Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Napínavé kriminální drama o souboji tvrdého policisty s rafinovanou a brutální mstitelkou. Nemilosrdná detektivka režiséra Roberta Sedláčka v hlavní roli s Jiřím Langmajerem. Sériové vraždy vyšetřuje detektiv, který se sám stane podezřelým. Je postaven mimo službu a pátrá na vlastní pěst. Za tiché pomoci kolegy se dostane na stopu skutečného pachatele. Klasická detektivka, která akcentuje víc lidské osudy jednotlivých aktérů, nežli samotný proces vyšetřování. Hlavního hrdinu nejvíc charakterizuje dilema, které v něm proti sobě staví kolegiálnost a povinnost. Jeho soukromý příběh také není čítankový, řeší v něm zájem o střídavou péči o dceru z rozvedeného manželství a nový vztah s novou ženou. Práce na tomto televizním filmu znovu svedla dohromady scenáristu a spisovatele Zdeňka Zapletala a režiséra Roberta Sedláčka. Zapletalův svět jako lehce bizarní řetěz situací dobře ožívá v Sedláčkově ironickém režijním vidění. Připomínáme, že v roce 2011 byl za této autorské a režijní spolupráce (rovněž tak i v produkci Televizního studia Ostrava) natočen film Sráči s Jiřím Bartoškou a Jaroslavem Pleslem v hlavních rolích. (Česká televize)

(více)

Recenze (168)

Matty 

všechny recenze uživatele

Rádoby temná rádoby detektivka. Skoro bych Sedláčka podezříval, že přístup „neumíme točit krimi, tak si z toho alespoň uděláme srandu“ zvolil úmyslně. Náznaků, které by tuhle tezi potvrzovaly, ve filmu ale není dost (klíčovou scénu například narušuje vrzání kožené sedačky) a vážně nevím, jestli mezi ně řadit i ostentativní nedramatičnost, dokonale neuspokojivé finále, nepřítomnost pocitu ohrožení, chybějící pnutí mezi postavami nebo skutečnost, že policajt cituje Woodyho Allena. Cíleně zlehčující jsou jenom některé dialogy (-Hodiny vám jdou špatně. Máte na nich zimní čas -Hokej je zimní sport), které se na druhé straně bijí s nuceným vážnem (upřené pohledy, osudová hudba) a manýristickým, jakože cool kroužením kamery. Paralelně s vyšetřováním probíhající, pro Sedláčka typická diagnóza české společnosti, není moc elegantně přidružena k hlavní dějové linii a vyznívá hlavně jako snaha natočit něco víc než čistou žánrovku. Navíc, jakkoli většina mužských postav trpí nebo trpěla nějakou slabostí (alkoholismus, přežírání, děvkařství), nelze se ubránit dojmu, že ničím komickému (naopak tak vážnému, jako kdyby byl původně napsán pro jiný film) protagonistovi scenárista bez uzardění straní a stejně jako on považuje všechny feministky za šílené. Jisté tak v důsledku není nejenom, to, jak moc vážný měl film být, ale ani to, jestli chce tuzemský šovinismus kritizovat, nebo mu přitakávat. Rozpačitý fail. 50% ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Já toho Roberta Sedláčka začínám zbožňovat čím dál víc. Kdybych si odmyslel děj, vizuální oko režiséra a moje jedno jsou, též herecké výkony (Langmajer se vrátil, aspoň na chvilku) potěší v určitých chvílích příjemným odstupem, jen vyústění a motivace hlavní hrdinky a rádobyšokující závěr to celé táhne ke dnu zbytečně víc, než bych byl ochoten tolerovat. 50%. ()

Enšpígl odpad!

všechny recenze uživatele

Chvílema sem si připadal jako na pokračování kanadský sody, která běžela těsně před filmem na Čt. Už dlouho, vlastně nikdy jsem neviděl kriminálku co se bere vážně, a přitom působila naprosto parodicky. Miláček českých kritiků a protekční dítě ČT pan Sedláček naprosto degradoval žánr zvaný kriminálka. Pro oživení mého komentáře sem hodím pár konkretismů. Ano, je zcela bežné a každej chlap z oddělení vražd nám to jistě na kriminálce potvrdí, že pokud dostane tip na místo, kde se může schovávat podezřelej brutální sériovej vrah vezme na místo i svou dcerunku a nechá jí tam bez dozoru. Taky nám jistě každej kdo zažil pád z vejšky na záda a je zraněnej potvrdí, že se lečil řádově v hodinách až dnech a nikoli týdnech až měsících. No radši toho nechám, protože tohle mělo s kriminálkou spoelčnýho asi tolik co Klaus se smyslem pro humor. Někdo by měl panu Sedláčkovi říct, že ke kvalitní kriminálce nestačí jen ukrást název jednoho severeskýho majstrštyku a trošku ho předělat, chce to přece jen trošku víc. Ale tak co by se kdo snažil, když má pro cokoli co natočí brány Český televize otevřený dokořán. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Sedláček se mi jako režisér líbí. Viděl jsem už pár filmů a pokaždý mě zaujala originalita jejich originalita. Vlastně i proto jsem se na tuhle kriminálku docela těšil. Když začnu z té lepší stránky, tak se mi líbila kamera. Líbilo se mi hlavně prostředí, ve kterém se film odehrával. Kolikrát jsem si říkal, že některé ty lokality jsou fakt pěkný a rád bych věděl, kde všude se natáčelo. Jenže na druhou stranu ve filmu byl snad nedostatek všeho. Jirka Langmajer je topornej až to bolí, bez emocí, pocitů, jakéhokoliv hereckého umu. Prostě chodí příběhem jak smrtka s kosou. U Norberta Lichýho například scénář občas nadhodil nějakou hlášku, která byla fajn, ale na drsný dojem celé kriminálky se prostě jevila, jako kdyby patřila do úplně jinýho filmu. Stejně tak samotnej příběh. Ten byl fakt úplně mimo. Já teda chápu, že je tohle televizní film, ale vrah je zřejmej od začátku, konec je hrozně zjednodušenej a to jednání Langmajera s jehou dcerou je taky dost mimo mísu. Znova bych to už určitě nedal, ale musím říct, že technický zpracování bylo na úkor jiných televizních filmů hodně fajn. Ale to je taky to jediný plus, co tenhle film má. Jo a ten název? To snad nejde brát jinak, než ironicky, ne? ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Tomu se říká "naběhnout si". Název to neomylně řadí do vlny severské krimi, stejně jako pojetí detektiva jako osamělého zoufalce, který se potácí na hraně existenciálního krachu. Jenže - ač mám rád Sedláčkův letargický způsob vedení dialogů, tentokrát se občas úplně míjí účinkem a celku škodí. Na detektivku to má vinou věčných "dialogů na půl huby" tempo jak po koňské dávce sedativ. Absolutní průser je hudba, která je absolutně mimo cokoli. Proč pod trojicí zcela odlišných scén zní ta samá hudba? Proč motiv "vrah sleduje detektiva" doprovází klavírní etuda jako z playlistu českého hypermarketu? Úplně to zabíjí jinak chvályhodné pokusy pracovat s rámováním záběru a prostředím (třeba záběr z vrchu na detektivovu plečku uprostřed luxusních aut je vtipný a těch záblesků je tam víc). Bavilo mě pár moment, v nichž Sedláček zapojí nepodstatný detail do gradace scény (scéna s rotující dřevěnou koulí atd.). Obsazení je fajn, herci hrají celkem civilně, ale dialogy jsou tradičně slabé - nejlepší momenty mezi postavami se dějí spíše beze slov a nejsilnější osobou v celém vyprávění je alkoholem předpisově zdevastovaný enfent terrible sboru Martin Stránský. Ženám, které nenávidí muže chybí pověstná míra a cit - co ve špičce severské krimi vyznívá přirozeně a má temnou emocionální vibraci, je tedy až příliš ploché a příliš přehnané. Chybí napětí, zvrat, ale i "patologické" kouzlo. Pozitivní je, že s výjimkou naturščika v roli ligového hokejisty se to obejde bez zbytečné trapnosti a vizuálně to vypadá docela solidně. Ale to jsou jen ingredience, ten celek má k fungování strašně daleko. K tomu by totiž potřeboval něco jako scénář a ne tuhle horu snaživě opsaných a špatně poslepovaných motivů. Vysvětlil někdo scenáristovi, že v podobné detektivce by nemělo chybět cosi jako "falešný podezřelý", aby pátrání mělo aspoň minimální napětí? ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Taková pěkná televizní selanka, tenhle ohlas detektivek severských. Jak jinak to ale mohlo dopadnout? Formát televizního filmu se subžánrem temné detektivky o sériovém vrahovi prostě není kompatibilní. A když Robert Sedláček obsadí do svého ,,noir snímku" takovou Agátu Hanychovou, která neumí zahrát dokonce ani samu sebe, výsledek je ještě horší, než se dle názvu dalo čekat...přece jen natáčet českou televizní verzi potemnělé skandinávské kriminálky je sisyfovské úsilí a věc předem prohraná... ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,SMRT VĚTŠINY LIDÍ JE PODVOD. NEZBÝVÁ JIM NIC, CO BY MOHLO UMŘÍT“......(Ch. Bukowski) /// Masakr v posteli, oběť označená prstýnkem. A z prstýnků se začíná stávat sbírka…. Všichni (kromě tý holčičky) mluvěj tlumeně, jakoby tajemně. Jako třeba v Silent Hillu (nebo jiný temný díře…).Vyšetřovací tým, složenej z chlastajících policajtů, kteří maj už takhle svejch problémů dost …. televizní píčovina, u který bych rád věřil, že si jen Sedláček něco zkouší. Přeci jen ,,vymakanej“ dialog: ,,Jak jste mně našel?“ … ,,Prostě jsem vás našel“ … ještě nenese známky světovosti. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Čekám na českej film ,,noir“ a Agátu Hanychovou (ve filmu). 2.) K orgasmu mi stačí policajt chlastající kolu s rumem a Hana Vágnerová (vole ještě Agáta....). /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Mám takový divný dojem, že kdyby se vraždy vyšetřovaly podobným způsobem, tak bych se patrně začal živit jako nájemný vrah. Jednak je to slušně placené a hlavně bych měl jistotu, že mě sehraná dvojice vyšetřovatelů Pitomý a Opilý neodhalí, ani když s nimi budu hrát každý pátek mariáš. Je to zkrátka celé takové pitomé, vražedkyně je snadno odhalitelná již z prvního záběru a já od té chvíle doufal, že mě tvůrci jen tahají za fusekli a pak se vytasí s překvapivou pointou. Nevytasili a tím svůj pokus o světový thriller naprosto pohřbili. Tedy pokud to celé bylo míněno vážně. ()

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Nemilosrdná detektivka. Ha ha. Ha ha ha ha ha ha. Ha. Spíš velmi důkladná sbírka klišé a rozpačitá přehlídka neumětelství včetně nesmyslného záběrování, reklamního designu a dialogové výměny "co si dáte?" - "jako obvykle". ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Co se tomuto snímku nesmí upřít, je docela solidní nasnímání exteriérů, barevné korekce, detaily apod. Z tohoto hlediska to na mě udělalo docela dojem, přestože se mi to od začátku jevilo krajně podezřelé. Nebudu chodit kolem horké kaše, byla to prostě strašná tyčovina. Tvůrce se zřejmě pokoušel o takový ten americký lůk, což mu i docela vycházelo, ale pak se to zase tříštilo na scénáři, či spíše na dialozích, které byly, ruku na srdce pane Sedláčku, neskutečně pitomé, zejména ve finále. Působilo to spíš jako takový lepší amaťák. Příběh byl bohužel slabý, nebo jste, pane Sedláčku, nedokázal nahodit atmosféru. Jedno z toho to bude. Ten náklus na drama tam jde opravdu cítit, ale to napětí tam potom není, prostě není. Navíc jsem napočítal poměrně hodně chyb, které by vám nesežralo ani děcko. A když je řeč o dětech. To jste viděl v Posledním skautovi s Bruslem Willížem, že se dcerka zapojuje do vyšetřování? Ale kdež… ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Dva norci na stopě zločinu, aneb autoři, kteří nenávidí diváky.. Z komentářů cítím něco ve smyslu: „Ostravsko je sice na severu, ale sever Evropy to není.“, nicméně pozor! Tohle byl pokus o českého R.Chandlera (byť poněkud "osvětleného"), co je plný náznaků, strohosti, zbytečností, postav unavených sluncem zločinu i doby a prý i psychologické drobnokresby. Samotný název je pak ironickým úšklebkem směrem k severské detektivce, kterou Sedláček dle svých slov bere jako recyklát. Samozřejmě mu neupírám právo na názor, ale: 1.) Co je potom toto? 2.) Jeho recyklát nešetří, ale využívá obnovitelné zdroje (koncesionářský poplatek) a tak by měl být ke svým mecenášům (divákům) daleko pozornější.. Ostravský Big Ben Norbert Lichý by si zasloužil z prostředí rázovitého regionu už nějakou tu kriminální minisérii.. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Během sledování jsem přemýšlela nad tím, jaké hodnocení asi bude tento film mít. Uvažovala jsem nad, tradičně velmi kritickým hodnocením čehokoliv českého, co mě zaujme, ale tak málo procent mě opravdu zarazilo. Pro mě se jednalo o jednu z nejlepších kriminálek posledních let a opravdu nechápu, za co si film tak nízké hodnocení vysloužil. Já byla napjatá od začátku do konce. Parádní obsazení, konečně v jedné z hlavních rolí Martin Stránský, pak Jiří Langmajer a velmi dobrá Hana Vagnerová. Líbilo se mi celkové zpracování, papírem nešustící scénář a silné dialogy. Atmosféra byla velmi podobná syrovým severským snímkům. Potěšila mě také scéna, kdy Jiří Langmajer citoval Woodyho Allena. Ženy, které nenávidí muže se svým názvem patrně inspirovaly v názvu díla Stiega Larssona a naturalistickým zobrazením vražd zase v kultovním filmu Sedm. Mně se film velmi líbil a opravdu nechápu takovou smršť zdejší kritiky. Když vezmu, co za mizerné filmy se u nás točí, všechny ty trapné komedie, nekonečné seriály a spousta podobných, tak oproti tomu mi tento film přijde jako mistrovské dílo. "Když pomůžete Vy mně, můžu ještě pomoct já jí." ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Tak ani ten Robert Sedláček český televizní film nezachrání. Čistá žánrovka mu totiž vůbec nevyšla a tak nudnou a bezradnou kriminálku už jsem dlouho neviděl. Mám pocit, jakoby ten projekt dostal Sedláček za trest a vůbec se mu nechtěl točit. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

***Celkem 64%***TV/// Obsazení 8/10 Děj 6/10 Hudba 6/10 Prostředí 6/10/// PLUS: Norbert Lichý, Jiří Langmajer, Hana Vagnerová a další, kteří příjemně civilně zahráli, postavy byli uvěřitelné, dialogy a jejich podání netradiční MÍNUS: děj občas stojí na místě a zajímá se víc o okolní dějové linie než o samotné vyšetřování./// Shrnutí: Zvláštně pojatá kriminálka, která díky své délce nezačne nudit. A ke všemu díky hercům s jejich "klidnými" dialogy může leckoho zaujmout. Postavy jsou prokreslené, mají svoji minulost i své starosti. Jen ten motiv a jednání pachatele se dá hůře vysvětlit i když tvůrci se o to snažili./// PS: Kupodivu mě nejvíc zaujal Norbert Lichý, který si svoji postavu kriminalisty hodně úžívá a dokázal bych si ho v této roli představit častěji. Co takhle nějaký seriál pro něj? ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Velenudná, ukrutně utahaná a nepochopitelně sebežroutská detektivka, kde vraha uhodnete hned, jak se poprvé objeví v záběru. Zajímavé mi na tom přišlo asi jen to, že i taková neherečka, jakou je Agáta Hanychová, tu ve své miniroli podává přirozenější a výrazně uvolněnější výkon (čímž netvrdím, že hraje dobře!) než zkušený profesionál Langmajer, jenž se celou dobu tváří tak zachmuřeně, až je to skoro k smíchu... 30 % ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Dva značně použití detektivové, z nichž každý by občas potřeboval přes držku, na stopě sériové vražedkyně. A právě Jiří Langmajer a Martin Stránský mě na tom filmu nejvíce bavili. Jinak to vypadá jako díl nějaké kriminální série. Vražedkyni bezpečně poznáte v prvním okamžiku, kdy se objeví, a pak už jen čekáte, kdy to těm notorikům dojde. Asi málo koukají na televizi... Režie slušná, ale Sráči přece jen byli o třídu výš. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Marně hledám něco pozitivního na tomto filmu. Nejmíň mi vadil "herecký výkon" Agáty Hanychové. Bohužel mi přišlo, že ostatní herci (především představitel hlavní postavy - Jiří Langmajer) bezduše odříkávali text, kterému sami moc nevěřili. Knížky Zdeňka Zapletala, autora scénáře, jsem kdysi četl celkem rád. Kobova garáž se mi líbila. I Sedláčkova režijní prvotina mě zaujala. Ovšem tato krimi je tak nelogická (chudák detektivova dcera, horšího otce, který si tahal práci domů, měly snad jen Koprfkinglovy děti...), klišoidní a bez atmosféry (pachatelka je známa od prvního objevení se v příběhu), že dávám jednu hvězdičku za detektivovu (Langmajerovu) hlášku při rozdělování osob, které kriminalisté šli vyslýchat. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Hanychová ako herečka? Ej, tak v role kurtizány alebo zlatokopky, to jej sedí, čo potvrdila aj v jedinej dobrej pesničke od Rytmusa. Prekvapilo ma, že sa tu dokázala naučiť tých pár viet, čo jej dali dokonca nepotrebovala ani dabing. Inak kriminálka je to tak na úrovní dôveryhodnosti Langmajera ako kriminalistu Davida Vlka, ktorého by sa nebáli ani ovce. Záver nešokoval, skôr zhnusil. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

45%? Ale no tak. Mám pocit, že většina hodnotitelů nerozeznává mezi českým nízkorozpočtovým televizním filmem a americkou detektivkou za miliony dolarů. Jinak si to hodnocení nedovedu vysvětlit. Scénář co se týče děje je sice velmi průměrný, ale o to více to vynahrazují některé typické sedláčkovské ironicko-absurdní ukončení jednotlivých scén. Řemeslně je to natočeno velmi profesionálně, poměrně hladce to plyne a občas i vypadá jako běžný film pro kina, což je na tuzemský TV film velmi zřídkavý jev. A taky mám pocit, že všichni naletěli na název, který NEZNAMENÁ, že Sedláček chtěl udělat českou kopii severských kriminálek - ve filmu je to jasně vysvětleno. Stačí si ještě jednou pustit scénu tiskovky - opět ironie. Na českou televizní tvorbu výrazný nadprůměr. Akorát tu Hanychovou si mohli odpustit. ps: jinak nejvíc mě pobavila Simona Babčáková, která zde má až bressonovsky netečný herecký projev :). ()

Reklama

Reklama