poster

Cesta

  • Česko

    Tulák

  • Česko

    Rover

    (festivalový název)
  • Austrálie

    The Rover

  • Slovensko

    Tulák

    (festivalový název)

Krimi / Drama

Austrálie / USA, 2014, 103 min (Alternativní: 99 min)

Režie:

David Michôd

Kamera:

Natasha Braier

Hudba:

Antony Partos

Producenti:

David Linde, Liz Watts

Střih:

Peter Sciberras

Scénografie:

Josephine Ford

Kostýmy:

Cappi Ireland
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JASON_X
    *****

    Pane jo... Tak po nějakém čase mi zase nějaký film stoprocentně sedl. Příběh drsný jako šmirglpapír, syrový jako tatarák a pochmurný jako katolická mše. Nemůžu se ubránit srovnávání s podobně laděným minimalistickým postapem The Road podle výborné knihy Cormaca McCarthyho, které se mi taky hodně líbilo... No, zprvu jsem to viděl na plichtu, ale postupně jsem dospěl k názoru, že Road je proti Roverovi limonáda. Především se o to zasloužil Guy Pearce, jehož chladnokrevný a mlčenlivý chlápek strčí Mortensenova jemnocitného fotříka do kapsičky na drobáky. A retard Roberta Pattinsona je minimálně stejně dobrá a stejně dobře zahraná postava. Jeden z mých nejsilnějších filmových zážitků letošního roku. A fakt, že je tu film momentálně v modrých číslech (60%), mě v mém názoru jen utvrzuje.(31.8.2014)

  • Seabeast
    *****

    ÚVAHA NAD INTERPRETACÍ: Guy Pierce silně připomínající vzhledem a výrazem Karla Rodena (brát s rezervou) a Robert Pattison jako prostoduchý odvrhnutý mladík. Pro oba velmi zajímavé role, které podnětně zahráli a nutno zmínit, že naprosto bez chybičky. Může se zdát, že na první pohled je příběh prostý a o ničem, kdy krádež auta dovede roli Pierce k tomu, aby ji získal zuby nehty zpátky. Do toho jeho totálně apatická a cynická postava postřílí pár lidí a nekňuba Pattison, který je bratrem jednoho ze zlodějů, ho na společné cestě vede k nim domů. O tom, ale Rover dle mě vůbec není. Svou děsivě antiutopickou atmosférou ve všech charakterech odráží bezcitnost, bezvýchodnost a sklíčenost, která každého v této situaci pohltila a veškerá lidskost je smetena z povrchu zemského. Právo silnějšího je na vrcholu pyramidy. A také rozum a cit je na hromádce dříví spálený na popel, ze kterého Fénix jen tak nepovstane. Právě v tom je přednost Rover, která při té představě, že se lidstvo dostane do takového bodu, dokáže ve mě rozbouřit vlnu emocí. Vzpomněl jsem si malinko na Refnův Drive, přestože se od sebe podstatně liší, ale něco mají společného. Především to rozvláčnější tempo, které zde k dekadentní atmosféře skvěle sedí a hlavně tu znovuzrozenou lidskost, kterou tam přes tu neprůstřelnou skořápku máte na konci spatřit.(11.7.2014)

  • maddy
    ****

    Road meets No Country for Old Men. Hmm, asi to najpodivnejšie post-apo a fanúšikom post-apo by som Rover rozhodne ani neodporúčal. Skôr priaznivcom Cormaca McCarthyho. Je to totiž taký veľmi pomaly plynúci, takmer až filozofický road movie. Niekto by ho mohol označiť za príliš uťahaný, ale ja osobne som s tým nemal najmenší problém. To pomalé tempo totiž ide ruka v ruke s nepokojnou, dystopickou atmosférou a náladou filmu plnej špiny, prachu, neustálej horúčavy a prepotených hrdinov. A práve o tu atmosféru ide v prvom rade, pretože Rover je takmer až bezpríbehový film, v ktorom nejde o žiadne prekvapivé zvraty, záverečné twisty alebo akékoľvek dejové odbočky. Jednoducho „len“ (tie úvodzovky by v tomto prípade mali byť asi oveľa viac zvýraznené) sleduje cestou dvoch, nie práve najsympatickejších hrdinov z bodu A do bodu B v svete, kde už na ničom veľmi nezáleží a ide len o prežívanie zo dňa na deň. Aj označenie thriller, prípadne krimi je preto mierne zavádzajúce. Na občasnú akciu síce dôjde (asi tak dve scény), ale o tej primárne film nie je, takže od Rovera nie je potrebné očakávať to čo sa zvykne očakávať bežne v žánri thriller/krimi. Na prvý pohľad sa môže zdať priveľmi priamočiary, ale podstata tkvie skôr v jeho jadre, v tom čo film divákovi nepovie, v motívoch hrdinov, v ich trápení a stratení zmyslu života, čím diváka postupne rovnako ubíja ako samotných hlavných hrdinov. Kto má podobné nezávislé film rád príde si na svoje, ostatných Rover síce naláka známymi menami, ale pravdepodobne nenaplní očakávania, ktoré si štandardne sľubujú od hollywoodskej produkcie. Guy Pearce odvádza štandardne dobrú prácu večne naštvaného chlapíka, ale veľkým prekvapením tu je hlavne Robert Pattinson, ktorého som doposiaľ vďaka Twilight sérii veľmi nemusel (aj keď už neraz dokázal, že zvládne aj zaujímavejšie úlohy ako napríklad v Cosmopolis, odhliadnuc od (ne-)kvalít toho filmu). Jeho rola v Rover je však úplne odlišná - od prvotriedne zvládnutého (až nezrozumiteľného) prízvuku, cez neistý postoj tela, až po psychický rozpor postavy, kde nie je úplne jasné na akej mentálnej úrovni sa vlastne nachádza. Rover nie je divácky vďačný film, pre mnohých bude zbytočne rozvláčny, a po príbehovej stránke vrátane samotného záveru neponúka dostatočnú satisfakciu, ale zaryje sa pod kožu a vynikajúce herecké duo na čele so silnou režisérkou rukou ho hravo utiahne. CELKOVO: 3,5* (7/10)(5.9.2014)

  • Goldbeater
    **

    Quentin Tarantino o tomto snímku řekl, že jde o nejlepší postapokalyptický film od dob původního Šíleného Maxe. A já gratuluji Davidu Michôdovi, že se mu podařilo vyrobit stoprocentní koncentrát prvotřídní nudy. Rover je do sebe zahleděné nic, u kterého budete marně čekat na jakýkoliv zvrat a bezútěšně si budete připomínat báječné chvíle strávené u Šíleného Maxe. Aspoň závěrečná scéna to drží nad vodou a dává tomu smysl. Ale ty, Quentine, že tě huba nebolí! [KVIFF 2014](23.4.2018)

  • Slarque
    ***

    10 let po kolapsu vystupuje hlavní hrdina na chvíli z auta, aby si dopřál skleničku. Auto mu zatím ukradne parta grázlů, takže se je náš hrdina vydá pronásledovat. Schválně počítejte, kolik lidí kvůli tomu zařve. Pak se v pitomé pointě dozvíte, proč tak nutně potřeboval vlastní auto a nemohl v klidu jezdit v tom, co tam zbylo po těch gangsterech. Je to tak hluboké, že to ani nestojí za koukání (50%).(15.7.2014)

  • - Rey (Robert Pattinson) má ve filmu tři tetování, a to podobiznu starověké sochy na paži, znak vymyšleného gangu A.C.F na šíji a hada obtočeného kolem kříže na hrudníku. Tetování byla původně nápadem režiséra Michôda. (Ajjinka)

  • - Scéna v motelu, ve které se na Reye (Robert Pattinson) střílí skrz okno, byla dle herce asi tou nejděsivější filmovou scénou, kterou kdy natáčel. (Ajjinka)

  • - Natáčelo se v australské poušti. (Ajjinka)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace