Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Padesátiletý Giulio Basletti (Ugo Tognazzi) a sedmnáctiletá Vincenzina (Ornella Muti) se do sebe bláznivě zamilují a vezmou se. Brzy ale Giulio přistihne svou krásnou manželku v posteli s mladým policistou (Michele Placido). A nastává tvrdá zkouška Giuliových levicových a liberálních názorů na život. Mario Monicelli realisticky popisuje italskou společnost sedmdesátých let. Konflikty mezi pravicí a levicí, mezi pohlavími, mezi italským severem a jihem, mezi mladými a starými podává odlehčenou formou melancholické komedie. (MI-380)

(více)

Recenze (12)

Faustka 

všechny recenze uživatele

Tohle manželství věkově rozdílného páru je plné vášní, temperamentu, emočních výbuchů, ale hlavně je nabité spoustou trefných hlášek: "Co jsi? Nějaká harmonika?! Proč máš tolik knoflíků, proč nejsi na zip?", které k italskému naturelu prostě patří. Vždyť přece v těch rozverných sedmdesátkách bylo možné úplně všechno. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Italští jeleni, vzteky jsou zelení." Soumrak patriarchátu v Itálii 70. let aneb emancipace sem i tam, strach z parohů je věčný. Příběh romantický, lechtivý i zábavný, co dialog, to hláška (viz "harmonika" či "neznámý vojín"), s nečekaně pragmatickým a hořkým epilogem, který mě, naivku očekávajícího happy end, usadil a rozesmutnil. Ornella Muti jako vždy krásná a žádoucí, postelové scény lechtivé i živočišné, s lepením "tlumičů" na zeď za postel. Ugo Tognazi jako (ne)chápavý paroháč skvělý, a Michele Placido, coby dobyvatel, je plachý i mužný, hlavně však neodbytný, zkrátka pravý Ital. Jedinečná atmosféra velkoměsta, kdy správný dělník pozná tu svou fabriku už podle barvy kouře z komínu, moderní italské králíkárny z neomítnutého betonu a s bytovým jádrem z papundeklu, izolují zvuk stejně výborně jako české paneláky a pisatelé anonymních dopisů žárlivcům mají žně celý rok. Pět hvězdných přírazů plus ponaučení: kamarádova žena se nemá opírat o futra, protože...  ()

lioncel 

všechny recenze uživatele

Od prvního uvedení Lidového románu v našem kině, byla Ornella Muti má favoritka z nejoblíbenějších / nejkrásnějších .. to její tělo stvořil snad sám pánbůh, proto si také zasloužila milovat a uctívat : ona byla anděl s krásnou nevinnou tváří madony a s tělem lákajícím k hříchu ... tak vlastně, teď mě napadá, nebyla nakonec dílem samotného ďábla? … ne, určitě ne, světice to byla .. ano, světice - čistá a nevinná .. i když ji téměř v každém filmu ohnul a položil na lůžko, někdy dokonce celý nedočkavý jen tak rovnou na zem (kdo by se ale také divil) každý soudný sympatický muž, co šel zrovna okolo ... ty její krásný souměrný velký dokonalý oči .. a ten plachý úsměv .. wow!!! ... ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vyborna komedia, ako Tognazzi /Klec Blaznu, velka Zranice/ najde svoju zenu v postali s Korradom Katanim, teda pardon, s Michele Placidom. Ornella Muti fakt genialna, Tognazzi jakz takz znesitelny, a to ho vobec nemusim : 72 % ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Geniální Comedy Man Mario Monicelli tu uvádí nejen srandu a vtipné dialogy se sladkou 19-ti letou Ornellou. Je to sociální drama zároveň. Kdyby jsme se pokusili analyzovat jednotlivé významové i dějové linky tohoto hezkého filmu, bylo by toho dost. Sever Itálie 70. let versus jih. Žárlivost (tedy ta italská s nožem v ruce) je skutečně přežitek? Je policajt stejné třídy co dělník? Rozdíl 33 let mezi manžely a co s tím. Závěrečná samota a co s ní. Obyčejný filmeček z římských ateliéru nám nepřinesl jen idol ženské krásy a scénku se spadlými dveřmi a vyhrnutou sukní slečny Mutti. Když člověk zestárne, najednou se na to dívá optikou odborového předáka Uga Tognazziho a film se pro něj stává o to zajímavější ale také smutnější. ()

klúčik 

všechny recenze uživatele

Ja som mal 12 rokov, keď som sa dostal na tento film do kina. To bol zážitok... Ornela Muti bola ako sen, a tie erotické scény????? Nezabudnem.......75%. ()

Jehan 

všechny recenze uživatele

Celkem dobrá psina. Těhotná Ornella jde do kina na nepřístupný film... a vůbec. Kam se tyhle filmy dnes poděly? ()

Atron 

všechny recenze uživatele

Kromě dějové linie - starší si vezme mladinkou dívčinu (božská O), k tomu mladej pohlednej policajt, takže parohy = celkem klasický scénář, který mě nijak nepřekvapil, mě zaujaly reálie 70-tých let v Itálii... sotva dostavěné paneláky s bahnem okolo. Že by trocha inspirace pro Panelstory? ()

Reklama

Reklama