poster

Ten, co tě sleduje

  • Španělsko

    Open Windows

  • USA

    Open Windows

  • Slovensko

    Open Windows

Thriller / Horor / Krimi / Akční

Španělsko / USA, 2014, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Frajer42
    ***

    Nebylo to vůbec tak marné, jak jsem před zhlédnutím předpokládal. Samozřejmě jsem na snímek nekoukal proto, abych viděl nějaký ten šourek. Spíše jsem očekával výběh s kůzlátky, přičemž bych se nezlobil ani za zatoulaného bobra. Nedovedl jsem si představit hrající Alexandru Šedou. Nebylo to tak strašné. Na podobná béčka určitě má, kdyby ji najednou přestala fungovat vagina. Příběh je šílený, v každém směru neuvěřitelně přestřelený a pro diváka, který má vypito nad 5 piv asi i nepochopitelný. Zásadně mi to nevadilo. Docela se mi líbil zajímavý a originální nápad, kdy je vám vše prezentováno formou otevřených okýnek, jak již název filmu napovídá. Klidně dám i takové odrbané 3 *. I vzhledem k tomu, že sled událostí cirka poslední půlhodinky je prostě debilní.(26.12.2014)

  • (mOnkey)
    ****

    Neuvěřitelně meta záležitost, u níž se obávám, že minimálně jedna z jejích rovin zůstane alespoň zčásti takříkajíc ztracena v překladu. A to bohužel hned ta nejočividnější a nejšťavnatější. Jen těžko bude náhoda, že v Open Windows hraje právě Sasha Grey, která koná určité povědomé věci, kariéra její postavy se nachází přesně v tom bodu, ve kterém se nachází a zároveň ve filmu vede kratičký telefonát s kamarádkou, jež jí říká: This is a critical moment in your career. You can’t blow this. The media is just waiting for you to fuck up again (a následuje ještě několik souvisejících vět). Slova oné kamarádky (respektive vykutáleného scenáristy) jsou volena velmi chytře a dvojsmyslně, čímž zřejmě mají odrážet buďto skutečnou touhu skutečných fanoušků Sashy Grey nebo - což je podle mě ještě pravděpodobnější - naopak její obavy (záleží na tom, z jakého úhlu se rozhodnete si ten monolog/dialog interpretovat). Za další z toho kouká satira dnešní všudypřítomné technofobie a paranoie, kdy si spousta lidí myslí, že právě oni jsou tak významní, že je někdo sleduje (v kontrastu k absolutnímu cynismu, když naopak oni sledují soukromí jiných). Určitě tu ta možnost existuje a dá se v případě potřeby použít (u recidivistů či jiných pochybných existencí), ale představa, že například tajné služby špehují řadové občany skrze telefon či webkameru případně Microsoft všechny své zákazníky, kteří vlastní některou z jejich konzolí a zároveň senzor Kinect, je poměrně absurdní. Že se opět jedná o evropsko-americkou koprodukci a že v ní opět hraje Elijah Wood tak trochu podivínského a zakřiknutého asociála jako v předloňském Maniakovi, a je instruován ke konání něčeho, co konat nechce jako v Grand Piano už je jen třešničkou na dortu. Ten kluk si vážně umí vybírat projekty jako nikdo jiný. Není to ani zdaleka dokonalé, ale je to dokonale uvědomělé, v některých momentech řekl bych až vysmívající se žánrovým filmům s jejich vševědoucími hrdiny a záporáky, kteří jsou přesto vždy o krok napřed (přičemž jediný, kdo je doopravdy napřed, jsou samotní autoři). Navíc si tvůrci s diváky neustále hrají a nebojí se jim připomínat, že jde jen o film (hudba k navození patřičné atmosféry nehraje pouze nám, ale i hlavní postavě a když ta se rozhodne ji vypnout, tak je prostě ticho; vidíme „nesmyslné“ záběry na oběť z kufru vozidla). A za to si zaslouží, abych jejich dítko mírně nadhodnotil a přihodil mu tu dejvickou čtvrtou hvězdu. 75%(2.10.2014)

  • Seabeast
    ****

    Ale, ale... To se nám tu zase sešel sraz hnidopichů a rejpalů. Sice trochu chápu, kam tou kritikou většina míří, ale žádný výrazný průser Open Windows není. Rozhodně ne. Od španělského mača Nacho Vigalondo jsem kdysi spatřil velmi poutavý časo-smyčko-motanec Uvězněni v čase, který sice místama pozbývá smyslu, ale dokáže udržet pozornost. Také se vyznačuje jakousi laciností nebo spíš tím, že ve vás zanechá pocit rozpačitosti - dojem z celého snímku může stoupat strmě dolů a paradoxně nahoru zároveň při určitých scénách. Béčkovostí bych to těžko nazval, ale možná nedotažeností. Ty samé dojmy z filmu jsem registroval u Open Windows. Nacho je ale sympaťák a věřím, že své filmy dělá se zápalem. Ostatně do jaké míry se zde jedná o nelogičnosti musí posoudit každý sám a já s tím kdovíjaký problém neměl, natož chuť to řešit. Film jsem si dost užíval a na fantazii autora s vervou přistoupil. Musím podotknout, že Open Windows mě dokázalo bavit od začátku do konce a nepostrádal jsem v průběhu silné napětí. Z tohoto důvodu se nebojím jít s hodnocením výše, než je tu obecně prezentováno, i když bych klasickou trojhvězdu šoupnul.(13.8.2015)

  • George Stobbart
    **

    Fanúšik vyhrá rande s obľúbenou herečkou, ktorá ho však sklame tým, že odmietne. Následne ho kontaktuje jej údajný manažér, ktorý mu ponúkne možnosť sledovať ju neustále cez počítač... Zdá sa, že Nacho Vigalondo sa zaradí k ďalším talentovaným tvorcom, ktorí svojou nádejnou a osobitou tvorbou nakoniec zapadnú do spárov USA mainstreamu. Takže po prelomovom, napínavom "Los cronocrímenes" a odľahčenom, zábavnom "Extraterrestre" prichádza nepríliš zaujímavý "Open Windows", v ktorom sa režisér dokonca vzdal aj svojho sci-fi trademarku, na úkor otravnej, neoriginálnej a vo svojej podstate až naivne trápnej problematiky internetu a cyber-terroru. To sa snaží zaobaliť do pozerateľného a tajomného formátu typu modernizovaného "Rear Window", ale nefunguje to. Prehnané a zároveň predvídateľné dianie ma nebavilo, spracovanie cez PC obrazovky iritovalo, celkovo som tomu filmu nič neveril a Vigalondo mi tak tento rok už druhý raz (po pochybnom príspevku do slabého "V/H/S: Viral") potvrdil, že v budúcnosti nemá cenu sa na jeho filmy tešiť.(2.10.2014)

  • kaylin
    ***

    I přes své chyby mě film ale bavil a i přes celkem dlouhou stopáž si dovedl udržet mou pozornost. Pravda, hlavně proto, že jsem čekal, jak moc zamotané to bude. Je to zamotané zbytečně, ale ta forma mi naplno sedla a ani trochu mi nevadila. Elijah Wood se stává zajímavou ikonou hororu a já jsem zvědavý, v jakém dalším filmu se objeví, protože by to opět mohlo být v nějakém ohledu zajímavé.(16.2.2015)

  • - Režisér Nacho Vigalondo si do role Jill přál herečku Sashu Grey. (Terva)

  • - Na jednom z festivalov, kde sa film premietal, sa režisér Nacho Vigalondo vyjadril, že ak sa film niekomu nepáči, môže ho pokojne udrieť.
    (Marceloo)

  • - Natáčení probíhalo ve Španělsku ve městě Madrid a v Texasu v Austinu v místním filmovém studiu Spiderwood. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace