimodialógová forma pôsobila omráčujúcim dojmom plných záhad a tajností, aby sa napokon vykľula v rozťahanú, unifikovanú spleť neustále sa opakujúcich obscénnych gest.(8.11.2017)

  • Mertax
    **

    Před třemi lety měly Vary Turínského koně, loni Pole v Anglii a letos je to tento černobílý film, který testuje divácké limity. Buď si z toho utrpení budete chtít mrsknout do očí řídké hovno, nebo vás to zcela strhne. Nic mezi tím, byť práce s mizanscénou a rámováním je vynikající, místy připomínající Marketu Lazarovou, a to nejen obrazem, ale i hrubostí a surovostí. Svůj silný potenciál však film nevyužil a do kánonu se nikdy nezapíše. [49. MFF KV](9.7.2014)

  • Slarque
    ***

    Nejhnusnější film za hodně dlouhou dobu. Po celou stopáž je snad v každém záběru špína, bordel, bláto, sračky, chcanky, krev, vnitřnosti a tak podobně (omlouvám se, ale slušnější slova nedokáží skutečnost vystihnout). Co zbylo z předlohy Strugackých, odvyprávěl komentář. Zkouška odolnosti diváků vznikala 13 let a nevím, zda se máme chlubit, že se točila u nás.(14.7.2014)

  • CiTrus007
    *

    Možná nemám buňky na artovou kinematografii, ale s Germanem jsme si opravdu nesedli. Jeho dílo má sice jednu z nejkrásnějších černobílých kamer, které jsem kdy viděl. Na druhou stranu ale také propadá ve všech ostatních aspektech. Ve vizuálu nemohu odpustit naturalisticky nechutné vykreslení středověku jako období primitivních obličejů pomazaných výkaly a bahnem, které samo o sobě neslouží k vyjádření idejí hlubších než sociálních. Z hlediska scénáristického zase nelze prominout strnulost - typický hřích spojený s obsáhlou knižní předlohou. Tři hodiny je opravdu moc. 2/10 [KVIFF 2014](4.7.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace