Režie:
Jack ArnoldScénář:
Harry EssexKamera:
Clifford StineHrají:
Richard Carlson, Barbara Rush, Charles Drake, Joe Sawyer, Russell Johnson, Kathleen Hughes, Robert 'Buzz' Henry, Dave Willock, Ralph Brooks (více)Obsahy(1)
Hrdina tohoto filmu je amatérský astronom z malého městečka, snažící se přesvědčit místní vedení, že viděl přistání kosmické lodi, a že to opravdu nebyl meteorit, co spadl. S nepokojem také pozoruje zpočátku nenápadné změny v chování lidí. Někteří lidé bez mrkání hledí přímo do slunce, jiní nereagují na změnu teploty. Mimozemšťané jsou neviditelní a jsou schopni nahradit pozemšťany dvojníky, kteří se chovají skoro stejně jako lidé, jen s malými rozdíly. (Benjamin-L)
(více)Videa (1)
Recenze (36)
Film který je typickým příkladem scifi snímků s padesátých let, které formu jakési ho podobenství vyjadřují obavy amerického obyvatelstva z komunistického útoku. Podobně jako třeba ve Válce světů z roku 1953. Avšak Arnoldovi "Vetřelci z Marsu" nepřicházejí se zlými úmysly. V tomto filmu se na rozdíl od většiny produkce tohoto žánru bojí vlastně jen ti, kdo se bát nechtějí. Ve filmu, je jako přetvářen obraz tedy jaké-si podobenství o studené válce: kde obraz agresivního Sovětského svazu, který v Americe za časů studené války byl zdrojem atmosféry nejistoty, tvořící proto základ vlny všemožných scifi filmů pojednávajících právě o tomto nebezpečí v podobě ohrožení zvenčí. Ve většině filmů tohoto žánru viděl jsem jich zatím tak zhruba deset (tento, Things to Come, Incredible Shrinking Man, Válku světů, Ufo útočí, klasiky klasik Invasion of the Body Snatchers, Incredible Shrinking Man, a Netvora z Černé laguny ), stejně nakonec čestní a spravedliví vítězí nad vetřelci. ()
V mnoha ohledech inspirativní sci-fi snímek poprvé zpracovává scénář Raye Bradburyho (ač přispěl jen myšlenkami) a je také režisérským debutem mistra trikového sci-fi Jacka Arnolda, jehož počin byl v době studené války osočen za levicový, nedodržuje totiž obvyklé paranoidní šablony. Přítomnost vesmířanů vnímáme a děsí nás skrze zvláštní hudební motiv, vněmž zaznívá elektronický nástroj theremin, už v té době spojován s žánrem sci-fi. Emzáci na sebe berou podobu lidí, neviditelnosti, ale i překvapivých záběrů z úhlu pohledu jednookých bytostí. Pacifistické vyznění filmu je jen omezené, mimozemšťané jsou opět děsivými predátory, kteří vědí co jsou lidské bytosti zač, přesto nemají zálusk na naší planetu, chtějí si jen opravit loď.. ()
Začína sa to skvelo. V prvých sekundách už vidíme vesmírnu loď, v šiestej minúte sa nám v plnej kráse objaví emzák. Lenže potom sa niečo stane. Film upadne do bľabotania, mimozemšťania zmiznú alebo nadobudnú body-snatcher podobu a výsledok je rutina s mizerným dejom. V týchto okamihoch potešia len občasné patetické hlášky (skvelá bodka za filmom), ešte patetickejšie herecké výkony a skvelá béčková hudba. Inak je to veľká škoda. No už za dva roky si Universal napravil povesť s brilantným This Island Earth! ()
Myšlienka, ktorá pred 70. rokmi nebola ešte otrepána ( buďte dobrí lebo mimozemšťania nás nakopú do riti) zabalená do chytľavého príbehu z ktorého si neskôr veľa požičala absolútna špička žánru - oveľa depresívnejšie Invasion of Body Snatchers a o veľa neskôr Abramsovo Super 8 ( a to dosť okato) 8/10 Keď nad tým rozmýšľam je dosť možné, že na prvom drafte scenára Super 8 bolo napísané It came from outer space - remake ()
Sci-fi z 50.- 60. let mám moc ráda. It Came from Outer Space se drží výborného scénáře, kde hrdinové jednají uváženě a promyšleně a dámy jsou noblesní a pohotové. Na dobu vzniku mě překvapila nevšední kamera z pohledu návštěvníka z vesmíru. Jak originální:) Několik scén bylo velmi působivých, a lehce strašidelných. Novátorské téma, kde neproběhne žádná násilná invaze jako ve Válce světů, mimozemšťani ztroskotali náhodou na Zemi a pouze hledají suroviny na opravu své kosmické lodi. Aby se dostali mezi lidi a získali tak materiál na opravy, je zapotřebí vypadat jako oni, jinak by vypukla panika. Vzhled ufounků ani příliš neuvidíme, ale i z toho mála se mi dokázal vytvořit úsměv nartech nad tou krásnou dobou, kdy se triky dělaly rukama nohama, jen na na PC. Člověka jistě napadne srovnání s Invazí zlodějů těl. Podobnosti tu sice jsou, záměry Návštěvy z vesmíru jsou však čisté. Žádná anarchie, ani plány na obsazení Země či lidstva:) ()
Galerie (72)
Photo © Universal Pictures

Zajímavosti (3)
- Snímek byl natočen na motivy povídky Raye Bradburyho “The Meteor". (Hans.)
- Steven Spielberg označil film Návštěva z vesmíru jako snímek, bez kterého by nezvniklo jeho pozdější dílo Blízká setkání třetího druhu (1977). (SallyZen)
Reklama