Vrah Ancelinovy ženy je zproštěn viny, Ancelin (Lino Ventura) bere spravedlnost do svých rukou. Pomstí se, ale ihned po činu ho zahlédne taxikář. Ancelin si nemůže být jistý, zda řidič vše neoznámí policii.(Snorlax)
Paní Ancelinová je zavražděna, její vrah a milenec v jedné osobě, Verdier, je ale zproštěn viny. Manžel zavražděné proto vezme spravedlnost do svých rukou a Verdiera sám zlikviduje. Hned po činu jej ale zahlédne taxikář, kterého si předtím Verdier zavolal, Ancelin se cítí v ohrožení, i když nemá jistotu, jestli byl viděn přímo při vraždě. Druhý den se vydává za zákazníka, aby měl taxikáře Lamberta celý den na očích a je odhodlán k jeho odstranění. Lambert vycítí nebezpečí, zalarmuje svou snoubenku Liliane i kolegy taxikáře a začíná boj o život.
Film Svědek ve městě (Un témoin dans la ville) natočil tehdy začínající režisér Édouard Molinaro, na scénáři se kromě něj podíleli osvědčení tvůrci dialogů Georges a André Tabetovi, ale také pozdější slavný režisér Gérard Oury nebo i významný producent Alain Poiré. Hlavní roli Ancelina ztvárnil Lino Ventura, v postavách taxikáře Lamberta a jeho snoubenky to byl italský herec Franco Fabrizi a původem tuniská kráska Sandra Milo. V dalších rolích až k epizodním výstupům se pak objevila řada dalších významných osobností francouzského herectví. Film byl natočen v průběhu ledna a února 1959, premiéra proběhla 8. května 1959. V kinech jej vidělo více než jeden a půl miliónu diváků, a i když se z dnešního pohledu nejedná o nijak zásadní titul, dokresluje umělecký růst Lina Ventury koncem padesátých let.(argenson)
Přesvědčivé drama, ve kterém se toho mnoho nenamluví, zato je film bohatý na výrazy, rostoucí napětí a herecký výkon Lino Ventury v roli chladnokrevného mstitele, kterému se mohlo podařit spáchat dokonalý zločin. Kdyby nebylo taxikáře, který by ho mohl identifikovat. Vydává se za ním, čímž strhne lavinu mnoha dramatických událostí.(14.11.2011)
Vezme-li Ancelin spravedlnost do svých rukou, je to pochopitelné, vražda manželky a zproštění viny vraha se jaksi nedá ani při nejlepší vůli přehlédnout, potud držím palce. Nicméně objeví-li se na scéně zcela neplánovaně svědek, človíček nic netušící, navíc sympatický a milující, palce pouštím... Strhující kriminální drama a to semknutí taxikářů bylo dech beroucí.(29.1.2020)
Velmi dobrý thriller. Ventura na začátku "kladný" mstitel, který se vyvine v zavrženíhodného vraha. A ve výsledku tak plodí další mstu. Svým pronásledováním nebohého taxikáře vytváří skvělé napětí, a jeho kukuč krásně vyjadřuje pohnutky, které ho očích diváka přetváří na ryzího záporáka. A ty dynamické (na svou dobu) honičky v autech dávají filmu skvělý spád. Moc pěkné.(19.2.2021)
Jsme rádi, že máme v kuchyni položených pár metrů lina, ale ještě radši sledujeme nějaký podobný zapadlý kousek z dílny malého velkého (zde ještě dětsky) buclatého Lina, Tentokrát za tři, protože v něm bylo málo pana Lina a pan B. musel se jít dobažit do kuchyně. Prostě: Tento film zestárl, ale naštěstí Ventura je k podívání v každém věku a každém filmu. Bohužel vložené scénky ze života pařížských taxikářů nudily a otravovaly. Finální štvanice nebo spíše ŠTVANICE dojem trochu napravuje...(29.7.2015)
Film je postaven na perfektním výkonu Lina Ventury, který se zde objevil podruhé v kariéře v hlavní roli. Můžeme sledovat psychologický vývoj Ancelina, který se z mstitele stává štvancem. Celý tento proces zvládá Ventura beze slov. Impozantní je scéna v metru, kdy chce Ancelin poprvé zaútočit na Lamberta. Film doprovází saxofon Barneyho Wilena, který k snímku složil hudbu.(1.5.2011)
borsalino
Přesvědčivé drama, ve kterém se toho mnoho nenamluví, zato je film bohatý na výrazy, rostoucí napětí a herecký výkon Lino Ventury v roli chladnokrevného mstitele, kterému se mohlo podařit spáchat dokonalý zločin. Kdyby nebylo taxikáře, který by ho mohl identifikovat. Vydává se za ním, čímž strhne lavinu mnoha dramatických událostí.(14.11.2011)
Padme_Anakin
Vezme-li Ancelin spravedlnost do svých rukou, je to pochopitelné, vražda manželky a zproštění viny vraha se jaksi nedá ani při nejlepší vůli přehlédnout, potud držím palce. Nicméně objeví-li se na scéně zcela neplánovaně svědek, človíček nic netušící, navíc sympatický a milující, palce pouštím... Strhující kriminální drama a to semknutí taxikářů bylo dech beroucí.(29.1.2020)
Martensson35
Velmi dobrý thriller. Ventura na začátku "kladný" mstitel, který se vyvine v zavrženíhodného vraha. A ve výsledku tak plodí další mstu. Svým pronásledováním nebohého taxikáře vytváří skvělé napětí, a jeho kukuč krásně vyjadřuje pohnutky, které ho očích diváka přetváří na ryzího záporáka. A ty dynamické (na svou dobu) honičky v autech dávají filmu skvělý spád. Moc pěkné.(19.2.2021)
bertrand
Jsme rádi, že máme v kuchyni položených pár metrů lina, ale ještě radši sledujeme nějaký podobný zapadlý kousek z dílny malého velkého (zde ještě dětsky) buclatého Lina, Tentokrát za tři, protože v něm bylo málo pana Lina a pan B. musel se jít dobažit do kuchyně. Prostě: Tento film zestárl, ale naštěstí Ventura je k podívání v každém věku a každém filmu. Bohužel vložené scénky ze života pařížských taxikářů nudily a otravovaly. Finální štvanice nebo spíše ŠTVANICE dojem trochu napravuje...(29.7.2015)
Snorlax
Film je postaven na perfektním výkonu Lina Ventury, který se zde objevil podruhé v kariéře v hlavní roli. Můžeme sledovat psychologický vývoj Ancelina, který se z mstitele stává štvancem. Celý tento proces zvládá Ventura beze slov. Impozantní je scéna v metru, kdy chce Ancelin poprvé zaútočit na Lamberta. Film doprovází saxofon Barneyho Wilena, který k snímku složil hudbu.(1.5.2011)