Hranice práce (E22) (epizoda)

  • anglický

    The Limits of Work

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Český žurnál: Hranice práce

    (festivalový název)

Dokumentární

Česko, 2017, 1 h 10 min

Kamera:

Jan Šípek

Hrají:

Saša Uhlová
(další profese)

Komentáře uživatelů k epizodě (52)

  • Isherwood
    ***

    Zbytečná ilustrace k nejlepšímu reportážnímu cyklu letošního roku. Nečíst poctivě týden co týden historky z práce, kterou dělat nechcete, asi bych dokument zatratil úplně. Je to obrazové leporelo, které nedává nic navíc, protože Apolena Rychlíková za kamerou nevládne. Je to ledabylý sestřih, který nebere v potaz to, že Saša Uhlová je bohyně pera, ale její monotónní hlas vás od půlky stopáže zabíjí. A těch pár výseků z rodinného života to nespasí, protože neukazují nic (a jednou naopak zase až příliš). O lidech, kteří denně valchují prádlo, skládají maso, nebo třídí odpadky, se toho ve filmu, na rozdíl od psaných textů, dozvíme úplně minimum. A2larm je možná rejdiště zakuklených (a mnohdy i vylíhnutých) komsomolců, ale čtení Hrdinů kapitalistické práce zaháčkuje natolik poutavě, že ta neviditelná ruka trhu musí profackovat snad i rodinu Klausů.(14.12.2017)

  • Marigold
    ***

    Trochu zbytná ilustrace skvělých a důležitých textů Saši Uhlové. Nejsem si jistý, jestli lze potřebu dalšího kontextu suplovat rodinnými scénami, jež zachycují dopad Sašina rozhodnutí na její blízké. Nedovedu si představit, jak těžké to muselo být, ale popravdě soucit by měl v případě takového dokumentu být s těmi "hrdiny kapitalistické práce". A o nich vlastně víme málo, je to, co Uhlová věcně zachytila na místě. Syndrom žurnálu: důležitá téma, ale zvolená metoda ho vyzývá jen zčásti.(12.12.2017)

  • tron
    ****

    „Buďte rádi, že máte práci.“ – „To víš, že jo, ko*ote.“ Technická stránka dosť mizerná. Ak by to režíroval Michael Moore, bolo by to kvalitou určite podstatne vyššie. Na strane druhej, aj nekvalitná vizuálno-akustická stránka má istý podiel na tom, že je Hranica práce ešte pôsobivejšia. Nie je to niečo, čo by vám urobilo dieru do hlavy, ale každý, kto vie, ako to chodí na trhu práce, bude určite prikyvovať (minimálna mzda, časté porušovanie zákonníka práce, v robote od nevidím do nevidím, ani nevidíte vyrastať vlastné deti). Ja som mal na prácu spravidla väčšinou šťastie, ale mal som vo svojom živote zaujímavú etapu v cca rokoch 2007 - 2009, kedy som vystriedal viacero prác a môžem potvrdiť, že som často mal šialených nadriadených, absurdných kolegov a často bol problém vôbec čo i len dostať sa na mizerný záchod. Takže viem, o čo ide, nehanbím sa za to, pretože sa nie je za čo hanbiť, a dávam 70%. Hanbiť sa musí niekto úplne iný a nie ten, kto takúto prácu vykonáva.(4.1.2018)

  • Djoker
    ***

    Už je to nějaký ten pátek, co nám tady začala exhibovat generace šílenců, kteří se našli v příběhu Ježíše Krista a mají ujetou potřebu celý život trpět. Nízká mzda, ponižující pracovní podmínky, šikana na pracovišti, to jsou jen hlavní body, které se staly pevnou součástí jejich dnů. Měnit nic nebudou, nemají přece důvod. Trošku mě zaráží, že se o tomto problému začíná velkolepě debatovat až v roce 2017, když je všem snad jasné, že tzv. walking dead jsou mezi námi už dvě dekády a ten zkažený život už jim nic nevrátí. Každopádně lepší sonda z rychlíku od Rychlíkové v podání strašáka Sašy než se dál tvářit, že tady nikdo nežije jako zvíře. Opakuji, je rok 2017, brzy dokonce 2018. Teď vážně, proberte se.(13.12.2017)

  • Dadel
    ***

    Články Alexandry U. jsem si na nejmenovaném oblíbeném LEX webu s chutí přečetl, a jsem moc rád, že vznikly, byl to záslužný počin na hranici sebeobětování. Tento film ale nepřináší moc navíc. Jen nezřetelné záběry skrytou kamerou (které byly už u článků), Alexandřino předčítání článků (mnohdy doslova) a Alexandřina rodinná homevidea (která do filmu nepatří). Je škoda, že se Alexandra vůbec nezabývá otázkou, že kdyby se její noví kamarádi ve škole lépe učili, nemuseli by třídit odpadky za 70 Kč na hodinu, aneb každý svého štěstí strůjcem. Což je ještě umocněno záběrem na přestávkovou siestu ve fabrice, kde všechny tyto socky, které nemají ani na to, aby jezdily sockou, kliďánko pokuřují z cigaret, na které se asi peníze najdou vždycky. A Alexandra mlčí.(19.12.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Nemůžu se zbavit dojmu, že by to bylo funkčnější, kdyby to bylo míň o smutné Saše Uhlové a víc o tématu jejích reportáží. Hodnotím to furt pozitivně, ale nedostává se to ani tak daleko jako Uhlové texty...(31.10.2017)

  • Disk
    *****

    Skutečně mimořádně silný dokument Saši Uhlové a Apoleny Rychlíkové o tom, jak lidé pracují v mizerných pracovních podmínkách berou ještě mizernější plat. Obdivuji Sašinu silnou vůli, já bych se z toho asi složil. Neskutečný humus.(12.12.2017)

  • Bachy
    ****

    Moooooc důležitá věc. Díky za ní!(18.11.2017)

  • Vančura
    ****

    Souhlasím asi s tím, že k původním psaným reportážím se zde moc nového nepřidává, ale stejně jsem to chtěl vidět. Saša Uhlová mi zde byla strašně sympatická a působila na mě jako empatická žena, s kterou jsem v podstatě ve všem souhlasil. Ano, třísměnný provoz je zločin proti lidskosti, a ano, všichni ti lidi by měli být VÝRAZNĚ líp placeni. A je hrozné, že se zákoník práce tak masivně porušuje, a nikdo s tím nic nedělá. Dokument sleduje podle mě naprosto zásadní téma, a jsem mu za to vděčný, byť se obávám, že jeho společenský dopad bude bohužel minimální - i přesto díky za tu odvahu do toho jít a za mě hluboký respekt.(26.12.2017)

  • Ligter
    **

    Chvályhodný pokus, povrchní prezentace. Hranice práce jsou jen mechanickou reprodukcí investigativních eskapád Uhlové. Ze strany Rychlíkové to postrádá jakoukoliv tvrdší konfrontaci s problematikou, jakýkoliv výraznější režisérčin komentář k zobrazenému, jinými slovy nějaký zúčastněnější postoj k Uhlové počínání. Jakkoliv hodnotným textům spíše dokument ubližuje: jednak se o nich nedozvíme nic navíc (za předpokladu, že si neumíme představit pásovou výrobu), jednak se cyklickou strukturou (Uhlová doma - Uhlová v práci - rekapitulační mezititulek o pracovních podmínkách) celé gró věci rozmělňuje. Být to formou radikálnější (a tedy odvážnější) časosběr z dějin jedné fabriky, tak si celého snažení cením mnohem víc. Urychleně vzniklý surový text bez převratných objevů.(31.10.2017)

  • Marek1991
    ****

    Tieto autentické ukážky a výpovede sú vždy najsilnejším elementom pri vzniku nových hnutí a pri práci aktivistov, ktorou sa snažia niečo zmeniť. Úplne do hĺbky nešla, ale bolo to poňaté z takého jej ľudského hľadiska. Chválim.(13.12.2017)

  • hous.enka
    ***

    Saša Uhlová odvádí perfektní práci investigativní žurnalistky. Ale měla zůstat u psaného slova, protože forma tohohle dokumentu je podle mě odstrašující. Nejde jen o to, v jakých podmínkách Saša žije a funguje, ale její mluvený projev je nedívatelný a neposlouchatelný. Píšete skvěle, Sašo, ale hranému dokumentu se radši vyhněte. I emotivní chvilky v tomhle dokumentu vyznívají směšně (setkání s bývalou kolegyní a její dcerou) - a to je špatně.(2.1.2018)

  • ledzepfan
    ***

    No.. To základní sdělení je bezesporu důležité. I kdyby jsme byli všichni vysokoškoláci, tak stejně bude (alespoň ještě nějakou dobu) existovat práce která je špinavá, smradlavá, těžká a důležitá jako základ pro chod společnosti. Není ostuda takovou práci dělat. Je ale ostuda tuto práci finančně nedocenit a chovat se k těm dělníkům jako k odpadu... Problém filmu vidím v dost slabé formě. Že mi ráčkování Uhlové přijde protivné beru čistě jako můj osobní problém, ale citové vydírání diváka skrze děti a většinou nezajímavé záběry skryté kamery (vlastně nevidíme žádný incident který by potvrzoval Sašin komentář), to už beru jako nedostatek... Proč si na konci oholila hlavu jsem taky jaksi nepochopil..(18.1.2018)

  • Chrysopras
    ***

    Oceňuju ideu projektu a výdrž paní Uhlové. Vlastně suplují něco, co už odbory nebo inspektoráty práce měly dělat dávno. Žel samotný dokument dost pokulhává za psanými reportážemi. Paní Rychlíková sice poukázala na to, že soustředit se na pohled a prožívání S. Uhlové byl záměr, ale řekl bych, že s větším prostorem pro zaměstnance těch provozů, reakci zaměstnavatelů etc. by to mělo mnohem větší náboj. Proto jen ***(18.12.2017)

  • atomn
    ***

    superdůležitá věc, která trpí na zbrklou a nedostatečnou formu, články na a2larmu jsou paradoxně o poznání sugestivnější(17.11.2017)

  • Mylouch
    ****

    Milý a osobní, přestože vlastně hodně umírněný kontrapunkt k televiznímu mudrování expertů na téma vysoká cena práce. Hlas zastupující zástup "neúspěšných" nabíječů cizích bankovních kont..(20.12.2017)

  • Idego
    ***

    Slabý odvar psaných reportáží.(23.12.2017)

  • Homer Simpson
    ***

    Aktuální námět o dnešních otřesných podmínkách na pracovištích bohužel nebyl úplně dotažen, což je vzhledem k tématu škoda. Místo záběrů na paní Uhlovou doma, by neškodilo více rozhovorů s dlouhodobými pracovníky těchto kolbenek a rovněž bych uvítal konfrontaci s majiteli, případně alespoň s vrcholným managementem k těmto pracovním podmínkám.(14.11.2017)

  • Krustyburg
    **

    Je tam trochu vidět, jak vypadá nejhůře placená práce, ale dokument otravují nářky Saši Uhlové.(16.12.2017)

  • Soweek
    ***

    Určitě nepoukazuje na nic nového nebo obecně neznámého, ale poukazuje. Minimální mzda, pracovní podmínky a životní úroveň je samozřejmě složité téma. Dokument se ale naštěstí nesnaží žádné z těchto témat vyřešit, pouze poukazuje na to, jak to je. Zcela zbytečné mi přijdou pasáže ze soukromého života, které se snaží vás emocionálně vydírat, abyste dokument o to víc prožívali.(13.12.2017)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace