Obsahy(1)
Krátká groteska o střetu seriozního pána a bláznivého poutníka. Němý amatérský film vznikl jako poděkování všem komikům starých dob 20 století. (oficiální text distributora)
Recenze (17)
Když se člověk u grotesky ani jednou nezasměje, asi je něco špatně. Ale kluci za to nemůžou, o humor je připravila dnešní vážná doba, kdy o dobrý vtip jeden nezakopne. Jaký to rozdíl oproti takovým padesátým létům, kdy se lidi chechtali na celé kolo, stačilo otevřít noviny a číst třeba Táta, máma, ba i děti, k volebním urnám rychle letí. Koho pak to všichni volí? Je to soudruh Gottwald milý! ()
Co ty nagelované vlasy a co ty nové noviny? To jsem v grotesce neště neviděl. Příběh byl laciný. Bez nadsázky mohu říct, že kdybych koupil bezďákům krabici vína, tak takový film udělám za jedno dopoledne. Určitě by to bylo vtipnější, protože víno by dodalo bezďákům patřičný drive! Na druhou stranu musím uznat, že je to první film mladého bažanta, což bych měl ocenit, ale nemám to ve zvyku. Mám k novým filmům groteskního stylu averzi od zhlédnutí oscarem oceněné sračky The Artist. Tohle bylo jen o trošku lepší, ale to bude tím, že to bylo kratší. ()
Celý film působí dnešně. Jsem přesvědčená, že to je vysokým jasem a kontrastem - chtělo to mít trochu šedší černou a šedší bílou. Jinak to, že tam není žádný prach nebo škrábance bych neviděla jako problém - starý němý film něco takového necharakterizuje. Charakterizačním prvkem je především černobílý obraz, lokace a kostýmy. Přesto filmová skladba tu není tip ťop (a to věřte, že tenkrát nebyla na tak zlé úrovni) a typografie na konci to podtrhává. Děj se stal taky trochu překážkou a dochází jenom k honičce, která nekončí. Mezi tím si člověk všímá i věcí, které do té doby nepatří. ()
Je tam několik věcí, které autorovi utekli. Ať už je druhý plán, či obrazotvornost. Přehnaný jas s kontrastem, nevhodná typografie s tabulkami pro titulky a místy horší kamera, i přes to, co do velikosti zvolených záběrů, která je pro tyto filmy správná volba pro napodobení tehdejších filmů, kdy se děj odehrával především v celcích nebo polocelcích. ()
Technicky skvělé, kamera na výborné úrovni a dokonce i herecký projev aktérů byl víc než přesvědčivý.Jenže k čemu je to všechno platné, když se to nedohrabe k žádné pointě, nebo ucházející myšlence.Prostě jen efektivně natočená hovadina bez jediného smyslu, účelu, nebo pokusu něco říct a to mě na některých amatérských tvůrcích dost vytáčí.Groteska je mrtvá, v roce 1920 by vás asi kluci žrali, teď mi to přijde dost zbytečné a třeba takovému filmu Trable s Trumpetou nešaháte ani po kotníky (myšlenkou).Věnujte svůj tvůrčí um, který evidentně máte do smysluplnějších projektů.35%. ()
Reklama