poster

Cesta

  • Česko

    Tulák

  • Česko

    Rover

    (festivalový název)
  • Austrálie

    The Rover

  • Slovensko

    Tulák

    (festivalový název)

Krimi / Drama

Austrálie / USA, 2014, 103 min (Alternativní: 99 min)

Režie:

David Michôd

Kamera:

Natasha Braier

Hudba:

Antony Partos

Producenti:

David Linde, Liz Watts

Střih:

Peter Sciberras

Scénografie:

Josephine Ford

Kostýmy:

Cappi Ireland
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Roman.Ticka
    **

    Sonda do destrukce současné společnosti směrem k zatracení se dá pojmout různě. Možná jako alarm před posledním osudovým krokem k cestě odkud není návratu, možná jako zrcadlo již existující reality nebo úplně jinak. O mnohoznačnosti výkladu této vize autora kam spěje aktuálně svět, jehož zvrácenost dotváří podstata lidské povahy, svědčí ostatně dostatečně jasně závěr, jež svítí v barevném sledu bílé-červené-černé. Což o to, přemýšlení je pěkná věc, ale já ho mám ráda na chutném a invenčně ozdobeném talíři, což v tomto případě rozhodně podáno nebylo. Dvěmi zářícími * oceňuji hluboké procítěné herectví obou hlavních hrdinů. O tom povětšinou nezávislé filmy jsou a obvykle ze stejného důvodu bývají (pod)ceněny.(8.9.2014)

  • verbal
    *

    Šíleně nudný Max je Gej. Tedy vlastně Gáj, abych mu nekřivdil. Ukradnou mu auto. To nasere. A Gáj nasraný je. A tak si pro něj jede autem těch zlodějů. Lepším, novějším a nabušenějším, s daleko více místem pro řidiče i spolucestující a dvakrát prostornějším kufrem. Ale proč, to se mě neptejte. Cestou narazí na homopýra. Nemějte strach, je to jen charakteristika a k anotaci Drama/Thriller/Krimi „Kokotina pro přihlouplé předmenstruační pipky“ nepřibude. To jen Patyzón hraje retarda. Kurva, už jsem to použil zase, já ňouma. A přitom všichni bez akné vědí, že „Patyzón hraje“ je učebnicový příklad oxymoronu. Už asi ve čtvrtém posttvajlajtickém filmu se stále pokouší předstírat homopýra, akorát teď do této patentované polohy co dvě minuty zamrká a škubne hlavou. Stejně si myslím, že šlo o trikové záběry, protože by mrkání a škubání s tou obrnou nedal. Představuju si to asi tak, že když byl čas mrknout, režisér řekl „stop“, naběhla klapka, chytla jej za horní a spodní víčko, někdo za ni klapl, ona mu ta víčka několikrát rychle přirazila xobě a pak ty ruce digitálně odstranili. No, nebylo to sice úplně ono, ale rozhodně lepší, než kdyby se pokoušel mrkat sám „Hamlet“ osobně. Ale to jsem se trošku rozvášnil a odbočil od děje. Aha, tak ne. To co jsem napsal na začátku je v podstatě všechno. Takže, ač jsem zase někde chytil slovní průjem, dalo se jen lapidárně napsat: „Přiblblá pičóza s výborným Gájem a tragickým gejem, co se vás snaží unudit xmrti“.(10.9.2014)

  • Zeebonk
    ****

    Už se ze mě dralo něco ve stylu: "Umouněná road-movie napříč prašným australským prdelovem.", ale pak to ve mně hrklo a řekl jsem si, že mám na něco lepšího. Následující jsem tedy složil na počest tohoto filmu: "Pot, špína a shnilé zuby, mrtvým čoklům smrdí z huby. Pták a víko od kanálu patří dětem do análu. La la la.". Neříkám, že tu mrtvým čoklům smrdí z huby a že se tu rvou víka od kanálu dětem do análu, prostě jenom říkám... Ááá, kurva. To je jedno. Chápete tu myšlenku, ne? Srát na to. Pointa je, že mám tenhle typ drsných, špinavých a brutálních post-apo hovnaření tuze rád. Jasně, je to občas pomalé jako zombík s dělovou koulí zaraženou v prdeli, ale čtvrtou hvězdu kvůli tomu žrát nebudu.(5.9.2014)

  • 3DD!3
    ****

    Michôd to divákovi příliš neulehčuje a bez vysvětlování pronásleduje Guye Pearce a jeho retardovaného parťáka (Pattinson se konečně herecky našel - v téměř otíkovské kreaci zaujme a je přirozený) v honbě za ukradeným vozem, směle vstříc zvrácené pointě. Veselá budoucnost je samá silnice a písek, či odporná lidská karikatura s flintou. Sledování hodně ztěžuje úvodní půlhodinka, než na sebe hlavní postavy narazí. Pro dost lidí to bude bezbřehá nuda, ale mě ten naturalistický road movie celkem sedl.(8.9.2014)

  • berusche

    I looking for my car....podruhé, potřetí, popáté a podesáté. Je třeba si uvědomit, že tato filozofická pouť a honba za štěstím, které bylo ztraceno na pozadí postapokalyptické tragédie, je vlastně hledáním smyslu života po. Písek, který zde má za úkol budit dojem, že nekonečno směřuje k utrpení, neboť závěru se nedočkáte, dotváří to, čemu se říká symbolický obraz. Ten bývá nezbytný, pokud po divákovi požadujeme, aby přemýšlel. To není úplně jednoduché, protože v některých momentech má člověk tak trochu pocit, že upírské ságy stále není konec a temnota se vkrádá do životů hlavních hrdinů jako kdyby nebylo cesty zpět. Jediným světlým momentem, který završil v mých očích tuhle nádhernou poutavou post-apo, drama road movie, je trpasličí svatba. A pak jsem se zdatně zvedla a odešla, neb nemám zapotřebí koukat dvě hodiny na něco, co smrdí už při první dlouhém profilovém záběru. Tfuj! Bez hodnocení!(10.7.2014)

  • - Postavy Henryho (Scoot McNairy) a Reye (Robert Pattinson) pochází z Texasu, takže mají obě texaský přízvuk. (Ajjinka)

  • - Rey (Robert Pattinson) má ve filmu tři tetování, a to podobiznu starověké sochy na paži, znak vymyšleného gangu A.C.F na šíji a hada obtočeného kolem kříže na hrudníku. Tetování byla původně nápadem režiséra Michôda. (Ajjinka)

  • - Jméno hlavní postavy Eric (Guy Pearce) nezazní ve filmu ani jednou. (Stanley619)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace