poster

Dozvuky (festivalový název)

  • Polsko

    Poklosie

  • Rusko

    Колоски

    (Rusko)
  • Rusko

    Koloski

    (Rusko)
  • slovenský

    Dozvuky

  • anglický

    Aftermath

Drama / Thriller

Polsko / Rusko / Nizozemsko / Slovensko, 2012, 104 min

Komentáře uživatelů k filmu (71)

  • Enšpígl
    ***

    Je asi hodně zemí na týhle planetě, který mají z minulosti nějakýho toho kostlivce ve skříně. Skvěle umí tyhle kostlivce vymetat například Němci, ale tentokrát to jsou Poláci, kdo tnou do živýho. Komorní příběh, který místy nepostradá ani hororověji laděné scény nám ukazuje to odpornější část lidského já, nedělá to nějak okázale a vyhroceně, proto mě zarazila ta finálovka, která poměrně výrazně a nevydařeně narušila celkový vyznění příběhu. Je to škoda, protože jinak film promlouvá velmi srozumitelnou a s ohledem na stíny v lidské povaze stále aktuální řečí.(3.11.2014)

  • Fr
    ***

    ,,STATEČNÝ KALINO, A TY STATEČNÝ KALINO, PRAVDU CHCETE ZNÁT?! A JSI SI JISTÝ, ŽE TĚ TA PRAVDA NEOTRÁVÍ? CHCEŠ ZPOVĚĎ, TAK JI MÁŠ MÍT.“...... /// Bylo nebylo. Kdysi dávno nějaký svině zabili Ježíše Krista a jsou místa, kde si to pamatujou dodnes… Opravdu postupně odhalovaný tajemství a příběh, kterej by mohl napsat sám život. Říkám si, Polák nejsu, Žid tuplem ne, ledaže by ta PRAVDA A SPRAVEDLNOST PRO VŠECHNY… Ovšem ke konci tohle přestane bejt úzkoprofilová záležitost a začne to vypovídat něco tak trochu o nás všech. Lidech samozřejmě. Za což by si ten film ty 4* možná i zasloužil. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Maccabi Tel Aviv! (Nečum, fandím vole!) 2.) Vlastním v Polsku nemovitost. 3.) Thx za titule ,,KenoL“ a ,,onoff. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(9.5.2013)

  • emma53
    ****

    Proč mně nedělalo žádný problém až na ten mírně nereálný konec, takovému příběhu uvěřit ? Protože lidská chamtivost nezná mezí a je někdy schopná čehokoliv, že někdy zůstává rozum stát a takových lidí jako Jozek, je asi opravdu moc málo. Jednou jsem navštívila kdesi v Jižních Čechách židovský hřbitůvek za vsí, který byl náhodou otevřený, protože tam byl jeden muž, který se o něj dobrovolně stará a chodí tam sekat trávu alespoň jednou za rok. Já tam byla v momentě, kdy ještě nezačal a když jsem viděla ty náhrobní kameny mezi tou metr vysokou trávou, bylo mně z toho tak nějak divně u srdce, takže jsem cítila velkou empatii k Jozkovi, který se rozhodl jednat podle svého svědomí i když netušil, jaké obrovské a negativní emoce to vyvolá. Je jasné, že tak úděsnou minulost nechtěl nikdo z místních vesničanů odhalit a možná, že kdyby Jozek jen trochu tušil, co se za ní skrývá, tak by do toho nikdy nešel, ale to by pak byl už jiný film. S příjezdem bratra, který byl světem přece jen trochu víc ošlehanější a postupně vzal věci do svých rukou, jsem celkem brzy vytušila jaká bude zřejmě pointa, ale i tak to byl velmi silný zážitek a za to dík. Ještě budu přemýšlet o pětce, protože i pár dní po zhlédnutí mně Dozvuky nevyprchaly z hlavy.(20.7.2015)

  • zelvopyr
    ****

    Skvělý (trochu čekaný, ne už tak od Poláků) námět, parádní stavění atmosféry v první půlce... Ve druhé už bratři působili drobet retardovaně, že jim to furt nedocházelo... asi byste si to taky nechtěli připustit, ale naopak by vás to napadlo coby noční můra hned na začátku. Ukazuje se ta hezká čistota venkova, kde nejen u nás chceme, aby sousedovi chcípla koza... A když je to ještě žid, o kterých nás pan farář učí, že máme dobrou záminku s tím kristem ani ne před 2 tisíci lety... a máme tu okupaci těmi zlými němci, na které lze vše svalit... tak jsme vyhráli jako ve sportce. Bohužel tenhle příběh se v Polsku stal na mnoha místech, a dokonce i po válce, kdy se židi vraceli na své...(29.9.2013)

  • psy.cho
    ****

    FEBIOFEST 2013, Bratislava. Józef sa vracia z USA po 20 rokoch do rodnej dediny v Poľsku, aby navštívil svojho brata Franciszka, ktorému odišla žena s deťmi do USA. Józef príchádza za svojím bratom aby zistil prečo ho žena opustila a zisťuje, že jeho mladší brat kradne a skupuje židovské náhrobné kamene, ktoré sú roztrúsené po dedine. Niektoré sú zabetónované v ceste, studni atď. Z Franciszka sa stal štvanec a lovná zver pre obyvateľov dediny. Po zatiahnutí Józefa do tejto hry prichádzajú ďalšie skutočnosti o temnej minulosti dediny. Je veľa snímkov, kde sú zobrazené nemecké a sovietské vojská ako tyranizujú ľudí, ale Pokłosie poukazuje, že zlo je aj tam kde by to nikto nečakal. Film, ktorý si nedáva servítku pred ústa a poukazuje na zverstvá, ktoré sa diali počas druhej svetovej vojny. Veľmi emotívny a silný film.(22.3.2013)

  • Radko
    ***

    Príbeh biblických rozmerov. Aj symboliky. To bol zámer tvorcov. No na Bibliu sa nechytá, pretože použil nepravdepodobný predpoklad. Ten spočíva v dôvodoch oživovania nepríjemnej minulosti: "Ja neviem prečo ťahám tie kamene. Jednoducho ma to popadlo.". Toto škrípalo. Výcuc z palca. Dve hviezdy dole. Inak príbehy - podobenstvá s presahom rád, ale čo je veľa, to je moc. Čo sa týka týrania Židov, to existovalo v každom štáte, ktorý Nemci cez II. svetovú vojnu okupovali. Nielen zo strany Nemcov, ale vždy aj zo strany obyvateľov okupovaného štátu. Poznámka: Ide o syndróm pchania sa do zadku mocipánom a ich ideológii. Spomeňme spolu: umelci za socializmu hromadne podpisovali Antichartu. Kolektívy robotníkov v 50. rokoch odsudzovali "krvavého psa Tita". Zástupy hajlujúcich pred SND za Slovák štátu. Dnes je to podobné, len rafinovanejšie. Davy podporujú zábavu milionárov (hráčov futbalu, hokeja či tenisa), manažérov a mágov reklamy okolo tohto biznisu (športu). Propaguje sa robotická uniformita ľudstva. Všimnite si prázdne ulice i prírodu v čase zápasov o víťaznú trofej nejakého turnaja. Ľudia sa uisťujú, že športovci, čiže zbohatlíci mdlého ducha a nulového rozhľadu, hája aj ich farby. Dokážu sa za toto presvedčenie sporiť dokrvava. Populácia dementnie. Už netreba vyvolávať nenávisť. Stačí ak sa človek naučí milovať zábavu hlavného prúdu a makať pri pásoch tovární. Tešme sa: Politici a mocnári priniesli nám, otrokom, zábavu i pracovné miesta zároveň! Poznámka: Ale dnes už stratégovia oblbovačiek pochopili, že ani športovci už nesmú byť dementní a hlúpi. Preto sa čoraz viac v posledných desaťročiach zdôrazňuje ich silná intelektuálna stránka v podobe rôznych štúdií popri športe a v presadzovaní názoru, že dnes špičkový športovec musí byť zároveň intelektuálne a vzdelanostne na výške aby zvládal rôzne stratégie boja proti súperom. Čiže ďalšie ojeby občanov. Ich úlohou je nahradiť vo vedomí fanúšikov aj iných ľudí vedcov a vynálezcov športovcami. Tí predsa majú porovnateľné intelektuálne kapacity. Ľudstvu prinášajú oveľa viac ako nejakí zakomplexovaní nímandi z výskumných ústavov, pojašení spisovatelia, ktorých nik nečíta, vzduch otravujúcich myslitelia, čo nikdy nič užitočné nespravili.(26.5.2015)

  • paascha
    ***

    V Polsku to asi muselo dost provětrat vášně mezi prostým lidem, asi jako u nás třeba takový Habermannův mlýn enbo Je třeba zabít Sekala. Škoda, že nebyl trochu víc dotažený závěr, jinak by to byl bezchybný kousek(25.3.2014)

  • Madsbender
    **

    Tak už aj Poliaci si natočili svoj film o Židoch a hriechoch minulosti. A je to presne taký vypočítavý konštrukt, skýtajúci bytostné komplexy minulé i súčasné, akého som sa obával. Zo začiatku to vyzerá veľmi nádejne - František sa po 20 rokoch vracia z Ameriky do Poľska, kde v rodnej dedine žije jeho mladší brat, ktorého žena aj deti opustili. Už od príchodu neustále cíti cudzie oči na chrbte. V úvode sa film tvári, ako by chcel dôsledne vybudovať pomalými krokmi nábeh až na buranský exploitation. Vo chvíli, keď sa začne rozvíjať zápletka a na scéne sa objavujú židovské náhrobné kamene, ustupuje pôvodný nádych čoraz neúprosnejšiemu moralizovaniu, sprevádzajúcemu detektívne odhaľovanie dlho utajovanej pravdy. Z filmu sa stáva opovrhnutia hodná politicky orientovaná, takmer didaktická snímka, ktorej účelom je zobraziť reálny súboj s nespravodlivosťou v podobe sfanatizovanej dediny, spojenej kolektívnou nenávisťou. Navyše je často film nechtene vtipný, obsahuje veľmi podivne zvolenú hudbu a v závere dosahuje absurdného tlaku na diváka v prospech posolstva a ústrednej myšlienky. "Svet je už dostatočne zlý, nerobme ho ešte horším." Toto nie je moja šálka kávy. Dve hviezdy za relatívne slušnú technickú stránku (kamera!), sympatického predstaviteľa hlavnej role a prekvapenie v podobe Zuzky Fialovej. 40%(25.8.2014)

  • gogo76
    *****

    Ajajááj...Poliaci znova barzo dobre. Tento film skrýva mnoho príjemných prekvapení. Za prvé - super scenár a v príbehu skvelo previazaná minulosť s prítomnosťou. Za druhé - príbeh siaha do vojnového obdobia, tak ako to mám rád. Za tretie- skvelý herci a výborná hudba. Všetko to veľmi pripomína česko - poľský film Je třeba zabít Sekala, ktorý som rovnako ohodnotil plným počtom. Za štvrté - V jednej z vedľajších rolí sa objaví Z. Fialová, ktorú ja osobne nemusím, ale i malá slovenská účasť na tomto skvelom projekte poteší. Napätie a gradácia vo filme výborne fungujú, vo filme je množstvo zvratov a prekvapení a celý som ho hltal minútu po minúte až do záveru. Poliakom môžme iba závidieť. 100%(7.7.2015)

  • Aky
    ****

    "Nahnali Židy do domu, zapálil jej, a když matky vyhazovaly své děti okny ven, aby je zachránily, vracely je vidlemi zpět..." Ne Němci. Poláci! Sousedé z vesnice. Neskutečně silné, emotivní drama, které si o sobě Poláci dokázali natočit, a to nejen jako vypořádání se s historií, ale také jako snímek současného polského antisemitismu.(27.5.2017)

  • Snorlax
    ****

    Až na odfláknutou pointu nesmírně dobře zpracované drama s příchutí thrilleru a detektivky.(22.8.2015)

  • misterz
    ***

    Námet postupného odkrývania hriechov minulosti má vždy čo ponúknuť. Navyše snímok je výborne zahratý, pričom samotné odhaľovanie nitiek okolo tajomných náhrobkov vychádzalo z reálnych skutočností a charakteristík obyvateľstva. Je smutný fakt, že v židovskej otázke počas 2. sv. vojny nemajú ani Poliaci čisté svedomie. Ale nie je to len ich problém, niečo podobné je možné nájsť v každej krajine za vojny okupovanej Nemeckom. Líšia sa len dôvody. V Poľsku to bola hlavne kombinácia nenávisti a hamižnosti, na čo pekne poukázal aj tento film. Škoda toho záveru, je len málo snímkov, kde by koniec tak rapídne uškodil celkovému dojmu. Prišiel mi ako z inej planéty, teatrálne, trápne emotívne a s očividným cieľom čo najviac zapôsobiť u diváka a ešte viac zdvihnúť vlnu emócií. Ale bola to len trápna umelina a zbytočnosť. Niekedy je menej viac. Keby to skončilo rozlúčkou oboch bratov idem o hviezdu vyššie. Takto len čistý priemer. 60/100 Videné počas Challenge Tour 2015: 30 dní so svetovou kinematografiou.(8.4.2015)

  • Chrustyn
    ***

    Námět je vynikající, ale po celou dobu jsem čekal temnou, gradující atmosféru s drsným rozuzlením. A ono nic. Více se do toho opřít, více odvahy a větší drive a mohla to být neskutečná bomba.(9.7.2013)

  • Ivoshek
    ***

    Postupné rozplétání toho, co se před desítkami let stalo, může člověka dovést až k věcem, které vidět a slyšet rozhodně nikdy nechtěl. Po roce 1989 se ve střední a východní Evropě natočilo dost filmů, které nesedí do schématu o tom, že všechno zlé dělali jen Němci. Jak vidno, i někteří další občas z různých důvodů přiložili ruku, vidle či pochodeň ke společnému dílu. Tenhle film je celkem pomalý a občas vyžaduje se víc soustředit k pochopení polských reálií, nicméně nelituju...(20.5.2016)

  • Flego
    *****

    Nie je jednoduché pátrať po minulosti a potom jej čeliť zoči-voči. Poľský príspevok dokáže odkrývať temnú minulosť postupne a obdivuhodne sa hraje s diváckymi emóciami. Tie sú vybičované ako aj atmosféra vidieka, kde sa príbeh odohráva. Zdá sa, že dedinské prostredie nám so zanovitými a tvrdými charaktermi v poľskom filme pripraví ešte nejedno prekvapenie.(14.4.2013)

  • Flakotaso
    ****

    No jo, Poláci se opět nebojí rýpat pořádně hluboko do vlastních řad. Celkově ten film není úplně bezchybný, občas to bylo lehce kostrbaté v návaznostech a závěr byl překvapivě uspěchaný, klidně mohlo být ještě třeba dvacet minut navíc. Na druhou stranu je potřeba opět ocenit onen specifický polský "realistický touch", stupňující se syrovost (i když jsem si po zkušenosti se Zlým domem a Růženou pořád představoval, kam až by ten marasmus vystupňoval takový Wojtek Smarzowski :). No a taky mě hodně bavil výtečný a pro mě dosud neznámý herec Ireneusz Czop. A ještě se mi hodně líbilo, jak komplexně Pasikowski pracoval se zdánlivě nenápadným a nepodstatným detailem, ukradeným kufrem v úvodu filmu, kvůli čemuž musel hlavní hrdina neustále chodit pouze v obleku - takže si ho musel neustále prát (což je záminka k "meziscénám") a navíc jej tento look vizuálně ještě více vyděloval z nepřátelského prostředí vesnice. Nejpodstatnějším zprávou kterou Poklosie velmi sugestivně vysílají je ale onen neustále implicitně přítomný obrovský vykřičník, totiž jak dalekosáhlé s nesmazatelné následky má válka. A právě válka dává nejlepší příležitost oné pověstné svini, která se může skrývat v každém...(21.12.2013)

  • Havenohome
    ****

    Po sasnalovskom Z diaľky to vyzerá pekne ďalší film o poľskom ľude, ktorý sa rád zmocňuje cudzieho majetku. Prekvapivo silný film o miliónkrát omletej téme, ktorému škodí len zbrklá réžia a zbytočné tlačenie na pílu. Ale istá prepiatosť sa dá tolerovať, keďže ide vlastne o takú oidipovskú tragédiu. Prekvapí aj dobre vybudovaný scenár a človeka poteší, že v strednej Európe je stále niekto, kto vie napísať vývojový vzorec s tajomstvom, bez toho, aby ste to tajomstvo neodhalili už na začiatku filmu. Veľmi pomohla kamera, vidno, že Edelman už má za sebou bohaté zahraničné skúsenosti.(12.12.2013)

  • claudel
    ***

    Velmi zvláštní film, jejž je velmi těžké hodnotit a okomentovat. Čekal jsem od něj úplně něco jiného, první půlhodina mi připadla svižná a napínavá, vyvolala ve mně zvědavost, co se v minulosti postav odehrálo. Pak se děj ale začal vyvíjet směrem, který se mi přestal líbit a zanechal ve mně rozporuplné pocity. Naprosto chápu, že bylo pro Poláky důležité natočit film s takovým tématem, ale to podání mi úplně nesedlo, včetně rozuzlení a závěru. Je to určitě kvalitní film, ale mně zkrátka úplně nesednul.(25.3.2015)

  • ScarPoul
    ****

    Raz za čas zavítam k našim vyšším susedom, len preto aby som sa utvrdil, že podobne ako severská kinematografia, tak aj v Poľsku absencia slnečného svetla, spôsobuje akúsi zvrátenú túžbu robiť ťažké filmy idúce až k tej povestnej ľudskej hranici. Dozvuky síce nie sú až tak silným filmom v spôsobe ukazovania skutočností, ale ako detektívny príbeh dávnej krivdy, kde sa ľudia správajú ako banda sfanatizovaných debilov, funguje takmer dokonale. Je to dosiahnuté hlavne ústrednou dvojicou bratov, ktorý si skvelo sekundujú a mi ako divák máme možnosť nahliadnuť do ich mikrokozmu. Poteší drobná úloha Zuzky Fialovej - ktoré je bohužiaľ za zenitom, ale akosi hrá lepšie než v celej slovenskej produkcií za posledných pár rokov. K filmu treba pristupovať veľmi opatrne, pretože aj napriek dobrej myšlienke a výborne budovanom napätí je film robený pre určitý efekt. A tým sa akosi sila diela pomaly vytráca. Iste je to pekne natočené a od prvej do poslednej minúty si to drží zaujímavosť, ale chýbal tam potrebný presah aby som mal z filmu podobné pocity ako napríklad z Honu. A nábeh na to film ponúkol niekoľko krát. Možno je to tým koncom, ktorý bol možno až príliš na hrane toho čo som ako divák schopný od podobne ladeného filmu očakávať. Inak som ale veľmi spokojný.(28.10.2013)

  • Dale
    ****

    Uff, tak to bola sila... Dejiny skrývajú veľa viac či menej šokujúcich príbehov, ale toto bola naozaj silná káva (aj keď nemusí mať so skutočnosťou nič spoločné, no scenárista si to asi nevymyslel len tak, ale niečo ho k tomu viedlo). Aj dieťa zo ZŠ totiž vie, ktorí boli v 2. sv. vojne tí zlí a ktorí dobrí. Je množstvo filmov o ľuďoch s rôznym pôvodom, ktorí pomáhali Židom, ukrývali ich a zachraňovali im životy, no zdá sa, že nie všetci, ktorých Nemci okupovali, boli tí dobrí, ale niektorí boli presne takí istí hajzli ako fašisti, no o nich sa filmy netočia (až na tento). Neviem, či sú stále takéto protižidovské nálady v Poľsku bežné aj dnes, alebo toto bol špecifický prípad, no ak áno, asi sa mi trošku zmení pohľad na našich susedov po tomto filme. Škoda toho záveru (od súrodeneckej bitky) a pár slabších momentov, inak by to bolo za 5, dávno ma nejaký film tak emočne nechytil ako tento.(1.6.2015)

  • Marek1991
    ***

    Je to dosť podobné Habermannovmu mlynu aj filmu o Sekalovi a preto ma vo filme vedela strhnúť hudba a kamera, celkovo ako bol podaný tento v podstate jednoduchý a smutný príbeh o zločinoch minulosti. Kde je Poliak, tam hľadaj žida, či nenávisť k Rusku, aspoň taký mám občas pocit nielen z filmov, ale aj reality. Oba tie národy majú povesť kšeftárov, ľudí, ktorých iní nemajú radi, no hlavne mám pocit, že tomu akoby západnému svetu a židom sa Poliaci podliezajú a toto mi ukázalo zas pravý opak, kde sú schopní ich ešte vraždiť skrz svoj katolícky fanatizmus a skrz tie ich majetnícke túžby. No, keď si to tak uvedomíte, tak aj film ukazuje Poliakov v horšom svetle pred židmi, takže možno na tom podliezaní bude niečo pravdy, aj keď neviem, či to mám brať ako snahu vysporiadania sa s minulosťou alebo len jeden z mnohých filmov, kde zas niekto niečo zaplatil, aby vôbec niečo aj v Poľsku ohľadom kinematografie bolo. Keďže veľa ich filmov nepoznám a tu zrovna spolupracovali aj s Rusmi a aj sa tam objavila napríklad naša Fialová, tak mám dojem, že sú na tom tiež biedne a to sú veľká krajina. Záver je slabý, veľa nechýbalo a hodnotil by som to lepšie. Čo ma trocha udivuje je, že ruskú povahu akoby som začínal chápať, ale tú poľskú hrubiánsku a výbušnú na veciach, ktorým oni sami pripisujú váhu a ktorá mi príde tajomná, do tej sa neviem vžiť. Štýlom je tento film skôr klasika, nevybočuje, ale dá sa.(3.3.2015)

  • Anderton
    ***

    Pripadá mi, že Wasikovski trochu zbytočne podriaďuje svoj film žánrovým pravidlám a klišé. Ako na úrovni naratívu (westernový hrdina prichádza do mestečka a začne fukot), tak v jednotlivých situáciách (kopanie v noci musí byť v lejaku, pravdu sa dozvieme od zázračnej starenky, vychádzajúcej tajomne z lesa). Pritom objav náhrobkov by ihneď vyvolal záujem rôznych inštitúcií a určite aj vlády, lenže to by z toho bol nudný film. Dozvuky taktiež mohli skončiť o pár minút skôr a nechať veci viac otvorené. Inak film slušne šľape.(31.1.2016)

  • NinonL
    *****

    "Na świecie jest dużo kurewstwa. Nic z tym nie zrobimy, ale nie musimy przekładać do tego ręki" (Na světě je mnoho svinstva. Nic s tím neuděláme, ale nemusíme se na něm podílet.) Toto jsou slova hlavního hrdiny, se kterými se ztotožnil i režisér filmu W. Pasikowski, když mu mnozí vyčítali, že vytahuje kostlivce ze skříní. Polsko je velký a hrdý národ se složitou historií. Nedivím se, že tento film vyvolal širokou a nepříliš vstřícnou diskuzi vůči jeho tvůrcům. Na mne ale zapůsobil velmi a zůstala po něm tíha na duši, co všechno mohou ukrývat pamětníci dob minulých.(28.5.2013)

  • kalap
    *****

    Konečne aj v Poľsku si priznali svoju beštialitu počas druhej svetovej vojny a vlastne stále pretrvávajúcu voči Židom a ako Žida sa ma to veľmi dotklo, lebo niečo podobné sa stalo aj v mojej rodine.(11.10.2014)

  • italka63
    *****

    Oba hlavní představitelé byli výborní. Hudba, která se dostala až na dno duše. Staré rány a zločiny, které čas, náhoda , nebo osud, vyplaví na povrch za cenu obrovských lidských tragédií. Nezažila jsem válku, nejsem věřící a ten šílený hon na Židy je pro mně nepochopitelná utopie, kdy člověk člověku vlkem. A tak se z Ameriky po dvaceti letech vrací Frank za svým bratrem do rodného Polska, aby nechtěně byl hlavní postavou dramatu, o který nestál a znamenal pro jeho osobu obrovskou ztrátu iluzí. Když se chcete zachovat správně a když to někoho zničí. Vážně oceňuji Poláky, že se k válečným hrůzám postavili čelem, byť bolestně mířili do vlastních řad. Pro mně velmi silný film. Nejen o smrti, ale i o naději.(6.10.2014)

  • Joges
    *****

    Za nenápadným a nic neříkajícím názvem se skrývá silné drama. Výborný námět, dusná atmosféra, prostředí, postavy, kamera, prostě všechno je na úrovni. Škoda, že takových filmů se u nás točí málo. Tak alespoň chválím Poláky za tento hodně odvážný počin.(23.1.2016)

  • B-Boy1
    ****

    Výborný poľský film o dvoch rozdielnych bratoch, ktorí sa vo svojej dedine snažia odhaliť pravdu ešte z čias WWII. Ale každá pravda niečo stojí. A nie málo. 80%(18.7.2014)

  • laik_60
    *****

    Som vďačný režisérovi aj hercom za ten film. Za pokus o sebareflexiu dejín poľského národa. Vôbec sa nečudujem rozpoluplným názorom a rozhorčeným diskusiam okolo filmu a tejto témy. Takýto film by mali premietnuť všetkým našim "rodu-verným Slovákom", ktorých predkovia doposiaľ chvália "Tisa a jeho "štát" , a si žili z avizovaných majetkov (a neboli to iba malé "obchodíky na korze" s gombikami a cvernami či dedinské krčmičky) A kto pochybuje o príbehu nech si zaloví v Googli niečo o poľskom JEDWABNOM.(25.9.2014)

  • ghatos
    ****

    Hodně ostrá střelba do vlastních polských řad. Poklosie dominuje svou zcela reálnou naturalistickou polskou identitou (zaostalá vesnice, zaslepenost, předsudky, iracionální hrdost, konzervatismus). Ne nadarmo jsou naši východní sousedé zobrazení ve slavném komiksu Maus jako prasata. Oni samy se vidí většinou jako hrdinové (ve 2. světové válce vždy bojovali - i proti přesile), to že jejich předválečná státní politika byla sebevražedná (i oni si nakonec urvali kus z ČSR) a dopouštěli se zločinů neradi slyší. Tahle sebereflexe zaslouží velké uznání. V ČR jsou v poslední době podobně laděné kritické filmy v kurzu (Lidice, Habermannův mlýn atd.). 79%.(10.11.2013)

  • Martin741
    **

    Reziser Wladyslaw Pasikowski mi uz cosi hovori /Katyn/, ale tuna sa velmi nepredviedol. Na temu Zidov a Holokaustu tu bola natocena uz spusta snimkov, a tento rozhodne nepatri k tomu lepsiemu. Kalina sa vracia po X rokoch z USA spat do Polska a citi nenavistne pohlady na seba. To je asi cele, dalej sa tam nedeje nic, co by stalo za zmienku. Dlhe nudne zabery, priserne dialogy a priserne herecke vykony pochopitelne nepocitam. Takze som zas a opat rad, ze Polska kinematografia je na okraji nielen europskeho, ale aj svetoveho diania. A dufam, ze tam este aj sakramentsky dlho ostane. 40 %(20.1.2015)

  • Tosi
    ****

    Příběh Franciszka Kaliny, poláka žijícího ve Spojených státech, jenž se neochotně po dvaceti letech vrací do rodného města, či spíše venkova, za bratrem Jozefem, který udržuje jejich rodný dům, ale taky našel fascinaci v bývalých židovských obyvatelích, jejichž zmizení z vesnice doslova přes noc, zůstává velkým tajemstvím, o němž se nesmí mluvit a přivolává tím na sebe nenávist všech místních obyvatel. Velmi dobrý, nečekaně silný a napínavý film (co v Polsku vyvolal velmi ostré diskuze), a to i pro ty, co je jinak filmy o historických faktech nezajímají. Zajímavosti – polské pravicové křídlo film obvinilo jako “anti-polskou propagandu a hrubou manipulaci s historickými fakty“. Dokonce byl film zakázán v některých kinech a hlavnímu představiteli (Maciej Stuhr), bylo vyhrožováno smrtí.(14.5.2014)

  • standsiller
    ***

    Zo začiatku ide o dosť strapatý film. Herci hrajú nasilu , motívy konania sú zvláštne, ale postupom času sa všetko dáva do poriadku a začína pekne zapadať. Film s podobnou metaforou je azda Bergmanova Hanba ( náhrobné kamene "Dozvukov" vs. mŕtve telá vojakov vo vode cez ktoré pláva loďka v "Hanbe" ), ale dejovo má tento Poľský film dosť dobrý základ. Tajomno ktoré je za tým celým každopádne stojí za to. Určite by som zahasil pár cigariet a vystrihol niekoľko okamihov . Plus úplne by som vysadil Zuzanu Fialovú, pretože tá tam bola viac rušivá ako osožná.(25.5.2013)

  • lucascus
    *****

    Po dlouhé době jsem měl možnost vidět opět velmi silný film. Habermannův mlýn 21.století - aneb celá vesnice nenávidí Józefa Kalinu, který vypadá na první pohled jako podivín, jediné oč mu však běží, je vypátrat historii, která obklopuje tajemnou ves. Ovšem pravda může být někdy bolestivější než sladká neznalost. Z emigrace se vrací Józefův bratr Franciszek, aby se dozvěděl, co se s bratrem stalo. A posléze začínají rozmotávat nitky, které vedou až k hrůznému objevu - k objevu, který souvisí s každý obyvatelem vesnice, ale i s nimi samotnými. Tento film, který vyvolal v Polsku bouři nevole (neboť ukazuje život Poláků bez příkras, bez heroismu, bez vlastenectví a bez samochvály), si určitě zaslouží větší pozornost. To, že je Maciej Stuhr perfektní herec, jsem věděl už dávno, ale nyní se zaměřím i na Ireneusze Czopa, který svou roli rovněž zvládl s grácií.(11.5.2013)

  • Killda
    ****

    Proč se takové filmy netočí u nás? Jednoduchý příběh ve velmi napínavé a skvěle vybudované atmosféře. Ani hercům, kameře, střihu nebo hudbě se nedá nic vytknout. Tenhle film mě opravdu oslovil. Poláci točí velmi zajímavé snímky a u nás budou druhé Babovřesky, a to jsme sousední země... jaká ostuda.(14.12.2013)

  • Mikino00
    *****

    Účtování s minulostí se vším všudy bez jakýchkoliv ohledů. Opravdu klobouk dolů před odvahou tohle natočit, obzvláště v Polsku. Film samotný je skvěle dějově vystavěn, postupné odhalování pravdy přichází v postupných dávkách a na konci (i přesto že je to dost čitelné dopředu) už jen mrazí. Obrovsky silná scéna je ta se starou paní u jejich starého domu. Atmosféra filmu je naprosto uvěřitelná a pro nás i velice blízká. Sami máme mnoho podobných kostlivců ve skříni. O tom, že je to dobře zahráno, natočeno a hlavně obsazeno se rozepisovat nemusím.(3.1.2015)

  • Autogram
    ***

    František Kalina sa po desaťročiach vracia z Ameriky, aby v lese stratil tašku, v ktorej nič podstatné okrem cigariet nemá, a aby pomohol bratovi so žatvou. Ten má veľmi zvláštny koníček rozoberať a kradnúť vozovku, čo na neho prezradila Zuza Fialová, ktorá keď sa objavila, hneď som spozornel. Bratia sa spoločnými silami dostávajú na koreň veci za veľkej nepriazne ostatných dedinčanov, a ich ďalšia cesta vedie na kataster. Vyzerá to na pekný zmätok, taký Sekal po poľsky, ale asi to reflektuje nejaké poľské majetkové problémy súčasnosti, ktoré sa ma nijak netýkajú, a tak bol môj záujem o film trochu vlažný. Ešteže na konci filmu nemusí byť poznámka, že je to podľa skutočnej udalosti, to by bol škandál až po Chicago.(30.1.2016)

  • Tomu.Ver
    ****

    Nátierka z Poľska. Vynikajúci príbeh so skvelým koncom. Ukážka toho akí vedia byť ľudia "skvelí". Odporúčam.(5.1.2014)

  • Helmut02
    ****

    Pokłosie je jednoznačně velmi silný film, který si zaslouží pozornost. Může se sice zdát, že jde "jen" o další film o Holocaustu, nicméně tentokrát toto téma vzbuzuje (oproti nedávnému, taktéž polskému, nekonfliktnímu W ciemności/V temnotě) u našich severních sousedů značné kontroverze. Jako vždy se jedná o "pouhý" film, který pochopitelně nemá ambice věrně zachytit realitu, takže nemá valného smyslu šťourat se v detailech a donekonečna diskutovat o tom, jestli se ta konkrétní událost skutečně stala tak jak byla zobrazena ve filmu a právě v těchto intencích je třeba podobné snámky hodnotit. Osobně považuji Pokłosie za velmi užitečný film (stejně jako svým způsobem velmi podobný český Habermannův mlýn Juraje Herze), neboť - i přes všechny možné problémy vyplývající z adaptací podobně kontroverzních témat - poukazují na součásti naší historie, o kterých se příliš nediskutuje, poněvadž jsou ve společnosti tabu. Tudíž minimálně kvůli rozproudění diskuse o neněmeckých pachatelích Holocaustu (mezi historiky téma poměrně diskutované, v laickém prostředí bohužel stále zůstává povědomí o naprosté platnosti rovnice Holocaust=Němci), kterých rozhodně nebylo málo a pogrom v Jedwabném, z kterého film vychází rozhodně není v Evropě ojedinělým případem. A co se týče samotného filmu. Jak jsem psal již v úvodu - je to film velmi silný, velmi dobře řemeslně zvládnutý, který splňuje přesně to co od něho člověk chce. Není to - ani v rámci filmů o Holocaustu - úplná špička (do takového Život je krásný mu přeci jen něco chybí), ale stále jde o velmi dobrý film, který lze s čistým svědomím doporučit.(23.12.2012)

  • agassi68
    ****

    Dosť mi to pripomínalo Je třeba zabít Sekala. Jediný rušivý element tam bola Fialová. Nechápem, načo ju tam brali do epizódnej roličky..(8.5.2013)

  • Galahad
    *****

    Na čistých pět to sice není, ale pokud jsem dal **** za "Habermanův mlýn" tak tohle bylo o level výš. Přesně tahle odvaha našim filmařům chybí a proto u nás vznikají jen šablonkovité filmy, byť sebelépe natočené a zahrané.(29.12.2013)

  • DanRichter
    ****

    Na polské poměry dobře zvládnutý snímek po filmové, ale i obsahové stránce. Dokonce se pustil do tématu, který v Polsku až tolik nechtějí rozebírat (často i proto, že stále jsou tam zakořeněné antisemitské postoje). Film má dobrou atsmoféru, hlavně v první fázi to chvílemi vypadá spíše na nějaký horor. Postupně jak se krok za krokem odhaluje celá pravda kolem všeho a bratři postupně se připravují na to strávit tu největší porci z té pravdy - divák má možnost v různých pasážích filmu přemýšlet nad tím, o čem vlastně film je(o lidské zrůdnosti, chamtivosti a bezpáteřnosti pochopitelně). I já souhlasím, že závěr filmu byl "až příliš vygradovaný" a tak trošku na efekt. Ale jinak snímek má svou kvalitu, je zajímavý, svou napínavostí udrží diváka v pozornosti, a stojí jistě za to zkouknutí.(25.6.2015)

  • Rockerman
    *****

    Vynikající vesnické drama o dvou bratrech, kteří brání staré, židovské náhrobní kameny před zbytkem vesnice. Chápou, že tu nejde jen o ty kameny, ale o obyčejnou slušnost a lidskou důstojnost. Postupem času získávají více informací a otevírá se před nima šedesát let starý zločin těchto vesničanů a vše vrcholí šokujícím poznáním a tragickým závěrem. Přesto, že za války padlo více, než dva milióny (nevím to přesně) polských židů, antisemitismus jejich spoluobčanů je tu hluboce zakořeněn a je chvályhodné, že si to Poláci v takovémto filmu dokážou přiznat. Herecky se mi líbili oba bratři, zvláště Maciej Stuhr, kterého sleduji už od "Chlopaki nieplacza" a je stále lepší a lepší. Pro mě zážitek a tedy plný počet hvězd.(5.6.2014)

  • DJ Kritik
    *****

    Nádherné odrývanie minulosti, kde je jasné temer všetko od začiatku, ale je to podané tak, že každou minútou vychádza na povrch kúsok desivej minulosti.(16.4.2013)

  • buwol
    *****

    Klobouk dole před tym,kam až Poláci zašli v rámci reflexe do svoje minulosti,,,,(5.5.2013)

  • denulik
    *****

    Nečakane dobrý film, ktorý hovorí o tom, že nacisti nemajú patent na antisemitizmus a nenávisť. Film, ktorý nám všetkým nastavuje zrkadlo. Pretože za holokaust nemôžu netvori, ale obyčajní ľudia ako ja a vy. Pretože každý z nás je schopný takých zverstiev a kto tvrdí, že by to nikdy neurobil, je len pokrytec, ktorý sa sám seba snaží presvedčiť o svojich kvalitách. Ja iba dúfam v to, že by som v takom prípade našla dosť odvahy zachovať sa správne a tiež v to, že to nikdy nebudem musieť zisťovať. Je to síce nepríjemná pravda, ale je dobré na ňu pamätať.(15.1.2014)

  • VLADEK
    ****

    Soulasím s tím, že jde o "silný" film. Výkony herců představujících vesničani jsou prostě něco, co vám zůstává v paměti. Naprosto autentické. Výkon 92-letého Roberta Rogalskiho (postava Malinowskeho) v závěrečných 10-15 minutách je démonický. V Polsku film samozřejmě vyvolal poměrně silnou a ostrou diskusi, protože ač ve filmu nepadne jediného slova o jménu vesnice, tak kdo se alespoň trochu zajímá o 2 sv. válku tak ví, že paralelou je příběh Židů ve vesnici Jedwabne v roce 1941. Nicméně Wladyslaw Pasikowski,režisér a scénárista v jedné osobě, všude vysvětluje, že jde o pouhou inspiraci. Nějaké drobné výtky bych našel, váhám mezi 4 a 5 hvězdičkami - pro mě 85%.(15.4.2013)

  • piglit
    *****

    Ještě jeden rozměr filmu v komentářích není zmíněný. Přestože ve filmu zazní poměrně zřetelně. V Česku je vztah k Židům a Izraeli poměrně kladný. V Polsku tomu tak není - dokonce bych příchylnost Poláku k Židům přirovnal k lásce Čechů k Rómům. Pokud se k tomu přidá ještě stará vina, vynikne naplno zdánlivá šílenost počínání Józefa v očích ostatních obyvatel vesnice.(26.4.2013)

  • Moiseiwitsch
    *****

    Suverénně jeden z nejlepších polských filmů, které jsem kdy viděl. Nečekal jsem tak hlubokou historickou sebekritiku. Právem oceňovaný film.(29.2.2016)

  • BarVo
    ***

    Po pravde, až taký zázrak to zase nie je. Námet predčil spracovanie. Sebemrskanie Poliakov je obdivuhodné, ale tú vykonštruovanú cestu k zápletke som proste neprehltla. Motívy konania oboch bratov mi nesedeli, vysvetlenie, že to tak chcel Boh, nepochodí ani v Poľsku. Filmárske srdce nestačí, občas i hlavu treba zapojiť. Krutú pravdu spoznal vnímavý divák o hodne skôr, než plátno a koniec sa už režisérovi zjavne vymkol z rúk.(9.12.2013)

  • vitac.
    ****

    Závažné téma, které je blízké asi nám všem sdílejícím středoevropský prostor... A je třeba nezapomenout. Film nabízí především postupné odkrývání mrazivého tajemství a poukazuje na "dobrotu" bližních, ale i pár humorných momentů (autobusové zastávky v poli jsou zkrátka předurčeny k ukojení choutek vandalů:)). Polské filmy jsou mi v poslední době po chuti a tento nebyl vyjímkou, za čyři.(14.12.2013)

  • Rodriguess
    *****

    Naozaj velmi silny film. ROzbiehal sa tak vlažne ale potom sa s toho vyklil az dost neprijemny pocit, akí vedia byt ludia zlí a neprijemní. Celkovo Polska kinematografia je vysoko, nechapem ze u nas sa netocia taketo kvalitne filmy.(17.12.2013)

  • lihurko
    ****

    Vyborny film az na tu chuderu Zuzu Fialovu vyfetovaná posrata amaterka :DD(24.1.2014)

  • Plastík
    *****

    Člověk má odpouštět a zapomínat. Ale jak, když svědomí druhých je tak plastické.(23.11.2016)

  • maraHCV
    ****

    Polská sebereflexe i když jak u nás v podobě Habermanova mlýnu tak v Polsku v podobě Dozvuků,plály ve společnosti i dost kritické reakce,což bohužel ukazuje jen naši společnou postkomunistickou nemohoucnost přiznat si,že i naše společnosti skrývají obrovskou socialní zkaženost!Dozvuky mě oslovily ale občas měly trošku závan průměrného Tv filmu,takže proto jedna hvězda dolů!(31.1.2017)

  • injoy
    *****

    Po delší době film, který mě velmi příjemně překvapil. Postupné odkrývání hrůzného tajemství s velkou dávkou napětí a podpořené skvělou hudbou. Film doporučuji, jedná se o silný zážitek. Ukazuje , že i po více jak 60ti letech od války, vyplouvají na povrch další hrůzy, které způsobila.(18.4.2013)

  • frantad
    odpad!

    Neobyčejně hloupý film se směšným závěrem. Nereálné chování hlavních postav.(20.4.2013)

  • Hoffmanos
    ****

    Skvěle zahrané gradující drama o kruté realitě válečných zločinů, s nádechem antisemitismu současnosti, kde tyto silné emoce umocňuje bezchybná atmosféra xenofobní polské vesnice. Ze strany scénáristy/režiséra by se dal konec filmu možná vymyslet o chlup lépe.(14.6.2013)

  • Von Kempelen
    ****

    "Tenhle svět je jedno velké "kurewstvo". A my to nezlepšíme, ale víš co? Nebudeme se na tom podílet. A to už je hodně." A o tom ten film je.(13.7.2013)

  • ivanlaris
    ****

    Komentárov je tu dosť. Všetky kladné. Aj mne sa tento film páčil. Niet čo dodať, všetko už bolo povedané... 4*(19.8.2013)

  • pafka
    ****

    Myslim, ze skvely evropsky film. Nevim, jak dalece byl dej smysleny, ale je urcite uveritelny a to je obrovska deviza filmu. Herci hraji jako o zivot a atmosfera nenavisti a strachu ve vztahu bratru k sousedum z vesnice funguje skvele. Druha pulka je mazec a nenecha vas ani na chvili v klidu. Velke prekvapeni. Kdyby nebylo pomalejsiho nabehu, sedel bych z toho na zadku jeste ted.(1.10.2013)

  • amundseen
    ****

    Je třeba zabít Sekala na poľský spôsob. Námet predčil celkové kvality tohto snímku. Film je sám o sebe priemerný, niektoré scény (kopanie lebiek) pôsobia skôr úsmevným dojmom. Niekedy je strih neprirodzene rýchly a dialógy neisté, dalo sa to napísať a natočiť lepšie. Napriek všetkým nedostatkom ide o zhliadnutiahodný počin z Poľska.(8.12.2013)

  • JimJam
    ****

    Odkrývání historie, často tak nedávné, že velká část lidí si ji pamatuje, jako by v sobě občas skrývalo něco nepatřičného. Prolomení tichého konsensu, že o určitých věcech se nemluví, jako by nabourávalo samy základy společenství. Ať už je důvodem stud za vlastní činy, nebo ospravedlnění svých činů činy jiných, ve smyslu když se někdo chová jako bestie, můžu se jako bestie chovat i já. V případě Poklosie se navíc nejedná o v českém prostředí obdobný případ poválečné msty na Němcích, ale vyřizování si sociálních, ekonomických a možná i zcela přízemně osobních účtů se svými sousedy, kteří byli odlišní než Vy, ale nic Vám neudělali. Přitom je otázkou, zda určitá historie může být základem zdravého společenství, pokud se o ní nesmí mluvit a zda takové nevyslovené tabu není spíše shnilým jádrem, které musí být odstraněno. Skutečnost, že film vyvolal v Polsku tolik kontroverzí je dost vypovídající. Nejedná se nicméně pouze o film prvoplánově provokativní, ale i velice slušně řemeslně zpracovaný.(1.12.2014)

  • Saxos
    ***

    Vytažený válečný kostlivec ze skříně v jedné malé polské vesnici. Poláci se v poslední době opravdu nebojí dost rýpnout do jejich vztahu k židům v průběhu 2. světové války.(9.2.2016)

  • hujerita
    ****

    Musím povedať, že je to naozaj silný film. Má to síce pomalší rozbeh ale inak mu nemám čo vytknúť. Vo svojej podstate som si stále tvrdil že to možno nejak dopadne ale, to by museli asi točiť američania. A stále tvrdím, že ľudia sú k...y bez ohľadu na vierovyznanie, orientáciu, presvedčenie a ja neviem čo ešte. Jediné čo ma zarazilo na celom filme, bola skutočnosť, že v celej dedine sa nenašiel jediný rozumný človek, ktorý by bol Františkovi vysvetlil čo sa stane ak..., a na moje prekvapenie by bol konal tak ako všetci ostatný. Oplatí sa pozrieť.(13.4.2013)

  • ProchySBK
    *****

    Dlouho mi trvalo než jsem si film pustil. Měl jsem už dost všech šindlerojc seznamů, béčkovejch filmech o pecích s brutálníma komínama a miliony přešivžích, dokumentech o mejdlech s židů a stínítek lampiček z lidský kůže. Všichni vypovídaji pravdu a nic než pravdu, ale pravdu si určuje vítěz... Nebudu to natahovat. K polákum máme blíže jak k němcům a za války jsme na tom byli podobně, až na to že Poláci aspoň bojovali a bojují i v tomhle filmu. Sere mi, že svět zapomíná že byli i jiné hrůzy než Němci a jejich nenávist k židům, v každym případě tohle jde až do morku kosti, pomalu ale jistě. Podobně jsem se sžil s hlavními hrdiny jako ve filmu Hon. Dávám plnej knedlík, bravo!(24.4.2013)

  • swn
    *****

    Film, ktorý každý Európan musí vidieť. Sebareflexia Poliakov, na ktorú Slováci, Maďari, Ukrajinci, Rusi, Bielorusi, Juhoslovania a mnohé iné národy vraždiace v minulých storočiach Židov (a zaberajúci ich majetky) dodnes čakajú. Na koľkých nehnuteľnostiach a pozemkoch na Slovensku dodnes leží židovská krv? Stačí si otvoriť zoznam arizátorov stránky Ústavu pamäti národa. Živnou pôdou k nenávisti voči židom bola takzvaná teológia náhrady, ktorá hovorí že úlohu Židov prevzala cirkev a ich úloha skončila. Tento názor prevládal najmä medzi bigotnými rímskymi katolíkmi (česť výnimkám, ktorí Židov chránili), aj keď silný antisemitizmus sa nájde aj v dielach Martina Luthera. Dochádzalo k masakrom židovského obyvateľstva pod rúškom náboženstva. Tvrdilo sa, že Židia zabili Ježiša. I keď Peter, Pavol, Jakub, Mária boli čistokrvní Židia, rovnako tak ako sám Ježiš. Samotné kresťanstvo vzniklo v Jeruzaleme po Letniciach medzi Židmi. Židia samotní nemali právo v dobe smrti Krista právo vykonávať trest smrti - toto právo mala len Rímska ríša od doby vlády Heroda Veľkého, aj keď s ukrižovaním mnohí (no mnohí nie) Židia súhlasili. Film zároveň ukazuje konflikt medzi katolíckym farárom, ktorého svedomie je čisté, a jeho postoj k pravde je spravodlivý, a zúrivou masou huckanou mladším antisemitským rímsko-katolíckym farárom. V histórii nič neznáme, stačí si spomenúť na masového vraha, antisemitu a zároveň farára Tisa, alebo chorvátskych katolíckych mäsiarov v Jasenovaci.(6.7.2013)

  • Paolo123
    *****

    Tak trochu ,,Habermannův mlýn " po polsku, ale ještě možná o něco mrazivější, protože se odehrává v současnosti, byť se vrací až k oné habermannovské etapě evropských dějin. Nevšední ochota bez iluzí nahlédnout nepěknou polskou antisemitskou minulost. Bohužel film pravdivě mluví nejen o minulosti, nýbrž i současnosti polské společnosti. Nejde pouze o vztah k Židům a k holocaustu. Ve filmu jsou dva - pro nás Čechy možná těžko postřehnutelné - drobné, avšak výstižné epizody. Bratr Františka Kaliny v hospodě pronese větu, že vždy fandil Lechu Walesovi. Je za to partou opilých vesničanů zbit. jansá narážka na obtížné vyrovnávání se s komunistickou minulostí a vztahem k režimu na straně jedné a jeho aktivním odpůrcům na straně druhé ( ostatně, sám F.Kalina se ve filmu vrací z exilu, do něhož kdysi odešel z politických důvodů jako člen Solidarity). Postavy obou kněží ve filmu ukazují na možný rozdíl a rozpor v přístupu ke kněžskému povolání. Starší kněz, místní farář, je veskrze postava kladná a takto nějak si představuji nositele kněžské služby. Druhý kněz, mladší, čekajcí, až jeho kolega odejde na odpočinek, aby si konečně mohl farnost uspořádat k obrazu svému (nikoli božímu...), je postavou vysoce odpornou. Bohužel, i takoví se prý v Polsku najdou. U našich severních sousedů netřeba diskutovat o tom, zda Bůh je či není. To není téma. Podstatné ve společenském diskursu je, jakou roli má církev ve společnosti zastávat, jak se má vůči jejím členům, a v Polsku tedy svým členům, chovat.(21.10.2013)

  • lev86
    *****

    Veľmi dobrý film, ktorý urobil v Poľsku pekné haló a herci ako aj tvorcovia filmu sú mnohými považovaní za vlastizradcov. Trochu ma však zarazilo ako dlho trvalo hlavným postavám kým prišli na to ako to vlastne bolo v skutočnosti so židmi v ich dedine. Myslím, že väčšine ľudí to došlo už niekde za polovičkou filmu. Ten záver bol zaujímavý, aj keď dosť nejasný, ale veľmi sa o ňom nerozpisujem, aby som neprezradil koniec filmu. Začiatok mohol byť aj svižnejší, ale z miestami až hororovej atmosféry filmu mi naskakovala husia koža.(7.12.2014)

  • kokofek
    *****

    Gradující tempo komorně laděného příběhu diváka dostane.Z poklidného návratu jednoho z bratrů se stane postupem času téměř thriller, který na rozdíl od většiny běžných témat odhaluje ty nejponurejší stránky lidské duše.Opět jeden z filmů, který vám večer pokazí usínání.(26.5.2015)

  • maxi_tom
    *****

    Sebareflexia Poliakov podaná vo veľmi kvalitnom filme. Výborné skĺbenie minulosti s prítomnosťou, zaujimavý scenár, skvelé herecké výkony a podmanivá hudba. To všetko tu nájdete. Objektívne to nie je za 5, ale vzhľadom ku kontroverznej téme tu jednu hviezdičku kľudne pridám. A z histórie dobre vieme, že Nemci a Poliaci nie sú jedinými ktorí majú na rukách židovskú krv. 5* (9/10)(30.1.2016)

  • pestak
    *****

    Skvělé drama o dvou bratrech kteří po letech začínají odkrývat pozadí jednoho dodnes kontroverzního tématu polské historie masakru v roce 1941 v Jedwabném kde místní občané upálily ve stodole 340 Židů. Władysław Pasikowski se temné historie Polska zhostil na výbornou.(26.8.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace