Režie:
Wally PfisterScénář:
Jack PaglenKamera:
Jess HallHudba:
Mychael DannaHrají:
Johnny Depp, Rebecca Hall, Paul Bettany, Morgan Freeman, Cillian Murphy, Kate Mara, Cole Hauser, Cory Hardrict, Olivia Dudley, Clifton Collins Jr., Luce Rains (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (859)
Místní odhalovači veškerého zla i zlého veškerenstva, všech konspiračních konspirací i nojeveltórdnungů dávno vědí, kdo stojí v pozadí. Je to světové Židovstvo, sjednocené v USA, představované pak svými výkonnými složkami, tedy FBI, CIA, Texas rangery a mariňáky. A je-li onomu zámořskému Satanu nejhůře, nasadí komplet, co má, v boji proti... kupříkladu hologramu. To se pak na scénu vyřítí omlácená dodávka, pár náklaďáků ze šedesátých, spolek nepřátel interfernetů, protitankový lauf, ulitý ještě za Eisenhowera, Frýmen ve výslužbě, minomet, zabavený před lety vietnamské mládeži a šest drsoňů s kalachy. No, s tím by nám obsadili přinejmenším polovinu Sudet. Než by jim místní Indiáni přes pauzičku na menáž odtahali vše kovové do výkupen. Docela pěkné scífko, rozpočet si zakulhal, romantiky přespříliš, logiky znatelně méně. Vhodné tedy i pro hezčí polovičky lidské prdele. ()
Cit a logika v trvalej opozícii - čo mimochodom sa rovným dielom hodí tak na samotný film, ako aj moje pocity z neho. Vzletné úvahy o predkladaných myšlienkách, hoc akokoľvek stroho a náznakovo predložených, sú vytrvalo dláždené nevierohodnými dejovými skratkami. To zamrzí, pretože ústredná myšlienka aj s "pointou" je fakt zaujímavá a spätne s prižmúrenými očami aj podáva ruku k porozumeniu zvoleného temporytmu. 5/10. ()
Her, Lucy, Transcendence - co to je teď za trend schazovat umělou i lidskou inteligenci takovejma blábolama? Těžko říct, který film z uvedeného tria je nejpřiblblejší, tento je každopádně nejutahanější. A rozpixelovanej Depp je ještě unylejší jak uzívaná Scarlettka... Ještě že jsem nestihla kino, nejspíš by mi v něm šecky buňky odumřely. 30% ()
Jeden nováčik za písacím stolom a druhý na režisérskej stoličke. A výsledok aj podla toho dopadol. Nie že by som tento film už odpisoval dopredu, ale bohužiaľ ten film ma silne nedostatky, aj keď musím uznať, že svojím príbehom je celkom zaujímavý, ale prevažne nezáživný. Herecký je to slušne obsadené a hudba tiež nieje najhoršia, ale to nestačí. 50% - 2* ()
Technologie jsou dobrý sluha, ale špatný pán kradoucí duše, áno? Působí to dojmem, že Pfister je senilním starcem (přitom je to takový mladík), který by „všechny ty internety zakázal!“. A tento svůj světonázor se rozhodl světu sdělit skrze rádoby uvědomělý „techno“-thriller, kde o každodenních technologiích vládne představa, jakou by si vytvořil váš prapraprapředek, kdybyste se vrátili časem a snažili se mu vysvětlit, co že to vlastně je ten internet, cloudové úložiště, nahrávání/stahování apod. To vše je sice nechtěně směšné málokdy vídaným způsobem, ale jde paradoxně o ten vůbec nejmenší problém, kterým Transcendence trpí. Mnohem horší je, že Pfister v druhé polovině chytí poučovací slinu a tak navíc začne kázat i ohledně stavu společnosti, světa, obsahu vaší ledničky, všehomíra… Prostě všeho co mu zrovna během natáčení přišlo na mysl či přelétlo přes nos. Akorát je echt tupý v tom co říká i jak to říká. Když do tohoto „kvazimalickovského“ konceptu navíc naroubujete scény à la vyskakování po zuby ozbrojených ajťáků ve službách FBI z tunelů uprostřed pouště, aby udělali nějaké to ratatata směrem k nanozombíkům a deklamovali přitom moudra ve stylu "nepřibližuj se k němu nebo tě nakazí virem a uploaduje vědomí do svého cloudu" (to vše samozřejmě smrtelně vážně), tak nezbývá než si hlavu nevěřícně ukroutit a o stůl omlátit či se škodolibě pobavit na účet tvůrců. A to je ostatně jediná rovina, ve které Pfisterova prvotina funguje na výtečnou. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (20)
- Lze vysledovat několik souvislostí se staršími rolemi dvou herců: Rebecca Hall (Evelyn Caster) nehraje vědkyni, která se s neblahými následky pokouší zlepšit svět, poprvé, podobnou roli si střihla už ve snímku Iron-Man 3 (2013), v němž Paul Bettany (Max Waters) daboval umělou inteligenci JARVISe. (MatyM)
- Do role Evelyn (Rebecca Hall) tvůrci zvažovali obsazení Noomi Rapace či Kate Winslet, které ale nabídku odmítly. (Besor)
- Predstaviteľka Evelyn bola nakoniec vyberaná spomedzi troch herečiek – Emily Blunt, Rooney Mara a Rebecca Hall. Postavu nakoniec získala posledná menovaná. (Sufferer)
Reklama