Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Neapol na přelomu století. Jako dítě ulice zažívá Nicola Bellizzi (Franco Nero), jak Don Gaetano z pověření neapolské camorry kontroluje chudinskou čtvrť. Zážitky z dětství ho formují, vidí nenávist a hrůzu a především bezmocnost lidí. Později je sám za revoluční akce odsouzen na šest let vězení. Jeho cíl je jasný: chce být právníkem. Tento sen však může uskutečnit pouze jako člen organizace. Aby zabránil nejhoršímu, pokouší se získat důvěru Dona Gaetana. Ale jeho smysl pro spravedlnost ho stále dostává do střetu s brutálním násilím vládnoucího šéfa camorry. (Československá televize)

(více)

Recenze (3)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Paradní zločinecká Italie-sociální drama (realistický pohled z Neapole z konce 19. století a to nejen z kruhu zločinecké organizace Camorra, ale i z pohledu chudého především dělnického města, kde vládne anarchie, mladí hoši z důvodu nezaměstnanosti nebo mizerné mzdy jsou nuceni páchat trestní činnost, hrát hazardní hry atd, mnozí z nich se proto přidávají dobrovolně k této organizaci a snaží se vyšplhat co nejvýše), ztracená a neznámá, což je velká škoda, tento grandiózní Squitieriův mafiánský epos se vážně povedl. Ohromná scenérie, jen škoda že obraz byl tak tmavý, dobrá kamera a okouzlující tradiční taliánská hudba, žádné střené zbraně jen břitvy, nože a dlouhé biče, to jako nástroje k vydírání a pro obchod. Byla to již druhá práce režiséra v žánru poliziesco a opět ohromná a přesvědčivá, většinou šlo o eposy či rekonstrukce skutečných příběhů. Z celkem 6ti jeho žánrovek, jsem viděl už 4, a všechny mně vždy přesvědčily, ve čtyřech hrála jeho manželka Cardinalová, vůbec režisér vetšinou vždy sázel na osvědčené a nejspíš i jeho oblíbené herce, jako právě na Testiho (2 filmy), Pellegrina (3 filmy), nebo Gemmu (2 filmy). Film má velmi poutavý děj (nějaká ta politika a intriky, policejní teror, násilí, sex a jiné mafia klišé), mnoho velkých památných scén a jiných nečekaných výstřelků, různých tradic, a opravdu solidní herecké výkony (zde hlavně trio Nero, Testi a Cardinalová a nesmím opomenout ani Raymonda Pellegrina, asi v jeho nejlepším výkonu v eurocrimi). Nero (právník, který je ale pokrevně příbuzný s mafií a když se snaží vymanit z těchto vazeb, je vždy vtažen zěpt do světa zločinu a násilí, a to může nakonec ohrozit jeho postavení) a bourák-rakeťák Testi (mafián každým coulem, s památnými kotletami a příčesky) měli dělat společně více filmů, nemůžu si pomoct, škoda. Dvě hodiny utekly jako voda a člověk se ani nenudil, film byl ve své době pravděpodobně ovlivněn hollywoodskými mafiánskými eposy. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Jak to ja uz dlhodobo tvrdim - a tento film mi to potvrdzuje, kriminalita uzko suvisi s nezamestnanostou, nizkou zivotnou urovnou a nemoznostou najst si pracu a zabezpecit slusne zivobytie. Tento film zobrazuje mesto Napoli /Neapol/ na prelome 19/20. storocia, kde sa snubi chudoba, nezamestnanost, bezmocnost a zufalstvo. Do toho zasahuje este mafia - a verim tomu, ze v Neapoli to realne aj tak bolo. Reziser Pasquale Squittieri natocil i slusny film Zelezny Sef. Zaradeniu do polizzioteschi dost nechapem, najlepsie by bola drama alebo gangsterka : 74 % ()

Reklama

Reklama