Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Henri (Jean Gabin) se vrací z Ameriky, aby prověřil, kde vázne obchod s drogami. Postupně se setkává s jednotlivými dealery a odbyt se začíná zlepšovat. Najednou ale policie zabaví 40 kilogramů drogy při cestě do Británie. Někdo je zrádce. Je to Roger (Lino Ventura), Liski (Marcel Dalio), nebo samotný Henri? (Snorlax)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

raroh 

všechny recenze uživatele

Pařížské drogové prostředí 50. let vypadá hodně autenticky - pořádný jazzový nářez k tomu a vedle toho černošské marihuanové doupě s tajuplnou exotickou hudbou (spíš táhla někam do Maroka). Lakoničtí kriminálníci jakoby vypadli s Melvillových filmů - už tehdy Lino Ventura vypadal jak vypadal (fantastická je též feťačka Lily Kedrové!). ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Jako příznivec starší francouzské kinematografie si dobře uvědomuji, že gansterky patří k častému podžánru francouzské krimi. Jenže mě bohužel postupně (až na vyjímky) přestávají jeich příběhy oslovovat a začínám je čím dal méně vyhledávat. A to i v případě Jeana Gabina, který mi více sedí na pravé straně zákona nebo v charakterních rolích. Ale čas od času si rád něco i z této oblasti odškrnu. A Když je v Paříži noc rozhodně nebylo odškrtnutí nějak zvlášť bolestivé. Byť jsem navzdory úvodnímu varování tvůrců před nebezpečím drog a morálním vyzněním, které chtěli do filmu dát bral děj filmu dlouhou dobu jako tradiční gansterký, lehce tuctový příběh o neustálém kšeftovi s drogami bez nějaké větší myšlenky, dramatických momentů nebo klidně i odhlehčení a k postávám jsem si nevytvořil moc žádný vztah. Naštěstí se ale v tomto případě povedla docela stylová atmosféra se závanem Noiru a působivou černobílou kamerou. Díky tomu mě i jinak ničím nevybočující děj dokázal chvílemi částečně pohltit. Pro Jeana Gabina nebya první polovina 50.let příliš šťastné období, ale i když mi jeho postava byla dlouhou dobu tak nějak ukradená a nepředvadí nějaký vyjímečný výkon, má tady pořád jisté charisma a jeho uhrančivé pohledy měly i v roli droggového bose opět něco do sebe. Přesto všechno bych většinu filmu označil spíš jen za lepší průměr. Nakonec ale (radši bez většího přemýšlení) přidávám velmi těsnou čtvrtou hvězdu za poměrně napínavé finále na loveckém zámečku, které vyvrcholí rozuzlením, které mě osobně hodně překvapilo a povýšilo předchozí průměrné dění o level výš. ()

Reklama

Rosalinda 

všechny recenze uživatele

Tak tomuto filmu se snad nedá nic vytknout. Kvalitní klasická francouzská kriminálka, tak jak má dle mého být. Barva, nebarva. Šálek mého čaje, ačkoli k němu nejdříve někdo dodal plastovou lžičku. Pak si ale všiml jakýchsi mých rozpaků a doladil to. Mám lžičku asi možná i stříbrnou a vychutnávám si to všechno velice. Námět, hudba, zpracovnání... zamíchat. Z dnešního hlediska možná docela úsměvné, nicméně velice zajímavé, dobově zpracované téma drog, které tu zkrátka byly, jsou a bohužel i budou. Výkony pánů Gabina a Ventury snad ani není třeba zmiňovat. Takže celkově plnohodnotný filmový zážitek. (Hudba: Marc Lanjean) ()

classic 

všechny recenze uživatele

PORÁŽKA PRE DROGOVÝ GANG. Americký drogový díler Veľký Rosillo zatknutý. 40 kg heroínu zabavených políciou na lodi v Le Havre.” Ústredný francúzsky protagonista Henri z Nantes v podaní už vskutku teda naprosto tradične charizmatickým, francúzskym predstaviteľom JEANOM GABINOM, a to skutočne v rozhodne mimoriadnym spôsobom značne znepokojujúceho, francúzskeho titulu; jednak obšírnejšie pojednávajúceho skrátka iba o tom, aká vlastne surová je, resp. bola → v druhej polovici 50. rokov, XX. storočia, práve táto akási »drogová kultúra«, nielen snáď výhradne iba vo Francúzsku; a jednak bol súčasne taktiež rozdeleným i na akési nadštandardné úrovne: od a). drogových dodávateľov [Jean Gabin ako nemenej Impozantný kšeftár s drogami], cez b). a to v priamej nadväznosti na priekupníkov s danými narkotikami [tu najmä so silne návykovým heroínom], až kdesi po c). à la konečných spotrebiteľov, bez ktorých by to zrejme asi nebolo úplne to «pravé orechové», nakoľko "n-a-r-k-o-m-a-n" znova a znova potrebuje ďalšiu dávku drogy, ako povedzme zase ja potrebujem ďalšie a ďalšie filmové [a knižné!] tituly, pričom niekde medzi týmito tromi úrovňami, sa rovnako neustále i akosi obzvlášť obšmietala francúzska polícia, ktorá sa vďaka svojim netradične zvoleným postupom - postarala nielenže o celkové ozvláštnenie daného diania, ale súčasne aj o vytvorenie akejsi realistickej atmosféry bez miestami ich aktuálnej účasti, keď sa postavy nachádzali v akomsi »drogovom opojení«, z ktorého som mával veľmi desivý pocit! Výborné obsadenie: začínajúci Lino Ventura, alebo by som vôbec ani nepovedal, „že by bol Doinelov tatko až konkrétne zrovna takto po uši namočený v drogách!” Maximálne odstrašujúci príklad vo veľa ohľadoch. Apropo, a čo ešte tamten charakter, bezprostredne sa vzťahujúci na tuná prítomného Freda, tak to mi určite niečo istotne pripomínalo, na čo by mi mohol [z]odpovedať správne jedine azda iba F. F. Coppola, či ktosi jemu podobný? ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Zdařilá kriminálka ve svižném tempu (psal se rok 1955) s naprosto fantastickým Jeanem Gabinem, jeho drogový boss nemá chybu. Způsob, jakým převzal otěže a metody zefektivnění odváděné práce by ještě dnes mohly leckoho inspirovat.. Závěr příjemně překvapil, míním tím mě, senochrupku, vůbec mě to nenapadlo.. ()

Galerie (79)

Zajímavosti (3)

  • Scénář k filmu byl napsán podle románu "Razzia sur la chnouf" od Augusta Le Bretona z roku 1954. (Rosalinda)
  • Nová vlna bola známa svojim realizmom, keď hromadila kamerové nájazdy tak, ako by to videl človek kráčajúci po reálnej ulici. V ostrom kontraste je tento film, ktorý je v snímaní na bežný pohľad podobný, avšak kde je takmer každý pohľad z úrovne ulice robený v štúdiu. (Biopler)

Reklama

Reklama