poster

ZMRD (studentský film)

Krátkometrážní

Česko, 2012, 18 min

Režie:

Ondřej Pavliš

Scénář:

Andy Fehu

Kamera:

Andy Fehu

Producenti:

Andy Fehu

Střih:

Ondřej Pavliš
(další profese)
  • Wacoslav1
    ****

    No prosim a pak ze to nejde! takhle se má delat kratkometrazni film mel jsem obavy z toho ze je to az moc dlouhy ale zbytecne mame tu rozjezd uvedeni do pribehu jeho postupny rozvinuti i pointu jinak musim rict ze je to pravdomluvny vystizny a realisticky proste ze zivota povrchni divak si muze myslet ze ZMRD je ten revizor ale podle toho jak to cely dopadne je jasny ze je tim minen nekdo uplne jinej to chovani revizora sice neni zrovna koser ale lidi ktery chytne demonstruji rovnez typicky ceskou ubohost a trapny vymluvy jako musel sem si vzit jinej batoh ja mam prukazku ale zapomnel jsem ji jsou trefny prej tohle se mi jeste nestalo a pritom jezdi nacerno cely zivot pokrytci jedni no a mlady zacinajici revizor co nacape svyho fotra kteryho 5 let nevidel dostane poucnou lekci do zivota fotr mu kaze morality jako co to delas za praci to ti neni blby okradat neviny lidi a pak sam spacha svinarnu nejvetsiho kalibru jinak ten fotr je fakt odpornej a je jasny ze on je tu ten ZMRD jinak uplne vsechno nevyslo zajimavy postreh ma ve svem komentari uzivatel pytlik ohledne te ukradene penezenky a celkove mi prijde ze ten konec je takovej nijakej a trochu vyzniva do ztracena ale to jsou jenom detaily ktery mi celkovy dojem nijak vyrazne nepokazili zkratka jsem byl spokojen dobra prace!(5.1.2013)

  • Tom_Lachtan
    ****

    pro mě velké překvapení, dle názvu jsem očekával nějaké dílo jak od řeckého prince Pičočurakose a tak jsem byl velmi příjemě překvapen jak kvalitou technickou, tak hereckou a příběhovou. Škoda jen opravdu velké demonizace revizorů, v Plzni jsem zvyklej na pár kteří jsou tak milý, až je radost jim ten lístek ukázat (o=´(31.12.2012)

  • Iroquaise
    ****

    Andy Fehu ( zde jako Onřej Pavliš) mě baví jako režisér - vypravěč...líbí se mi jeho střihová skladba...ohledně kamery mám trochu problém s použitím deformací obrazu...v momentě, kdy jsem si na kulovitý obraz zvyknul, začaly přicházet jiné úpravy...zužování obrazu do kruhového výřezu atd...ale pořád je to v rámci, který mi nepřijde vyloženě rušivý...na lehce sterilní barevnou skladbu se dá taky zvyknout...stejně jako na hudební doprovod, který je řekněme standardně uspokojivý...ale co mě bavilo nejvíc, bylo téma a jeho budování...s odstupem je sice potřeba říct, že film působí trochu schematicky a zkratkovitě...což si myslím, že je obecně Fehuův problém...že se svým realistickým, situačním přístupem následně naráží na nutnost kumulovat, zjednodušovat a stylizovat motivy...ale i tak mě baví, že je schopen na tak malé ploše vykreslit ucelenou sociální výpověď postavenou na uvěřitelných situacích...byť jejich zřetězení působí ex post trochu konstruovaně ( náhodné setkání s otcem a následný generační konflikt)....každopádně je potřeba říct jednu podstatnou věc...Fehu umí vyprávět...a vypráví o něčem...ten film má sice nějaké nedostatky, ale rozhodně nepůsobí samoúčelně...není o hovně...obsahuje nějajakou ucelenou výpověď...byť do určité míry chtěnou a cucanou z prstu.......situace jsou dobře odkoukané a fungují jako zástupné mechanismy hlubších sociálních jevů...v podstatě je to takové zhuštěné kino morálního neklidu...příběh o vrůstání mladého člověka do společnosti, která je nějakým způsobem chybně nastavená a kryje svou pokroucenost důrazem na pravidla, morálku, osobnostní vyspělost a další demagogickou rétoriku.........a baví mě, že i když použije nějaký ten doslovně expresivní vizuální ornament ( kamera položená v jídle, naturalistické detaily na ožraleckého otce), tak nikdy nejde nějak extra přes míru...udržuje si nějakou střídmost.......největší problém vidím ve schematickém vygradování scény s otcem...fakt, že tatík syna zneužije, nechá se pozvat atd. mi přijde ještě uvěřitelný...ale následná krádež a morální ponaučení z úst vrchního mi přijdou konstruované a tezovité...ale tuším, že mohlo jít o úlitbu školnímu zadání........a Pjeer van Eck asi nebude nějaký ultra herec, ale typově mi přišel zajímavý, odpovídající a dobře vytěžený...což je další z Fehuových předností...umí pracovat s herci a dostat z nich přirozený, neafektovaný výkon...(29.12.2012)

  • korbitch22
    **

    Přišlo mi to spíš jak instruktážní video, než jako film.Celé je to tak nějak o ničem, je to špatně ozvučené, celou tu mizérii navíc pohřbívá strašná hudba.Vůbec mě to nebavilo, vůbec se mi to nelíbilo, vůbec nic mi to neřeklo.Ani nevim proč nedám odpad, asi abych nebyl taková piča, ale přijde mi to úplně zbytečné a nic neříkající a takový pocit bych z filmu mít neměl, když se ale tvůrci nepovede divákovi nic říct, je to potom těžké.Hlavní hrdina byl ale sympaťák a odvedl dobrý výkon, za něj nadhodnotím.35%. 26.3.2013, po opakovaném zhlédnutí a promítání na Mladé Kameře přidávám aspoň *, už si mě ten film získal víc, ocenil sem některé věci, které sem předtím tak nějak neviděl přímo :) ale pořád to není můj šálek kávy...... 50%.(2.1.2013)

  • TheDarKnig
    ****

    Překvapivě na krátkometrážní český studentský film režijně vytříbená práce, která ztrácí na tom, že zbytečně přepne ze zajímavého dokudrama na osobní rovinu. Ta je podaná taky slušně, ale je zbytečně silně tlačená k pointě a poslední záběr je asi dán vlastní interpretaci, ovšem nemyslím si, že by tohle u těchto filmů měl někdo zkoušet. Po technické stránce a hlavně práci kamery velký nadprůměr, jen někdy těch efektivních pokusů bylo snad až moc. Zvukově to ještě úplně vychytané neměli, ale působilo to stejně o třídu profesionálněji než obvykle. Ano, než obvykle, potají všechny ty klenoty sleduji, nejste tu jediní nepoučitelní masochisté, napsal bych něco tom, že doufám, že vám to tyhle dobrovolné očistce ulehčí, ale to vy vlastně nechcete, takže budu ticho. Zpět k filmu, co rozhodně opravdu třeba vyzvednout jsou herecké "výkony" - většinou u takovýchto projektů musím jenom převracet očima či nimi doslova koulet, abych zmírnil tu migrénu, co ti ochotníci předvádějí, ale tady to bylo takové, že by se to neztratilo ani v naší áčkové produkci. A co víc, na rozdíl od těch hereckých výkonů tam to zde působilo vše tak, jak to mám nejraději, úplně přirozeně ze skutečného života. Zajímalo by mě, jak přesně to natáčeli s těmi lidmi v tramvaji, ale skoro bych si myslel, že to byly nebohé oběti. 710 i za ty realistické definice revizorů ústy mistra, mínusy za ten zub dávat nebudu.(9.7.2014)