Reklama

Reklama

Zítra

(studentský film)

Obsahy(1)

Ve chvíli kdy se Viktor Kostka (Jarek Hylebrant) vyrovnal se zákeřnou psychickou nemocí a počal potomka se svojí osudovou láskou (Andrea Kerestešová), vypadalo to, že už mu nic neschází k tomu, být doopravdy šťastný. Když pak obdrží tajemný vzkaz od neznámého slepce (Marian Roden), netuší, že začíná nejtragičtější den jeho života. Krátký snímek na motivy povídky Vítězslava Jareše natočil Ladislav Plecitý, posluchač režie a scenáristiky na Filmové Akademii Miroslava Ondříčka. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (27)

maseer2 

všechny recenze uživatele

rozhodně zajímavý počin, kterému ale moc nesvědčí, že se snaží tvářit jako něco víc, než ve skutečnosti je.. celé se to rozjede v hodně zajímavé atmosféře, která je dobře stupňována až do odhalení pointy, jenže druhá polovina tohoto kraťasu už pak nemá moc co nabídnout.. troufám si ale tvrdit, že o Ladislavu Plecitém ještě uslyšíme.. ()

mazadlo 

všechny recenze uživatele

Hodnotit něco na čem jsem se podílel je sice asi sprosté ale já to udělat musím :). Hlavně z toho důvodu, že je to prostě nejlepší Láďův film budující atmosféru smrtícím tempem. A protože takový film si zaslouží nakopnout...aby nakopl další a další k tomu, že se brzy dočkáme podobného žánru na plátně kin v podobě celovečeráku. Samozřejmě, že je pořád co se učit...ale už je toho stále méně a méně :). Pro milovníky thrillerů a mysteriozna povinnost! ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Nejlepší byl Marián Roden, bezesporu. Celkově však snímek trpí nevyrovnanou dynamikou vyprávění, kdy po poměrně dlouhém úvodu přijde jedna vysvětlovací - ústní - vsuvka a nakonec odhalení, ale opět odvyprávěné, jen s částečným pokusem vyprávět obrazem. A chudák Jarek Hylebrant tady vlastně nemá co hrát a většinu času sedí nebo leží a zírá do prázdna. Příběh je jen na efekt, nějakou psychologii postav nečekejme, i když i ta by se dala ve dvaceti minutách načrtnout. Největším filmovým minusem je však to, že sice zde máme hezky zakomponované celky, ale příběh samotný se obrazem nevypráví, což je podobné, jako kdyby v knize chyběla písmenka. Přitom stačilo natočit při scéně v bytě jednu hádku navíc nebo v baru jednu scénu navíc, aby pointa vyzněla nikoliv v podání rozhlasovém, ale skutečně obrazovém, tedy filmovém. Skutečně dobrý filmař si totiž vystačí s minimem dialogů a „špalků“. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Skvělé! Nemám problém napálit plné hodnocení, protože tohle je v rámci studentských filmů snad maximum možného. Silný příběh (je vidět, že je podle předlohy), výborné herce hrající výborně (jestli se to teda po těch "pár" minutách dá posoudit). A co je snad nejzajímavější, ono to opravdu vypadá jako regulerní kinofilm (jestliže existuje něco něco jako ten mýtama opředenej filmovej look, tak je to právě tuto), který vypadá, že byl dažší než tři Troškovo filmy dohomady. Ani nějak moc nezamrzí jednoduchost děje (dvacet minut je bohatě příběhem zaplněno). Hluboce se tvůrcům klaním a doufám, že seženou pořádný scénář a natočí (minimálně) pro čt nějakou pořádnou psychologickou detektivku s náznakem trilleru. PS: kolik znáte filmů, které mají film o filmu dlouhý stejně jako film samotný? (o=´ ()

Fanosh 

všechny recenze uživatele

U studentských filmů jsem zvyklý na určitou stránku inovace nebo snad i originality. U tohohle snímku jsem si nebyl jistý už přes počáteční huhlání hlavního představitele. A pak vůbec celkové ozvučení postav, kde jsem si některé části musel pouštět znovu abych vůbec rozumněl. Naštěstí to šlo, protože být na tom v kině asi bych půlce v takového filmu odešel. To si toho nikdo ze zůčastněných nevšimnul? Když už jsem u těch zůčastněných, tak v hereckých výkonech stojí za zmínku snad jen role psychiatra. A všechny do kapsy strčí "tajemný" slepec Roden mladší, který do sebe láme tequilu jako kdyby to byl sirup proti kašli. O vedlejších rolích zakoktaného fízla nebo nejvíc přihřátého barmana v dějinách filmu ( a k tomu točí gambrinus ) se snad nedá ani bavit. I Dejdar jakoby zapomněl hrát a tak polovinu replik prodýmí jak nezbedný kotel nebo předstíraně frajersky prosmrká nebo proodplivá, nebo co že to tam dělá. Scénář si pohrává z myšlenkou dobra a zla v každém z nás a čeho všeho by jsme mohli být schopní udělat a pro co. I když jsem celou dobu měl zdání, že už jsem příběh někde četl a rozhodně to nebyla povídka Vítěszlava Jareše podle které je scénář. Některé scény mi přišly jako vata a bohužel to, co mě zajímalo zůstalo nerozvynuto. Po režisérské stránce, jde spíš o kopírování západního stylu, který momentálně frčí na každé správné televizi v podobě seriálových záběrů a flashbacků. Celkově nic s čeho padnete na zadek, spíš taková půlnoční oddychovka. Nakonec se vrátím k začátku ono to počáteční logo "vytváříme kulturu z ničeho" je poněkud zavádějící a tak trochu to zavání narcismem. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (1)

  • Jedná se o první spolupráci režiséra Ladislava Plecitého s hercem Jarkem Hylebrantem. Nikoliv ale poslední. V roce 2013 spolupracoval Plecitý s Hylebrantem na snímku Poslední odměna (2013). I v tomto filmu se jedná o adaptaci literární povídky, tentokrát ale Pratchetta s jeho plným souhlasem. (mazadlo)

Reklama

Reklama