Režie:
Jonáš KarásekKamera:
Tomáš JuríčekHudba:
Matúš ŠirokýHrají:
Marek Majeský, Monika Hilmerová, Michal Kubovčík, Michal Dlouhý, Pavel Slabý, Ján Jackuliak, Roman Luknár, Pavel Nový, Alice Bendová, Lukáš Pelč (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V dnešní době jsou nejcennějším zbožím informace. Film Kandidát ukazuje velkou moc médií, která manipulováním s událostmi mohou ovlivňovat celý svět. Příběh sleduje zákulisí politické kampaně kandidáta na prezidenta. Do volby hlavy státu zbývají 2 měsíce. Úspěšný a vlivný majitel reklamní agentury Adam Lambert přijímá lukrativní zakázku. Má realizovat prezidentskou kampaň pro zvláštního kandidáta - nevýrazného, maloměstského podnikatele. Cílem je pouze rozvířit politické vody a ubrat pár hlasů protistraně. Lambert je zvyklý bez skrupulí každým manipulovat a vždy dosáhnout svého. Jenže na večírku v klubu se nechá vyprovokovat a uzavře sázku se svým rivalem - Ivanem Mullerem, který pracuje pro jasného favorita celých voleb. Ve hře je přibližně sedm miliónů eur. Lambert vsadil všechen svůj majetek na jediného koně, neznámého kandidáta. Zapřísáhnul se, že z této nuly udělá nového prezidenta, a to rovnou v prvním kole prezidentských voleb... Kandidát zobrazuje, co se na politické scéně děje nebo velmi lehce udát může. Je cynickou analýzou společnosti, která se nechá manipulovat bohatými a mocnými. Ti, kteří tahají za nitky, vytvářejí svět, ve kterém mizí hranice mezi pravdou a iluzí či dobrem a zlem. (Bioscop)
(více)Videa (4)
Recenze (412)
Človeka aj poteší, že na Slovensku začne točiť aj niekto iný ako utrpiteľskí elitárski umelci, čo dva krát za rok navštívia ústav pre problémovú mládež, potom sotia dvoch nehercov pred kameru, stlačia play a myslia si , že svojím "realistickým" pseudohumanizmom spasia svet. Bohužiaľ tento druhý protipól (filmy ako Kandidát) a ich snaha natočiť populárny žánrový film opäť raz nevyšla. Ešte by sa dalo prehltnúť, že je to celé jedno reklamné porno. Čaro réžie totižto spočíva v nastrihávaní makrodetailov ksichtov na fetišistické makrodetaily produktov prekladané nemotivovanými jazdami v celkoch zaberajúce kuchyne a kancelárie z dizajnových katalógov. Režisérovi, ktorý doteraz točil len krátke reklamy, však nepomáha ani scenár. Dialógy sú na pár miestach celkom dobre vygradované a sem-tam sa scenár snaží umne striedať dramatické pasáže s menej dramatickými, ale v celom príbehu je toľko logických lapsusov, toľko nedotiahnutej poučkovej strnulosti a remeselnej nedôslednosti, že je to až bolestivé. O prilepenom konci a zbytočnosti celej odpočúvacej línie ani nehovoriach. Najviac ma však otravuje vyznenie filmu. Pôsobí to, akoby to spískala partička frustrovaných "umelcov", ktorí si chcú ostro uťahovať z biedneho stavu súčasnej politickej kultúry. Narážky na sociálne istoty, na tendre a mediálne kauzy pôsobia však veľmi plytko a hlavne je ťažko určiť, kam mali byť smerované, keďže už samotné poňatie kandidáta je protirečivé. Na jednu stranu chce kritizovať súčasný spôsob vytvárania kandidátov populistickými politickými stranami za pomoci národniarskych symbolov, na druhú stranu však kandidáta heroizuje a chce, aby sme ho ako diváci milovali. Sú to teda len romantické bludy o skazenom politickom marketingu s konšpiračnou pointou o tom, že za všetkým sú zlí eštebáci. Film teda nie je ani len priemerná žánrová zábava, a už vôbec nie dielo s inšpiratívnym spoločenským presahom. Iba symptomaticky vypovedá o tom, ako sme všetci frustrovaní s Fica, ale nič proti tomu nevieme spraviť. Megaotravné sú aj inside jokes s populárnymi tvárami z kultúrnej brandže ako napríklad Baláž a Hubinák v televíznej ankete, ktoré nemajú absolútne žiadny zmysel a k smrti otravná je komická postava mladého afektované odpočúvača, ktorý akoby sem doplachtil z Krónerovho Lóve a jeho exploatačné rádobyvtipné jazykové okienka, ktorých motivácia je mi rovnakou záhadou ako plagát Liv Ullmann v jeho byte. Keď mi poskytne niekto rozumnú motiváciu, prečo má postava s mentalitou pubertálneho vtipálka v izbe megaplagát hereckej hviezdy autorského kina šesťdesiatych rokov, tak som ochotný pozrieť si Kandidáta znova a pohľadať v ňom ešte niečo na druhú hviezdičku, pretože ma mrzí, že sa ďalší slovenský film len mierne odliepa od spodnej hranice hodnotiacej škály. ()
Takže, dá sa to keď sa chce príp. vie. Remeselne fantastické* , vynikajúco zahrané *, skvelo napísané * . Film má spád *, gule* , ambície* aj to srdiečko* . Hodnotiace absolútno 10/10 *. legenda * - na slovenské pomery normálne je to na nejakých 5 - 6/10 , takže kto chce môže priemerovať. ja zaokrúhľujem na 4* Ale tadeto vedie cesta a Karáskovi by som nemal problém nechať režírovať napr. Saw 9 a mohla by to byť megapecka * P.S. darmo, film v ktorom je Judit Bárdos nemôže byť zlý ()
“Slovensko ste vy…“ aneb síla médií v přímém přenosu. Vynikající návod, jak vyrobit dokonalého prezidentského kandidáta z naprosto neznámého člověka. O něj, o kandidáta, tu jde ovšem až na posledním místě. Pro mě nečekaně hodně slušná thrillerová parodie na současné politické a mediální praktiky. Jestli to tak opravdu funguje, pak nás potěš Pánbůh nebo raději příroda… Filmová výzva 2015 – filmy, doporučené uživatelkou harfuska. ()
Adam Lambert Vs Ivan Muller. Dvaja "gladiátori v koloseu", v súboj o jeden z najvážnejších, politických postov. Kým Muller disponuje najväčším favoritom na víťazstvo v prezidentských voľbách, Lambert si vyberá verejnosťou neznámeho outsidera. Podarí sa mu svojho kandidáta, za pomoci všemožných zákulisných praktík, posadiť do kresla hlavy štátu SR? Mal by sa veľmi snažiť. V sazke je totiž celý jeho majetok! Pane Bože, si mi svedkom, aký som bol unesený prvou polovicou snímku! Neskutočne ma tento film ihneď od úvodu zaujal. To akým spôsobom bol točený, strih, hudba, na naše pomery, neskutočný nadštandard. Zápletka, pointa, DIALÓGY, no proste SATIRA na parádu. AVŠAK - napriek mnohým plusom sa postupne vďaka vývoji deja dostavilo, tak obrovské sklamanie, že som z vnútorného presvedčenia, udelenia (dokonca!!) 5 hviezd, "prepadol" až takmer na dve! Kandidát sa z ničoho nič stal tak prehnane rozvíjajúcim sa príbehom, že doposiaľ budovaná reálnosť story stiekla do pisoáru krčiem najnižšej cenovej kategórie. Cítim sa rovnako podvedený, ako väčšina voličov pri "parlamentných" voľbách. Je to smutné, no voliť sa NEOPLATÍ. A veriť už VÔBEC. ()
Galerie (79)
Photo © Continental Film
Zajímavosti (27)
- Film nakrútili podľa knižnej predlohy napísanej Marošom Hečkom a Michalom Havranom. Obaja si v snímke dokonca zahrali aj malé úlohy a obaja sa tiež stretli v krátkej scénke pri operačnom stole, kde jeden hrá lekára a druhý obeť atentátu. Zaujímavosťou je, že Michal Havran hrá najdôležitejšiu postavu filmu, ktorá sa však objaví len minimálne. Knihu pôvodne písali ako scenár k budúcemu filmu, mala teda podobu, z ktorej bolo možné už hravo pripraviť skutočný scenár. Počas premiéry snímky sa na pulty kníhkupectiev dostala reedícia z vydavateľstva IKAR. (classic)
- V scéne, kedy Adama Lamberta (Marek Majeský) navštívi v jeho kancelárii biskup, je najprv fľaša vodky takmer prázdna a notebook na stole sklopený. V ďalšej scéne je už ale fľaša poloprázdna a aj notebook na stole je otvorený. (diffside)
- V závěru filmu je v záběru z vlaku vidět chvaletická tepelná elektrárna s největším komínem v ČR, který měří 305 metrů. (qwentin)
Dlouho trvající reklama s krátkou životností, respektive sračka na entou. Existence tohoto filmu je pro mě záhadou, asi jako jizva nad pravým okem postavy, kterou ztvárnil hláškující Michal Dlouhý. Byl z nemnoha atributů filmu, které byly snesitelné, zbytek byl protivný až do morku zkaženého politicko/mediálního zákulisí, které tento film ukazuje v jakési zkreslené až povrchně umělohmotné a především absolutně nehmotné "nahotě". Uvěřit tomu, co se pan Alfons Karásek, pardon, pan Jonáš Karásek snažil převést do 90.minut dlouhé reklamní kampaně natočené v reklamně klipovém stylu, je opravdu na pováženou. Nedovedu si představit, že by někdo tenhle film mohl brát vážně, a přitom to nevylučuji, přesto Karásek - politický poberta nevládne dostatečným nadhledem vyzrálého režiséra. Příběh neumí vyprávět jinak, než jen efektní cestou zpomalených a obsesivních záběrů, tolik podobným z reklam na luxusní výrobky, jen s tím rozdílem, že tento produkt tentokrát nelze pojmenovat, a neuměl to ani sám autor. Zvolený přístup k tématu je tedy takový, s jakým se v česko-slovenské kinematografii moc nesetkáte, o to horší, že už se ním ani jako divák setkat nechci. Bratislavská Petržalka, Tv Joj, mravně zkažený biskup, potetovaná "punk" asistentka ve firmě, Pavel Nový coby generál a pozůstatek "husácké" éry, kdy ve filmu je vidět fotka, na které stojí za Brežněvem a Husákem "zkopírovaný" snad z dob filmu "S tebou mě baví svět", nepostradatelný product placement (tam však bylo trochu ironického nadhledu) a mnoho dalších super hrůz, kterými je film doslova hloupým způsobem přehlcen. Adam Lambert, to není jen skutečně žijící zpěvák současnosti, to je také mocný šéf jisté reklamní agentury z Karáskova fiktivního světa, který dokáže na prezidentský post dotlačit i zcela bezvýznamného kandidáta. Krom toho, že je Lambert (Ivan Majeský) obklopen nevídaným luxusem, je to brilantní manipulátor, nechutný "lobbista" a od pohledu arogantní a nesympatický muž, se kterým byste nechtěli trávit jedinou minutu svého života. A vše, co ve filmu předvádí, je v globálu nabubřelý postoj a neodhaduji, komu by se taková postava, a to nebyl ve filmu jedinou postavou, co neměla divácké sympatie, mohla zamlouvat. A tenhle šéf jakéhosi efektního reklamního kolotoče, jinak nevidím jiný smysl, co jiného by tato ultrapíčovina mohla představovat, je mimoděk sledován a odposloucháván dvěma "špiony", kteří působí stylem "blbý a blbější". Jeden, ten starší, je Čech, co nic neumí a druhý je Slovák, co je technicky zdatný. Nevím, co tohle zvláštní spojení mělo představovat a vysvětlil jsem si to tak, že režisér chtěl ukázat, že vztahy mezi Čechy a Slováky ještě neochladly, proto tedy mezi dvojici "zvědů" panoval ryze kamarádský vztah, s celou řadou přátelsky popichovačných narážek, hlášek a jakýchsi zvláštních lingvistických přirovnání s ohledem na slovensko-českou kulturu jazyka. Netvrdím, že se zrovna nad tím dalo úspěšně bavit, ale vzhledem k příšernému pojetí celého filmu, tohle kabaretní spojení dvojice Dlouhý & Kubovčík představovalo pár scének, jež divák s úspěchem absorboval. Z diváckého hlediska bylo zajímavé i to, že do poslední chvíle se neví, kdo vlastně dvojici na sledování najal. Přetrapná pointa přijde v závěru. Možná na ni nepřijdete, jestli však čekáte něco převratného, tak raději si připravte bránici, abyste se nezakuckali, až tu vtipnost před vás tvůrci postaví. I když z nezbedné Bendice se může nejednomu diváku postavit. To ostatní snad raději ani nevidět. Adam Lambert vloží do kampaně příliš vysokou sázku (doloženo opět trapnou a málo pravděpodobnou scénou uzavření sázky o veškerý majetek s konkurentem), která by mu v případě neúspěchu mohla zlomit krk, z neznámého kandidáta na prezidenta Slovenské republiky se v šibeničním termínu stane idol voličů a vše dobré se obrátí ve špatné, když je na rázem favorizovaného kandidáta spáchán atentát(!). Ne, fakt nechápu, kde tvůrci berou inspiraci natočit za pěkné peníze něco tak příšerně divácky abstraktního a nezáživného. Režisér Karásek ve spojení s kvalitním kameramanem Juríčkem umí natočit technicky dokonalou reklamní koláž. Pro koho je však určena a kdo by byl ochoten uvěřit, že tohle je film, co nastaví politice mediální zrcadlo, to už jaksi neřeší. Nebudu blábolit, jestli máme na Hradě toho správného kandidáta, ale když Miloš Zeman ve filmu pronese svojí nezaměnitelnou dikcí větu ve smyslu "že takoví kandidáti by se měli střílet", je myslím každému jasné, že tenhle film je čistá fraška. A pro mě navíc sračka největšího (a)politického kalibru. Mé hodnocení: 0% () (méně) (více)