poster

Kráska a zvíře

  • Francie

    La belle et la bête

  • Německo

    Die Schöne und das Biest

  • anglický

    Beauty and the Beast

  • Slovensko

    Kráska a zviera

Fantasy / Romantický / Thriller

Francie / Německo, 2014, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psema
    ***

    "To muselo dát práci, co? A přitom, taková blbost!" Máš pravdu, Simonko. Gans si hezky hraje s barvičkami a lavíruje na hraně opulentního a odpudivého kýče, úchvatně máchá kamerou a překvapuje víceméně povedenou trikovou omáčkou z ranku evropské Sněhurky a lovce. Jenže k čemu to, když příběh v kritických bodech nedává moc smysl (zamilovanost proběhla kde?), chemie je pod bodem mrazu (Cassel je v téhle verzi fakt odpornej slizoun) a poměrně vratká je i samotná konstrukce retrospektivního vyprávění, v němž se třepí motivy, ale nakonec zůstane adekvátně zakončený jen jejich zlomek.(17.3.2014)

  • Beckett51
    *****

    Až na dvě sestry, kterým jsem měl chuť vrazit krumpáč do hlavy a jaksi trošku nelogickou romantickou linku se jedná o opravdu nádhernou pohádku. Přes nádherné vizuální ztvárnění a kostými po nádhernou výpravu a hudbu. Navíc princezna nemá tradičně vybělené zuby ale má je opravdu žluté a nevzhledné jak se k té době slušilo, což vysoce oceňuji v době, kdy se točí filmy z pravěku, kde zřejmě pralidi používají Oral-B White (teda v té scéně u stolu to bylo a bylo mi vysvětlené, že to bylo světlem ale já si stojím za svým, že jí zapomněli namaskovat chrup!). Samozřejmě musím velice pochválit Zvíře Vincenta Cassela. Vynikající cool tvor sršící charismatem. Pan Gans je prostě borec a po Bratrstvu Vlků natočil další (dalo by se říct přo Evropu přelomovou) věc, na kterou budu ještě dlouho vzpomínat..... Asi začínám s tím hodnocením filmů nějak měknout, ale v poslední době se mi líbí skoro všechno.(26.9.2014)

  • Omnibus
    *

    Co je mi platné, že Léa Seydoux je opravdu KRÁSKA, když maskér filmu je děsné ZVÍŘE! Málo si naslinil prst a v manuálu masek místo stránky „Hnusně zohavené příšery“ nalistoval stránku „Retardovaný směšný lev“. Zlatý Juraj Herz a jeho film Panna a netvor! Kvalitně zohavený baleťák Harapes by toho francouzského Simbu sezobnul (však zobák na to měl) k snídani, jak holub okoralý drobeček croissantu, válící se na trávě pod Eiffelovkou. Ale já jsem tušil průser hned v té knajpě, kde si náčelník loupežníků vyskakoval na tatínka-kupce. Když jsem uviděl ty zajímavě tvarované jizvy kolem zlosynových očí, očividně z práce, od svářečských brýlí, málem jsem vyprskl smíchy. Ovšem později, na zámku, při tanci netvora s kráskou, to už jsem fakt nedal. Netvor, jako správný lev salónů, vytáčel krásku po parketu a při tom smyslně vlnil ocasem, čouhajícím mu z kalhot. Chudinka panna! :-) Tvůrci se měli vykašlat na tu směšnou masku lva a nechat Vincenta Cassela tak, jak vypadá v civilu! Nanejvýš mu na týden zabavit holicí strojek a do levé tváře ho majznout koncem traverzy (jizva á la Joffrey Peyrac). A měli by netvora par excellence! Jedna hvězda za kostýmy a výpravu, na krepových růžích z pouťové střelnice se fakt nešetřilo (na té digitální zlaté lani bohužel ano). Toť vše. Trávou porostlí skalnatí obři sice ve finále zkoušeli vydupat ze země ještě i druhou hvězdu, ale marně. To hlavní - láska panny k netvorovi, to ve filmu prostě nebylo. Nějaké city jsem té holčině nevěřil ani omylem. Taky mi k tomu Kráska ani Simba za celou dobu nedali jediný důvod. Za dvě hodiny! Dlouhých jak lví ocas a týden před výplatou.(13.3.2014)

  • misterz
    ***

    Sklamanie. Začiatok vypadal nádejne, ale veľmi skoro sa dejová linka prepadla do totálnej nudy a naivno-trápnych dialógov. Atmosféra miesto toho aby pomohla diváka vtiahnuť do deja skôr odpudzovala. Jediné čo stojí za zmienku sú pekné kostýmy a pár vizuálnych efektov, inak len strata času. 50/100(27.12.2015)

  • Othello
    ****

    Moji Gansové mi rozumějí. To, že jeho verze klasické pohádky bude pro většinu milovníků decentního minimalismu vstupenkou do nejhlubších pekel bylo jasné od první rány klapkou, která ještě musela být tak chytře nastavená, aby ono klapnutí nerozfoukalo stovky okvětních plátků růží na naprášeném umělém sněhu. A vskutku až nebezpečně často se tu přeskočí hranice ultimátního kýče o několik kilometrů někam vedle Thomase Kinkada. Leč vzhledem k faktu, že už od začátku máme alibi, že se bude jednat o ilustrace k pohádkové knížce a na konci se ještě dozvíme, že se pravděpodobně jednalo o představivost prosté venkovské ženy, co má ráda svého vousatého muže a zahrádku plnou růží, můžu se vlastně klidně posadit a užít si každý ohavně přestylizovaný záběr, vypadající přesně tak, jak jsem si pohádkové říše jako malej fakan představoval. Což ze mě možná dělá latentního geje, protože toho kaučukovníku na umělé květy pro tento film bylo poraženo přeci jen možná trochu moc.(8.7.2014)

  • - Natáčení začalo dne 5. listopadu 2012 v Berlíně v Babelsberg Studios. (Gyorgy)

  • - Scénář nevychází z předešlých adaptací, které stvořili Jean Cocteau a poté Walt Disney, ale z původního příběhu z roku 1740 od Madame de Villeneuve. (Gyorgy)

  • - Snímek měl nesoutěžní premiéru v únoru 2014 na 64. ročníku Berlínského filmového festivalu. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace