Reklama

Reklama

První kilometry

všechny plakáty
Československo, 1970, 33 min

Obsahy(1)

Nad očekávání rychlý růst intenzity dopravy ve městech i na silnicích v polovině 20. století vyžadoval nezbytně stavbu moderních kapacitních komunikací. Usnesení vlády č. 4/1963 dalo zelenou projektu výstavby dálnice D1 jako části dálniční sítě o celkové délce 1711 km. V září 1967 byl položen základ tzv. „nultého kilometru“ a v polovině roku 1971 byl předán do provozu hotový dálniční úsek Praha – Mirošovice. Takové byly začátky a první kilometry úseku D1. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (3)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Jako člověka, který se kolem komunikací zhusta motá a to ať již kolem těch dobudovaných, tak i těch co se teprve budovat mají, mne tento dokument velmi zaujal. Překvapilo mne, že se od toho roku 1969 - 1970 až tak moc vlastně při výstavbě vozovek nezměnilo. Názvosloví je stejné (pravda AB je dnes AC dle EU apod...) - myslím však to odborné. Zkoušky jsou stále tytéž, hutnění Marshall, tah, pevnost, únosnost. Vrtací soupravy se nezměnily... Snad jen ty finišery jsou na tom nyní dále díky zaměřování a taky ty nákladní auta už toho odvezou skoro 2x více než co stařičké (ale skvělé! )T148... V dokumentu uvidíme jak se budovala D1 i silnice na Benešov přes Pyšely atd... Je neuvěřitelné co D1 za ta leta vydržela, není se jí co divit, jak vypadá dnes. A to se již tehdy počítalo s nárusty intenzit dopravy! Ovšem na dnešní čísla nestačila asi žádná z tehdejších nejšílenějších prognóz! Tenhle dokument doporučuji všem, kteří ,,milují vůni asfaltu po ránu '' :-). Za mne je to za 4 finišery! * * * * ()

dyfur

všechny recenze uživatele

moja zaujímavosť: Natáčanie filmu prebiehalo v obciach Mirošovice, Senohraby, Božkov a na rôznych miestach Prahy. (dyfur) ()

Reklama

Reklama