Režie:
Christophe GansKamera:
Christophe BeaucarneHudba:
Pierre AdenotHrají:
Vincent Cassel, Léa Seydoux, André Dussollier, Eduardo Noriega, Myriam Charleins, Audrey Lamy, Sara Giraudeau, Jonathan Demurger, Nicolas Gob (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Bylo nebylo....Žil kdysi jeden kupec, jehož nejmilejší dcera se jmenovala Kráska. Kupec přišel o vše během strašlivé bouře a jeho rodina byla zruinována. Jednoho dne ztracen uprostřed lesa objevil něco úžasného, hrad plný bohatství. Za utrženou růži pro Krásku, však obludné Zvíře požadovalo jeho smrt. Kráska se obviňuje za jejich strašlivé rodinné neštěstí a rozhodne se obětovat místo milovaného otce. Nicméně, to není smrt, která jí čeká v hradě Zvířete, ale spíše zvláštní magický život, radost a melancholie. Vyzbrojena jen svou odvahou a otevřeným srdcem, Belle triumfuje nad nebezpečím. Jak už to v pohádkách bývá, všechno dobře dopadne. Kráska se do zvířete zamiluje, princi se vrátí jeho původní podoba a budou žít štastně a spokojeně. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (9)
Recenze (308)
║Rozpočet €33miliónov($45miliónov)║Tržby Celosvetovo $33,100,000▐ úplne v pohode táto fantasy rozprávka môže konkurovať americkým $200miliónovým produkciám, Christophe Gans opäť vsadil na temnejšiu ponurú atmosféru a tá mu sedí pri jeho štýle prezentácie, k tomu dobré obsadenie, kamera, triky, kostýmy, príbeh dosť prehľadne podaný, slušný priemer /60%/ ()
Já opravdu nechápu proč zrovna ve Francii vzniká taková množství remaků, které kromě herců nemají vůbec nic, co by mohly nabídnout. Čistě jenom proto, že se pokaždé klasická témata snaží natočit naprosto klasicky a tak, jako už to někdo zkoušel předtím a tenkrát (jelikož byl první) dokázal i uspět. Napadá mě teď z hlavy Fanfán Tulipán nebo Angelika. Tahle Kráska a zvíře má třeba náznaky, že by chtěla být jiná, ale svojí pohádkovostí a fantaskností ve výsledku nenabízí nic jiného, než klasickou pohádku s klasickým námětem a klasickým průběhem. Aspoň, že ta Léa Seydoux se tady trošku ukázala. ()
"To muselo dát práci, co? A přitom, taková blbost!" Máš pravdu, Simonko. Gans si hezky hraje s barvičkami a lavíruje na hraně opulentního a odpudivého kýče, úchvatně máchá kamerou a překvapuje víceméně povedenou trikovou omáčkou z ranku evropské Sněhurky a lovce. Jenže k čemu to, když příběh v kritických bodech nedává moc smysl (zamilovanost proběhla kde?), chemie je pod bodem mrazu (Cassel je v téhle verzi fakt odpornej slizoun) a poměrně vratká je i samotná konstrukce retrospektivního vyprávění, v němž se třepí motivy, ale nakonec zůstane adekvátně zakončený jen jejich zlomek. ()
V Mufasu s dlouhým ocasem zakletý nimrod osaměle čeká ve své honitbě na krásnou pannu (nehledat prosím skryté podtexty).. Známý pohádkový příběh v Gansově stylizaci zaujal výtvarností na hraně kýče a já si užíval všechen ten rozteklý vosk ze svíček, plevelem zarostlé vitráže, opulentní kostýmy i Léu Seydoux v roli beastgirl. Škoda jen, že scénám sbližování nebylo věnováno tolik prostoru a intenzity jako digitálním obrům, lostomilým hafáčkům a přiblblému příbuzenstvu. Během dívání jsem se na oko vážně zeptal dcery, kdo zvířeti vaří ty hostiny, uklízí, pere a žehlí a ona mi v klidu odvětila, že je to kouzlo. Nezapomínejme na to… ()
Ďalší (márny) pokus aspoň sa priblížiť kvalite Herzovho klenotu. Na prvý pohľad je všetko v poriadku, "americká" réžia, lahodný vizuál, super hudba a fajn herci. Lenže čo z toho, keď niekto zabudol vystavať ústredný romantický motív? Zbližovanie panny a netvora prebieha tak, že v jednej scéne sa ho kráska bojí, v ďalšej je naňho drzá, potom mu dáva krámové hubové polievky a v nasledujúcej scéne už je doňho nepochopiteľne a bezdôvodne zamilovaná. Veľká škoda, že sa zabudlo na to podstatné. Veľké trikové finále už potom iba odzívate... ()
Galerie (114)
Photo © Pathé

Zajímavosti (4)
- Scénář nevychází z předešlých adaptací, které stvořili Jean Cocteau a poté Walt Disney, ale z původního příběhu z roku 1740 od Madame de Villeneuve. (Gyorgy)
- Film je inspirován prací japonského režiséra Hayaa Miyazakiho. (Gyorgy)
- Snímek měl nesoutěžní premiéru v únoru 2014 na 64. ročníku Berlínského filmového festivalu. (Terva)
Reklama