poster

L'Humanité

  • USA

    Humanité

Drama / Krimi

Francie, 1999, 148 min

Režie:

Bruno Dumont

Scénář:

Bruno Dumont

Kamera:

Yves Cape

Střih:

Guy Lecorne

Scénografie:

Marc-Philippe Guerig

Kostýmy:

Nathalie Raoul
(další profese)
  • radektejkal
    ****

    Dneska jsem byl pěšky v sousední vesnici (ca. 6 km) pro menáž, mlíko, vejce pod. Poletoval sníh, bágl byl těžný, a tak jsem se těšil, až dojdu, udelám si kafe a sednu k televizi. To už jsem věděl, co si pustím. Předpokládal jsem, že bude dobrý na klimbání. Provedl jsem to tak, jen na klimbání nedošlo. Už jenom se seznámit s prostředím a netradičními metodami vyšetřovatele Pharaona de Wintera (zřejmě se neprosadí jako Colombo nebo inspektor Leclerc - toho jsem už dlouho neviděl) dalo fušku a vyžadovalo určitou bystrosti. Stručná charakteristika Pharaona de Wintera: krásné jiřiny na nevábné ploché zahradě; ztotožnění se s půdou, ale i rostlinami a živočichy, odevzdaná melancholie po blíže neurčené rodinné tragédii, vyšetřovací metoda (nepříliš úspěšná) založená na čichu, dotyku, pachu potu a chutě slin). Pozn. 1: Je dobré je název filmu "L'humanité" zůstal bez překladu. Je to parole, s kterou si dobře poradíme. A stačí ji sledovat jen od Velké francouzské revoluce. Pokud bychom použili nějaké české slovo, třeba "lidská přirozenost", dostali bychom se asi jen na scestí; co zde bylo lidského a co přirozeného? Všechno a nic, jako vždyc-ky. Pozn. 2: Využití neherců je to jediné, co by mohlo Dumonta spojovat s Bresonem, jinak všechny předpoklady, metoda, zpracování, i film jako takový, jsou vzájemně nekompatibilní.Pozn.: "Rozcapený bobr." Dumont použil tento silný symbol jako "Talking head". Proč a v jakém významu je zhola nejasné. (Mně napadá jen, že proto, aby urazil estetiku pornografů).(12.11.2017)

  • DannyBoy80
    **

    To jsem až tak nepobral. Nejde, že bych o to, že bych to nepochopil, ale je to prostě natočeno nudně. Pokud má někdo takový život, tak prosím, ale já takové lidi neznám. Nemám problém s dlouhými záběry, ale byly některé zbytečně dlouhé a některé úplně zbytečné. Jestli byl stav vyšetřovatele jeho běžný stav nebo to byl stav apatičnosti předešlých událostí nevím, nešlo to poznat. Taktéž netuším proč mi policejní vyšetřovatel přijde lehce mentálně postižený.(11.10.2010)

  • Rathe
    ***

    Příběh Lidskosti byl naprosto unikátní. Zapadlé městečko, zavražděné dítě. Ale obsazení bylo podle mě až moc neprofesionální. Tudíž mě žádný z herců nijak nezaujal, což mi dost vadilo. Naopak mi byli všichni až odporní. Možná to měl být účel, možná ne. Možná proto to nese název L'humanité. Vím, že režisér obsadil do hlavní role neherce. Možná ale kdyby sáhl do trošku hereckých řad, vybral by lépe.(9.2.2017)

  • DwayneJohnson
    ****

    Bruno Dumont potřetí a stále se svým nezaměnitelným, řežijním stylem. Naprostá absence nějakých hereckých výkonů, dlouhé pasáže, kde se vůbec nemluví a navenek šokující příběh, o který tady zase až tak nejde. Pro někoho nic neříkající, nudné, či zdlouhavé, pro mě opět po čase velmi vítaná, filmová změna v tom nejsyrovějším pojetí.(22.1.2015)

  • emma53
    ****

    Dumont se vymyká od ostatních režisérů velmi zajímavým způsobem zpracování, který určitě není pro každého. Pomalu se táhnoucí film o lidech v jednom městečku, konkrétně o jednom policajtovi, kde jsem si dlouho kladla otázku, proč je takový jaký je. Chvíli mě to vnitřně ničilo, chvíli mně ho bylo líto. konkrétnější vysvětlení je trochu nastíněno až ke konci. Bylo to proloženo momenty erotické živelnosti, hledáním vraha mladé dívky, které to trochu oživily. Zkrátka pohled do niter postav, kde se promítala jejich lidskost, včetně mladé sousedky. Nicméně souhlasím tady s jedním uživatelem, že bych přivítala spíš herecky nadané lidičky, zase tolik jich tam nehrálo. Ale možná to byl právě úmysl dosadit neherce.(19.7.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace