poster

V běhu času

  • Západní Německo

    Im Lauf der Zeit

  • USA

    Kings of the Road

Drama / Road movie

Západní Německo, 1976, 176 min

Režie:

Wim Wenders

Scénář:

Wim Wenders

Producenti:

Wim Wenders

Střih:

Peter Przygodda

Scénografie:

Heidi Lüdi
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • anniehall
    *****

    Nádherný, uvolněný a pro mě dost možná nejlepší Wenders, kterého musíte nechat plynout skrze vás. Wendersovy obrazy a narativní náznaky vytvářejí u diváka podhoubí pro vlastní zpacovávání a domýšlení celého snímku. Krásný, černobílý a přes zdánlivě depresivní začátek i velmi pozitivní a lidský film se spoustou myšlenkových přesahů a jako vždy výtečnou hudbou, který vypráví o přátelství a hlavně času, který si každý nosíme v sobě sám.(21.3.2009)

  • LeoH
    ***

    Hmm... tohle mě zas tak nenadchlo. Typická wendersovská poetika tu je, ale látka je tentokrát až příliš jednoduchá a nějak moc naředěná; ty tři hodiny nejsou napěchované nejen dějově, což bych od Wenderse ani nečekal, ale ani emočně, atmosféricky, výtvarně či jakkoli jinak, jen tak víceméně mile plynou. „Cesta ovlivnění“ – to tam právě nějak nevidím, oba sympaticky trhlí, ale povahově dost jednoduší chlapíci se rozcházejí navlas stejní, jako se sešli, i když mezitím pod svým vzájemným vlivem udělají pár věcí, které by jinak možná neudělali. Mimo jiné jsem ani moc nepobral, proč se tu kadí, močí a masturbuje na kameru – nepohoršuje mě to, je to udělané decentně, ale přece jen je to dost neobvyklé, a abych to nepovažoval za samoúčelné, rád bych znal ještě jiný důvod než podtržení hippie atmosféry a navození dojmu otevřenosti (jemuž jinak nic moc nenahrává, určitě ne povahy hlavních hrdinů nebo jejich vztah, tam je přetvářky až až). Hezká muzika (hlavně to ságo), ale taky ne tak „přiléhavá“ jako jindy. Abych to nějak shrnul, koukalo se na to příjemně, je tam spousta skvělých momentů, ale od Wenderse jsem zvyklý na onačejší zážitky.(17.3.2012)

  • marvan
    ****

    Zřejmě nejlepší z Wendersových ranných filmů. Postava Rüdigera Voglera dostala na rozdíl od předchozích společných filmů s Wendersem přesvědčivý výraz, se kterým se lze identifikovat. I přes přítomnost konstatně se vyskytujících Wendersových nedostatků (např. umělá a šroubovaná promluva starého kinaře v úvodu filmu působí, jako by ji přednášel z piedestalu s nápisem Mistr) jde konečně o příběh, který se potkal s adekvátním filmovým obrazem. Opuštěná krajina u hranic tehdejšího východního Německa vytváří k neveselé životní rekapitulaci hlavních postav odpovídající atmosféru.(20.3.2010)

  • Chrysopras
    **

    Moje třetí setkání s Wendersem a zase zklamání. Nebo spíš "očistec" je přiléhavější zhodnocení. Neskutečná černobílá nuda s pár zvláštníma figurkama. Wenders je z těch top režisérů tím, se kterým se nejvíc míjím ( snad ještě Kurosawa ho může "ohrozit" - tam mě ale většina jeho děl teprve čeká ) a těžko už to bude náhoda. Na další šanci asi nemám nervy....(29.2.2012)

  • jondzavid
    *****

    Skoro trojhodinová odyssea Wima Wendersa tentokrát u mňa zapôsobila dokonale. Príbeh priateľstva dvoch mužov, roadmovie so silným presahom, štúdia o slobode a osamelosti, kritika úpadku kinematografie v Nemecku 70-rokov (taký väčší sexualdirndlharašment), hľadanie tej správnej životnej cesty - to všetko je tento (pre mňa) vrcholný snímok Wima Wendersa ocenený v roku 1976 na festivale v Cannes. Zo zaujímavostí - film nemal pôvodne scenár (pred natáčaním existovalo akurát 5 stranové exposé) a nakrúcalo sa v priemere 20 hodín denne s tým, že scenár sa dopisoval v noci. Vznikol však silne sugestívny film s výborným soundtrackom, ktorý sa mi dokonale dostal pod kožu a donútil ma pouvažovať nad otázkami prístupu k životu a miesta (pocitu) slobody v ňom .(31.8.2005)