Reklama

Reklama

Růže pro všechny

  • Itálie Una rosa per tutti

Všichni po ní touží, ona však nechce patřit nikomu... Rosa je mladá a krásná. Žije v Rio de Janeiru, ve dne dělá zdravotní sestru a noci většinou protančí. Udržuje si hrst mužských přátel, kterým více než štědře rozděluje svou přízeň. Bez postranních úmyslů, jen tak, protože ji to těší. Její obdivovatelé se s tím celkem ochotně smiřují – hlavně, když každý dostane aspoň kousek Rosy pro sebe. Až do chvíle, kdy majetnickému barmanovi Linovi rupnou nervy a dojde na násilí. Rosa začne mít pochybnosti: je její způsob života normální, nebo by se měla změnit a žít jako všichni ostatní? Film podle stejnojmenné divadelní hry Glaucia Gilla stojí na půvabech Claudie Cardinaleové, které sekundují Nino Manfredi, Lando Buzzanca či Mario Adorf. Atraktivní je i zachycení karnevalové atmosféry Ria 60.let. (Česká televize)

(více)

Recenze (9)

classic 

všechny recenze uživatele

Citovo naprosto nevyvinutá protagonistka: Rosa; je v podstate teda i akousi obzvlášť promiskuitnou, mladou, a mimoriadne atraktívnou ženou, nachádzajúcou sa práve snáď povedzme nielen iba v exotickejšom, brazílskom prostredí, ale zároveň k tomu tiež i zdarne udržiavajúcou pomerne dosť vzťahov so vskutku komplikovanejším typom partnerov, čo asi úplne totižto neveštilo nič extra zmysluplného z jej priamej strany; skrátka mala by sa už predsa konečne ustáliť, no s tým [pred]záverečným dodatkom, že napokon [z]ostane len pri jednom partnerovi? A je to vôbec možné, aby táto »moderná Venuša« dospela zrovna do takého štádia, že sa začne chovať ako dospelá, zrelá a racionálna žena, a nie ako nejaká po uši zamilovaná, 16-ročná tínedžerka? Váš strašne milý recenzent už síce spoznal danú odpoveď, ale ako sa k nej vlastne postupne dopracoval i tento, nepríliš zaujímavý, taliansky titul, odohrávajúci sa až v ďalekej Brazílii [podľa vzoru: Mužovi z Ria?], tak to je už oveľa horšie skonštatovanie danej situácie, čo sa najmä týkalo «dejovej línie», ktorá rozhodne musela ostať kdesi na časovo dlhšej »péenke«, nakoľko mala takmer plne nulový charakter, až som sa miestami poriadne [za]čudoval, že akýmsi zázračným spôsobom daná vec držala stále pohromade, na čo možno postačila iba samotná účasť tejto [pre]krásnej ústrednej predstaviteľky: Claudii Cardinalovej, a k tomu i niekoľko známejších, talianskych tvárí v podaniach: Nina Manfrediho a Maria Adorfa, ktorí už ani neviem, či teraz mali nejakú spoločnú scénu, zatiaľ čo ale predtým ich mali neúrekom! • Opäť sa dostavilo i akési, «pocitové utrpenie», ktoré mi bohužiaľ bolo znovu sprostredkované prostredníctvom tohto talianskeho režiséra: F. Rossiho, a ktorému asi scenár nič nehovoril; aspoň určite v tomto prípade zvlášť nie. • PS: Skôr by som odporúčal Rosiho len s jedným eskom v priezvisku, ako vhodnejšiu alternatívu v rámci talianskej kinematografie. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Skoda, ze neviem, kto to natocil, imdb spomina akehosi Franca Rossiho. Kazdopadne nepoznam, rezisersky je to vsak na urovni, ona zije v Rio de Janeiru a zije s hodne uvolnenymi mravmi, zenskej sa ale zacnu veci komplikovat . Ako, to nech si uz kazdy pozrie. Zo znamejsich hercov tu bol Nino Manfredi /Pane e Cicciolata 1974, Operazzione San Gennaro 1966/, Mario Adorf /Vinnetou 1 -3, La Polizzia Ringrazia, La Mala Ordina/ no a skvela Claudia Cardinale /Le Ruffian 1983/. 70 % ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Navnadí. Svádí. Rozhazovačka partají, smyslných partií, až rty se rdí. Ucho se utrhne. Nezapomněla ani na trny v ději. Zasadí je kůži zrádců, nemravným nepravostem. ()

ArthasKarfa 

všechny recenze uživatele

Když se někdy člověk podívá na tyhle filmy, tak si říká jak je možné, že někdo žije tak hezky volně a užívá si života a většina z nás jsme jen ti "peóni" co se pachtí každý den. Inu někdy je pěkné podívat se na takovou smršť ženské energie a pozapomenout na to pachtění a zahledět se na něco tak neuchopitelného na někoho jako je Rosa. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Poslední realizovaný scénář Eduarda Borráse před jeho smrtí. Jestli jsem dobře počítal, tak udělal pouze dvě komedie, toto je ta druhá. Jinak spíše dramata. Možná proto pro komedii zase tak velký cit neměl. Růže pro všechny je totiž zprvu humorné dílo, ale drama začíná ve chvíli, kdy jeden z milenců Rosy už nezvládá, že je jeden z mnoha. A není divu. Je totiž otázkou, zda je mladá dívka opravdu tak altruistická či si ráda užívá pozorností od nápadníků. Jisté je, že leze z postele do postele a odůvodňuje to tím, že chce vidět každého muže šťastného, respektive, nemá ráda u mužů smutek. Jenže ouha, na malér je zaděláno, když se sama zamiluje. Zpočátku nás tvůrci seznamují s životním stylem Rosy, tím pádem chvíli trvá, než se snímek rozjede. Celkově je to ale šílená nuda a potom, když se přeci jen mění okolnosti, filmaři nás děj nenechají dohrát a konec nepochopitelně useknou. Přeci jen je ale pozoruhodná volba místa natáčení. Smolné je, když diváka víc zaujmou krásy Brazílie a jejího životního stylu než děj samotný. ()

gizi 

všechny recenze uživatele

Film stojí na kráse hlavní hrdinky, jinak jde o opravdu hodně nenáročnou komedii, bez jejíhož shlédnutí se určitě obejdete. Snad jen jedna scénka mě rozesmála. 55%. ()

Reklama

Reklama