poster

Dozvuky (festivalový název)

  • Polsko

    Poklosie

  • Rusko

    Колоски

    (Rusko)
  • Rusko

    Koloski

    (Rusko)
  • slovenský

    Dozvuky

  • anglický

    Aftermath

Drama / Thriller

Polsko / Rusko / Nizozemsko / Slovensko, 2012, 104 min

Komentáře uživatelů k filmu (73)

  • Von Kempelen
    ****

    "Tenhle svět je jedno velké "kurewstvo". A my to nezlepšíme, ale víš co? Nebudeme se na tom podílet. A to už je hodně." A o tom ten film je.(13.7.2013)

  • ivanlaris
    ****

    Komentárov je tu dosť. Všetky kladné. Aj mne sa tento film páčil. Niet čo dodať, všetko už bolo povedané... 4*(19.8.2013)

  • pafka
    ****

    Myslim, ze skvely evropsky film. Nevim, jak dalece byl dej smysleny, ale je urcite uveritelny a to je obrovska deviza filmu. Herci hraji jako o zivot a atmosfera nenavisti a strachu ve vztahu bratru k sousedum z vesnice funguje skvele. Druha pulka je mazec a nenecha vas ani na chvili v klidu. Velke prekvapeni. Kdyby nebylo pomalejsiho nabehu, sedel bych z toho na zadku jeste ted.(1.10.2013)

  • amundseen
    ****

    Je třeba zabít Sekala na poľský spôsob. Námet predčil celkové kvality tohto snímku. Film je sám o sebe priemerný, niektoré scény (kopanie lebiek) pôsobia skôr úsmevným dojmom. Niekedy je strih neprirodzene rýchly a dialógy neisté, dalo sa to napísať a natočiť lepšie. Napriek všetkým nedostatkom ide o zhliadnutiahodný počin z Poľska.(8.12.2013)

  • JimJam
    ****

    Odkrývání historie, často tak nedávné, že velká část lidí si ji pamatuje, jako by v sobě občas skrývalo něco nepatřičného. Prolomení tichého konsensu, že o určitých věcech se nemluví, jako by nabourávalo samy základy společenství. Ať už je důvodem stud za vlastní činy, nebo ospravedlnění svých činů činy jiných, ve smyslu když se někdo chová jako bestie, můžu se jako bestie chovat i já. V případě Poklosie se navíc nejedná o v českém prostředí obdobný případ poválečné msty na Němcích, ale vyřizování si sociálních, ekonomických a možná i zcela přízemně osobních účtů se svými sousedy, kteří byli odlišní než Vy, ale nic Vám neudělali. Přitom je otázkou, zda určitá historie může být základem zdravého společenství, pokud se o ní nesmí mluvit a zda takové nevyslovené tabu není spíše shnilým jádrem, které musí být odstraněno. Skutečnost, že film vyvolal v Polsku tolik kontroverzí je dost vypovídající. Nejedná se nicméně pouze o film prvoplánově provokativní, ale i velice slušně řemeslně zpracovaný.(1.12.2014)

  • hujerita
    ****

    Musím povedať, že je to naozaj silný film. Má to síce pomalší rozbeh ale inak mu nemám čo vytknúť. Vo svojej podstate som si stále tvrdil že to možno nejak dopadne ale, to by museli asi točiť američania. A stále tvrdím, že ľudia sú k...y bez ohľadu na vierovyznanie, orientáciu, presvedčenie a ja neviem čo ešte. Jediné čo ma zarazilo na celom filme, bola skutočnosť, že v celej dedine sa nenašiel jediný rozumný človek, ktorý by bol Františkovi vysvetlil čo sa stane ak..., a na moje prekvapenie by bol konal tak ako všetci ostatný. Oplatí sa pozrieť.(13.4.2013)

  • ProchySBK
    *****

    Dlouho mi trvalo než jsem si film pustil. Měl jsem už dost všech šindlerojc seznamů, béčkovejch filmech o pecích s brutálníma komínama a miliony přešivžích, dokumentech o mejdlech s židů a stínítek lampiček z lidský kůže. Všichni vypovídaji pravdu a nic než pravdu, ale pravdu si určuje vítěz... Nebudu to natahovat. K polákum máme blíže jak k němcům a za války jsme na tom byli podobně, až na to že Poláci aspoň bojovali a bojují i v tomhle filmu. Sere mi, že svět zapomíná že byli i jiné hrůzy než Němci a jejich nenávist k židům, v každym případě tohle jde až do morku kosti, pomalu ale jistě. Podobně jsem se sžil s hlavními hrdiny jako ve filmu Hon. Dávám plnej knedlík, bravo!(24.4.2013)

  • swn
    *****

    Film, ktorý každý Európan musí vidieť. Sebareflexia Poliakov, na ktorú Slováci, Maďari, Ukrajinci, Rusi, Bielorusi, Juhoslovania a mnohé iné národy vraždiace v minulých storočiach Židov (a zaberajúci ich majetky) dodnes čakajú. Na koľkých nehnuteľnostiach a pozemkoch na Slovensku dodnes leží židovská krv? Stačí si otvoriť zoznam arizátorov stránky Ústavu pamäti národa. Živnou pôdou k nenávisti voči židom bola takzvaná teológia náhrady, ktorá hovorí že úlohu Židov prevzala cirkev a ich úloha skončila. Tento názor prevládal najmä medzi bigotnými rímskymi katolíkmi (česť výnimkám, ktorí Židov chránili), aj keď silný antisemitizmus sa nájde aj v dielach Martina Luthera. Dochádzalo k masakrom židovského obyvateľstva pod rúškom náboženstva. Tvrdilo sa, že Židia zabili Ježiša. I keď Peter, Pavol, Jakub, Mária boli čistokrvní Židia, rovnako tak ako sám Ježiš. Samotné kresťanstvo vzniklo v Jeruzaleme po Letniciach medzi Židmi. Židia samotní nemali právo v dobe smrti Krista právo vykonávať trest smrti - toto právo mala len Rímska ríša od doby vlády Heroda Veľkého, aj keď s ukrižovaním mnohí (no mnohí nie) Židia súhlasili. Film zároveň ukazuje konflikt medzi katolíckym farárom, ktorého svedomie je čisté, a jeho postoj k pravde je spravodlivý, a zúrivou masou huckanou mladším antisemitským rímsko-katolíckym farárom. V histórii nič neznáme, stačí si spomenúť na masového vraha, antisemitu a zároveň farára Tisa, alebo chorvátskych katolíckych mäsiarov v Jasenovaci.(6.7.2013)

  • Paolo123
    *****

    Tak trochu ,,Habermannův mlýn " po polsku, ale ještě možná o něco mrazivější, protože se odehrává v současnosti, byť se vrací až k oné habermannovské etapě evropských dějin. Nevšední ochota bez iluzí nahlédnout nepěknou polskou antisemitskou minulost. Bohužel film pravdivě mluví nejen o minulosti, nýbrž i současnosti polské společnosti. Nejde pouze o vztah k Židům a k holocaustu. Ve filmu jsou dva - pro nás Čechy možná těžko postřehnutelné - drobné, avšak výstižné epizody. Bratr Františka Kaliny v hospodě pronese větu, že vždy fandil Lechu Walesovi. Je za to partou opilých vesničanů zbit. jansá narážka na obtížné vyrovnávání se s komunistickou minulostí a vztahem k režimu na straně jedné a jeho aktivním odpůrcům na straně druhé ( ostatně, sám F.Kalina se ve filmu vrací z exilu, do něhož kdysi odešel z politických důvodů jako člen Solidarity). Postavy obou kněží ve filmu ukazují na možný rozdíl a rozpor v přístupu ke kněžskému povolání. Starší kněz, místní farář, je veskrze postava kladná a takto nějak si představuji nositele kněžské služby. Druhý kněz, mladší, čekajcí, až jeho kolega odejde na odpočinek, aby si konečně mohl farnost uspořádat k obrazu svému (nikoli božímu...), je postavou vysoce odpornou. Bohužel, i takoví se prý v Polsku najdou. U našich severních sousedů netřeba diskutovat o tom, zda Bůh je či není. To není téma. Podstatné ve společenském diskursu je, jakou roli má církev ve společnosti zastávat, jak se má vůči jejím členům, a v Polsku tedy svým členům, chovat.(21.10.2013)

  • lev86
    *****

    Veľmi dobrý film, ktorý urobil v Poľsku pekné haló a herci ako aj tvorcovia filmu sú mnohými považovaní za vlastizradcov. Trochu ma však zarazilo ako dlho trvalo hlavným postavám kým prišli na to ako to vlastne bolo v skutočnosti so židmi v ich dedine. Myslím, že väčšine ľudí to došlo už niekde za polovičkou filmu. Ten záver bol zaujímavý, aj keď dosť nejasný, ale veľmi sa o ňom nerozpisujem, aby som neprezradil koniec filmu. Začiatok mohol byť aj svižnejší, ale z miestami až hororovej atmosféry filmu mi naskakovala husia koža.(7.12.2014)

  • kokofek
    *****

    Gradující tempo komorně laděného příběhu diváka dostane.Z poklidného návratu jednoho z bratrů se stane postupem času téměř thriller, který na rozdíl od většiny běžných témat odhaluje ty nejponurejší stránky lidské duše.Opět jeden z filmů, který vám večer pokazí usínání.(26.5.2015)

  • maxi_tom
    *****

    Sebareflexia Poliakov podaná vo veľmi kvalitnom filme. Výborné skĺbenie minulosti s prítomnosťou, zaujimavý scenár, skvelé herecké výkony a podmanivá hudba. To všetko tu nájdete. Objektívne to nie je za 5, ale vzhľadom ku kontroverznej téme tu jednu hviezdičku kľudne pridám. A z histórie dobre vieme, že Nemci a Poliaci nie sú jedinými ktorí majú na rukách židovskú krv. 5* (9/10)(30.1.2016)

  • pestak
    *****

    Skvělé drama o dvou bratrech kteří po letech začínají odkrývat pozadí jednoho dodnes kontroverzního tématu polské historie masakru v roce 1941 v Jedwabném kde místní občané upálily ve stodole 340 Židů. Władysław Pasikowski se temné historie Polska zhostil na výbornou.(26.8.2016)

1 2 3 4 následující >>
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace