• argenson
    ***

    Schematické, studené, patetické. Ale kvůli mladému Cupákovi nebo jeho otci Františku Smolíkovi to za jedno podívání určitě stojí.(4.8.2012)

  • slunicko2
    **

    Dobová naivní moralistická hříčka. 1) Žádné soudruhování, žádné budovatelské nápisy na ulicích, i když na zdi visí Antonín Zápotocký. Nicméně tep doby je cítit. Menší podvody a krádež auta jsou melodramaticky podávány jako ohromující trestné činy. 2) Studentské prostředí generuje řadu pěkných kluků. Je tu 24letý Eduard Cupák (student Olmer), 23letý Jiří Brož (podvodník Emil), 25letý Stanislav Fišer (Tomáš), 24letý Miroslav Zounar (přítel Mirek).(13.2.2019)

  • bohemia_regent
    ***

    Sotva průměrný scénář s velmi nevěrohodnou závěrečnou akční scénou povyšuje vizuální stránka díla. Práce architekta a především kameramana Jana Kališe (brilantní práce se světlem a kompozicí obrazu, často s využitím nevšedních, nikoli však samoúčelných rakursů) vytvářejí atmosféru, jakou si příběh snad ani nezaslouží. Ale díky za ni, fajnšmekři si přijdou na své.(9.8.2012)

  • NinadeL
    ****

    Při pohledu na filmografii Václava Gajera je filmovému archeologovi poněkud smutno. Debutoval až po roce 1945, první polovinu 50. let prožil s takovými hity jako Usměvavá zem a Přicházejí z tmy. Takže při pohledu na Vinu Vladimíra Olmera se už lze naštěstí pomalu těšit na Sny na neděli. Hlavní role jsou ponechané mladým - a tentokrát nikoli v JZD, ale ve městě, na fakultě a v nočním baru, a jsou zahrané skvěle. Cupák mladistvě tápe, Vránová je mondénní až hanba, Fišer je zbrklý, mladičká Brejchová je ještě nevyklubané kuřátečko a klasici jako Smolík a Pivec nám připomínají, že ještě zdaleka není čas na střídaní generací. Příběh velmi připomíná Makovcův Snad život, který přišel do kin o rok později. Ačkoli ještě velmi sešněrovaná, i tak je Vina Vladimíra Olmera zajímavým a cenným exkurzem do psychologie dnešních lidí a jejich postojů. Dnes už sice neutíkáme do Austrálie, nezneužíváme spolužáky skrze různé spolky, svazy a schůze, ale ty dámy a dívky z barů jsou neměnné, stejně jako propast mezi rodiči a dětmi, stejně jako mezi studenty a ideály jejich profesorů.(6.2.2019)

  • troufalka
    ***

    Aneb, jak se v zásadě dobrý hoch ze šikmé plochy opět do slušné společnosti dostal ...?(14.7.2018)

  • - Jana Brejchová, vtedy ešte len 16 ročná dievčina zamestnaná ako pisárka, si vo filme zahrala bez vedomia rodičov. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace