poster

Cesta

  • Česko

    Tulák

  • Česko

    Rover

    (festivalový název)
  • Austrálie

    The Rover

  • Slovensko

    Tulák

    (festivalový název)

Krimi / Drama

Austrálie / USA, 2014, 103 min (Alternativní: 99 min)

Režie:

David Michôd

Kamera:

Natasha Braier

Hudba:

Antony Partos

Producenti:

David Linde, Liz Watts

Střih:

Peter Sciberras

Scénografie:

Josephine Ford

Kostýmy:

Cappi Ireland
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • verbal
    *

    Šíleně nudný Max je Gej. Tedy vlastně Gáj, abych mu nekřivdil. Ukradnou mu auto. To nasere. A Gáj nasraný je. A tak si pro něj jede autem těch zlodějů. Lepším, novějším a nabušenějším, s daleko více místem pro řidiče i spolucestující a dvakrát prostornějším kufrem. Ale proč, to se mě neptejte. Cestou narazí na homopýra. Nemějte strach, je to jen charakteristika a k anotaci Drama/Thriller/Krimi „Kokotina pro přihlouplé předmenstruační pipky“ nepřibude. To jen Patyzón hraje retarda. Kurva, už jsem to použil zase, já ňouma. A přitom všichni bez akné vědí, že „Patyzón hraje“ je učebnicový příklad oxymoronu. Už asi ve čtvrtém posttvajlajtickém filmu se stále pokouší předstírat homopýra, akorát teď do této patentované polohy co dvě minuty zamrká a škubne hlavou. Stejně si myslím, že šlo o trikové záběry, protože by mrkání a škubání s tou obrnou nedal. Představuju si to asi tak, že když byl čas mrknout, režisér řekl „stop“, naběhla klapka, chytla jej za horní a spodní víčko, někdo za ni klapl, ona mu ta víčka několikrát rychle přirazila xobě a pak ty ruce digitálně odstranili. No, nebylo to sice úplně ono, ale rozhodně lepší, než kdyby se pokoušel mrkat sám „Hamlet“ osobně. Ale to jsem se trošku rozvášnil a odbočil od děje. Aha, tak ne. To co jsem napsal na začátku je v podstatě všechno. Takže, ač jsem zase někde chytil slovní průjem, dalo se jen lapidárně napsat: „Přiblblá pičóza s výborným Gájem a tragickým gejem, co se vás snaží unudit xmrti“.(10.9.2014)

  • LaRhette
    ****

    Pohled do budoucnosti, která ztratila hodnoty a ztratila čas jako takový. Bezcílně se poflakují v pomlácených "chatkách" a karavanech uprostřed poloprázdné krajiny, bez jakéhokoliv smyslu. Otupěli, ztratili city a co teď? Čekat na zázrak. Asi se nebude líbit lidem, kteří jsou fanoušky postapokalyptických akčních filmů a stříleček. Nestřílí se tu málo, ale vytvořit drásavou dynamiku situcí není úplně preferencí filmu. Nemluvný snímek nás seznamuje se svou představou moderního westernu skrz atmosféru světa, o kterém se nedozvíme víc, než to, že všechno už pozbylo významu. Až na samém konci však docházíme společně s hlavním hrdinou do momentu, vedoucího k otázce: Opravdu už VŠECHNO pozbylo významu? Jako bonus, film je pro mě obhajobou Roberta Pattisona jako herce.(11.7.2014)

  • Roman.Ticka
    **

    Sonda do destrukce současné společnosti směrem k zatracení se dá pojmout různě. Možná jako alarm před posledním osudovým krokem k cestě odkud není návratu, možná jako zrcadlo již existující reality nebo úplně jinak. O mnohoznačnosti výkladu této vize autora kam spěje aktuálně svět, jehož zvrácenost dotváří podstata lidské povahy, svědčí ostatně dostatečně jasně závěr, jež svítí v barevném sledu bílé-červené-černé. Což o to, přemýšlení je pěkná věc, ale já ho mám ráda na chutném a invenčně ozdobeném talíři, což v tomto případě rozhodně podáno nebylo. Dvěmi zářícími * oceňuji hluboké procítěné herectví obou hlavních hrdinů. O tom povětšinou nezávislé filmy jsou a obvykle ze stejného důvodu bývají (pod)ceněny.(8.9.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    *

    "Chci zpátky svoje auto - Jo, to vidím. Jenže ho nedostaneš." Každý někdy učiní unáhlené rozhodnutí a kdyby Henry to auto Ericovi při první příležitosti vrátil, tak bych přišel o sto minut nekonečné nudy. Za mne je tahle pouť Němého s Blbým taková ta trhákovská kravina na kvadrát, výplod šílence a debilní paskvil. Nicméně jednu hvězdu tomu dám za zjištění, že se ještě točí filmy, při kterých si vyslechnu otázku, na deset minut usnu a po probuzení se dozvím odpověď.(7.12.2015)

  • Zeebonk
    ****

    Už se ze mě dralo něco ve stylu: "Umouněná road-movie napříč prašným australským prdelovem.", ale pak to ve mně hrklo a řekl jsem si, že mám na něco lepšího. Následující jsem tedy složil na počest tohoto filmu: "Pot, špína a shnilé zuby, mrtvým čoklům smrdí z huby. Pták a víko od kanálu patří dětem do análu. La la la.". Neříkám, že tu mrtvým čoklům smrdí z huby a že se tu rvou víka od kanálu dětem do análu, prostě jenom říkám... Ááá, kurva. To je jedno. Chápete tu myšlenku, ne? Srát na to. Pointa je, že mám tenhle typ drsných, špinavých a brutálních post-apo hovnaření tuze rád. Jasně, je to občas pomalé jako zombík s dělovou koulí zaraženou v prdeli, ale čtvrtou hvězdu kvůli tomu žrát nebudu.(5.9.2014)

  • - Postavy Henryho (Scoot McNairy) a Reye (Robert Pattinson) pochází z Texasu, takže mají obě texaský přízvuk. (Ajjinka)

  • - Většina "vedlejších" herců byla najímána přímo v den natáčení z řad místních obyvatel. (Ajjinka)

  • - Natáčelo se v australské poušti. (Ajjinka)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace