poster

The Amazing Colossal Man

Sci-Fi

USA, 1957, 80 min

  • Oktavianus
    **

    Trošku cítím zklamání, třeba u The Cyclops jsem se bavil daleko víc. Přitom začátek je vynikající - klasický ukradený záběr jaderného výbuchu, plíživé tajemno, když je tělo ozářeného plukovníka najednou v pořádku, a když ho pak hledá snoubenka, z nemocnice zmizí a nikdo o něm nic neví... dobré, dobré. Ale pak se to zvrtne v melodrama o obrovi, co je z toho z celkem pochopitelných důvodů tak trochu nešťastnej, a ani jeho závěrečné běsnění (včetně nádherného propíchnutí vědce obrovskou injekční stříkačkou) to už nezachrání, moc to Vegas nezlikviduje. A aby toho nebylo málo, triky taky nestojí za moc a obr je skoro na polovině záběrů na zmenšené zadní projekci průsvitnej.(9.5.2014)

  • Lima
    ***

    Plakátové.info: ROSTE!....ROSTE!....ROSTE!....DO OBRA!!.....DO ZRŮDY!!! KDY SE TO ZASTAVÍ??"___Děj nemůže být na 50´s béčko klasičtější - chlápka za nešťastných okolností sežehne v bezprostřední blízkosti žár atomového hřibu, jeho kůži spálí na troud, ale přežije a zmutuje do bytosti, která roste ze dne na den o několik metrů až do velikosti obra. Přesto, že to točil legendární béčkař Bert.I.Gordon, triky jsou v 1.půli překvapivě adekvátní době. Ve scénách, kdy obr (teda pardon - zmutovaný plukovník Manning) sedí ve svém novém příbytku - cirkusovém stanu, zadní projekce moc neruší a nebijou do očí. Hořší je to v posledních 10 minutách, kdy v Los Angeles rozpoutá svojí mstu vůči lidstvu. Tam se pohybuje převážně ZA budovami, interakce s "živým" okolím spočívá pouze v ulomení papundeklové palmy a reklamního symbolu kasína, v jednom záběru mu při přední projekci skrze holou lebku zřetelně prosvítají lidé. A propos vzhled - chudák přišel i o své háro a polonahý s těmi monstr trenclemi (krejčí se asi museli zapotit :o) ) vypadal jako Džin z Alladina, či ještě lépe - jako reklamní Mr.Proper. Celým filmem se linou neodolatelné nechtěně komické dialogy a hlášky, jedna za všechny - když dívka svého čerstvě atomovkou ožehnutého bratra oplakává v nemocnici, její přítel jí uklidňuje se slovy: "Drahoušku, není proč plakat. TAKOVÉ VĚCI SE PROSTĚ STÁVAJÍ." Hodně vtipné je i vyvíjení zmenšovadla, vyzkoušené na zvířatech. "Zmenšení" slon s velbloudem, posazení v kotcích pro králíky, jsou neodolatelní :o).___NEJLEPŠÍ SCÉNA: Asi snaha dvou vědců píchnout obrovi zmenšovadlo. To jak kráčí se 2 metry dlouhou injekční stříkačkou k jeho chodidlu, je pohled pro bohy. Nehledě na to, co následuje - obr se injekce zmocní a chudáka vědce s ní propíchne...(6.2.2008)

  • Kusko.t2
    ***

    Monster klasika z päťdesiatych rokov, ktorá sa mne osobne páčila viac ako slávna japonská, o 4 roky staršia Gojira. Oba filmy majú spoločnú monstróznosť, spôsobenú rádioaktívnym pôsobením nukleárnej bomby, avšak na rozdiel od Japoncov, obor má aj nejaký ten herecký prejav (a nie len on), ktorý tomuto sci-fi pridáva na dramatičnosti, zdôrazňujúc ľudskú stránku a vzájomné citové prepojenia postáv. Gojira a The Amazing Colossal Man stoja však na opačných stranách daného žánru, nesnažil som sa ich porovnávať – to by bol nezmysel, iba som chcel vyjadriť prečo ma zaujal viac Muž ako gumená príšerka. A bolo to vďaka už spomínanej hereckej dramatičnosti. Zábavy bude však taktiež dostatok, ako napríklad trampoty s veľkou striekačkou, malými porciami jedla (niet sa čo diviť, že bol v závere trocha zúrivý, keď pustošil Las Vegas) a iné. Mimochodom objavili sa tu aj reálne zábery ničivej sily atómovej bomby z testov na Bikini Island.(8.7.2008)

  • SOLOM.
    ***

    Trochu nás mohou rozesmát alespoň poněkud humorné triky, kterých je zde docela hodně. Zmenšené postavy zvířat i lidí přes zmenšovací sklíčko, malinkaté vybavení nemocničního pokoje ve mně vyvolali vzpomínky na komedii Ski Patrol. Změnu atmosféry k lepšímu lze vycítit teprve s příchodem našeho obra do ulic Las Vegas. Zde konečně dochází k výraznějšímu oživení děje a ničení jednotlivých budov a dopravních prostředků. Ke konci se začne přiostřovat a přichází krvavý finish. Už jen kvůli tomu stojí za to vydržet až dokonce. I když si myslím, že ani zbytek filmu není zas až tak strašný, aby jste se unudili k smrti. Chtěl bych vyzdvihnout i herecký výkon Glenna Langana, který si vůbec nevedl špatně a dokázal celkem působivě zahrát přesně to, co po něm tvůrci vyžadovali. Miláčkem publika se sice nikdy nestal, ale za svůj výkon se stydět určitě nemusel.(13.7.2011)

  • p6qwre
    ***

    Hm, čekal jsem koninu, ale tenhle film se navzdory svému názvu snaží být vcelku seriózní. Téma je klasické, místo přerostlých mravenců, pavouků nebo kobylek tu máme přerostlého muže. A ten dokonce nežli se úplně zblázní a vyrazí do města srazit k zemi nějaké billboardy a prohodit vzduchem pár aut, vede se svojí ženou rozhovor o tom, jaký to má jeho život smysl, když on je vysoký 20 metrů a ona pouze necelé 2...A proč se to muselo stát zrovna jemu. Podobné to přeci bylo i v klasice Incredible shrinking man (také 1957)...(23.2.2009)

  • Glenn Langan

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace