-
-
Jen za rok 2013 tvůrci utratili v České republice asi 10 milionů eur.
(willy1)
-
-
Natáčení probíhalo v České republice a ve Francii. Záběry v interiéru klubu ve 4. dílu první série se natáčely v pražském klubu Mecca v listopadu 2012. Několik scén do druhé série se 23.10.2013 natáčelo na Mendelově univerzitě v Brně. Následující dny se pak mělo natáčet na zchátralém fotbalovém stadionu v Brně-Lužánkách, ale magistrát města Brna to těsně před začátkem natáčení zamítl. Druhá série se natáčela v Belgii, Francii a na přelomu let 2013/2014 opět také v České republice, tentokrát v Praze. Pro druhou sérii pak byly v lednu 2014 pořízeny záběru v pražském klubu SaSaZu.
(mkmikes)
-
-
Film obdržel v roce 2012 dotace od Státního fondu kinematografie ČR ve výši 27 milionů Kč a v roce 2013 17,5 milionu Kč. (Zdroj: fondkinematografie.cz)
(Zadrak)
RedRose
Evropské (i české) prostředí je velmi osvěžující! Účast českých herců (i všemožných tvůrců v titulcích) je taky příjemná a je to cele takové jiné, než ty kriminalky made in usa... Na druhou stranu, některé díly jsou slabší a v některých se dlouho nic neděje a v posledních třech minutách je vše hotovo... Zkrátka to působí trochu nevyváženě... Přesto všechno je to nadprůměr a díky tomu evropskému stylu tomu dávám po první sérii 74% /// EDIT:<\b> bohuzel treti rada je uz uplne jina... vsichni zajimavi herci z prvnich dvou serii jsou pryc a cele to upada do vsedniho prumeru... bohuzel hodnoceni cestuje smerem dolu az na 55% !! velka skoda...(31.10.2014)
magnolia
konečně obyčejná kriminálka. což je v dnešní době přehnaných forenzností, přehnaného počtu sociopatických vyšetřovatelů a přehnané snahy vůbec se odlišit veliký kompliment. / tipuju, že půjdu na pět. jelikož mě to prostě (obyčejně) baví a zbytečně nevyrušuje imperativní originalitou (která mě štve třeba na hannibalovi).(26.6.2013)
JohnCZ
Ačkoli si příliš nelibuju v generických epizodických kriminálkách, které US chrlí po desítkách, Crossing Lines mě zaujalo jednak neokoukaným zasazením do Evropy a jednak naprosto nadupaným obsazením, které čítá mnoho dobrých nejen zahraničních, ale i českých herců. A mnoho Čechů se mihne nejen před kamerou, ale stojí i za samotnou produkcí, což je u seriálu, který přeci jen používá stejné postupy jako ta nejtypičtější US kriminálka, věc hodně neokoukaná a svěží. Seriál samotný je ale po stránce writingu spíše průměrný a kdo čeká americky pojatou Kobru 11 nebo např. temnou severskou krimi, musím ho spíš zklamat. Crossing Lines je akční jen minimálně a je to spíš detektivka, která ke své škodě příliš evropských exteriérů nevyužívá (holt asi budget). Kromě toho tam celá Evropa mluví plynule anglicky (byť s různými přízvuky), což působí spíše úsměvně. V určitých ohledech je seriál docela silný a zejména momenty týkající se osobního života týmu detektivů stojí za to. Zároveň ale seriál po celou dobu jede tak nějak na půl plynu a hodně věcí je často utnuto dřív, než se stihnou více rozvést a nebo z nich vyplynou skutečně dramatické momenty. Epizodické případy jsou klasicky nevyrovnané - něco mě moc nechytlo, něco mě bavilo víc. Po dvou prozatím zhlédnutých sériích převládá kladný pocit, postavy mě baví a neamerické prostředí to táhne, ale celkovým writingem je to taková ta klasická krimi šablona, která je určená pro spíše méně náročné diváky do odpoledního slotu nějakého krimi kanálu. Třetí série už je kapitola sama o sobě. Seriál převzal nový showrunner, který bohužel zahodil i ty zbytky evropského přístupu a udělal z toho generičtější epizodickou US-like kriminálku bez souvislého děje, s nehodící se ústřední znělkou (jakkoli mám songu Friction od Imagine Dragons rád) a příšerným klišé klipovitým střihem. Jako krimi to v jádru není špatná a jednotlivé případy jsou docela zajímavé, ale na Evropu jsou dost neuvěřitelně americky "over-the-top, hrrr hhrr, bum bác, záchrana světa na poslední chvíli". Noví tvůrci celý seriál jakoby zrestartovali a to tak necitlivě, že zahodili většinu hlavních postav a naprosto se vykvákli na nějakou návaznost na děj z konce 2. série. Jeden cliffhanger se odbyl jednou větou a o druhém se raději nikdo nezmínil a zůstal až do konce seriálu neobjasněn, což je dost necitlivé jednak vůči postavě, které se to týká, jednak vůči herečce, která tuto postavu hrála (a sama zřejmě neví, jestli je její postava ded nebo ne) a samozřejmě vůči divákovi, kterej tu postavu měl rád. Nedivím se, že tahle amatérská scenáristická fušeřina v úvodu řady u diváků neprošla a přišla stopka. Jinak ale v zásadě 3. série není špatná a novej tým mě baví skoro stejně, jako ten původní. Nicméně jsem si jist, že by ve správných rukou z tohohle námětu šlo vytřískat o mnoho víc...(6.8.2020)
akisha
Velkou výhodou z pohledu Čecha je to evropský prostředí. Po všech těch seriálech z končin jako New York nebo Las Vegas, který působí tak nějak dost "vzdáleně," je tu najednou seriál, kde vidíme Prahu, Berlín a kde je v angličtině věta: "Nazdar, jsem inspektor Vomáčka, česká policie." Je to osvěžující změna a za to palec nahoru. Pak tam taky hraje Fichtner samozřejmě, mástr, toho zbožňuju všude. Bohužel zbytek castingu je dost matnej. Vystupuje tu jen Donald Šediknír Sutherland a Tom Jaqen Wlaschiha. Šediknír je tam evidentně navíc, Sutherland hraje furt stejně, ať je hodnej nebo zlej. Je to prostě Donald Sutherland ve filmu. Jaqen je super, ale má zas málo prostoru. Jinak to nijak převratný není, ovšem to ještě neznamená, že to není zábavný a napínavý. Jsem zvědavá na druhou sérii, která bude, ohó, to je fajn. Nejlepší českej výkon předvedl tradičně Roden, nejlepší zápich měl tradičně Vašut. A Issová je taková česká Marion Cotillard. Dobrejch 75%.(16.1.2014)
anderson
SLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: STV 1 = 2.7.2014, réžia slovenského znenia (RTVS 2014) = DUŠAN KYZEK - Seriál plný dejových klišé poplatných danému žánru. Napriek tomu napínavý, zábavný a s výbornými hereckými výkonmi. Navyše jeho vizuál netrpí závanom "lacnoty" známym z kadejakých "rexovín, kobrovín či mestských tieňovín". (31.7.2014)(31.7.2014)