poster

Dokud budu žít (festivalový název)

  • Indie

    Jab Tak Hai Jaan

  • Indie

    J.T.H.J.

  • Indie

    जब तक है जान

  • USA

    As Long as I Live

Drama / Romantický

Indie, 2012, 176 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aljak
    ****

    Ak sami nie sme šťastní, nikdy nedokážeme urobiť šťastných druhých... Ďalšia parádna romantická dráma Made in India, odkiaľ vychádza nespočetné množstvo skvelých filmov, ktoré si žiaľ v našom mainstreame väčšinou ani neškrtnú. Shahrukh Khan a Katrina Kaif v hlavných úlohách bola už sama o sebe predzvesť kvality. A tak to aj napokon bolo! Prvá polovica zameraná na Samarovu minulosť v Londýne bola vynikajúco, potom v jeho prítomnosti to trochu upadlo, ale po návrate do Londýnu opäť paráda. Postava Aniky mi tam akosi nepasovala, možno keby u nej nebol tak dominantný šialený entuziazmus, tak by bola viac znesiteľná. Ale naozaj dobrý scenár, a dráma až do úplného konca.(21.1.2015)

  • Dinosaurier
    ***

    Shahrukh&Katrina - ony taky existují akordy při hraní na kytaru, víme? :D A Anushka se teleportovala suchá na ostrůvek uprostřed vody? Těšila jsem se na další bolly bombu od Chopra dua, ale po úspěšném Veer-Zaara se dočkáme jen utahané průměrnosti, kterou nezachrání ani mocný pan Shahrukh. Mrzuté.(26.2.2014)

  • Gaja Gamini
    *

    Děs běs velebnosti. Hloupý příběh s idiotní zápletkou a plný logických chyb. Nejhorší film, který Yash Chopra zvládl natočit, ale vina padá hlavně na jeho neumětelského syna Adityu, který napsal scénář. SRK nemá co dělat. Tahle role mu neměla vůbec co nabídnout. A jeho pětadvacetileý avatar byl k smíchu. Rozmazali mu vrásky, že vypadal jak animovaný, a stejně pořád ne na 25. Jako věřící osobu mne vyloženě urážela Meera se svým postojem k Bohu. Bůh není handlíř a nefunguje na povel. Meera vůbec byla s odpuštěním šáhlá. Celý film byl založen na tom, co ona si ve své choré mysli vymyslela, a pak si to stačilo jen tak rozmyslet. Prostě na ránu. Katrina se umí hýbat, nicméně tanec je pro mne hlavně o prožitku, a ten jí chybí. Její tancování je však stále lepší než její hraní. Sice už mne tak neirituje jako dřív a nemám potřebu vyškrábat jí oči, ale je pořád otřesná. Jeden výraz pro všechny emoce a nulová hlasová modulace. Anushka byla na ránu. Opět. Ještě jsem ji neviděla hrát jinou postavu než rozjařenou energickou puberťačku. A ty její kecy o tom, jak dnešní generace jenom s někým sexuje apod byly docela na zvracení. A už vidím jak by se mezi muži ve vojenské zóně promenádovala takhle neoblečená. Ani jedna z hereček nesdílela pražádnou chemii s hrdinou, takže ani romance se nekonala. Hudba dosti nevýrazná. Jediné dvě písně, které jsem si zapamtovala, jsou Chhala a Jiya Re, celkově však Rahman zklamává. A to je špatně, protože filmy Yashe Chopry vždycky měly skvělou muziku. Plusy: Shahrukhova poezie na motorce hned na začátku, a Neetu Singh a Rishi Kapoor. A to je vše. Nadále hodlám předstírat, že posledním filmem CHopry byl Veer-Zara.(15.1.2013)

  • Niktorius
    ****

    Slavný režisér Yash Chopra, který se už premiéry svého nejnovějšího filmu nedožil, točil v minulosti i sociálně kritické a akční snímky, v indickém mediálním diskurzu je přesto pro svou novější sentimentálně tvorbu nejvíce znám jako "král melodramatu". A právě vztah, který divák chová k tomuto specifickému žánru, jenž už není v západním dramatickém umění příliš zastoupen (snad až mimo televizní soap-opery a taky klasickou operu divadelní), bude zřejmě nejvíce rozhodovat o tom, zda se mu JTHJ bude líbit nebo ne. Melodrama totiž není (jen) o vypjatých emocích, milostných zápletkách a vyšňořených dámách, které vzdychajíce padají do objetí statných mužů, ale často s sebou přináší také polarizovanou moralitu, diskutabilní dějové zvraty a vypravěčské postupy, které si příliš nelámou hlavu s pravděpodobností či motivovaností. Choprův film, volně vycházející z Greeneova románu Konec dobrodružství (End of the Affair), by přitom mohl sloužit jako etalon melodramatické absurdnosti. Děj je tak popostrkován dopředu pomocí řady náhod, nehod, amnézií a slibů, které někdo dal Bohu a vrcholem všeho je asi flirtovací scéna, jejíž aktéři visí na popruzích z mostu, přičemž muž zneškodňuje bombu a žena ho u toho natáčí a vypráví mu o své plánu vyspat se s muži s různými přízvuky. Ztotožnění se s postavami a prožívání jejich radostí i strastí si rozhodně žádá velice naivního diváka, nicméně Jab Tak Hai Jaan si lze naplno užít i tehdy, pokud ho celou dobu vnímáme jako poněkud úsměvný konstrukt. K tomu nám nepomáhají jen obvyklé sebereflexivní prvky indické populární kinematografie, ale také (a především) spojení povedené hudby, famózních obrazů a nakažlivě entuziastického herectví. Yashi Choprovi jde ke cti, že jeho poslední film nevypadá jako dílo vrásčitého plešatého dědečka, ale jako moderní, energií nabitý počin od sebevědomého mladíka.(14.1.2013)

  • rerabinka
    ****

    Další příjemný Bollywood, jen škoda že v hlavní roli nebyla oblíbená Anushka, ale až v druhé polovině a trochu bokovka. Její energie je nakažlivá a dobíjí. Ne/opětovaná láska, víra a slib Bohu (Indka křesťanku, ale proč ne:), ztráta paměti a osud - věčná témata, která se neomrzí. Jen nevim, jestli se s Bohem takhle "kšeftuje", ale to má každý nastavený jinak..(15.8.2015)

  • - V úvodu filmu, kdy Akira (Anushka Sharma) na začátku skáče do vody, kde se poté začne topit, je záběr z dálky, kdy je vidět, že Akira stojí na skalnatém ostrůvku uprostřed moře a v okolí není žádná loď. Jak se tedy Akira na ostrov dostala? (Stupet)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace