poster

Upstream Color

  • slovenský

    Protichodná farba

    (festivalový název)
  • anglický

    Upstream Colour

Sci-Fi / Psychologický / Thriller / Drama

USA, 2013, 96 min

Režie:

Shane Carruth

Scénář:

Shane Carruth

Kamera:

Shane Carruth

Hudba:

Shane Carruth

Producenti:

Ben LeClair

Střih:

David Lowery

Scénografie:

Tom Walker
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • maseer2
    *

    není to ode mě asi úplně fér, ale nejde to prostě jinak.. když totiž nejsem po 100 minutách sledování něčeho schopen v tom guláši, co z toho mám v hlavě, najít ani jednu jedinou indicii, která by mi napověděla, o čem to sakra vlastně bylo, tak odmítám hrát hru "dám tomu neutrálních 50% a hotovo".. tohle jakýmsi zvláštním způsobem působivé symbolické smysl nedávající nic totiž absolutně postrádá dějovou linku a soustředí se zejména na (na první pohled?) nesouvisející výjevy všemožných šíleností, jako je rozkládající se mrtvé prase a podobně.. naprosto rozumím všem, kterým to sedne, ale já prostě na až takhle moc nestravitelné a neuchopitelné mysteriózní záležitosti asi nejsem (a to mám třeba Lynche hodně rád).. P.S.: hudba je hodně povedená a dodává tomu tu správnou atmosféru, to ale nic nemění na skutečnosti, že to pro mě ve finále bylo spíš utrpení než filmový zážitek..(7.6.2013)

  • Rogue
    ****

    Tentokrát ani šílené schema nepomůže... Populární šifrovačka ze Sundance ale naštěstí způsobuje snové ochrnutí ve kterém detaily ani linearita nejsou zas tak zásadní. Carruth záměrně dezorientuje diváka a ač by bylo vhodné za nekonvenční vyprávění děkovat, jsem vděčná spíš za záchranný vizuál (ač primárně plní tutéž matoucí funkci). Na hodinové debaty a analýzy je to jak dělané. Hardcore art.(25.6.2013)

  • dr.horrible
    **

    Já, truchlivý Bůh... Žel Krishno, mňa to nezobralo. Vizuálna stránka zaujímavá, nápad tiež dobrý, ale prečo takto? Mám mať vážne výčitky, že mi pri filmoch záleží hlavne na dialógoch? Chápem Matrix pre bigotných, ale (sorry za OT, tá scéna bola zrejme myslená inak) je to ako zbierať kamienky na dne bazéna. Chcem povedať, aká je šanca že nájdete orchideu?(8.1.2014)

  • eLeR
    ***

    Ahaaa, tak jemu išlo vlastne o to, aby zohnal zamestnancov do tej ošíparne. Chápem. Ale teraz vážne. Je pravda, že som sa pri filme ani chvíľu neošívala a nenudil ma. Je pravda, že niektoré zábery boli skvelé a muzika bola dosť dobrá. Ale pravda je aj to, že neviem o čom bol vlastne tento film. A ešte niečo ... tú pásku od toho chlapíka, čo nahrával tie zvuky, by som kľudne kúpila. (Filmová výzva 2015 - ambron)(4.12.2015)

  • roorybacky
    ****

    Po Primeru jsem čekal naprosto cokoliv a stejně jsem byl dokonale zaskočen. Agresivní nervní střih, od základů rozbitá narativní struktura, extrémně bizarní neuchopitelné téma a cíleně zastřené východisko příběhu. Mentální cvičení divácké percepce filmového díla, které je bezbřeze náročné na vstřebání a interpretaci jak v audiovizuální, tak v narativní rovině, a které přesto i právě proto zůstává magicky přitažlivé a inspirativní.(9.5.2013)

  • - Rozpočet se včetně distribuce, o kterou se autor postaral sám, odhaduje na 50 000 amerických dolarů. (Hawaj)

  • - Film byl natočen na foťák Lumix GH2 ve formátu micro 4/3. (Hawaj)

  • - Snímek s obřím tvorem na skládce, který Kris (Amy Seimetz) v práci stříhá, je ve skutečnosti testovací počítačovou animací pro Carruthovo dlouho připravované a nerealizované sci-fi drama A Topiary. (Brousitch)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace