Reklama

Reklama

Epizody(8)

Obsahy(1)

Nemocnice jsou plné byrokracie a lékaři se jí musejí, ať chtějí nebo ne, podřizovat. Ale pak je tu tahle lékařka Daimon Mičiko, které je veškerá byrokracie ukradená. Nepatří k žádné nemocnici, pracuje tam, kde jí dobře zaplatí. Nepracuje přesčasy, za každou službu navíc si účtuje pěkné penále. Lékařům v nemocnici, ve které ji zrovna platí, je jako trn v patě. I tak vedení stojí za to jí ty peníze zaplatit, protože ona při operacích chyby nedělá... (Zíza)

(více)

Recenze (1)

Vavča 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Japonci se rozhodli obejmout koncept doktora House, oblékli mu ženské tělo, ale pozor pouze tělo, nikoliv povahu! Yonekura Ryoko jako Daimon Michiko, chirurg na volné noze, rozhodně vnese čerstvý vítr do slonovinové věže univerzitní tokijské nemocnice s plnou silou a menším zemětřesením k tomu. Považte, odmítá v přísně hierarchizované společnosti dělat čubíka, padron čubičku, podřizovat se, družit se, trvat na starých rituálech a povinnostech a bez obalu, každému vpálí co si myslí. Ano popis je nyní pro některé jasný, čistokrevný kus hovězího, co se ještě nepřevtělilo. Ale stejně jako doktor House i Michiko je geniální doktor, tedy spíše chirurg, než diagnostik. A má zbraň, tlak ze selhání jí nedovolí nikdy selhat, což je její motto, já nikdy neselžu. Svoji bezprostřední otevřeností, pravdomluvností zachraňuje životy, se sokratovskou vytrvalostí, chce ostatní lidi, společnost, nemocniční prostředí obecně přivést k sebepoznání, sebereflexi, zamyšlení. Je to někdy černohumorné, fakt by mě zajímalo, zda by v reálu, něco takového bylo v japonské společnosti možné. Daleko závažnější je fakt, jestli doopravdy panují tak prohnilé poměry v univerzitních nemocnicích, nebo takové byly vždy a my jen zažíváme postmoderní deziluzi ze všech procesů a institucí. Děsivá je ta tendence převahy debilních zákonů a nařízení v nemocničním prostředí, které domněle zvyšují svobodu pacientů, přetváří zdravotnictví na hoteliérství, rekreaci a nikoliv na záchranu životů. Je zde skvěle vykreslena tendence způsobu vedení velkých podniků, jak se starci ve vedení porvou o moč. Tenhle seriál by se dal dlouze rozebírat. Nicméně v krátkosti je to pecka, vynikající je i ost směs rocku, symfonických motivů nebo jazzové hravosti, že by za tím stál Yugo Kanno? Doufejme že Daimon Michiko se vrátí v plné síle v další sezóně! Je zde potenciál na pokračování, pár věcí nezodpovězených. Yonekura Ryoko v životní formě a roli! Rating sledovanosti 19.1% dává tušit, že její úspěch by konečně mohl nabýt masivnější podoby a prosadit se konečně i mimo tv seriály, zasloužila by si to. Ostatně kdo říká, že úspěch musí přicházet pouze ve věku náct, a po 20? ()

Reklama

Reklama