Reklama

Reklama

Obsahy(1)

„Nezáleží na tom, jestli jste lepič plakátů v montérkách nebo úspěšný manažer ve značkovém obleku. Citové problémy mohou bolet a trápit úplně stejně,“ říká režisér televizního filmu J. Sebechlebský, který vznikl podle scénáře jednoho z nejčtenějších českých spisovatelů – Michala Viewegha. Budeme sledovat osudy několika partnerských dvojic. Byť pocházejí z různých sociálních skupin a vlastně se mohou potkat jen v tom nejveřejnějším prostoru, jakým je např. sportovní stadion, nákupní centrum či rekreační oblast – mají jedno společné „neskromnou ambici“ nalézt skutečnou a opravdovou lásku. Máme tu otce rodiny (N. Lichý), který se marně snaží každodenní životní stereotyp i počínající krizi středního věku zažehnat až pubertálním zahořením k neznámé krásce. Je tu i mladá dívka (B. Poláková), která odmítá puritánsky svázanou morálku svých nejbližších a snaží se žít po svém. Přitom zoufale hledá životního partnera. Hrdinou příběhu je i někdejší sportovní hvězda (J. Kolařík) prožívající trpký konec kariéry. Provází ji nejen rozpad osobních vztahů, ale v podstatě všeho, pro co stojí žít. A pak je tu i bezdětný, slušně zajištěný manželský pár (P. Vitázková a I. Chmela). Ona i on se až dojemně snaží zakrývat své mimomanželské milostné aktivity, aniž si uvědomují, že už jsou vlastně veřejným tajemstvím… (Česká televize)

(více)

Recenze (230)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Dokonale bezobsažný řekl bych dekorativní film - všichni jsou přesně takoví jako byste je vystřihli z papíru, a všichni bez rozdílu se chovají jako nány nebo jako idioti a nikdo s ničím nic nedělá, jen se tak pohybuje ve své existenci, která nemá jasné motivace, směřování, prostě nic. A pokud se bude někdo snažit namluvit vám, že je to hluboká výpověď současného superautora o vyprázdněnosti našeho žití a neschopnosti řešit problémy, nebo našeho dobrovolného vláčení konzumem a pozlátkem (což symbolizuje ta obchodní galerie - BTW schválně mi dejte tip na architektonicky zajímavější a nepotřebnou starou zástavbu líp využívající obchodní centrum než je právě brněnská Vaňkovka), doporučoval bych vám zeptat se, co bylo symbolického na ztracené a nehledané čivavě, na z absolutně neznámého a z ničeho nijak patrného důvodu "hrdinkou" prezentované nenávisti k matce (Dana Syslová), nebo na nikam nevedoucí lince s náckem a "anarchistou", který koupil za veškeré své úspory prsten slečně k prvnímu výročí, aby mu v poslední minutě snímku - ako vravia bratia Slováci - jeblo (navíc ta přítelkyně je v celém filmu skutečně jen jako dekorace s jedinou řečenou větou) a on začal něco, o čem zase nevíme proč by to hergot vůbec dělal, a ani jestli to mělo vůbec nějaké pokračování (které by na rozdíl od toho, co se dělo předtím, mohlo být konečně zajímavé). Ty "relativně samostatné příběhy" vlastně buď nejsou ani příběhy, nebo fungují tak, že se nemůžu zbavit dojmu, že žiju v nějakém úplně jiném vesmíru než jejich aktéři (za což jsem nesmírně rád), a nechápu, že to neviděli tvůrci Definice Lásky. Poslední záběr je vzhledem k předcházejícím 79 minutám naprosto mimózní WTF. Pokud to Viewegh opravdu takhle napsal, mohlo to snad na papíře fungovat (ale docela o tom pochybuju). Ale pokud to takhle předal jako hotový scénář, tak už by to opravdu neměl zkoušet znovu. Jen tak BTW ta definice lásky je v celém filmu jen jednou zmíněna a jeho 99% nedává absolutně tušit, že by v něm někde nějaká láska byla nebo že bychom ji měli vůbec hledat - jako jakási výpověď o podobách lásky tahle věc naprosto selhává (anebo možná říkám láska úplně jiným věcem). Škoda promrhaných hereckých výkonů, škoda peněz mimo jiné i z koncesionářských poplatků, a hlavně škoda toho času. Proto 40% - s tímhle hereckým materiálem vyprodukovat takovouhle smysl postrádající a nic nepřinášející podivnost, to by se mělo trestat - ale oni prostě opravdu hrají slušně. Jen tak nějak nemají co. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Sám se divím, jak se mi film relativně líbil, když přihlédneme k tomu, že ho natočil Sebechlebský, který si na těch nejhorších seriálech, co točil, řemeslo opravdu neprocvičil a napsal ho Viewegh ve svém období před nemocí, kdy už opravdu nepsal tak jiskrně, jak kdysi. Zkrátka některé obecné pravdy o vztazích snímek přinese, ale spousta situací, jak píší ostatní, vede do slepé uličky. Velmi se mi líbila hudba od Jana Maxiána. PS nemůžu nenapsat vzkaz některým svým oblíbeným uživatelům: Co bychom v hlavním vysílacím čase od ČT chtěli? No to nejlepší. :o) A pokud nebudeme brát naše sledování a hodnocení vážně, nemusíme to dělat vůbec. "Nadhled" s tím nemá co dělat - buďto se mi něco líbí, nebo nelíbí, podle toho to ohodnotím, komentuju a hotovo. ()

gouryella 

všechny recenze uživatele

Mam rad cesky film a i ten televizni obcas nabidne nadprumernou podivanou, ale tohle nema s filmem spolecneho ale vubec vubec nic...... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Když se sterilita televizního filmu osudově potká s tvůrčí sterilitou slavného pana spisovatele, čerstvě tedy také televizního scénáristy, vznikne Definice lásky. Jeden pozitivní aspekt jsem ale přece jen našel - klavírní doprovod. Ten romantický motiv (i když tedy celkem dost povědomý) vůbec nebyl špatný... ,,Stáří je postupná ztráta všeho, co dává životu smysl." ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Já jen nechápu, proč tušašská čudlárna udělá ze sebezajímavějšího (...ne že by to byl zrovna tenhle případ, ale i tak, tak blbé to zase být nemuselo...) námětu >telenovelovou< srágoru. Vydržel jsem to celé, protože jsem prostě chtěl definovat ten průšvih, ale jinak zase marnost nad marnost a ztráta času. To je naprostá degenerace tvorby >televize veřejné služby< (ale vlastně i v podstatě celé filmové, protože z hoven biče neupleteš, že...) a vlastně je mi těch mlaďochů i trošku líto... Celý život v profesních sračkách, krom toho snadného živobytí parazitujícího na veřejných zdrojích - má to cenu děcka? Skopečka z kopečka a Fialové jalové mi už ani líto není, kdo chce na stará kolena kam... . . . Ubohost scénáristicky, vizuálně i herecky, jak jinak, že... °-/ - - - P.S. Výrobcům všešašskotelevizáckých sraček i zdejším adorantům těchto bych rád doporučil pro srovnání ke zhlédnutí jistý "televizní film" - viz http://www.csfd.cz/film/246087-grey-gardens/ . . . Howgh. - - - - - (Poprvé a naposledy viděno 6.1.2013 na definitivně marné >jebničce< , hodnocení /po konci vysílání!/ 99., komentář zde /po konci nasírání!/ jako devátý - 6.1.2012) ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Láska nehezká, co míří odnikud nikam a pointami jednotlivých mikropříběhů naznačuje, že učiteli kreativního psaní nejspíše spadla na hlavu kostka osudu. Jen se obávám, že u linie s mladíkem vybírajícím prsten pro svou milou to byla ta ze stropu hokejové Kajot arény.. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Autor podle mne výborně vystihl jednotlivé povahy všech zúčastněných postav. Jejich psychiku a chování v různých životních situacích. Úžasně to všichni zahráli, proto hodnotim tento nespravedlivě podhodnoceny film svými 4 hvězdičkami. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Je jasné, že Viewegh by měl beze srandy uvažovat o změně profese. Na druhou stranu bych tenhle televizní projekt úplně nezavrhoval. I když nevím, zda je to zásluhou herců nebo režiséra, umně zahladit poměrně bezobsažný děj. Motivace postav jsou minimálně diskutabilní, leckteré scény postrádají smysl, podstatu. Je tu ale Barbora Poláková v roli rozmazleného pacienta, té patří ta dietní třetí hvězda!! ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Dala jsem druhý pokus a zase nic. Barborka byla dobrá, Jan Kolařík skvělý, hudby příjemná, ale to nestačilo. Staroušci Kvvěta Fialová a Jan Skopeček opravdu potěšili. V titulcích zapomněli na Moniku Bagárovou, i když se jen mihla, přecejen sehrála docela podstatnou roli. Divákům bych popřála více kvalitních filmů a méně Viewegha. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Z nějakého důvodu jsem si myslel, že tohle budou jen další šílené Decibely lásky - snad jen s výrazně lepším hereckým obsazením a bez tanců se zpěvy. To byl omyl. Ze scénáře je Viewegh celkem dobře cítit a řekl bych, že je z toho cítit i jakési možná dokonce jeho osobní bilancování. Bilancování nad vztahy a i nad přihlašujícím se stářím. To si leckdo začne uvědomovat zhruba tehdy, když se koncovka ve čtyřicet -cet mění v na -sát. padesát, šedesát, sedmdesát, osmdesát... :-) . Těm co to mají doma nebo v životě v pohodě, budou ti televizní hrdinové připadat jako partička exotů co se jen tak ,,plácají'' ve svých existencích aniž by se snažili o jakoukoliv změnu. Ti co jsou na rozcestích a to na jakýchkoliv možná ve filmu najdou hlubší smysl a lépe pochopí onu větu, která ve filmu zazní. Život není to co chceme, ale to co máme. Většina normálních běžných lidiček nejsou střelci. Není to o neodvaze, ale spálit za sebou mosty a začínat znovu nedokáže každý. Nedokáže to většina. A střelci nejsou ani hrdinové tohoto snímku. V tom je uvěřitelný. Žijí, bilancují, sní, váží pro a proti... Leckdo z komentujících by rád viděl nějaký drsný zvrat v příběhu a že se to tam mohlo dramaty jen hemžit! Ale tvůrci se rozhodli film udržet v romantických kolejích a udrželi ho tam. Pravda některé okamžiky byly krapet za hranou, například zabouchnuté ruce v kufru auta ale což... Pavla Ptáčková je pořád pěkná baba a Báru Polákovou bych taky rád vydrbal ve vaně :-) ! Film mi sednul, velmi příjemná byla hudba talentovaného Jana Maxiána. Já tedy dávám za 3 odpreparované hákové kříže z předloktí ! :-) * * * ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

***Celkem 85%***TV/// Obsazení 9/10 Děj 9/10 Hudba 8/10 Prostředí 7/10/// PLUS: velkou radost mi udělala dvojice Květa Fialová a Jan Skopeček, líbil se mi projev Norberta Lichého, rovněž potěšila Marie Doležalová a pro mě takový malý objev jménem Raego, jednotlivé příběhy jsou krásně napsané a dobře vypointované, herci hrají přirozeně, hudba je pěkná MÍNUS: klidně to mohlo být i delší a když se na to podíváme z jiného úhlu, není tu stěžejní příběh ani postavy, je to jen několik postav namícháno do jednoho filmu./// Shrnutí: Definice lásky ve mě zanechala velice příjemné pocity a v mnoha směrech se mi její klid, milá romantika a sympatičtí herci vryli hodně pod kůži a dlouho je z hlavy nevytěsním. Přál bych si víc takových povedených filmů./// PS: Začínám mít dojem že Viewegh je lepší scénárista než spisovatel, jen tak dál. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Odskok od hororu do českých luhů a hájů. Důvod ? Přítulkyně a kompromis. Jak už napovídá samotnej název tak je to film o lásce v různých podobách. I přesto že tu je tu láska hlavním pojítkem tak překvapivě nejde o žádnou slaďárnu což je víc než sympatický. Navíc ta moje slabost pro Barboru Polákovou. Mě tenhle film určitě neurazil. A nakonec hláška filmu : Jak to jde ??? Jako když sereš a nejde to !!! ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Pokud někdo, kdo napíše takovýto paskvil, přednáší na hodinách „kreativního psaní“, nemůže se člověk potom divit, proč se nám v současné době nedostává kvalitních scénáristů. M. Viewegh ušel (od Báječných let pod psa, Názorů na vraždu, Nápadů laskavého čtenáře...) skutečně dlouhou cestu a mě by pouze zajímalo, jestli tímto už skutečně dosáhl totálního dna a nadechne se opět ke „světlejším zítřkům“ nebo to bude mít pokračování. Chápu, že „jíst se musí“, ale pokud bude(te) chrlit v takovémto zběsilém tempu jednu knihu (scénář) za druhou(ým), těžko to bude dopadat jinak. Tomuto chybí vše. (Ironický) nadhled, lehkost, vtip, výpovědní hodnota (jako reflexi současné vyprázdněné společnosti to odmítám), skutečné postavy z masa a kostí a jejich vývoj a nikoliv figurky pohybující se po (Sebechlebského) šachovnici jak bezvládné mrtvoly.... Btw, ta * je za herecké výkony a říkám upřímně, bylo mi jich (všech) skutečně líto. Chtít hrát, ale nemít co. Co horšího může herce potkat?! ()

Mia... 

všechny recenze uživatele

Zase jsem, já naivka, zkusila dát šanci Vieweghovi a zase to byla chyba. Mám na něj fakt asi alergii .... jedna hvězda je za starý manželský pár, ten neměl chybu. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Mozaika mnoha postav, z nichž některé jsou i zajímavé, a možná o každé z nich by se dal natočit dobrý film. Jenže takhle najednou na ploše osmdesáti minut na jejich osudy není čas. Takže si každý podle svého gusta nejpozději v polovině postavy rozdělí na ty, co ho zajímají, a ty, co ho od nich odvádějí. S celkem podle mne může být spokojený málokdo. Ale lepší, než kdyby z toho Viewegh udělal seriál na několik sezón. ()

LoLaa 

všechny recenze uživatele

Kromě Účastníků zájezdu a Báječných let pod psa prostě filmy podle Viewegových knih nejsou nic moc... A čím dál horší, tohle se opravdu nepovedlo a je mi záhadou, jestli se dál budou prodávat Viewegovy knihy tak dobře jako dosud a i kdyby ne, už je to vlastně i herec, když si zde zahrál sám sebe! :D (ale význam jeho přítomnosti zde jsem nepochopila, tedy jestli to vůbec nějaký význam mělo, nooo...asi ne)... Jediné, co se mi docela líbilo byla role a herecký výkon Báry Polákové a doufám, že jsem ji neviděla naposled, snad bude častěji obsazována a i v lepších filmech. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Vitázek obsouložuje Vitázkovou, Norbert prasátko Lichý a posedlost bravíčkem, a několik dalších mini příběhů, které nejsou ani zajímavé, ani poučné, a slepit je dohromady prostředím Vaňkovky je snadnější než uplácat bábovičku z písku. Výsledek taky podle toho vypadá. V OC samozřejmě žádné podobné fitko není, točilo se ve Star Trac health club ve Spielberk office centru v Brně na Holandské 2/4. Body jsou jedině za vokatou Báru, která poprvé v něčem vypadá jako ženská. Maxiánovi se hudba, eufemisticky řečeno, moc nevyvedla. ()

Související novinky

VOD tipy na konec srpna

VOD tipy na konec srpna

19.08.2023

S příchodem druhé poloviny srpna se nám léto pomalu přehouplo do své finální fáze, a pokud už vám příležitostné deštivé počasí narušuje plány na rozverné venkovní aktivity, nemusíte klesat na mysli,… (více)

Reklama

Reklama