Reklama

Reklama

Dramatické převyprávění života fascinujícího panovníka Ludvíka II. Bavorského. Od jeho naivních politických ambicí, přes obsedantní výstavbu extravagantních paláců až k pozvolnému ústupu do osamělé říše snů. Píše se rok 1864. Po smrti krále Maxmiliána II. nastupuje na bavorský trůn tehdy pouze osmnáctiletý korunní princ Ludvík. Brzy promění své království v centrum krásy, jemuž vládne umění. Poté, co nenajde pochopení u svých poradců, se obklopí prosťáčky a hledá přátelství tam, kde by mohla vykvést láska. Richard Wagner mezitím obratně využívá Ludvíkovy vášně pro své velkolepé opery. Po válečném debaklu se Ludvík stahuje do říše snů a plení královskou pokladnu výstavbou paláců zrozených ve své fantazii. Slunce Ludvíkova života pomalu zapadá, ale jeho legenda už navždy zapustila kořeny. (Cinemax)

(více)

Recenze (22)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Škoda, že se Ludvík narodil v královské rodině jako buzna a ještě s nadšením pro umění. Dokázal bych si ho v dnešní době představit s černou patkou přes čelo, s piercingem přes ksicht, s tunely v uších a s červeno černým melírem na palici. Tudíž nic neobvyklého v porovnání s dnešní emo mládeží. Chápu ale, že tenkrát kdokoliv se vyjímal normálu, měl problém. O to horší problém byl, když se v zásadě nezajímal o královskou rodinu, diplomacii, aféry, ženy ani války a zajímala ho spíš hudba, obrazy nebo architektura. Neměl to jednoduchý a tenhle film o tom poměrně hezky vypráví. A vlastně vůbec nevadí, že má přes dvě hodiny. Rumunský emigrant – Sabin Tambrea – dokázal, že umí být velice schopným hercem, ale i to, že podivíni mu prostě jdou. Já jsem se nenudil a to se mi u podobně laděného čistě historického filmu plného dialogů zase jen tak nestává. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Z nových německých zpracování oblíbených životopisů (nejen) z 19. století jsem veskrze spokojená. Tento nový Ludwig II dává směle zapomenout na předchozí verze, včetně Viscontiho velebeného spektáklu. Mladý král v podání Sabina Tambrea je učiněný somnambulist v nejlepší tradici zvláštních figur hraných Conradem Veidtem. Starý král se mění v Sebastiana Schippera a rozklad osobnosti je o to dokonalejší. Film je složený ze skvělých detailů, z krásného procítění Wagnerových oper a obrazů naplněných hledáním překrásné utopie, království bez válek. Do kolekce hereček, které kdy hrály Sissi, se i Hannah Herzsprung zařadila s pokorou a sehrála několik velmi podařených energických scén. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Film pro mne zajímavý zejména po faktografické stránce. Pro mne neznámá část německých dějin, kdy se Bismarck snažil vojensky sjednotit Německo, přičemž se mu nejsilnější protivník Bavorsko téměř nebránil, což ani nemohl, neboť byl zoufale nevyzbrojený, a to všechno proto, že měl v rozhodující chvíli za panovníka psychicky nemocného neschopného snílka představujícího si, že bude vládnout prostřednictvím umění a krásy. Člověka napadá - kdyby Bavoři v té době obstáli, Německo by se nemuselo sjednotit a 20-té století mohlo možná proběhnout mnohem klidněji. Kdyby... ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Na fenomenálnu verziu od Viscontiho to nemá, u Viscontiho sa na históriu nepozeráte, ale v nej ste. Na druhej strane tento film má neuveriteľne charizmatického Ludwiga, ktorý vyzerá ako dvojča Geraldiny Chaplinovej a hrá omnoho lepšie než Helmut Berger, preto jedna hviezdička navyše. Castingová perla dokáže divy, páni. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Priemerné historické dielko, tá Viscontiho verzia bola lepšia, majestátnejšia. Tejto chýbal duch doby, ono kostýmy a nejaký palác nestačí na to, aby z filmu vyžarovala história. Niekedy som mal normálne pocit, že sledujem 20. storočie a nie 19. Ľudovít bol naozaj zvláštny vladár, to sa podarilo zachytiť. Na jednej strane vyšinutý človek, na strane druhej pokrokový vladár a staviteľ rozprávkových zámkov. Milovník umenia, ale aj milovník komorníkov a ďalšieho mužského osadenstva jeho paláca. A jeho smrť je dodnes opradená závojom tajomstva. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Ludva byl řádný mešuge, ale zase ty jeho disneyovské zámky přinášejí Bavorsku dodnes peníze z turistického ruchu, takže ho čas prověřil jako panovníka s větší vizí, než měla jeho suchopárná vláda, která ho kvůli tomu vykopla z trůnu. U historických filmů divák musí počítat se zkreslením, proto se ani nedá zlobit, že z Ludvíka udělali sympatičtější personu, než jakou byl ve skutečnosti. Jeho příběh je podaný jako legenda o výstředním mučedníkovi s příliš křehkou duší a příliš zrádným okolím. Když budu uvažovat nad touto základní myšlenkou, tak ji beru. Svět potřebuje snílky. Jako inspiraci, jako krásu, jako jiný úhel pohledu. Ale země, sakra, nepotřebuje snílky ve svém vedení, když stojí před válkou s nenažraným sousedem. ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Tak si říkám, že byl Ludvík, se vším tím "láska a umění vítězí nad všemi válkami světa", první německý hippie na světě. Sice tím chvílemi působil v realitě, která mu byla při jeho snílkovské povaze vždy cizí, až směšně, ale je to právě jeho excentrická postavička ( svou hubenou výškou, protáhlým bledým obličejem i odstupem od lidí mi dost připomínal Sherlocka od BBC), která způsobila, že jsem se na rozdíl od životopisných filmů, které jsem viděla, za dejme tomu poslední rok, v tomto případě vůbec nenudila. Což je bezpochyby zásluha jejího představitele, protože jakmile v necelé poslední třetině filmu, jeho místo vystřídal, kvůli fyzické proměně jiný herec, ztratilo to pro mě předchozí zajímavost. Každopádně se mi dostalo vcelku vyčerpávajících faktických informací, což se cení a ještě jsem dostala zajímavý portrét jednoho muže, jenž se svou kontroverzní osobností vymykal nejen své vlastní době. A ty zámky, co nechal vystavět, jsou překrásné. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Neskutečně nudně zpracované vysoce zajímavé téma. S chutí jsem se podíval na přitažlivého 30letého Toma Shillinga (princ Otto). ()

easaque 

všechny recenze uživatele

3+ Nedávno došlo i na nejnovější výpravný životopisný film o bavorském králi, který ve velmi mladém věku musel převzít vládu. Díky svým ideálům a muší povaze se víc než správě panství a diplomacii věnuje umění, architektuře a svým touhám. Samozřejmě mu to nemohlo dlouhodobě procházet a následky jsou znát. Určitě patří k lepšímu průměru ve svém žánru a vnáší světlo do politických událostí konce 19. století. Na 4 hvězdičky u mě nemá, ale určitě by si zasloužil posunout do červených čísel (nyní jen 67%).[ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Na základe viacerých hodnotení a kritike o tom aká to bola nuda som nevedel, čo presne očakávať. Ale po dopozeraní filmu musím priznať, že som viacmenej nadšený a z tohto životopisného filmu o kráľovi všetkých snílkov mám veľmi pozitívne dojmy. Tak čo? Bol Ľudovít II. blázon alebo len nenapraviteľný idealista? Ja osobne mám tohto "rozprávkového" kráľa veľmi rád, pretože rovnako ako on pociťujem Lásku k umeniu a nenávisť voči vojnám. Prusko túto Ľudovítovu slabosť dokázalo zúžitkovať naozaj naplno a nám už zostáva len teoretizovať o tom, čo by bolo s Bavorskom "keby bolo keby" (teda keby nebol Ľudovít II. taký zaslepený idealista a pokračoval v tom, čo započali jeho bavorskí predchodcovia). Čo sa týka filmu, tak mal podľa mňa po celý čas naozaj vynikajúcu atmosféru a nemecká produkcia sa tejto výzvy ujali obdivuhodne. Fakt netuším, kde sa niektorí ľudia stihli popri tomto nudiť. Možno v tom bolo príliš málo drámy, ale aspoň sa tvorcovia držali reálnych historických udalostí a nič príliš nezveličovali. Výborné herecké obsadenie, ktoré sa výrazne poznášalo na reálne historické postavy, ale aj hodnoverné vykreslenie charakterov na pozadí historických zlomov a určite treba vyzdvihnúť aj úžasné kulisy a kostýmy. Bol som zvedavý ako film zakončia, keďže o Ľudovítovej tragickej smrti koluje viacero teórií. Napokon zvolili tú "oficiálnu", čo je trochu škoda, ale nevadí. Napriek tomu, vynikajúci životopisný film, ktorý môžem jedine odporučiť. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že se do toho Němci tedy fakt nebáli opřít. Podivný příběh o podivném králi je velkoryse vypravený, ale hlavně nekompromisně odvyprávěný. Není to hrdinský epos, ale příběh mladíka, kterého semlela doba. Doba zániku starých monarchií, nástupu pruského militarismu, koncertu velmocí, který zanikl ve výstřelech Velké války. Malinko mi ta historie bavorského krále připomíná poslední léta vlády našeho Rudolfa II. 75% ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Krásne. Príbeh, zámky, krajina, kostýmy, výprava. Výkon Tambrea miestami zatienil všetko a všetkých. Z historického hľadiska taktiež veľmi výpovedné a poučné. Žiaľ, nehorázne dlhé a nudné. Preto 3 z 5 ()

kolemjdouc odpad!

všechny recenze uživatele

chyběl mi tam "dobový pach".To, co je třeba v Císařovně Sisi.Historii života Ludvíka to podalo asi přesně ale to je všechno.Na výkonech herců bylo znát že na ten žánr zkrátka nejsou zvyklí.Spíš to vyznělo jako nepovedená fraška. ()

filipvrbik 

všechny recenze uživatele

Ze začátku příjemné překvapení, dobře vykreslené postavy- zejména samotný Ludvík, bohužel jak ho přestane hrát Sabin Tambrea film ztrácí a utápí se v psychopatii...60% ()

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý snímek, mapující události ne tak známé v historii Evropy. Krásně zpracovaný, nádherná hudba, skvěle zahrané. Za mne 75%. ()

Silencia90 

všechny recenze uživatele

Přesně, jak tady mnozí píší, celý film táhne Simon Tambrea. Už jen on sám si zaslouží 2*. Jedna hvězda náleží krásnému prostředí. Ale to je asi tak vše, bohužel. Moc jsem nepochopila, co tím filmem chtěli říct. Byl trochu depresivní. I když se bojím, že přesně takhle to asi bylo. ()

robbez 

všechny recenze uživatele

Zobrazit tak složitou a zvláštní osobnost jakou byl Ludvík Bavorský je po všech stránkách hodně obtížně. V tomhle případě se to podle mého názoru podařilo. Film nabízí časově i tematicky komplexní a vyvážený pohled na Ludvíkův vnější i vnitřní život. Ludvík nebyl jen autistický blázen a fantasta, který rozhazoval státní peníze za megalomanské stavby a osobní přepych. Zřejmě opravdu idealisticky věřil, že umění a krása může zkvalitnit společnost a odstranit války a politikaření. Jeho představa umění byla asi příliš teatrální a z dnešního pohledu poněkud kýčovitá, ale to co kolem sebe vytvořil je v něčem i dnes fascinující. V osobním životě byl v zásadě nešťastný, protože až příliš jasně pociťoval a vnímal rozpor mezi svým vysněným světem a skutečností, která ho ubíjela a ničila. Problém měl také v komunikaci s lidmi. Možná skutečně trpěl potlačovanou homosexualitou, ale především nebyl schopen navázat fyzický ani emocionální vztah s jiným člověkem. Nedokázal totiž opustit svůj vnitřní svět, kam zase nikdo jiný nepronikl. Všechny tyto aspekty jeho osobnosti film citlivě postihuje. ()

Reklama

Reklama