poster

Návrat idiota

  • Německo

    Die Rückkehr des Idioten

  • anglický

    The Idiot Returns

  • Austrálie

    Return of the Idiot

    (festivalový název)

Romantický / Komedie / Drama

Česko / Německo, 1999, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jordan
    ****

    keď som ten film videl - bolo to v dobe, keď herecké zoskupenie Liška - Geislerová - Vilhelmová neboli tak "na dračku" ako dnes, čím v poslednej dobe nadobúdam akúsi averziu, i napriek tomu, že sú skvelí herci a určite dobrí ľudia, ale ak chce nejaký český film byť kvalitný, tak túto trojicu tam uvidíte a preto filmografia posledných rokov dostáva jednotvárny charakter . . . rok 1999 bol ešte takmer nepoškvrnený a tento film, ktorý som po prvý krát videl na Nový rok (1.1.) hlboko v noci ma naozaj oslovil.(3.3.2007)

  • Legas
    ****

    Spousta moc pěkných scén, trefné obsazení Pavla Lišky, ze kterého je ovšem cítit divadelní prkno. To si podle mého názoru měl Saša Gedeon ohlídat. A Liška v tom není sám. I Tatiana Vilhelmová občas "ujede". Také je ve filmu několik okamžiků, kdy jsem nepochopil, co na daném místě postavy pohledávají (přechod přes ledovou plochu, náhlý střih do nějakých tanečních apod.). Jinak báječný zážitek, jeden z mála skutečně kvalitních českých filmů.(5.4.2008)

  • Gemini
    ***

    Stylizace některých záběrů (např. vláček, domeček s panenkami) budí dojem, že sám režisér je tak trochu blázen. A pokud ne on, tak Pavel Liška. Jak jinak by dokázali tak skvěle ztvárnit Františkovy vize? Nebo jeho promluvy...připomínají mi Dostojevského, ale je v nich něco víc. Návrat Idiota je o tom, že každý se občas chováme jako blázen, obzvlášť když jde o naše srdce (a tím nemyslím chlopně a ty věci okolo). Ne náhodou pak v těch "našich" spletitých milostných životních situacích působí nejnormálněji ten "idiot", který si ničím podobným nikdy neprošel. V náladě, kdy přijdete na to, že se opravdu pod vlivem lásky chováte jako magor, vás film hodně vtáhne. Jenže i tak budete kdesi mimo pohodu a after all je to jen trochu moc intelektuální nuda. 60%(3.4.2005)

  • Rosomak
    ***

    Velmi dobré tři hvězdičky. Proč ne víc? Celý film jsem se nemohl zbavit pocitu, že sleduji nějaké školní cvičení, které sice nemá žádné závažné prohřešky ale také nemá nic víc co nabídnout. Navíc je hrozné neustálé opakování hudebního motivu, kterého jsem už po prvních pěti minutách filmu měl dost a jen se sebezapřením ho musel poslouchat...(1.7.2008)

  • mchnk
    ****

    Zatím nejspíš režijní vrchol Saši Gedeona s hereckým ansámblem, který si poté, dá se říci, přivlastnil Bohdan Sláma. František se chce jen vrátit do společnosti "normálních" lidí, protože "nemá cenu se vyhýbat životu.... Shodou náhod a okolností se stává prostředníkem bratrského a sesterského čtyřúhelníku. Skoro idiot obrněný morální slušností a upřímností, je vystaven světu lži a přetvářky. Němý začátek celého příběhu je nádherný a jasně stanoví atmosféru celého filmu, který se opravdu může zdát trošku zabržděný. Je to vnímání světa Františkovýma očima, což nepochybně trošku zabržděné je. Nečekaná dramatická vsuvka s prvotními výjevy o Františkově stavu dodává určitě potřebný dramatický nádech, který se střídá s jemným, ale skvělým humorem, který trošku narušuje Emilův opilecký dotazník. Nicméně počáteční skvělou atmosféru, si film drží až do poslední chvíle. Český společenský fenomén tanečních, je skvělý dozvuk končících 90.let. Vladimír Godár se také vyznamenal. Jemné melodie k filmu neskutečně sedí a dolaďují ho do nadprůměrné záležitosti. Je fakt, že místo Jiřího Langmajera bych si dokázal představit někoho jiného a Pavla Lišku tato role možná trošku zaškatulkovala, nicméně film je celkově výborný.(21.3.2013)

  • - Ve scéně, kdy František (Pavel Liška) vystupuje z vlaku za Annou (Anna Geislerová), má jazyk pravé boty přes kalhoty. V jednom z dalších záběru v chodbě pod nástupištěm má však již jazyk od boty a kalhoty naopak. (ACE 2007)

  • - Při scéně v kině je promítán český film Lidé na kře (1937). (selfesteem)

  • - Film byl vybrán jako zástupce českého filmu, který se ucházel o Oscara v sekci cizojazyčný film za rok 1999. (orkadimenza)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace