Reklama

Reklama

Lisabonský příběh

  • Německo Lisbon Story (více)

Obsahy(1)

Režisér Friedrich Monroe má potíže s dokončením svého filmu o Lisabonu, proto si na pomoc zavolá svého přítele, zvukaře Phillipa. Ten však dorazí se zpožděním a zjistí, že Friedrich zatím někam zmizel a nechal po sobě jen nedokončený film. Phillip se rozhodne zůstat a pracovat dál na filmu. Je fascinován městem i portugalskou zpěvačkou Teresou. Friedrich se mezitím toulá Lisabonem a snaží se zachytit městskou atmosféru… Okouzlující a humorná roadmovie v režii Wima Wenderse! (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (48)

kagemush 

všechny recenze uživatele

Většinu Wendersových filmů mám rád,ale tady bych mu navíc, za ten nápad takhle zapracovat do filmu Madredeus,ruce pobozkal. ()

dezorz 

všechny recenze uživatele

nic a tak vela. zivot a lisabon a hudba. vsetko krasne. vsetko dokonale nedokonale. lusofonne krajiny su prosto magicke. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Já nechápu, jak to ten Wim Wenders dělá. Opět jsem od něj viděl další skvělý film a dokonce už počtvrté v řadě hodnotím jeho filmy plným počtem. Lisabonský příběh je neskutečně příjemný film, který mě už od skvělé úvodní scény chytl svojí poetickou atmosférou. Velký podíl má na tom především precizní kamera a je z ní znát, že Wenders jako jeden z velmi mála režisérů naprosto přesně chápe poetiku přírody, krajiny, místa ale taky mraků (což chápe kromě něj jenom Benning). To mě přivádí k tomu hlavnímu, co chce film ukázat a předat - a to tu krásu a poetiku všedních dnů (tady konkrétně v krásném Lisabonu), která je všudypřítomná, jen ji málokdo z nás vnímá. To samé už ukazoval Dziga Vertov (o kterém tady párkrát padne řeč, i o Busteru Keatonovi), rozhodně nebyl jediný, ale kolik lidí tohle dokáže docenit? Moc jich není. Každopádně, mimo to je tu i romantická sekvence (která mi nepřišla dostatečně uzavřená, ale to je snad jediná vada tohohle filmu), celkem zajímavý příběh (který se vyvíjí dost pomalu, ale díky té poetické podmanivé atmosféře to vůbec nevadí), místy je to i vtipné, předá to pár zajímavých myšlenek a z celého filmu sálá velmi příjemná nálada. Na Paříž, Texas nebo Až na konec světa to nemá, ale i tak to je na plný počet a zatím se mi jenom potvrzuje, že Wim Wenders je velmi talentovaný režisér. 5* ()

kusper 

všechny recenze uživatele

Zajímavý snímek nápadně připomínající Stav věcí. Ovšem podávaný mnohem lehčí a srozumitelnější formou. Jak jinak než dokonalá kamera. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Jistá poklona práce zvukařů. A také o ztrátě tvůrčí inspirace, je to zase jistá ztráta víry v sebe sama, tak typická u Wenderse, ale poněkud v chudém ději. Film zvedá snad jen kamera a občas vtipné scény, ale jsou tam spíše jen tak nahodile. A ani Rüdiger Vogler nemá šanci film zvednout. Je to určité vyznání lásky k věcem a místům, které mizí, protože musí ustoupit moderní době, kde takovéto oázy jiného rytmu života už nemají místo. ()

danliofer 

všechny recenze uživatele

Zápletka filmu mi až tak zajímavá nepřišla, ale co mne opravdu okouzlilo, byla hra se zvukem - sekvence, kdy hrdina projíždí různými zeměmi, o čemž se dozvídáme z frekvencí rádií, mi na dlouho utkvěla v paměti. Navíc jsem díky Wimu Wendersovi objevila nádherný hlas a projev Teresy Salgueiro - http://www.myspace.com/terezasalgueiro - A s ní i novou kapelu Madredeus. Hned jsem si tehdy běžela pro jejich CD Ainda... To je mi na filmech Wima Wenderse sympatické - vždycky pro mě objeví nějaké zajímavé místo a s ním i novou zajímavou kapelu:-) ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Nejpoctivější a nejsmysluplnější film o filmování, který jsem kdy viděl (ač je práce zvukaře podána v některých ohledech hodně nerealisticky, ale o to tu nejde). Ohromil mě způsob, jakým je budována struktura jen zdánlivě minimalistického vyprávění, kdy se Phillipovým prostřednictvím postupně seznamujeme s městem a zároveň jsou nám servírovány střípky budoucího filmu, jehož podoby se můžeme jen dohadovat, naše představa je postupně korigována, zpochybňována, prožíváme si váhání nad metodou a smyslem a finální znovunalezení radosti z tvorby a hry – báječně jsem si užil to vnitřní hledačské napětí a tah, evidentní lásku ke krásným věcem na světě a ke kinematografii, která umí znovu a znovu připomínat zázrak jejich stvoření. A ta muzika (nejvíc cello, použité mému uchu v tomto žánru nezvykle a přitom lahodně), humor příbuzný němým groteskám („důvěřivé smlouvání s osudem“, říkal tomu tuším Vonnegut) a devadesátkové okouzlení Evropou bez hranic. ()

mcleod 

všechny recenze uživatele

Výborně natočený film plný poetické atmosféry Lisabonu a klasických wendersovských úvah nejen o filmovém umění, kterými tak navazuje na svůj dřívější film Der Stand der Dinge, jehož úvahy o scénaristických a myšlenkových aspektech filmu rozšiřuje o filozoficko-uměleckou stránku filmařství. Méně důležitou, ale zajímavou součástí filmu jsou úvahy o nové spojené Evropě, která se postavám pomalu stává evropskou vlastí. ()

ArdathBay 

všechny recenze uživatele

Nádherná kamera, jinak nuda a hrozné plky. Zklamání... Nemá to žádný děj, nikam to nesměřuje. Film na mě působil jako kabát sešitý z mnoha kousků látky - sice zahřeje, ale nikam bych s ním nešel. ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

Wim Wenders unášaný zvukmi ponúka hĺbavé audiozážitky na výlete v Portugalsku. Nie je taký koncentrovaný ako pri svojich vrcholoch a scény radí za seba bez väčšieho významu, no tento trip si aj napriek tomu užijete. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Dělá mi problém o tomto filmu něco napsat - mám pocit, že s každým dalším písmenem toho udělám víc, než tvůrci tohoto veledíla. Pro mě osobně jediný silný moment - nácvik tklivé písně. Wenders to asi viděl nějak podobně, proto ji tady nechal zaznít v podstatě celou. Asi bych tomu porozuměl lépe, kdybych se filmu věnoval profesionálně. Takhle jsem neviděl příběh o geniálním režisérovi, který prochází uměleckou krizí, ale dvouhodinové nic moc o looserovi, který udělal tu chybu, že se na full time věnoval něčemu, co měl dělat po osmi hodinách v normální rachotě. Takhle už se dnes snad filmy nedělají..? A jestli ano, pak pro hrstku fajnšmekrů, které bude lepší zvát na projekce k sobě domů, než do kina. Obor se technologicky vyvíjí, a kdo točí filmy kamerou na kliku, ten holt patří do starýho železa. Nedá se svítit, tak to prostě je. ()

bila.tecka 

všechny recenze uživatele

Na rychlo spíchnutý snímek, který vděčí pauze u natáčení filmu Mezi mraky. Okouzlení režiséra Lisabonem a především éterickou hudební skupinou Madredeus dalo vzniknout meditační road-movie a zároveň pokloně filmařům, zvukařům zvláště. Žádné hluboké pravdy, "jen" snaha o zachycení ducha jednoho neobyčejného města. ()

DannyBoy80 

všechny recenze uživatele

2* za hudbu, jinak opravdu nevím co tím chtěl básník říci. Bylo tam pár usměvných chvil, které nebyly špatné. Ale prostě film bez děje, kdy se jeden typek prochází po Lisabonu s mikrákem, je trošku hodně málo. Nejlepší je asi cesta do Lisabonu, to má něco do sebe, ale postupem času film padne na dno a už se nezvedne. Závěr s opět nalezeným fridrichem je naprostý otřes a jeho rádoby filozofické kecy o filmu radši nechci ani komentovat. Řek bych tak trošku zbytečný film, zároveň můj první od Wonderse, což znamená, že budu před ním ve střehu. ()

conery1 

všechny recenze uživatele

" Naraz som nemal tri mesiace čo robiť a chcel som sa Lisabonu dostať pod kožu. Filmoval som tam už niekoľko krát, ale nikdy nie do hĺbky. Je to neuveriteľne krásne mesto, chcel som sa k nemu priblížiť a ukázať ho také aké je." WIM WENDERS. Ako sa Wim dostáva pod kožu mestu na najzápadnejšom okraji Európy, my môžeme vnikať do lyriky a filozofie samotného filmovania. " Vo filme môže kamera zobraziť okamžik, lenže ten už pominul. Takže film zobrazuje prelud tej chvíle a nemáme istotu, že existuje aj inde ako vo filme. Alebo má byť film dôkazom existencie okamžiku ?" A popri vnikaniu do tajov filmovačky si uvedomíme pravú filozofiu žitia. " Keby som mal možnosť predvídať a vidieť do všetkých záhad a múdrostí, keby som mal vieru, čo hory prenáša, ale žil by som bez lásky - nebol by som nič. ... prepadol ma silný pocit, že som nič. Čo hľadám, čo čakám od seba ? Keby som žil bez lásky, keby som žil bez lásky... Pane Bože, veď ja žijem bez lásky." ()

Pawlisman 

všechny recenze uživatele

Na německý film dobrý, Wenders to jistí. Silně poetický příběh z filmařského prostředí s kapkou bláznovství a humoru. Vše brát s nadhledem a nechat se unášet, pomalu.. Rok jsem žil v Portugalsku a film je podobný. Pomalu, ale jistě, pokud se nebráníte, se vám dostává pod kůži, svým zvláštním stylem, až nakonec jste pohlceni a stýská se vám. Tak zvláštní pocit souznění a smutku - saudade. Atmosféra filmu zcela brilantně odpovídá životě v Portugalsku. A o tom vlastně film také hodně je. Povedený počin. 8,5/10 ()

vtelenie 

všechny recenze uživatele

75% - ako skoro vsetky filmy od Wendersa, ani Lisabonsky pribeh nevynika strhujucou dynamikou. Je to ale pomerne vtipne a hlavne je k filmu vyborna hudba, vlastne je to tak trochu cele o skupine Madredeus. Po vytvarnej stranke je to samozrejme skvele, ako vzdy. ()

arkie 

všechny recenze uživatele

Ešte vcelku znesiteľný Wenders, miestami na môj anti-arthrózny vkus príliš filozofuje, ale nakoniec prevládol príjemne jednoduchý príbeh so zaujímavou hudbou. ()

markyzgero 

všechny recenze uživatele

l´art pour l´artismus toho nejhrubšího zrna. přes prvotní nadšení novoevropskýho roadtripu mě tahle kinematografická manýra začala strašně nudit. rozumim atmosféře lisabonu. dokonce i madredeus neni tak uplně hroznej. ale příběh zvukaře, co loví nejen zvuky, ale i svýho režiséra, aby spolu nakonec natočili největší filmovou poctu filmu samotnýmu je prostě moc i na mě. onanovat se dá za hodně míň peněz a navíc vás při tom nemusí nikdo sledovat. ()

Reklama

Reklama